Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Suomen leijona kitaran otelaudassa (5 Finger Death Punch)
1 2 3 4 5
Vetehinen
13.04.2012 11:35:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aloin tällaista yksityiskohtaa ihmettelemään. 5FDP-bändin unkarilaissyntyisen kitaristin signaturekepukan otelaudan kolmosvälissä on hyvin paljon Suomen vaakunasta tutulta vaikuttava leijona:
http://i.ebayimg.com/t/BC-RICH-Zolt … ZHJCUE63(+wu3uBO54Rzq,I!~~60_57.JPG
 
Tuosta ilman helmiäistä olevassa versiosta (neck-thru malli) näkee selvemmin sen isoimman eron, kruunun paikalla päjöttää nyrkkirauta:
http://www.guitarasylum.com/ebaynew … crich/bc-rich-zoltan-natural-09.jpg
 
Kyseistä pulttikaulaista versiota löytyy Thomannilta, tuossa:
http://www.thomann.de/fi/bc_rich_asm_zoltan_2_maple.htm
 
Eipä siinä mitään, luulen että Zoltan on vain keksinyt tuon olevan kolee symboli. Vai olisiko tässä unkarilaisen hepun Suomi-sympatiaa? Tietääkö joku tarinoida aiheesta enemmän?
 
Music is the best escape.
novo
13.04.2012 11:36:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Unkari ja suomihan on sukulaiskieliä? :D Tässähän on aivan ilmiselvä yhteys.
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
sartzan
13.04.2012 12:04:36 (muokattu 13.04.2012 12:05:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

beliel: Aloin tällaista yksityiskohtaa ihmettelemään. 5FDP-bändin unkarilaissyntyisen kitaristin signaturekepukan otelaudan kolmosvälissä on hyvin paljon Suomen vaakunasta tutulta vaikuttava leijona:
http://i.ebayimg.com/t/BC-RICH-Zolt … ZHJCUE63(+wu3uBO54Rzq,I!~~60_57.JPG
 
Tuosta ilman helmiäistä olevassa versiosta (neck-thru malli) näkee selvemmin sen isoimman eron, kruunun paikalla päjöttää nyrkkirauta:
http://www.guitarasylum.com/ebaynew … crich/bc-rich-zoltan-natural-09.jpg
 
Kyseistä pulttikaulaista versiota löytyy Thomannilta, tuossa:
http://www.thomann.de/fi/bc_rich_asm_zoltan_2_maple.htm
 
Eipä siinä mitään, luulen että Zoltan on vain keksinyt tuon olevan kolee symboli. Vai olisiko tässä unkarilaisen hepun Suomi-sympatiaa? Tietääkö joku tarinoida aiheesta enemmän?

 
Leijona sinänsä on erittäin käytetty aihe eri maiden heraldiikassa läpi Euroopan. Unkarin vaakunassa leijonaa ei ilmeisesti ole, mutta esimerkiksi Budapestin vaakunassa taas on somisteena pitämässä kilpeä pystyssä. Esiintyy lukuisten maiden ja epäilemättä vielä lukuisempien kaupunkien vaakunoissa, milloin tuommoisessa Suomen vaakunasta tutussa asennossa, milloin nelinjaloin ja milloin pötköllään. Tuossa otelaudan leijonassa pistää silmään nyrkkiraudan lisäksi, että se on naama oikealle päin, mikä on toisin kuin yleensä, ja kieltämättä yhdennäköisyyttä Suomen leijonaan on hännän silmukassa. Liekö heppu viehättynyt heraldiikkaleijoniin, kaivellut kuvia aiheesta ja pimpannut otelautaan sitten kovasti Suomen leijonaa muistuttavan otuksen eniten silmäänsä miellyttävänä? Huu nous. Tai ehkä tuohon otukseen liittyy jokin tarinakin.
 
"Oh my dog... Oh Long John... Oh Long Johnson... Oh Don Piano... Why I eyes ya... All the live long day." -kissa
Numb
14.04.2012 11:22:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole Suomen leijona. Suomen leijonahan puukottaa itseään päähän :D
 
http://upload.wikimedia.org/wikiped … 0px-Coat_of_arms_of_Finland.svg.png
 
Terv. Kikki Hiiri
Grugi
14.04.2012 11:37:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvinkin mahdollista että Suomi jellona on ollut mallina tuolle.
 
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
hevikukko
14.04.2012 23:30:09 (muokattu 14.04.2012 23:36:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On muutes niin hieno idea, että vois tuollaisen aidon Suomi jellonan teettää 1-9 väliin johonkin kepakkoon. Kaikki muut välit täyttäis sillä miekalla pystyssä "12 väliin jotain kivaa" ja kitaran body sais olla hulmuavalla suomen lipun värityksellä :D
 
Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa
Gabe
15.04.2012 00:05:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän veikkaan yös ettei tu mikään suomijellona ole, sen verran kulunut aihe vaakunoissa ja heraldiikassa ylipäätänsä.
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Twinkle
15.04.2012 01:40:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Hyvinkin mahdollista että Suomi jellona on ollut mallina tuolle.
 
Samaa veikkaan, koska suomen leijonalla on poikkeuksellisesti miekkaa pitävä käsi haarniskoitu ja tuossa otelaudan kuvassa se on myös. Samaten leijonan häntä tekee kahdeksikon, mikä on sekin aika yksilöllinen tuntomerkki. Perustaen tämän siis pieneen googlailuun eri hakusanoilla.
 
juhopetteri
15.04.2012 10:11:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hevikukko: On muutes niin hieno idea, että vois tuollaisen aidon Suomi jellonan teettää 1-9 väliin johonkin kepakkoon. Kaikki muut välit täyttäis sillä miekalla pystyssä "12 väliin jotain kivaa" ja kitaran body sais olla hulmuavalla suomen lipun värityksellä :D
 
sitten vielä pari hakaristiä johonkin, ja "neekerit ulos" tai "suomi suomalaisille"- teksti johonkin kohtaan...sitten suomen sisun kesäjuhlille soittaan ikivihreitä...ei mulla muuta :D
 
Brewtality
pekurides
15.04.2012 10:34:24 (muokattu 15.04.2012 10:47:37)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juhopetteri: sitten vielä pari hakaristiä johonkin, ja "neekerit ulos" tai "suomi suomalaisille"- teksti johonkin kohtaan...sitten suomen sisun kesäjuhlille soittaan ikivihreitä...ei mulla muuta :D
 
joidenkin tutkimusten mukaan piilorasisimi olisi yhtä haitallista kuin avoin arvostelu.
 
.
 
edit. ei jaksa...
 
mielummin vähän liikaa kuin liian vähän!
Twinkle
15.04.2012 10:38:33 (muokattu 15.04.2012 10:39:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

suomen leijona kitaran otelaudassa johti yllättäen rasismikeskusteluun. Itse asiassa minen ole kauhean yllättynyt että näin taas pääsi käymään. Ei sillä ettäkö se siitä yhtään sen järkevämpää tekisi.
 
EDIT: tai no, sana "keskustelu" on tässä vaiheessa vähän liioiteltua.
 
Vetehinen
15.04.2012 14:03:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Twinkle: Samaa veikkaan, koska suomen leijonalla on poikkeuksellisesti miekkaa pitävä käsi haarniskoitu ja tuossa otelaudan kuvassa se on myös. Samaten leijonan häntä tekee kahdeksikon, mikä on sekin aika yksilöllinen tuntomerkki. Perustaen tämän siis pieneen googlailuun eri hakusanoilla.
 
Mulla ei käynyt edes mielessä ettei tuossa olisi pohjalla Suomen leijona, juurikin tuon asennon, mittasuhteiden, hännän koukeron sekä miekkakäden + kyynärsuojan perusteella. No, whatever. En ole heraldiikan asiantuntija.
 
Music is the best escape.
Vainottu
15.04.2012 15:26:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän offari, mutta kuitenkin. En tiiä oliko tuossa kirjoittaja kovinkaan vakavissaan ja tämä nyt vaan tuli mieleen ihan yleisesti. Se on melko hassua että Suomileijona liitetään usein rasismiin ja uusnatseihin. Onhan nuo toki sitä yrittäneet omia, mutta eikös sen pitäis kertoa enemmänki että on ylpeä suomalaisuudesta? Ei niinkään että olisi jotain ihmisryhmää vastaan. Mut yllättävästi suomileijona korut ja tatuoinnit aiheuttaa hämmennystä ihmisissä.
 
Eipä sillä, on moni muukin symbooli kustu erinäisten urpojen toimesta. Esim pentagrammi, hakaristi jne.
 
Kitara on soitin
Terry Pantheras
15.04.2012 15:40:23 (muokattu 15.04.2012 15:41:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vainottu: Vähän offari, mutta kuitenkin. En tiiä oliko tuossa kirjoittaja kovinkaan vakavissaan ja tämä nyt vaan tuli mieleen ihan yleisesti. Se on melko hassua että Suomileijona liitetään usein rasismiin ja uusnatseihin. Onhan nuo toki sitä yrittäneet omia, mutta eikös sen pitäis kertoa enemmänki että on ylpeä suomalaisuudesta? Ei niinkään että olisi jotain ihmisryhmää vastaan. Mut yllättävästi suomileijona korut ja tatuoinnit aiheuttaa hämmennystä ihmisissä.
 
Eipä sillä, on moni muukin symbooli kustu erinäisten urpojen toimesta. Esim pentagrammi, hakaristi jne.

 
Erittäin hieno symbolihan Suomenjellona on graafisesti, mutta ei sitä kehtaa missään käyttää väärien mielleyhtymien vuoksi. Se on ns. pilattu.
 
*kvarts*
Vainottu
15.04.2012 15:45:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Erittäin hieno symbolihan Suomenjellona on graafisesti, mutta ei sitä kehtaa missään käyttää väärien mielleyhtymien vuoksi. Se on ns. pilattu.
 
Sepä se. Sillä perusteella miten itse ajattelen leijona-symbolista, voisin käyttää kaulakorua tai ottaa tatuoinnin. Mutta varsinkaan tatuointien tapauksessa en tiedä haluanko antaa itsestä sitä mielikuvaa minkä kyseinen leima antaa.
 
Kitara on soitin
benny
15.04.2012 19:18:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vainottu: Sepä se. Sillä perusteella miten itse ajattelen leijona-symbolista, voisin käyttää kaulakorua tai ottaa tatuoinnin. Mutta varsinkaan tatuointien tapauksessa en tiedä haluanko antaa itsestä sitä mielikuvaa minkä kyseinen leima antaa.
 
Miten ois joku meidän kansalliseläin?-)
 
shitfuck inc.
Vainottu
15.04.2012 19:22:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

benny: Miten ois joku meidän kansalliseläin?-)
 
Nii. Tahi kielo. Eikös se ole Suomen kansalliskukka. Ois ainakin söpö eikä aiheuta pahennusta.
 
Kitara on soitin
nothingnes
15.04.2012 21:04:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla on suomileijona tatuointi koska olen ylpeä suomalaisuudesta. En koe olevani rasisti ja vaikka minulla ei olekkaan somalian tai islamin tunnusmerkkejä mukanani enkä välitä vittuakaan muiden tekemisistä enkä uskonnoista joten miksi vitussa muiden pitäisi olla huolissani minun tekemisistäni tai osoitella sormella rasistiksi haukkuen koska enhän minäkään niin tee vaikka eivät muiden uskontojen edustajat minunkaan uskontoani välttämättä kunnioita tai suomalaisista perinteistä välitä
 
visa tapissa ja thomannin paketti tulossa.
Vetehinen
15.04.2012 21:42:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nothingnes: mulla on suomileijona tatuointi koska olen ylpeä suomalaisuudesta. En koe olevani rasisti ja vaikka minulla ei olekkaan somalian tai islamin tunnusmerkkejä mukanani enkä välitä vittuakaan muiden tekemisistä enkä uskonnoista joten miksi vitussa muiden pitäisi olla huolissani minun tekemisistäni tai osoitella sormella rasistiksi haukkuen koska enhän minäkään niin tee vaikka eivät muiden uskontojen edustajat minunkaan uskontoani välttämättä kunnioita tai suomalaisista perinteistä välitä
 
Kuva liittyy. http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/vi … hde/555_px_kuvia_2009/11/841213.jpg
 
Music is the best escape.
nothingnes
15.04.2012 21:54:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

halme oli ehkä turhin jätkä ikinä tai eiku se oliki petteri jussilainen eiku....
 
visa tapissa ja thomannin paketti tulossa.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «