Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Basistien kuulovauriot
1
keitiiem
19.12.2011 15:59:01 (muokattu 19.12.2011 16:52:55)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Basistit! Käykäähän kertomassa koulutyönä tekemässäni kyselyssä kuinka soittamanne bassotaajuudet ovat päässeet vaikuttamaan kuuloonne!

Halutessaan kyselystä saa vähäsen lisätietoa linkistä http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=1&t=206308

Kyselyn linkki: https://docs.google.com/spreadsheet … =dGVvWHc2VkdRWHJxRTlrM3NtSm5YX0E6MQ

Kiiiitoksia jokaisesta vastauksesta! :)
 
hollstro
19.12.2011 16:37:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Linkki ei taida toimia, mielusti vastailen
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
J.Nikkanen
19.12.2011 16:43:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://docs.google.com/spreadsheet … =dGVvWHc2VkdRWHJxRTlrM3NtSm5YX0E6MQ
 
Myytävänä DOD American Metal FX-56.
keitiiem
19.12.2011 16:53:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Linkki ei taida toimia, mielusti vastailen
 
Korjasin linkin. Ja kiitti pahaeno!
 
mikkomfg
19.12.2011 18:11:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei oo ja toivotaan ettei tulekaan. Tulpat kulkee näppäräristi taskussa melkeinpä mihin vaan.
 
kakaa pylyssä
keitiiem
19.12.2011 18:20:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikkomfg: Ei oo ja toivotaan ettei tulekaan. Tulpat kulkee näppäräristi taskussa melkeinpä mihin vaan.
 
Totta, mutta ite oon ainakin törmänny siihen ongelmaan rumpuja soitellessa kulmamonitorin kanssa, että tulppien kanssa ei meinaa saada tarpeeks selkoa monitorista tulevasta tavarasta..
 
jiiar8
19.12.2011 18:39:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1984 kaveri ampui patinraiskaaja pyssyn päässä puoli metriä oikeasta korvasta. Siitä lähtien on soinnut. Finnfonicin tulpat sopivalla suodattimella helpottaa elämää ja mahdollistavat soittamisen nykyään, mutta silti yli puolet öistä tulee nukuttua yöradio taustalla. Peittää sopivasti jatkuvan tinnityksen....
 
Suojakkaa helkkari korvanne!!!
 
Pauli Lappalainen
19.12.2011 21:21:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jiiar8: 1984 kaveri ampui patinraiskaaja pyssyn päässä puoli metriä oikeasta korvasta. Siitä lähtien on soinnut. Finnfonicin tulpat sopivalla suodattimella helpottaa elämää ja mahdollistavat soittamisen nykyään, mutta silti yli puolet öistä tulee nukuttua yöradio taustalla. Peittää sopivasti jatkuvan tinnityksen....
 
Suojakkaa helkkari korvanne!!!

 
Mulle kävi sama juttu pari vuotta aikasemmin eli 82.
 
Sen jälkeen äänentoistoa laidasta laitaan, eikä aina ihan hiljaisten bändien kanssa.
Sitten lisäksi kaikenmaailman koneita rälläkästä, maatalouskoneisiin ja moottoripyöriin mutta ei ihme kyllä ole kovinkaan pahoja vaurioita tullut. Kuulo reilusti normaalin tämän ikäisen paremmalla puolella.
 
Nykyään kyllä menee tulpat tai muut suojaimet korville melko vähästä, liekö itsesuojeluvaisto nostanut päätään.
 
Jopotzuki
19.12.2011 22:44:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite oon 8 vuotta soittanut huilua aktiivisesti pääasiassa akustisesti. Viime keväänä kävin kuulokokeessa ja huomattiin, että oikeassa korvassa on kuulo hieman heikentynyt. Olen alkanu käyttämään korvatulppia, jos harjoittelen korkeita ääniä.
 
Pari vuotta olen bassoa soittanut bändissä ja aina olen käyttänyt korvatulppia. Ei kyl mitenkään pystyis olemaan ilman.
 
Kämis
20.12.2011 08:29:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite oon 8 vuotta soittanut huilua aktiivisesti pääasiassa akustisesti....
 
Muistelenkin lukeneeni, että esim. viulisteilla on tinnutusta ... lähtee lujaa ja korkealta ihan korvan vieressä.
 
jPekka
20.12.2011 12:53:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kämis: Muistelenkin lukeneeni, että esim. viulisteilla on tinnutusta ... lähtee lujaa ja korkealta ihan korvan vieressä.
 
... ja menee suoraan kallon luiden läpi, joten tulpatkan eivät auta. Taannoisen Riffin jutun mukaan klasaripuolen pahin jama on kuitenkin urkureilla, joilla on mielettömän kovaääninen soitin kaikkialla ympärllään. PItäisi varmaan udella kanttori-serkkutytöltä, mitä kuulolle kuuluu.
 
"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «