Aihe: Korvamonitorointi
1 2
Buusteri
30.01.2012 17:40:48

Pikkasen kuitenkin joutuu kelailemaan kun noita ei pääse oikein etukäteen testaamaan.. Joutuu ostaan sikaa säkissä.. Maksaa kuitenkin senverran ettei kehtaa edes myöntää jos soundaa huonolle=D

Tämä on ollut suurin syy siihen, miksen ite ole vielä lähtenyt valettuja hommaamaan.

"Hyvät on juum"
www.akmaband.com
Ruutikallo
30.01.2012 20:40:15
welho: Tuttava tekee noita valoksia työkseen joten se hoituupi kyllä!

Pikkasen kuitenkin joutuu kelailemaan kun noita ei pääse oikein etukäteen testaamaan.. Joutuu ostaan sikaa säkissä.. Maksaa kuitenkin senverran ettei kehtaa edes myöntää jos soundaa huonolle=D

FinFonic lähettää kyllä testattavaksi kuulokkeita, joten rohkeasti luuri kouraan ja asiat pis kuleksimasta.
[kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46 www.tukalaband.com
Vieno
31.01.2012 13:11:09
welho: Tuttava tekee noita valoksia työkseen joten se hoituupi kyllä!

Mä oon laiminlyönyt omaa kuulonsuojelua monta vuotta ja nyt on tullut skarpattua siinäkin suhteessa.. Ei vielä ole onneksi pahempia vaurioita ehtinyt syntyä!

Lisäksi on pienoinen hifistelykausi päällänsä ja haluais kuunteluun satsata hiukan enemmän=) kavereilla tollaset paremmat monitorit on kestänyt kovassa käytössä vuodesta toiseen joten eihän tuo siinä mielessä ole paha hankinta vaikka hintaa vähän tuleekin!

No ei ole kokemusta noista 18 pro mallista, mutta onhan nuo parasta mitä rahalla saa.. Mulla on tommoset vähän halvemmat UE:n valunapit, mutta en muista mallia. Olisko ne nuo 5 pro:t kun ovat 2-tie luurit.. Saundaa kyllä ihan hyvälle, mutta toinen noista napeista ei kunnolla istu mun korvaan ja aiheuttaa pitemmällä käytöllä kipua.. Eli se muotin valu kannattaa tehdä ammattilaisella! ;) Noh sitten mulla on Shuren vanhat E1:set, jotka on pienet ja saa istumaan hyvin korvaan ja on kohtalainen saundi, mutta bassaria niistä ei oikein saa lotisemaan..

Noooh, taas kun olen kans miettinyt hommaavani uudet valunapit ja niistä kaiffareiden kans keskustellut, niin muutamalla keikalla olen kokeillut kaverin UE:n 3-tie norminappeja. Ovat aika isot ja jää reilusti näkösälle, mutta saundaa pirun hyvälle! Noiden perusteella uskaltaisin kyllä luottaa noiden kalliimpien UE:n 3-6-tie nappuloiden saundiin.. Mulla tulee nappeihin muiden soittimien lisäksi kaikki rummut equtettuna! ;)

Pari huomiota noista valunapeista vielä tuli mieleen tuon valu-jutun lisäksi.. Eli esim. nuo 18 pro-mallin napit demppaa sen -26db, eli aika vankasti vaikenee ympäröivä ääni napit päässä ja ainakin mulla se tarkoittaa sitä, että kuulen sitten vain sen mitä napeista tulee. Noita valunappeja on hankala vetää silleesti vähän pois korvasta, jotta kuulis vähän sitä ulkopuolista mökkälää, vaan ne on vähän semmoset on - off tyyppiset jutut. Ja tämä tarkoittaa taas sitä, että äänimiesten täytyy osata/jaksaa väännellä saundit kohdalleen sinne nappuloihin tai muuten ei oo kivaa.. Sillä hyvällä monitori-saundilla on kyllä hirvee merkitys fiilikseen. Joku on joskus sanonut, että huono monitorointi on vähän kuin huono pano.. :/

Mutta siis UE:n napit on ladukkaita ja mulla ne on kestänyt hyvin. Ja tuleehan ne "pommin" kestävässä lootassa..
Ja tuossa valu-hommassa ne kyllä konsultoi, että minkälainen, millä aineella ja missä asennossa muotti pitää tehdä. Lisähinnasta saat mukaan silikooni-tulpat..
Kailis
31.01.2012 18:22:40 (muokattu 31.01.2012 18:23:04)

Tuttava tekee noita valoksia työkseen joten se hoituupi kyllä!

Hianoo! Anna palaa sitten vaan. Noi on takuulla hyviä työkaluja. Ja eiks ne mee vähennyksiin verotuksessa?
majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle.
Totofan
02.02.2012 22:26:45

http://imageshack.us/photo/my-images/821/24932323044895383501432.jpg/

Mulla tän näköinen räkki käytössä. Nappeina Shuren 315:set. Hyvin pelaa.

Suosittelen myös lämpimästi unohtamaan kaikenmoiset läppärit taustanauhavehkeinä. Fostex on ollu tosi luotettava ja noita saa halvalla.
I am surrendering to the gravity and the unknown.
SoNot
04.02.2012 23:43:56
Aekuinen Naenen: Sattuipa tämä topicci ilmaantumaan sopivasti omiin tarpeisiini. Minulla olisi hakusessa järkihintaiset (n. 100e) nappikuulokkeet, jotka soveltuvat treenikäyttöön. Näitä olen katsellut: http://www.thomann.de/fi/shure_se215cl.htm Onko kellään kokemuksia kyseisistä eareista tai vaihtoehtoisesti ehdottaa muita parempia vaihtoehtoja?

Minulla on nuo ja hyvin pelaa. Erikseen ostin tuohon vielä shuren kuusitulpat niin pysyy kuulo tallella.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)