Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Soittimen panttaus
1 2
Veikko
27.12.2005 23:23:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oletteko koskaan kiikuttaneet rahapulassa pelivehkeitänne panttilainaamoon? Jäikö kenties lempisoitin lopullisesti konttorin hyllylle? Itse vein noirena kaljanhimoissa Fenix-kitarani kaniin ja sinne se jäikin sitten. Vieläkin ituttaa.
 
Bono Estente!
Landola59
27.12.2005 23:25:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oletteko koskaan kiikuttaneet rahapulassa pelivehkeitänne panttilainaamoon? Jäikö kenties lempisoitin lopullisesti konttorin hyllylle? Itse vein noirena kaljanhimoissa Fenix-kitarani kaniin ja sinne se jäikin sitten. Vieläkin ituttaa.
 
Ei voi olla noin paha viinan himo.
 
"Ei se Dion keikka ole mikään festivaali!" - Pawe87 Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
Veikko
27.12.2005 23:29:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei voi olla noin paha viinan himo.
 
No nuorena oli ja festareille oli päästävä. Ei se mun ainoa kitara ollu, jos olis ollu niin en olisi vieny.
 
Bono Estente!
Jumina5/6
28.12.2005 06:21:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitähän mahtavat maksaa noista soittovehkeistä? En tosiaankaan itse ole viemässä, mutta kiinnostaa vaan että voiko sieltä kynyttää huippuhintoja jostain wanhasta squierista? Mistä ne tarkistavat (esim). soittimen alkup. hinnan?
 
Jos metsässä kaatuu puu, eikä kukaan ole maistamassa sitä, minkä värinen se silloin on?
Feggy
28.12.2005 09:55:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muutamankin kerran. Mutta ei niitä sinne jätetä.
 
Lockman (Hki) hakee basistia. Bo Diddley/Garage/Television/Clash. 30 biisiä ja kämppä Kaapelilla. Sulla perustaidot, bändikokemusta ja kamat. Soita Taito 050-545 4165 tai Heikki 050 431 4963
Juzzu
28.12.2005 10:07:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vieläkin harmittaa kun joku piripää-muusikko kävi hakemassa kanista oman Les Paulinsa poies vartti ennen kuin se olisi mennyt huutokauppaan ja mulle. Ei ois maksanut paljoa ja silloin ois rahatkin siihen irronnut.
 
Seuraava JYVÄSKYLÄN Operaatio:Live 20.1.2006 Ilokivessä! -Kapula Rattaissa - Kätyrit - Aivolävistys
Morris on acid
28.12.2005 10:22:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei voi olla noin paha viinan himo.
 
Jaa ei vai?
 
Vainhaalee
28.12.2005 10:42:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noin panttilainaamoista yleensä: Kuinka kauan itsellä on aikaa lunastaa esine pois ennen sen eteenpäin kauppaamista?
 
"Nanen! Haluatko fiksua seuraa? Soita 38vee Kollille!" Huom! Nimi muutettu
Artist
28.12.2005 10:45:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen joskus meinannut pantata soittimen, mutta täältä on sen verran matkaa lähimpään kanikonttoriin, että rahapula on aina tullut loppujen lopuksi hoidettua jotenkin muuten.
 
Some folks like water, some folks like wine, but I like the taste of straight strychnine!
aikavaikea
28.12.2005 10:46:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noin panttilainaamoista yleensä: Kuinka kauan itsellä on aikaa lunastaa esine pois ennen sen eteenpäin kauppaamista?
 
http://www.oulunpantti.net/panttilainaamo.html
Neljästä kuukaudesta puhuvat tuolla ainakin.
 
A bear walks into a bar and says "I'll have a rum.................and coke". The barman asks "Why the big pause?"


The bear says "Buggered if I know. I was born with them."
PIM
28.12.2005 11:04:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ainakin paikallisesta saa kuulemma erittäin nihkeästi vippiä soittokamaa vastaan, mutta myydessä taas pyytävät aivan järjettömiä. 450e näyttäis joku vanha puolikaustisen ritsa maksaavan nytkin, kun kaupasta saa paremman halvemmalla. Yhtään poikkeusta tästä kaavasta en muista nähneeni vaikka vuosia olen sen ikkunan kohdalla pysähtynyt. Satapantti on pulju ja näyttävät kierrättävän samoja ylihintaisia soittimia konttorista toiseen että näyttäs joskus menevän kaupaksi. Kerran kattelin Vaasan SP:n ikkunassa samaa ritsaa joka oli ollut muutama kuukausi aiemmin täällä Hämeenlinnassa ikkunassa. Järjetöntä hommaa kaiken kaikkiaan.
 
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
varakeef
28.12.2005 11:07:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noin panttilainaamoista yleensä: Kuinka kauan itsellä on aikaa lunastaa esine pois ennen sen eteenpäin kauppaamista?
 
Lainan saa toki uudistaa kunhan maksaa korot ja muut kulut aina niiden erääntyessä.
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
jäykkis
28.12.2005 12:04:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rahapulat on yleensä olleet kertaluokkaa suurempia ja niitä ei ratkasta viemällä sointin, tai kaikki, kaniin.
 
"Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Jos nyt käytät jotain Linuxia tai Macia, kannattaa harkita ihan tavallisen cd-soittimen hankkimista" - Tommi KyyrÄ -
Demo Harrison
14.12.2011 16:21:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Merkkisoitin auttaa ihan kivasti rahapulassa. Onhan nuo mun Fenderit vuorollaan käyneet muutamia kertoja kanissa, mutta aina ovat kotiin takaisin löytäneet. Viimeksi kun Strato palasi kotiin, niin kylläpä sitä kitaraa syleilin kuin kitaraperheen tuoreinta tulokasta niin ikään. Nyt se lähti taas joululomalle...
 
Sirmakka-ukko
18.12.2011 16:35:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jäykkis: Rahapulat on yleensä olleet kertaluokkaa suurempia ja niitä ei ratkasta viemällä sointin, tai kaikki, kaniin.
 
Näinpä. Monia myymiäni ja turhaan vaihtamiani soittimiani, vahvistimiani uusiin ja erästä diginauhoittimen myyntiä olen katunut. Pantannut en ole koskaan soittimiani.
Nyt osa niistä myydyistä esim. bassoistani, olisivat arvokkaita hankkia takaisin.
 
Sirmakka-ukko
18.12.2011 23:23:41 (muokattu 18.12.2011 23:23:58)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Landola59: Ei voi olla noin paha viinan himo.
Maailmasta löytyy tuhansia tarinoita. Suomestakin jokunen.
 
Alfons Åberg
19.12.2011 14:48:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla itsellä on Martinin akkari, mistä varmasti saisi hyvät rahat laittamalla kaniin tai myymällä mnetin torilla. Mutta onneksi olen tähän mennessä säästynyt todelliselta taloudelliselta ahdingolta vaikka lähellä oli, kun tuli paska auto ostettua.
 
Onneksi kuitenkaan pääkaupunkiseudulla asuvana toimeentulo ei ollut autosta kiinni joten sain sen kiertoon vaikka halvalla meni. Ja kitara säilyi.
 
Sick Planet
02.01.2012 16:16:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh, tuossa syksymmällä yritin kauheessa rahapulassa pantata HB-stratoa, niin konttorista vastattiin ettei niin huonoja ja halpoja voi ees ottaa sinne
 
Epämuusikko
02.01.2012 19:32:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Melko kujalla saa olla ennen kuin soittimen panttaa. Suoraan myymällä saa paremman katteen, ja jos soittimen panttaamista edes harkitsee, niin kannattiko sitä ensinkään ostaa. Aika paljon näkyy koruja, läppäreitä ja halpoja kitaroita paikallisen kanin ikkunassa. Kannattiko?
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
kärsä
02.01.2012 19:35:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

neuvone: Heh, tuossa syksymmällä yritin kauheessa rahapulassa pantata HB-stratoa, niin konttorista vastattiin ettei niin huonoja ja halpoja voi ees ottaa sinne
 
Miun HB-naikkari on hyvä ja halpa..minulle. :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «