Aihe: Boikotti virolaisia PA-firmoja käyttäville festareille
1 2
phiit
28.03.2012 11:56:17
Terry Pantheras: Olin kerran duunissa eräässä isossa tapahtumassa jossa oli sekä suomalaisia, että virolaisia ääniammattilaisia. Ihan yhtä ammattitaitoisia ja mulkkuja olivat kummankinmaalaiset... :D

heh :)

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
htm
03.04.2012 09:55:36 (muokattu 03.04.2012 10:17:43)

En tiedä äänipuolesta, mutta rakennuspuolella on ihan sama miten suomalaisen firman palkkaa, niin samat virolaiset kaverit siellä on töissä. Sillä erolla, että kun suomalainen firma ottaa rahat välistä, ei työntekijöille jää edes sitä, minkä saisivat oamn firman kautta.

EDIT: sopivasti päivän hs
http://www.hs.fi/kotimaa/Virolaisty … an+palkkoja+Suomessa/a1305559187206
www.signumfreud.com
Atomic Cafe
03.04.2012 11:05:35 (muokattu 03.04.2012 11:10:12)
Onhan tämä aika hurjaa touhua...Virolaiset ja suomalaiset työnantajat ovat laskeneet vilpin sen varaan, että virolaisilla ei ole varaa puolustaa etujaan suomalaisilla käräjillä.

Suomen poliisihallituksen tuoreen raportin mukaan Suomelta jää vuosittain saamatta 600-700 miljoonaa euroa veroja ulkomaiseen työvoimaan kohdistuvien väärinkäytösten vuoksi.

Tästä maasta ei vain taida löytyä ensimmäistäkään tahoa joka tuolle ongelmalle yrittäisi jotain ihan oikeasti tehdä.
Euphonium
03.04.2012 16:58:39
Virolaisilla alkaa olla varmaan samat ongelmat kuin meillä. Minä teen työtä trukkikuskina ja meillä käy joka päivä myös virolaisia rekkoja. Juttelin kerran yhden virolaisen kanssa ja hän valitti, että jotkut latvialaiset tai liettualaiset (en muista kummat) vievät heidän ajonsa ja on meillä nähty nykyään, että virosta tulevaa tavaraa tosiaan vetää esimerkiksi puolalainen nuppi. Ne kun tekevät vielä halvemmalla kuin virolaiset. Mitä tulee tuntemieni virolaisten työmoraaliin, niin yleensä ei ole ollut valittamista.
Alfons Åberg
04.04.2012 17:34:32 (muokattu 04.04.2012 17:36:28)
zekeode: Hyviä tekijöitä ei löydy netistä tai lehdistä. Niiden ei tarvitse mainostaa.

Näin se on. Hyvät miehet menevät mainostamatta. On tietenkin suomalaisiakin jotka tekevät sekundaa, mutta niille nopeasti annetaan ymmärtää että seuraavaa keikkaa ei tule. Mutta enemmänkin työnlaatua isommaksi ongelmaksi näkisin urakkamiehissä esiintyvät keskituntiansion kanssa pelleilijät. Valikoidaan parhaat hommat päältä, kuitataan urakkapohjat, vaihdetaan työmaata ja sitten virolaiset tai kotimaiset ammattikouluharjoittelijat tekevät hännät.
StJerky
04.04.2012 20:33:31
IntriguingMan: On tietenkin suomalaisiakin jotka tekevät sekundaa

Kyllä niitä on ja paljon. Ja mitä kallimpi firma sitä huonompi jälki. Kaikenlaiset laatujärjestelmät takaa huonon työn ja kalliin hinnan.
Alfons Åberg
05.04.2012 21:49:35 (muokattu 05.04.2012 21:53:02)
StJerky: Kyllä niitä on ja paljon. Ja mitä kallimpi firma sitä huonompi jälki. Kaikenlaiset laatujärjestelmät takaa huonon työn ja kalliin hinnan.

Itse kun olen vuoden verran ollut nyt työharjoittelussa nuorempana LVI-valvojana, niin toinen asia mitä olen huomannut, on että suomalaisilla tekijöillä ei ole oikein kykyä palautteen vastaanottamiseen (poikkeuksia toki on). Virolaisille kun sanoo että tuo linja on oikaistava ja kannakerassit pitää olla pystysuorassa niin ne korjaavat sen linjan. Suomalaiset taas ymmärtävät kaiken palautteen henk. koht vittuiluna ja alkaa se perus "minä oon kolkytäkolome vuotta tätä tehny...bla bla bla blaa...mikset ite kiipee oikomaan?"

Tosin en väitä että tuo olisi puhtaan suomalainen ilmiö. Samaa voisin kuvitella vaikkapa jostain jenkkiputkarista tai eteläeurooppalaisista.
Terry Pantheras
05.04.2012 21:59:31
IntriguingMan: Itse kun olen vuoden verran ollut nyt työharjoittelussa nuorempana LVI-valvojana, niin toinen asia mitä olen huomannut, on että suomalaisilla tekijöillä ei ole oikein kykyä palautteen vastaanottamiseen (poikkeuksia toki on). Virolaisille kun sanoo että tuo linja on oikaistava ja kannakerassit pitää olla pystysuorassa niin ne korjaavat sen linjan. Suomalaiset taas ymmärtävät kaiken palautteen henk. koht vittuiluna ja alkaa se perus "minä oon kolkytäkolome vuotta tätä tehny...bla bla bla blaa...mikset ite kiipee oikomaan?"

Tosin en väitä että tuo olisi puhtaan suomalainen ilmiö. Samaa voisin kuvitella vaikkapa jostain jenkkiputkarista tai eteläeurooppalaisista.

Kyllä tuo kuulostaa niin suomalaiselta kuin olla voi. Suomalainen duunari on omituinen sekoitus itseensä ottavaa ja äärimmäisen rehellisinä itseään pitävää virheetöntä ammattilaista. Sitten kun joku on oikeasti rehellinen, suututaan.
*kvarts*
Timi
06.04.2012 11:59:31
IntriguingMan: Itse kun olen vuoden verran ollut nyt työharjoittelussa nuorempana LVI-valvojana, niin toinen asia mitä olen huomannut, on että suomalaisilla tekijöillä ei ole oikein kykyä palautteen vastaanottamiseen (poikkeuksia toki on). Virolaisille kun sanoo että tuo linja on oikaistava ja kannakerassit pitää olla pystysuorassa niin ne korjaavat sen linjan. Suomalaiset taas ymmärtävät kaiken palautteen henk. koht vittuiluna ja alkaa se perus "minä oon kolkytäkolome vuotta tätä tehny...bla bla bla blaa...mikset ite kiipee oikomaan?"

Heh.Melkoisen osuvasti heitit.Ikäni näin tehny ja aina on kelvannut.Ei ehkä joskus ihan priimaa ja vaatimuksien mukaista?Ja jos hieman enempi oppinut huomauttaa.Perskeles!Palaa se sauna sullakin.
Vaikea.Mutta varma!
rintapek
07.04.2012 13:39:39

Timi: Heh.Melkoisen osuvasti heitit.Ikäni näin tehny ja aina on kelvannut.Ei ehkä joskus ihan priimaa ja vaatimuksien mukaista?Ja jos hieman enempi oppinut huomauttaa.Perskeles!Palaa se sauna sullakin.

Jjep. Tuo on todella napakymppiin osunut heitto.

Hommat tehdään näin, koska ne on aina ollu tapana tehdä näin ja johan ny on kumma jos se ei kelpaa.

Muistan tapauksen, missä tilaaja halusi, että julkisivulaudat vasaroidaan (vanha tönö), ts maksoi siitä erikseen. Ja kun valvoja käänsi selkänsä, niin äijät otti naulaimet esiin ja paukuttivat näön vuoksi seinää pari kertaa vasaralla. Ja ihmettelivät vielä, et miks hitossa hommat täytyis tehdä hankalasti. Ja kehuivat itteään, kun keksivät noin näppärän ratkaisun.
One kind of music only - the good kind
Alfons Åberg
07.04.2012 14:47:38 (muokattu 07.04.2012 14:48:12)
Timi: Ja jos hieman enempi oppinut huomauttaa.Perskeles!Palaa se sauna sullakin.

Suomessa on ollut vuosikymmeniä maksuton koulutusjärjestelmä, joten teoriassa jokainen voi olla niin oppinut kuin haluaa. Oppineisuudesta on siis turha ruikuttaa. Ei siitä ole kyse osaanko tehdä jotain runkolinjoja itse paremmin. Mulla on organisaatiossa vain eri tehtävä, ja sen mukaisesti toimitaan. Onhan minullakin omat esimiehet jotka haluavat tulosta.

En koskaan lähde puuttumaan asentajien tai työnjohtajien persoonaan, taustaan tai ulkonäköön. Se on amatöörien virhe. Ja sitä odottaisin myös vastapuolelta.
Anonymous-jazz
07.04.2012 20:23:31

Oli miten oli mutta näillä ahneilla firmoilla on aina paskainen loppu.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
rintapek
07.04.2012 22:15:56

Anonymous-jazz: Oli miten oli mutta näillä ahneilla firmoilla on aina paskainen loppu.
Ei, vaan hyvä tulos.
One kind of music only - the good kind
Terry Pantheras
08.04.2012 13:05:09
PsychedelicWarlord: En näkis tuota niinkään kansallisuuteen liittyvänä.Kyse on enemmänkin iästä: Siitä -ilmeisen perusinhimillisestä- ominaisuudesta ,että kun olet tehnyt jotain hommaa pitkään ja on paljon kokemusta niin siihen kun tulee joku nuorempi vähemmän aikaa alalla ollut huomauttamaan jostain -vaikkakin aiheesta- niin sitä on vaikea niellä.Alalla kuin alalla.Olen itse nimittäin törmännyt samaan.

Kyllähän moisen tietysti ymmärtää, mutta kyse on myös ammattitaidosta, jota jotkut eivät ole jaksaneet päivittää nykyvaatimuksien tasolle, koska "aina oon näin tehnyt". Loppujen lopuksi moiset vanhemmat ammattilaiset jäävät nuorempien jalkoihin pikkuhiljaa, koska vierastavat kaikkea uutta...
*kvarts*
Peoplez
08.04.2012 16:40:06
Suomessa on liikaa sääntelyä ja liian isot verot. Tästä ne ongelmat johtuu, eikä mistään muusta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)