Aihe: Ohjelma kitaristille taustamusiikkiin.
1
Farski
02.04.2004 18:17:00
eli kertokaa mulle joku hyvä ohjelma johon saan yhdistettyä kitaran soiton itsetekemään taustaan, jonka voi hoitaa koneella kätevästi..
hmmh.. saa varmaan olla midi ohjelmakin tai mitä lie onkaan..
mielellään helppokäyttönen. mut tärkeintä on se et se on toimiva ja hyvä, rumpusoundit sais olla kans aika kattavat, mahdollisesti laajennettavat, ja sit niin et kompitkin voi itse tehä.
ja muutenkin pari vinkkii vois antaa kitaran äänittämiseen. joten kierto olis kitara -> vahvistimet ja muut -> miksauspöytä ja PA -> tietokone.
ja koneessa on soundblaster audigy ls, toivottavasti se riittää.
I Hate Love But I Love Hate
kuutamo
07.04.2004 07:49:44
Riippuu tietenkin kuinka laadukasta jälkeä haluat tehdä? Itse olen käyttänyt pohjien tekemiseen Guitar Proota jonka jälkeen olen ajanut pohjat mikseriohjelmaan ja soittanut kitarat päälle. Rummut saa paremman kuuloiseksi kun ajat Guitar Proolta jokaisen rumpuraidan erilleen esim. tomit,basarit, pellit, virvelit omalle raidalle sen jälkeen vain miksailemaan niitä mahdollisimman aidon kuuloisiksi. Tosiaan laatu ei nyt välttämättä mikään maailman paras ole riippuu tietenkin miksausohjelmasta minkä koneelle hankit. Itselläni on edes mennyt cool edit.
Skinwalker
08.04.2004 00:18:07 (muokattu 08.04.2004 00:30:07)
Cool edittiä vaan kehiin. Mun mielestä yx parhaista ja käyttäjäysävällisimistä softista. Kunhan kone vaan jaksaa...

Lisäksi edullinen kuin mikä. Tuota crystalia kannattaisi ehkä kokeilla. Siis ilmainen, kokoajan kehittyvä open-source cubase wannabe on kyseessä.

kitara -> vahvistimet ja muut -> miksauspöytä ja PA -> tietokone.

Siis hetkinen mitenkäs tämä nyt menikäänköhänsäköönköhän? Sulla on siis ideana ajaa kitara vielä mikseristä PA:n kautta mihin? ja miksi? Kuulostaa hieman omituiselta ratkaisulta. Yleensähän ketju menee: mikitetty vahvari -> mikseri -> tallennusväline. EDIT2: pitäisi sillointällöin lukea ajatuksella näitä kysymyksiä. Luulen ymmärtäneeni alkuperäisen viestin juonen, ehkä?

EDIT
Lisäystä: Todella helppokäyttöinen ja monipuolinen softaratkaisu olisi esimerkiksi N-track (raituri) sekä Fruity Loops (nykyisellään jo todella loistava ohjelma monipuolisten taustojen tekoon) Jos luottokortin omaat, niin N-track kustantaa 45 euroa ja Fruityn downloadattava perusversio 99e.
Big man, pig man, ha ha, charade you are
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)