Aihe: Keskustelua Pink Floydista
1 2 3 4 5105 106 107 108 109174 175 176 177 178
The Rikza
31.12.2011 01:08:20
Nyt Levykauppa Äxässä Discovery-boksi hintaan 139,90! Kaipa tuo pitäisi vihdoin hankkia
"Get over it Roger, I'm Dead!" - Roger Watersin isä
AlaE
31.12.2011 01:10:26
Mallaslahti: Nyt Levykauppa Äxässä Discovery-boksi hintaan 139,90! Kaipa tuo pitäisi vihdoin hankkia

Ei kannata, kohta myydään halvemmalla.
Salvo honore
Mikko_L
05.01.2012 23:15:18 (muokattu 05.01.2012 23:16:07)
velipesonen: Olisin minäkin semmoisesta kiinnostunut mutta ei tietääkseni ole laillisesti saatavilla, ainoastaan bootlegeina. Singlekokoelmia on mutta sielläkin jäävät vähiin kappaleet Point Me at the Sky ja Embryo, molemmat hienoja biisejä.

Toivelistalla olisi kyllä korkealla saada jonkinlainen alkuvuosien, pre -Dark Side -paketti jossa olisi kaikki tv-esiintymiset ja liveottoja sekä aiemmin julkaisematta jääneitä studioraitoja kuten Vegetable Man. Yleensäkin sitä alkuajan Floydin sekoilua l. improvisaatiota on kiva kuunnella.

Mulla on joku "The Early Singles" CD jossa on juuri näitä. Ja ymmärrän miksi ei ole julkaistu virallisesti, sen verran kauheaa sekoilua ja huonolaatuista ääntä on :) Lieneekö kellään jäljellä nauhoja joista voisi miksata edes jotenkuten kuunneltavaa tuotosta... (eikä ne biisitkään kovin loppuun asti mietittyjä ole, mutta se nyt on mun mielipide, toiset voi tietysti tykätä!)

-Mikko
kepe-5
06.01.2012 05:52:43 (muokattu 06.01.2012 05:52:53)
Mikko_L: (eikä ne biisitkään kovin loppuun asti mietittyjä ole, mutta se nyt on mun mielipide, toiset voi tietysti tykätä!)

Itse olen Wrightin Paint Boxin ja It Would Be So Nicen suuri fani. Onhan niitä aika kolkkoa verrata massiivisiin astraalipsykedeelisiin jammailuihin, niin erilaista tyyliä kun edustavat, mutta jatkavat mielestäni ihan kunniakkaasti Sydin viitoittamalla tiellä. Myös Atom Heart Motherin Summer '68 on varsin mainio.

Aivan Floydin alkuhämäristä on säilynyt valitettavan vähän r'n'b-kamaa. Barrettin säveltämä Lucy Leave on kaikessa simppeliydessään aivan helvetin hieno!
And you don't stand an outside chance
TUC
08.01.2012 16:29:31
Itse olen kuunnellut Pik Floydia aika paljon, mutta olenkohan poikkeuksellinen kun The Wall ei ole koskaan kolahtanut minulle. The Walilla on mielestäni liikaa Roger Watersin laulua, Cilmourin lauluääni on mielestäni huomattavasti parempi, ja biisit ovat turhan suoraviivaisia, verrattuna esim. Shine on your crazy diamondsin kaltaisiin fiilistelybiiseihin. Joitakin helmiäkin levyltä toki löytyy, mutta kokonaisuutena se on mielestäni yliarvostettu.
kepe-5
08.01.2012 17:12:56 (muokattu 08.01.2012 17:13:25)
TUC: Itse olen kuunnellut Pik Floydia aika paljon, mutta olenkohan poikkeuksellinen kun The Wall ei ole koskaan kolahtanut minulle. The Walilla on mielestäni liikaa Roger Watersin laulua, Cilmourin lauluääni on mielestäni huomattavasti parempi, ja biisit ovat turhan suoraviivaisia, verrattuna esim. Shine on your crazy diamondsin kaltaisiin fiilistelybiiseihin. Joitakin helmiäkin levyltä toki löytyy, mutta kokonaisuutena se on mielestäni yliarvostettu.

Aika samoilla linjoilla olen nykyään. Watersin jatkuva omaelämäkerrallinen valitus rasittaa aika paljon, eikä rock-ooppera tunnu itselleni levykonseptina enää mitenkään tarpeelliselta tai mieluisalta. Tuplan eka levy on kyllä kaikkiaan erinomainen, mutta sittemmin taso alkaa ailahdella roimasti.

Watersin sanoitustaito oli kyllä jo Walliin mennessä niin jalostunut, että lyriikan puolelta on annettava suurta tunnustusta, vaikka meininki venyykin useissa kohdissa tarpeettoman paatokselliseksi.
And you don't stand an outside chance
velipesonen
08.01.2012 17:48:19

Vähän samaa täällä. Kuuntelin tuossa Discoveryn järjestyksessä Piperistä Animalsiin saakka mutta The Wallin synkkyydenmaksimointi piti jättää tuonnemmaksi. Tähän saakka kuuntelemistani remasteroinnista muuten eniten hyötyy juuri Animals sekä Saucerful.

Final Cutia olen tässä aiemminkin hehkuttanut, siinä Watersin kurjuudenmaksimointi viedään niin pitkälle että lopputulos alkaa olla jollain oudolla tavalla ilmava.

Ja mitenkähän hyviä ne Animalsin kappaleet olisivat ilman Gilmourin loistavaa kitarointia? Puisevanpuoleista sointukehitelmää ainakin piisaa.
"Jos Elvis eläisi, hän varmasti kääntyisi haudassaan." - Hannu Nyberg
Elbura
01.03.2012 00:05:32
Tulin just Orionista kattomasta The Wallin. Vaikka filmi oli rakeinen, niin oli silti ihan älyttömän siistiä nähä ja kuulla tää noin isoilla laitteilla. Koko homman kruunas, kun koko sali istuu aivan ääneti lopputekstien ja scoren loppuun. Taijanomaista. Lähti kyllä melko hiljasta porukkaa sieltä pois..
Joka kerralla entistä painavampi kokemus tää leffa. Jonkinasteista samaistumista joihinkin juttuihin. 4/5, koska vähän ärsyttää Watersin tapa selvitä ongelmistaan.
HaloOfFlies
21.03.2012 15:32:45

Dark Side Of The Moon ollut USA:n listoilla nyt 800 viikkoa.

http://www.mesta.net/musa/uutiset/?aid=25149
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
man9
11.04.2012 10:00:22

David Gilmour oli BBC:llä vajaa kymmenen vuotta sitten vieraana Desert Island Discs -ohjelmassa, ja tekasin valitsemistaan biiseistä Spotify-listan.
http://open.spotify.com/user/man9/playlist/2sWlmTekmdXtprKBRG9spT
(Lemonheadsin Rudy with a Flashlight puuttuu kun ei löytynyt)

Tämä tuikitärkeä tieto muuten tuli iPhonen This Day in Pink Floyd -sovelluksesta, jossa on joka päivälle vastaavaa infoa.
http://itunes.apple.com/fi/app/this-day-in-pink-floyd/id476565133
Vessajono
15.04.2012 22:11:59
velipesonen: Final Cutia olen tässä aiemminkin hehkuttanut, siinä Watersin kurjuudenmaksimointi viedään niin pitkälle että lopputulos alkaa olla jollain oudolla tavalla ilmava.

Juurikin näin. Final Cut on alusta loppuun silkkaa neroutta ja jos joku Floydin levyistä on aliarvostettu, niin se.
"On tietysti monta tapaa huvitella mutta eihän vanhaa kunnon känniä voita mikään muu kuin krapula." - Petri Walli || http://felisdomesticus.org
velipesonen
16.04.2012 07:49:01

Vessajono: Juurikin näin. Final Cut on alusta loppuun silkkaa neroutta ja jos joku Floydin levyistä on aliarvostettu, niin se.

http://velipesonen.vapaavuoro.uusis … tuuri/102640-pimeyden-ytimess%C3%A4
"Jos Elvis eläisi, hän varmasti kääntyisi haudassaan." - Hannu Nyberg
kotti
08.05.2012 23:20:30
Näin eilen Denverissä toista kertaa The Wallin livenä. Tunnelma Pepsi Centerissä oli vähän erilainen kuin reilu vuosi sitten Jaffalassa. Meidän katsomonosassa helposti toistakymmentä tyyppiä pössytteli ihan pokkana ja välillä miettikin, että onko hallissa leijuva savu peräisin enempi savukoneista vai jostain muusta. Tuoksun perusteella sanoisin, että jostain muusta.

Myös shown pasifismiteema iskee vähän lähemmäs kotia paikallisille. Suomessa täysin filleribiiseinä pidetyt Vera Lynn ja Bring the Boys Back Home saivat tosi suuret aploodit ja vieressä ollut keski-ikäinen nainen kyynelehti, kun projektoreista tuli konflikteissa kuolleiden kuvia ja tarinoita.
Musta Arkipyhä
16.05.2012 09:00:45 (muokattu 16.05.2012 09:00:55)
Tuli osin ketjun innoittamana kaivettua Animals esiin ja kuunneltua tauon jälkeen.Loistava levyhän tämä on.Gilmourin soundi on poikkeuksellisen "raaka" ja kokonaissoundi "kuiva" mikä lisää levyn hieman uhkaavaa ja alakuloista sävyä.

Erityisimaininta Gilmourin kitaratyöskentelylle ja soundille.Aivan loistavaa.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Exhausted
16.05.2012 10:09:45 (muokattu 16.05.2012 10:10:00)

Mun mielestä Animalsilla on myös parasta Rick Wrightia. Todella häröjä syntikoita ja hurjaa Hammondin murjontaa. Herkät pianonpimputtelut tosin puuttuvat, ja Rhodes-tunnelmointiakin kuullaan vain Sheepin alussa. Jotenkin se heijastaa bändin kiristyneitä välejä sekä heikkoa taloustilannetta ja keskeneräisessä omassa studiossa äänittelyä.

E: Nyt pitää laittaa Animals soimaan.
Stiiq
16.05.2012 12:27:40
Mun mielestä Animals on todella kylmä levy. Kylmät saundit, kylmät sanat ja kylmä tunnelma. Se tekee siitä ihan omanlaisensa levyn ja ainutlaatuisen myös Floydin tuotannossa. Pitkään on albumi ollut oma suosikkini bändin tuotannosta ja muutenkin kaikkien aikojen upeimpia teoksia. Se kolkkous vangitsee todella hyvin, eikä levy ihan mihin tahansa vuodenaikaan tai mielentilaan sovikaan. Yksinäisyys, kylmyys ja sade saavat hyvään tunnelmaan Animalsia varten.

Hienoa soittoa sekä Gilmourilta että todellakin Wrightilta. Ensimmäisellä kuuntelukerralla kosketinsoittimet jäävät vähän varjoon, mutta niihin keskittymällä huomaa, kuinka harvinaislaatuinen soittaja tämä oli.
Hoyt, I love you too. Now drink my blood.
Exhausted
16.05.2012 12:45:37

Viime kesänä innostuin kuuntelemaan Animalsia ja innostuin myös kirjoittamaan siitä tekstin: http://andynmusapalsta.livejournal.com/98321.html
Vessajono
16.05.2012 16:08:50
Stiiq: Mun mielestä Animals on todella kylmä levy. Kylmät saundit, kylmät sanat ja kylmä tunnelma. Se tekee siitä ihan omanlaisensa levyn ja ainutlaatuisen myös Floydin tuotannossa. Pitkään on albumi ollut oma suosikkini bändin tuotannosta ja muutenkin kaikkien aikojen upeimpia teoksia. Se kolkkous vangitsee todella hyvin, eikä levy ihan mihin tahansa vuodenaikaan tai mielentilaan sovikaan. Yksinäisyys, kylmyys ja sade saavat hyvään tunnelmaan Animalsia varten.

Hienoa soittoa sekä Gilmourilta että todellakin Wrightilta. Ensimmäisellä kuuntelukerralla kosketinsoittimet jäävät vähän varjoon, mutta niihin keskittymällä huomaa, kuinka harvinaislaatuinen soittaja tämä oli.

Juuri näin. Animals ei ole pelkästään Pink Floydin paras levy vaan se on paras levy ikinä.
"On tietysti monta tapaa huvitella mutta eihän vanhaa kunnon känniä voita mikään muu kuin krapula." - Petri Walli || http://felisdomesticus.org
AnonHero
16.05.2012 16:11:25
Kyllä se Animals on paras.
"The trouble with quotes on the internet is that its difficult to discern whether or not they are genuine." -Abraham Lincoln
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)