Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marshall soundi: OCD, Catalinbread DLS, Xotic bb preamp?
1 2 3 4
Stone
05.04.2012 02:31:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haen uskottavaa marshall soundista pedaalia. Olen rajannut vaihtoehdot:
-Fulltone OCD
-Catalinbread DLS
-Xotic BB preamp
 
OCD:sta on kokemuksia (aina hyvä vaihtoehto). Ovatkohan soundierot miten radikaaleja em. pedaalien kesken? Dynaaminen "vanhahko marshallmainen" särö puhtaan kanavan päälle kiinnostaa.
 
Onhan niitä vaihtoehtoja muitakin, mutta näihin rajaan.
 
"If You Want The Last Laugh.....Join The Rolling Stones." -Keith Richards
Estranged
05.04.2012 03:38:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ottaisin harkintaan myös MI Audion Crunch Boxin. Erittäin hyväsoundinen Ramshall-henkinen särö. Myös dynamiikkaa löytyy mukavasti. OCD:hen verrattuna snadisti rouheampi soundi, kun taas OCD on ehkä vähän pyöreän puoleinen soundiltaan.
 
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." | "Sua sais vaikka piestä pesarilla nii istuisit sohvalla ja joisit bissee. :D" -Traditional | "Tässon Esso moro. Painiksella on puoliksi syöty mäyrä peräaukossa. Onko syytä huoleen?"
lonelyplayer
05.04.2012 08:20:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Catalinbread DLS on kyllä loistava purkki mutta ei mielestäni niin Marsu.
Koska mainitsit dynamiikan ja uskottavuuden niin mielestäni vain yksi vaihtoehto eikä mikään näistä...
 
Oikea vaihtoehto Carl Martin Plexitone. Pari vuotta sillä soitellut ja aina vaan enemmän kiintyy. Pikkaisen lyöt rahaa lisää tiskiin eikä tarvitse katua.
 
novo
05.04.2012 08:22:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lonelyplayer: Catalinbread DLS on kyllä loistava purkki mutta ei mielestäni niin Marsu.
Koska mainitsit dynamiikan ja uskottavuuden niin mielestäni vain yksi vaihtoehto eikä mikään näistä...
 
Oikea vaihtoehto Carl Martin Plexitone. Pari vuotta sillä soitellut ja aina vaan enemmän kiintyy. Pikkaisen lyöt rahaa lisää tiskiin eikä tarvitse katua.

 
Toi Plexitouni pitäis päästä kyl tesmimään, sen verta moni sitä mehuttaa. Moon tykännä tosta Essonkin mainihtemasta Crunch Boxista, tosin sekin haluaa hetkittäin olla meleko nuuka sen suhteen minkä vahvaimen eteen sen tyrkkää. Ite digaan siitä enempi stand alone -speduna kuin esimerkkeeks OCD:stä.
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
hannlain
05.04.2012 08:47:14 (muokattu 05.04.2012 09:04:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sekä OCD että DLS löytyy itseltä. Tosin soittokilometrejä ei kummallakaan ole kovin paljoa ehtinyt kertyä. Selkeä ero kuitenkin näiden kahden purkin välillä on. OCD:stä löytyy huomattavasti enemmän gainia, joka kuitenkin isommilla gain-asetuksilla muuttuu hieman löysähköksi ja fuzzimaiseksi.
 
En ole koskaan omistanut Marshall-merkkistä vahvistinta tai soittanut näitä ko. merkin legendaarisia malleja (Plexi, JCM800, JMP...), joten en ossa vertailla osuuko kumpikaan noista purkeista lähellekään Marshall-soundia. Enivei, nyt näyttää että molemmat purkit ovat tulleet jäädäkseen mun pedaalilautaan. Tosin OCD vei transparentimmalla soundillaan buusterin paikan OD808:lta Mesan särökanavan edestä ja DLS hoitaa middle-gain OD:n hommaa puhtaalla kanavalla.
 
reverend
05.04.2012 09:01:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen tykännyt Zvexin Box of rockin Marshall-soundeista. Saman valmistajan Distortron on ilmeisesti sama pedaali mutta ilman erillistä boostia.
 
novo
05.04.2012 09:03:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

reverend: Itse olen tykännyt Zvexin Box of rockin Marshall-soundeista. Saman valmistajan Distortron on ilmeisesti sama pedaali mutta ilman erillistä boostia.
 
=) Itse en taas voinut sietää Box of Rockia, jotenkin käsittämättömän huono pedaali omaan käyttöön, en saanu siitä mitään kivaa pihalle.
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
dropD
05.04.2012 09:07:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kovasti on täällä aina OCD:ta kehuttu, mutta omalla kohdalla se on jäänyt jotenkin väliinputoajaksi. Reippaampaan säröttelyyn tuo Crunch box on huomattavasti parempi. Tai jos ego kestää halpispedaalin, niin Marshall Jackhammer on erittäin hyvä (OD puoli, DIST puoli siinä todella tunkkainen). Myös BSIAB on mainio napakampaan marsumeininkiin.
 
OCD on oman kokemuksen mukaan todellakin liian pehmeän pyöreä isoille säröille. Crunch-osostolla toimii paremmin, mutta sekin omissa soitoissa hoituu paremmin Hot Cakella tai Proco Ratilla. Noista etenkin tuo Hot Cake on hyvinkin dynaaminen laitos, joka taipuu tarvittaessa vielä fuzziksi.
 
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
A.O.K.
05.04.2012 09:12:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

novo: =) Itse en taas voinut sietää Box of Rockia, jotenkin käsittämättömän huono pedaali omaan käyttöön, en saanu siitä mitään kivaa pihalle.
 
Mulla on kylläkin vaan klooni Box Of Rockista, mutta siitä tulee semmoinen fiilis että se on Marshall in a box jos on joku pikkuvahvistin josta pitää saada tuhtia ääntä ulos. Ihan turha soittaa sillä oikeaan putkivahvistimeen 4x12 kaapilla, menee ihan tukkoon. Valve junioriin ja 1x12 kaappiin se taas kuulostaa hyvältä.
 
Well by seventy-six we'll be A.O.K.
jniska
05.04.2012 09:30:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wamplerilla löytyy monenmoista pedaalia. Tossa Marsusaundia parhaimmillaan.
 
http://www.wamplerpedals.com/distortions/plextortion.html
 
Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !!
phiit
05.04.2012 09:49:26 (muokattu 05.04.2012 09:50:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Estranged: Ottaisin harkintaan myös MI Audion Crunch Boxin. Erittäin hyväsoundinen Ramshall-henkinen särö. Myös dynamiikkaa löytyy mukavasti. OCD:hen verrattuna snadisti rouheampi soundi, kun taas OCD on ehkä vähän pyöreän puoleinen soundiltaan.
 
Ehdottomasti tämä! tuo on oikeasti marsu pikkupurkissa ja toimii uskottavasti clean kanavan päällä
 
ja ite käytän Joyon Crunch Distortionia joka on kyllä aika 1:1 tuon MI boxin kanssa.. :)
 
http://www.king-weird.com http://www.facebook.com/kingweird http://www.maihinnousu.net/a/1462
Kiksaus
05.04.2012 09:54:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marsun saundeista en tiedä, mutta itsellä on tuo BB. Se on erittäin pyöreäsaundinen pedaali, "kermainen". Soolosoittoon ehdottomasti. Komppaukseen hommaisin mieluummin Xoticin RC boosterin.
 
"Oh, what sad times are these when passing ruffians can say Ni at will to old ladies. There is a pestilence upon this land, nothing is sacred. Even those who arrange and design shrubberies are under considerable economic stress in this period in history."
svilo
05.04.2012 09:56:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jniska: Wamplerilla löytyy monenmoista pedaalia. Tossa Marsusaundia parhaimmillaan.
 
http://www.wamplerpedals.com/distortions/plextortion.html

 
itsehän diggasin Plexi-Drivestä enempi..
 
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
Andy J.
05.04.2012 09:59:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

A.O.K.: Mulla on kylläkin vaan klooni Box Of Rockista, mutta siitä tulee semmoinen fiilis että se on Marshall in a box jos on joku pikkuvahvistin josta pitää saada tuhtia ääntä ulos. Ihan turha soittaa sillä oikeaan putkivahvistimeen 4x12 kaapilla, menee ihan tukkoon. Valve junioriin ja 1x12 kaappiin se taas kuulostaa hyvältä.
 
Höpöpuhetta: mä soittelen omallani vuoden '65 Vox AC50:n läpi 80-lukuiseen Marshallin 4x12" -skobeen ja kuulostaa juuri sille, mille pitääkin. Moni kuvittele, että BoR olisi tarkoitettu hirveään särömenoon ja pettyy: tämähän jäljittelee JTM45:sen soundia (ja onnistuu siinä mielestäni hienosti), jossa olennaista on iso, löysähkö alakerta eikä mitenkään järjettömästi gainia, omassa käytössä kuulostaa parhaalle drive klo. 12:ssa.
 
Hyviä kauppoja: jars, gaunt666, Twinkle, JPHe, slowfinger, Akilles, E Tone, jaripat, kuolio, GoshFlardon, flea laven, joppejoo, runrunrun, santeriv, StevieRayVehkakoski, p. s, esaruoho, jarialanaama, jaroslove_80, DaNoNe, georges, mataki, jubar1, Kunnalli
Antroid
05.04.2012 11:04:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiksaus: Marsun saundeista en tiedä, mutta itsellä on tuo BB. Se on erittäin pyöreäsaundinen pedaali, "kermainen". Soolosoittoon ehdottomasti. Komppaukseen hommaisin mieluummin Xoticin RC boosterin.
 
Joo, ei toi BB mun mielestä ihan mikään marhall-in-a-box -tyyppinen laite ole. Se on kermapurkki, todellakin. Parhaimmillaan mun mielestä kermaiseen pikkurosoon ja kaulamikillä fiilistelyyn.
 
jniska
05.04.2012 11:11:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

svilo: itsehän diggasin Plexi-Drivestä enempi..
 
Mie soittelin tolla Plextortionilla, mutta se oli liian suriseva tossa Bluetonen edessä.
Plexi-Drivea en oo kokeillu. Mites sä kuvailisit eroa ?
Plextortionista on kans joku + versio tms.
 
Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !!
Stone
05.04.2012 11:26:35 (muokattu 05.04.2012 11:45:52)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämähän lähti taas käsistä pedaaliskaalan suhteen ;) No ei se mitään...jatketaan sillä linjalla.
Tosin meidän kylän puodista löytyy sitä digitechia eli ei siis testi mahdollisuuksia näillä kulmilla.
 
Noi nettidemot ei anna oikein luotettavaa kuulokuvaa, mutta niiden epäluotettavuuden perusteella MI-audion tuotteista pidin itse crunch boxista enempi kuin blues prosta (joka siis kuullosti loistavalta, muttei siihen mitä haen).
 
"If You Want The Last Laugh.....Join The Rolling Stones." -Keith Richards
A.O.K.
05.04.2012 11:30:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Andy J.: Höpöpuhetta: mä soittelen omallani vuoden '65 Vox AC50:n läpi 80-lukuiseen Marshallin 4x12" -skobeen ja kuulostaa juuri sille, mille pitääkin. Moni kuvittele, että BoR olisi tarkoitettu hirveään särömenoon ja pettyy: tämähän jäljittelee JTM45:sen soundia (ja onnistuu siinä mielestäni hienosti), jossa olennaista on iso, löysähkö alakerta eikä mitenkään järjettömästi gainia, omassa käytössä kuulostaa parhaalle drive klo. 12:ssa.
 
Noh en tietenkään oo kokeillut kaikkien mahdollisten vahvareiden läpi, hieman tuossa yleistystä. Marshall VM:n kanssa ei varsinkaan toimi, mutta siinähän on valmiiksi jo KT66:n löysä alakerta. Mut ei toi muidenkaan mun vahvareiden kanssa toiminut, paitsi Epiphonen Valve Jr:n. Ja itse asiassa Pocket Podiin kuulosti kans hyvältä.
 
Well by seventy-six we'll be A.O.K.
Progorava
05.04.2012 11:45:26 (muokattu 05.04.2012 11:47:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Haen uskottavaa marshall soundista pedaalia. Olen rajannut vaihtoehdot:
-Fulltone OCD
-Catalinbread DLS
-Xotic BB preamp
 
OCD:sta on kokemuksia (aina hyvä vaihtoehto). Ovatkohan soundierot miten radikaaleja em. pedaalien kesken? Dynaaminen "vanhahko marshallmainen" särö puhtaan kanavan päälle kiinnostaa.
 
Onhan niitä vaihtoehtoja muitakin, mutta näihin rajaan.

 
Joku muu, mikä?
 
-> http://www.cmatmods.com/brownie.html
-> http://www.youtube.com/watch?v=d6Yl5mqflc0
 
Tele ei ole ruma.
Christeraser
05.04.2012 11:48:16 (muokattu 05.04.2012 11:50:28)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan vaan heittäisin viel vaihtoehdon, mikäli ett ole tutustunut. Demotus löytyy samaisesta linkistä, youtubessa lisää
 
http://www.amtelectronics.com/produ … mp_series/amt_m-1_legend_amps_peda/
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «