Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Omistan Gibsonin ja kaikki on hyvin
1 2 3 4 5260 261 262 263 264
Gabe
07.04.2012 12:45:24 (muokattu 07.04.2012 12:47:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On tullut nyt vastaan useassa kirjoituksessa valitusta siitä ettei paljon positiivisia aloituksia ole aiheesta, tämä onkin varmaan totta koska yleensä negatiivisista kokemuksista noustaan parrikaadeille lippua heiluttamaan mutta hyvät kokemukset omaavat ovat yleensä vain tyytyväisiä omissa oloissaan.
 
Eli valetaanpa pääsiäisen kunniaksi vähän positiivisia mielikuvia tämän muusikoiden netissä vähän liikaa parjatun merkin ympärille.
 
Minulla on tällähetkellä kaksi Gibsonia. SG Standard jossa ei ole ollut yhtään mitään vikaa. Kitara näyttää yhä samalta kuin sinä päivänä kun sen kaupasta kotiin kannoin, kaularautaan ei ole tarvinnut koskea, viimeistely on moitteetonta, sähköpuolella kaikki toimii.
 
Ja Les Paul Junior, tässäkään ei ole ollut mitään vikaa, nauhat eivät törröttäneet alkuun eivätkä törrötä vieläkään vaikka on vuodenajat vaihdelleet, pientä kulumaa havaittavissa bodyn yläkulmassa missä käsi hankaa puuta vasten soittaessa..tämä ei tosin ole harvinaista faded lakatuissa kitaroissa, minusta pieni käytönjälki on jopa hienoa.
 
Molemmat kitarat pitävät vireen todella kauan ja alkuperäinen satula on molemmissa ollut ok.
 
Olen omistanut myös korealaisia ja indonesialaisia kitaroita ja näissä soitettavuus ja viimeistely ovat olleet näihin Gibsoneihin nähden selvästi heikompia.
 
Olen syvästi pahoillani jos (ja kun) tällaisesta Gibsonin kehumisesta joku nyt syvästi loukkaantuu. En vain voi ymmärtää ihmistä joka kantaa kaupasta kotiinsa huonon kitaran :) Nettikauppa ei ole poikkeus, joka tuotteella on 14 vuorokauden palautusoikeus.
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Werihukka
07.04.2012 14:22:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mukava aihe.
 
Minulla myös kolme Gibsonia ja ei ole syytä huoleen! Hyviä kaikki. Leppoisaa pääsiäistä sinnekin päin!
hallu
07.04.2012 14:56:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jee, minä liityn myös tähän. Minulla on valitettavasti vain yksi Gibson (tosin SG standard on vielä hankintalistalla sitten joskus). Oma kitarani on moitteeton siis kerrassaan erinomainen ja on ollut luottokeppini jo seitsemäntoista vuotta. Kaularautaa joskus tarvinnut rassata, mutta niinhän kaikissa joskus tarvitsee. Tuo oma LesPaulini on oikeastaan aika täydellinen kitara kaikin puolin ja itselleni se on referenssi johon vertaan kaikkia kohtaamiani kitaroita melkeimpä.
 
Tyytyväinen siis olen ja kehtaan sen tässä kaikille kertoa senkin uhalla, että minua pidetään kritiikittömänä paukapäänä:-). En myöskään hetkeäkään epäile etteikö mitä tahansa Gibson mallia uskaltaisi suositella tai itselleni hankkia jos joskus kohdalle sattuu.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
carmake
07.04.2012 14:59:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omistan Gibson Les Paul Standardin ja elän unelmaani.
 
Jucciz
07.04.2012 15:09:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viisi Gibsonia löytyy tällä hetkellä, eikä minkään niistä tapauksessa lopputuloksen kehnous johdu instrumentista.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
FastEddie
07.04.2012 15:24:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Viisi Gibsonia löytyy tällä hetkellä, eikä minkään niistä tapauksessa lopputuloksen kehnous johdu instrumentista.
 
Viisi täälläkin. Yksi (melkein) vintage, yksi VOS ja kolme studio tributea. LP 50 studio tribute GT on suosikkini. Loistavia kitaroita kaikki.
 
"Rehab is for quitters"
Muovinen
07.04.2012 15:29:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joidenkin mielestä LP Special faded ei varmaan edes ole oikea Gibson, mutta sellaisen omistan ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Tässä kitarassa ei ole mitään turhia koreuksia ja se tekee sen mitä työkalun pitääkin, eli toimii. Kun ei ole krumeluureja, niin ei voi valittaa niiden huonosta viimeistelystäkään ;)
 
-General Petrovsky
Lancelot
07.04.2012 15:31:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko Gibsonin maine oikeesti jo niin huono, että pitää jopa aihe avata sille jossa kaikki sitten todistelevat kuinka hyvä se oma yksilö on?
 
author
07.04.2012 15:34:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Määkin tykkään mun kitarasta.
 
jarmo vh
07.04.2012 15:37:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällä hetkellä ei ole Gibsonia mutta kaksi kitaraa ja yksi basso löytyy historiasta. Hyviä soittimia olivat. SG:ssä oli tosin yksi paha vika: en saanut siitä ulos muuta kuin AC/DC:n riffejä. Piti myydä pois, harmittaa kyllä kun muuten oli hyvä kitara.
 
Vahinko ei tule kallo keulassa.
mitja
07.04.2012 15:59:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jarmo vh: Tällä hetkellä ei ole Gibsonia mutta kaksi kitaraa ja yksi basso löytyy historiasta. Hyviä soittimia olivat. SG:ssä oli tosin yksi paha vika: en saanut siitä ulos muuta kuin AC/DC:n riffejä. Piti myydä pois, harmittaa kyllä kun muuten oli hyvä kitara.
 
Joo toi on paha juttu. Mulla oli tele josta tuli ulos ainoastaa The Byrdsiä ja Curea, oli pakko antaa se pitkäaikaislainaan kaverille. Soinut sittemmin jo useammalla levyllä "Cure-clean -kitarana"
 
Tällä hetkellä 5 Gibsonia löytyy, joista 4 Flying V.tä ja 1 LP 58 VOS.
Yhdessä V:ssä räsähti auki vanha kaulankorjauksen sauma eli se on rikki.
PASKAA GIBSON-LAATUA(TM) siis.
Muut onkin parhaita kebabeja ikinä.
 
the-Antero
07.04.2012 16:11:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on sg sta stankku... Loistava :) tahon valkosen custom lespan...
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Gabe
07.04.2012 16:11:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alkaakin tulla porukkaa ulos kaapista :D Kyllä joskus saa sanoa positiivisistakin asioista :)
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
I A King
07.04.2012 16:26:25 (muokattu 07.04.2012 16:28:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on myös näitä parjattuja Gibsonin keppejä.
 
LP 60's tribute goldtop darkblack
Custom Shop ES-345 w bigsby
Firebird X
Custom Shop LP '57 VOS
SG standard
 
En osaa soittaa. Siis olen jäävi arvioimaan kamojani. Kauniita ovat.
 
Edit: unohtui LP 2008 standard.
 
slapvete
07.04.2012 16:50:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enpä pysty Lessustani minäkään valittamaan. Kiva soittaa ja soundi kohdallaan.
 
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
Numbie
07.04.2012 17:54:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

'61 Reissue SG hoitaa ykköskitaran virkaa tällä hetkellä ja ei minkaanlaista valittamista.
 
Gabe
07.04.2012 18:00:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numbie: '61 Reissue SG hoitaa ykköskitaran virkaa tällä hetkellä ja ei minkaanlaista valittamista.
 
On muuten pirun hieno kitara
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
novo
07.04.2012 18:06:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gibson SG standard Teslan mikeillä ja luusatulalla tuunattuna. Elixirin setillä pitää virettä nykyään hemmetin hyvin ja mikkiremppa teki luutusta pal paremman omiin tarpeisiin. SG Special löytyy nurkista myös, pitäis väännellä kaularautaa ja säätää hienovire ni alakais olla seki tikissään.
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
Zed
07.04.2012 18:09:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on Les Paul Standard 2008. Erittäin laadukas helvetinkone sekä viimeistelyltään että soitettavuudeltaan. Tässä tuntee itsensä suorastaan vähän homoksi, kun tällaista menee ääneen täällä toteamaan.
 
"Syö perunamuussia!" - Jiri Jalkanen
McNulty
07.04.2012 18:12:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omistan "enää" vain 2 Gibsonia ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Jos tuotteet jotka ovat valmistettu vuosina '85 ja '92 ovat toiminnassa vielä tänään, täydessä iskussa, niin kyseessä on pakko olla hyvä kappale materiaa.
 
Molemmat soittimet ovat tietysti kokeneet vuosien varrella muutoksia, mutta kyse on lähinnä omista mieltymyksistä (esim. mikit ovat kummassakin soittimessa vaihtuneet).
 
Enää ei oikeastaan harmita kuin se, että menin aikanaan hukkaamaan hyvän Explorerin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5260 261 262 263 264

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «