Aihe: Apple, mac osx ja iMuusikot toinen osa
1 2 3 4 521 22 23 24 2561 62 63 64 65
JPQ
07.04.2012 21:28:58

Aki: Eikös iMacit käytä kans läppäreistä tuttuja 2,5" kovoja, eikä normeja 3,5":isia?

Edit: Ei käytä, sori väärä käsitys. Jatkakaa...

2,5" levyjä jotkut olen kuullut pistää serveriinkin. Tosin imacin kovalevyistä en tiedä sitten yhtikäs mitään enkä servereistäkään...
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Grugi
07.04.2012 21:45:40
JPQ: 2,5" levyjä jotkut olen kuullut pistää serveriinkin. Tosin imacin kovalevyistä en tiedä sitten yhtikäs mitään enkä servereistäkään...

Ei ole sinäänsä väliä onko se 2,5" vai 3,5" kunhan liitännät natsaa, toki se vaikuttaa paljon saako koneeseen 2,5" järkevästi kiinnitettyä.
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
Klezberg
08.04.2012 15:53:35

Semmoinenkin huomio tiedoksi jos jotakin sattuu koskettamaan. Mulla on m-audion koskettimisto/ohjain Axiom 2 käytössä Logic Pro:n kanssa, ja säätimet lakkasivat jokin aika sitten toimimasta. Voi hyvinkin olla että liittyy tuohon 9.1.7 -päivitykseen.

Korjaantui m-audion hyperlink-softan poistolla ja uudelleenasennuksella.

Tuo kyseinen softa/ajuri muuten on vähän merkillinen juttu. M-audion ajurisivulta sitä ei löydy, siellä vain sanotaan että laite on class-compliant. Kyllähän se midi-ohjaimena onkin, mutta nuo säätimet lähtevät kunnolla toimimaan Logicin kanssa vasta tuolla softalla, ja sen löytää sitten jostain foorumilta.
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
JPQ
08.04.2012 20:31:55

Johan erikoinen juttu.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Klezberg
08.04.2012 20:56:01

JPQ: Johan erikoinen juttu.

Ai mikä? Onhan noita tullut nähtyä, että jonkun päivityksen yhteydessä jokin kolmannen osapuolen tekemä juttu sekoaa tai lakkaa toimimasta. Nyt selvisi kuitenkin helpolla.
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
JPQ
10.04.2012 02:20:12

Klezberg: Ai mikä? Onhan noita tullut nähtyä, että jonkun päivityksen yhteydessä jokin kolmannen osapuolen tekemä juttu sekoaa tai lakkaa toimimasta. Nyt selvisi kuitenkin helpolla.

Koko softan tarve ei niinkään tuo että poistui käytöstä noin se on tuttu ilmiö monestakin eri kone ja ohjelma ympäristöstä.
Klezberg
10.04.2012 10:49:34

JPQ: Koko softan tarve ei niinkään tuo että poistui käytöstä noin se on tuttu ilmiö monestakin eri kone ja ohjelma ympäristöstä.

Kyllä se Axiom Pro lähettää midiä ilman tuota ohjelmaa, että kyllä se on class compliant. Myös ne säätimet lähettävät midiä, mutta Logic pitäisi ilmeisesti opettaa tottelemaan niitä.

Axiomissa on vain sen verran paljon toiminnallisuutta, ettei ihan heti viitsi alkaa tuohon opettamiseen, kun on tuo Hypercontrol olemassa.

Hypercontrol nimittäin sovittaa Axiomin toimimaan kutakuinkin saumattomasti Logicin kanssa. Mitään opettamista ei tarvita. Toimii kahteen suuntaan, eli kun vaikka säätää jonkin raidan volyymiä, niin Axiomin näyttö näyttää raidan nimen.

http://www.m-audio.com/images/globa … /manuals/081210_HCLogic_UG_EN02.pdf
Klezberg
17.04.2012 21:19:02

phiit: Onkos kellään Multitrack DAWia ollu käytössä iPadissa? Ite just otin kokeiluun ja tuntuu pyörivän eriomaisesti, paljon parempi kuin Garageband jos haluaa siis vaan puhtaasti nauhottaa. Raidat siirtyy koneen ja iPadin välillä kivuttomasti wifin kautta. Saa nähdä onko loppujenlopuksi edes tarvetta tulevalle Aurialle vaikka se tod näkösesti tulee tän pesemään mennen tullen. Ainaki saahaa yhden levyn sessiot Multitrackilla tehtyä ja 15e nyt ei paha hinta ole 24 raidasta :)

Olen käyttänyt, lähinnä mieleentulevien ideoiden tallennukseen. Hommasin kun muutaman kerran mokasin Garagebandin kanssa niin että GB katkaisi äänityksen n tahdin jälkeen.
phiit
18.04.2012 11:38:24
Klezberg: Olen käyttänyt, lähinnä mieleentulevien ideoiden tallennukseen. Hommasin kun muutaman kerran mokasin Garagebandin kanssa niin että GB katkaisi äänityksen n tahdin jälkeen.

Garageband ei oikein ole säväyttänyt iPadilla, oli täysin turha ostos. Joutunee hommaamaan jonkun etuasteen tuolle DAWille, http://www.alesis.com/iomix vaikuttaa ihan toimivalta, 4 raitaahan riittää kaikkeen :)
Janie Jones
20.06.2012 23:56:32

Logicin näppäinkomentojen kätevään selailuun: http://logicblog.info/keycommands/logic-pro-9#

Jenkkinäppikselle, mutta anyway. Enpäs tiennyt esim. niin kätevää kuin V = näytä/sulje kaikki plugari-ikkunat.
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
Lennu
21.06.2012 13:09:29

Janie Jones: Logicin näppäinkomentojen kätevään selailuun: http://logicblog.info/keycommands/logic-pro-9#

Jenkkinäppikselle, mutta anyway. Enpäs tiennyt esim. niin kätevää kuin V = näytä/sulje kaikki plugari-ikkunat.

Heh, miten sä oot voinu elää ilman? :D
no is any good musics maked anymore...
phiit
21.06.2012 13:10:21
Jaha, elämä taas helpottui, kiitos vinkistä ;)
Veepee
21.06.2012 14:15:14
Janie Jones: Logicin näppäinkomentojen kätevään selailuun: http://logicblog.info/keycommands/logic-pro-9#

Voi morjens... Kiitos linkistä! :)
Kun tulee vanhaksi on yhä vaikeampaa liikuttaa ruumiinjäseniä ja erottaa niitä toisistaan.
Janie Jones
27.06.2012 02:08:36

Lennu: Heh, miten sä oot voinu elää ilman? :D

Niinpä, niinpä.
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
blues guitar
29.06.2012 10:11:49

Mini Mac 4Gb ja äänikorttina Emu-0404 usb.
Ihme napsauksia kuuluu Garagebändillä ja Logic Pro 9 ohjelmilla.
Onkohan muistia riittävästi?
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Ziggy Bubba
29.06.2012 11:52:33

blues guitar: Mini Mac 4Gb ja äänikorttina Emu-0404 usb.
Ihme napsauksia kuuluu Garagebändillä ja Logic Pro 9 ohjelmilla.
Onkohan muistia riittävästi?

Mulla oli iMacillä ja Apogee Duetilla alkuun samanlaista. Syyksi löyty lopulta kovalevy joka oli liian täynnä. Semmoset reilut 20 gigaa tuntuu olevan ainakin hyvä olla tyhjää koneella. Taitaa käyttää Logic narutellessa välimuistina just tuota.
Isoa pörinää ja muhkua melodiaa: Sonar Transistor
blues guitar
29.06.2012 13:19:18

Ziggy Bubba: Mulla oli iMacillä ja Apogee Duetilla alkuun samanlaista. Syyksi löyty lopulta kovalevy joka oli liian täynnä. Semmoset reilut 20 gigaa tuntuu olevan ainakin hyvä olla tyhjää koneella. Taitaa käyttää Logic narutellessa välimuistina just tuota.

319 Gt vapaana. Teki samaa myös Garagebandilla ennen Logicin asennusta. Liittyisköhän jotenkin E-MUu:n tai sen ajureihin?
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Aki
29.06.2012 14:59:10 (muokattu 29.06.2012 15:02:40)

blues guitar: Teki samaa myös Garagebandilla ennen Logicin asennusta. Liittyisköhän jotenkin E-MUu:n tai sen ajureihin?

Luultavasti. Napsuminen yleensä tarkoittaa liian pieniä buffereita, ja kone ei kykene toimittamaan audiodataa eteenpäin riittävän nopeasti. Buffereiden (=latenssin) kasvattaminen auttaa, ellei ongelmana ole huonot tai väärät äänikortin ajurit.

Edit: Joskus saattaa auttaa Disk Utilityn Repair Permissions -toiminto sekä langattoman verkon kytkeminen pois päältä. Onyx-ilmaisohjelman Automaatiotoiminto on kätevä ohjelma säännölliseen käyttiksen putsailuun.
"Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan." - rintapek 10.1.2012
Ziggy Bubba
29.06.2012 15:05:20

blues guitar: 319 Gt vapaana. Teki samaa myös Garagebandilla ennen Logicin asennusta. Liittyisköhän jotenkin E-MUu:n tai sen ajureihin?

Oisko sulla joku Lion käyttiksenä tms... Onko siis ajurit saletisti ajan tasalla/oikeat?
Isoa pörinää ja muhkua melodiaa: Sonar Transistor
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)