Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Levynkansitaidetta tarjolla..mutta minne..?
1
amsi
09.02.2012 21:19:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaako kukaan neuvoa mihin kannattaisi tarjota itse tekemiään töitä, jotka voisivat sopia levyjen kansikuviksi? Valitseeko bändi aina itse kuvat, vaiko levy-yhtiö?
 
Rotuvaari
09.02.2012 21:32:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Parasta vaan että laitat ne tänne näytille. Mnetin arvovaltainen raati sitten kertoo onko niistä mihinkään. Jos tuuri käy, saatat päästä tuohon levynkansien Hall of fame -ketjuun.
 
Kait niitä kannattaa levy-yhtiöille lähetellä, jos epäilet niistä olevan johonkin. Mutta! Saadaksesi varmuuden, pistä pari tänne.
 
Jos otat kollin voit hörhiä muiden natu kissojen kanssa. Ja näin saat extraa tekemiseen eli tekeminen nousee yli maximin. Kissan elämää -tietokonepeli
Numbie
11.02.2012 21:57:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Etit semmosia bändejä joitten musan kanssa sun työt omasta mielestäsi synkkaa ja lähdet ihan rohkeesti ehdottamaan yhteistyötä.
 
Alfons Åberg
11.02.2012 22:03:11 (muokattu 11.02.2012 22:03:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veksu: Kait niitä kannattaa levy-yhtiöille lähetellä, jos epäilet niistä olevan johonkin. Mutta! Saadaksesi varmuuden, pistä pari tänne.
 
Luulisin, että levy-yhtiöille saapuu postissa "muutama" portfolio vuodessa. Tämä tie on vähän sama kuin nollatyökokemuksella avoin hakemus pörssiyhtiötason firmaan.
 
Luottaisin enemmänkin tuohon Numbien tapaan.
 
Karipiirto
11.02.2012 23:22:28 (muokattu 11.02.2012 23:22:40)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oma kotisivu, mihin lykkäät galleriaa pystyyn. Tarpeeksi pienellä resoluutiolla tosin ettei niitä copypasteteta sieltä suoraan ja yhteystiedot, mistä kysellä. Sen jälkeen voit esim pommitella suoraan yhtyeitä tai pistää linkkiä vaikkapa omaan profiiliis. Levy-yhtiöille lähettäminen on kuin viskoisit rahaa tulivuoreen.
 
Joku älypää keksi että Rock kuoli vuonna -86. Minä synnyin -87. Olen niin katkera että menen kyllä kuselle sen haudalle, enkä lopeta ennen ku se nousee ja huutaa että "Nyt saatana loppuu se luruttaminen!!!"
bedlam
12.02.2012 10:24:57 (muokattu 12.02.2012 10:29:24)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karipiirto: Levy-yhtiöille lähettäminen on kuin viskoisit rahaa tulivuoreen.
 
Paitsi ettei se maksa mitään, joten ei siitä ainakaan haittaa ole. Mutta juu, eiköhän nykyään bändit aika pitkälti päätä kannentekijän. Jos se pysyy levy-yhtiön antaman budjetin rajoissa.
 
http://www.petrified-eye.net
Alfons Åberg
12.02.2012 11:24:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bedlam: Paitsi ettei se maksa mitään, joten ei siitä ainakaan haittaa ole.
 
Ei siitä toki mitään haittaa ole, himasta ei tule kukaan hakemaan. Mutta vähän sama kuin ilman relevanttia työkokemusta cv:n lähettely isoihin firmoihin. Ehkä prosentin mahdollisuus ylipäätään että kukaan lukee sen ajatuksen kanssa.
 
bedlam
12.02.2012 11:58:15 (muokattu 12.02.2012 11:59:03)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

IntriguingMan: Ei siitä toki mitään haittaa ole, himasta ei tule kukaan hakemaan. Mutta vähän sama kuin ilman relevanttia työkokemusta cv:n lähettely isoihin firmoihin. Ehkä prosentin mahdollisuus ylipäätään että kukaan lukee sen ajatuksen kanssa.
 
Niin no, itse olen päässyt haastatteluihin isoihin firmoihin aikoinaan täysin vailla työkokemusta kun nakkelin kirjeitä jokaiseen mahdolliseen paikkaan. Siinä joutui sentään postimerkit kustantamaan, sähköpostin lähettely ei maksa sitäkään :)
 
http://www.petrified-eye.net
Alfons Åberg
12.02.2012 12:37:20 (muokattu 12.02.2012 12:37:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bedlam: Niin no, itse olen päässyt haastatteluihin isoihin firmoihin aikoinaan täysin vailla työkokemusta kun nakkelin kirjeitä jokaiseen mahdolliseen paikkaan. Siinä joutui sentään postimerkit kustantamaan, sähköpostin lähettely ei maksa sitäkään :)
 
Näinhän sain itsekin nykisen työpaikkani, eli mahdollisimman moneen paikkaan hakemuksia. Tosin se vaati että oli firman sisäpuolella vetoapua valmiiksi. Mutta kuten itsekin jo sanoit, yhtä toteutunutta työpaikkaa kohden tarvitaan useita torjuttuja työhakemuksia.
 
Nettiaikanahan tämä tarkoittaa, että tulee järjestelmästä vain automaattivastaus, kun hakemuspankkia välttämättä ei ole kukaan edes avannut.
Näin oli myös nykyisessä paikassani. Kesätyöpaikat oli siinä vaiheessa jo täytetty, kun joku keksi avata hakemuspankin. Ei muuta kuin automaattivastaus 80:lle hakijalle ja tiedostot bittiavaruuteen.
 
bedlam
12.02.2012 13:30:02 (muokattu 12.02.2012 13:30:24)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

^ yllättävää kyllä, moni paikka säilyttää fyysisenä lähetetyt hakemukset pitkäänkin. Paristakin paikasta soiteltiin vuosien jälkeen, että "lähetit meille silloin sen hakemuksen, nyt olisi paikka vapaana". Viksun näköistä paperihakemusta ei nakkaa niin herkästi menemään kuin sähköpostia.
 
http://www.petrified-eye.net
Karipiirto
13.02.2012 01:24:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bedlam: Paitsi ettei se maksa mitään, joten ei siitä ainakaan haittaa ole. Mutta juu, eiköhän nykyään bändit aika pitkälti päätä kannentekijän. Jos se pysyy levy-yhtiön antaman budjetin rajoissa.
 
Njoo ehkä oli vähän huono vertaus tuo raha. Meinaan vain että melko varmasti ne työt ei kovin äkkiä levyn kanneksi päädy jos levy-yhtiötä pommittaa. Tietty jos ne ottaa ylös jotain kotisivulinkkiä niin mikä nottei mutta veikkaampa että aikalailla ohi menee.
 
Joku älypää keksi että Rock kuoli vuonna -86. Minä synnyin -87. Olen niin katkera että menen kyllä kuselle sen haudalle, enkä lopeta ennen ku se nousee ja huutaa että "Nyt saatana loppuu se luruttaminen!!!"
Arkka
18.02.2012 13:36:51 (muokattu 18.02.2012 13:42:14)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karipiirto: Oma kotisivu, mihin lykkäät galleriaa pystyyn. Tarpeeksi pienellä resoluutiolla tosin ettei niitä copypasteteta sieltä suoraan ja yhteystiedot, mistä kysellä. Sen jälkeen voit esim pommitella suoraan yhtyeitä tai pistää linkkiä vaikkapa omaan profiiliis.
 
Näin meikä tekis. Jos olis kansi hakusessa, ni ekana tiirailisin netistä taiteilijoiden tuotoksia. Ja jos joku taiteilija olis aiemmin lähestynyt asian tiimoilta, ni toki tsekkaisin sen tarjonnan ekana.
 
e: siis tarkoitan, että vaikka edes lähelle oikeaa kuvaa tms. ei löytyisi, niin tyylin ja taidot ainakin näkis ja valmiiden tuotosten (kansitaidetta tai ei) perusteella ehkä se artistin omakin visio selkeytyisi. Helpompi myös selittää mitä vibaa hakee jos on jotain referenssiä, johon visiotaan verrata.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «