Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Roudaus: Kuinka päästä vähimmällä vaivalla?
1 2 3
arhipp
25.10.2011 12:28:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harvakseen keikkailevana, olen kuitenkin joka kerta kärsinyt roudaamisesta. Ongelma on siinä, että meidän bändillä ei ole omaa henkilöstöä roudaamiseen, eikä mulla ole rumputeknikkoa, joka kasaisi ja purkaisi setin. Olisi se vaan mukava nautiskella virvokkeista mennen ja tullen, istua valmiin setin ääreen ja poistua välittömästi viimeisen iskun lyötyä.. mutta puuttuisi siitä toki se tekemisen meininki.
 
Sylettää vaan suunnattomasti kannella niitä kovia koteloita eestaas. Etenkin silloin, kun kaikki lodjut lyödään alussa stagelle ja yhden laatikon sijasta alussa onkin kolme (pohja, kansi ja rumpu) tavaraa joita pitää väistellä. Helpottaa siinä vaiheessa, kun on saanut laatikot sisäkkäin ja pois lavalta, mutta sitä ennen on kuitenkin liikkuminen paljon rajoitetumpaa.
 
Minkälaisia ratkaisuja olette keksineet vähentääksenne tuskaa? Itse olen käyttänyt Hardcasen laatikoita (bd+tt+ft+sd+harware), eli viidellä lodjulla olen sählännyt. BD:n ongelma on iso koko, harwarelaatikolla taas erittäin raskas paino. Kovasti keikkailevilla muusikoilla tuntuu materiaali pienenevän ja vähenevän. Itse olen yleensä keikkaillut 22" basarilla, mutta olen joskus käyttänyt 18" basaria. Kun sen joka tapauksessa on joutunut mikittämään, on soundi ollut mielestäni ihan asiallinen. Etenkin suhteessa pienempään kokoon roudattaessa ja lavalla.
 
Käyttääkö kukaan räkkiä ständien sijaan? Tossahan on noin sivulla 10 viestiketju liittyen räkki vs. ständit, mutta se on pääsääntöisesti vuodelta 2003/2004. Sittemmin markkinoille on tullut Yamahalta esim. uusi räkki, Hexrack tai jotain sinne päin. Mulla oli aikoinaan niitä vanhoja Jammun räkkiputkia ja klämppejä, mutta ne oli erittäin epäkäytännöllisiä. Tuo uusi Hexrack näyttää kompaktimmalta, kevyemmältä ja ehdottomasti käytännöllisemmältä.
 
tito
25.10.2011 12:53:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pienenä yksittäisenä vinkkinä: 24" bd-caseen ostin tukevat pyörät
http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=162510244
Ne kannattaa asentaa niin, että casen voi edelleen stäkätä "kakkuasentoon" niin, että se ei liiku pyörien päällä pakun ruumassa.
 
I'm George W. Bush, and I approve this message.
Krisse82
25.10.2011 13:01:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Normaalilla keikalla hardware on seuraavanlainen. Sonor 400 sarjaa, 1 kpl tomi/symbaali teline, 1 kpl tuplasymbaaliteline, hi-hat- ja virppaständit. tietenkin myös bedaali. Nämä kulkevat pyörällisessä flightcasessa, koska painavat joka tapauksessa paljon. Lisäksi caseen penkki ja kapulapussi. (laatikosta löytyy myös jo enemmin hehkuttamani tuoppiteline) Myös symbaalit omassa pyörällisessä casessa. Itse rummut kulkevat kovissa muovikoteloissa.
 
Juuri tämän helpommaksi en itse ole saanut keikkakamoja järkeiltyä. Kasaukseen tai purkuun ei juuri saa kymmentä minuuttia kulumaan.
 
Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin...
Pearlman
25.10.2011 13:17:48 (muokattu 25.10.2011 13:19:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vakavasti selkävaivasena olen pyrkinyt helpottamaan asiaa seuraavanlaisella tavalla:
 
- En käytä kannettavaa hardwarelaatikkoa ollenkaan, kuka saatana sellaista jaksaa roudata itse (ovat kapaloituna rumpumattoon kuljetuksessa)
- Mukana on vain 2-3 symbaalia ja hihat: ts. hihat teline, pedaali, 2 x symbaaliteline + 1 varsi, rumputuoli
- Mukana kevyimmillään virppa, 12 TT, 14 TT ja 18x14 bassorumpu; kaikki kangaspusseissa (Protection Racket ja Gewa SPS)
 
Bassomikki ja pikkuteline and that's it! Siis pikkukeikalla. Roudaukseen käytän sellaista kokoontaitettavaa nokkakärryä.
 
Terveellä selällä varustettuja valittajia roudauksesta en ymmärrä. Kermaperseet on kermaperseitä, eikä niistä mitään muuta koskaan tulekaan! (tätä ei ole kohdistettu kenellekään tässä ketjussa, vaan yleinen kommentti: tiedätte varmaan näitä tyyppejä)
 
EDIT: Sen unohdin mainita että käytän aina bassorummun mountteja hyväksi, se vähentää telinetarvetta...silloin tarvitaan vaan yksi teline symbaalille, ja 1-2 vartta mukaan.
 
"Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin"
Kailis
25.10.2011 14:00:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Työskentele asenteesi kanssa. Maksaa vaivan.
 
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
JanneO
25.10.2011 14:45:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rupea laulajaksi, ne ei roudaa ikinä ;)
 
rintapek
25.10.2011 15:29:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arhipp: Sylettää vaan suunnattomasti kannella niitä kovia koteloita eestaas. Etenkin silloin, kun kaikki lodjut lyödään alussa stagelle ja yhden laatikon sijasta alussa onkin kolme (pohja, kansi ja rumpu) tavaraa joita pitää väistellä. Helpottaa siinä vaiheessa, kun on saanut laatikot sisäkkäin ja pois lavalta, mutta sitä ennen on kuitenkin liikkuminen paljon rajoitetumpaa...
 
Tartteeko ne lootat viedä just siihen missä kasaa, eli omiin jalkoihinsa? Kasaa ne ständit vähän syrjemmällä ja vie yks kerrallaan kasattuna paikalleen. Tota turhaa kamojen ja laatikoiden siirtelyä muutenkin kandeis koittaa vältellä. Vähän etukäteen funtsii, et missä järjestyksessä ne lauteet täyttää.
 
One kind of music only - the good kind
Kailis
25.10.2011 16:08:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JanneO: Rupea laulajaksi, ne ei roudaa ikinä ;)
 
Ei pidä paikkaansa. Kun olin Röyhkän kiertuebändissä -91, kaikki roudasivat. Myös Kauko. Roudaaminen kuuluu ikäänkuin asiaan Suomen kokoisessa maassa, missä 98% bändeistä tienaa sen verran ettei oikein kannata turhia kantajia palkata. Aina toki kannattaa ystävällisesti kysyä henkilökunnalta jos apua liikenisi. Mutta ei se roudaus NIIN kauheata ole. Paitsi mulla, kun haluan laittaa rummut aina keikan jälkeen pakettiin ja muu bändi on jo kiskomassa viinaa ja vie parhaat mimmit =(
 
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
markkuliini
25.10.2011 16:09:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä teen niin että ensiksi kasaan telineet about omille kohdilleen.
Sitten avaan bassaricasen, ja nostan rummun sieltä paikalleen lavalle. Nostan täyden lattiatomin casen bassaricasen sisään, avaan sen ja nostan lattiatomin paikoilleen ja sitten vielä sama kuvio pikkutomin kanssa. Näin kaikka caset ei ole yhtäaikaa auki ja lattiatilaa säästyy.
 
Asiaa toki auttaa se, että yleensä meillä tekee ensin valo- ja äänimies hommiansa, sitten minä, sitten loppu backline. Eli lavalla ei ole yhtäaikaa montaa jamppaa törmäilemässä.
Rummut kulkee sellaisessa työnnettävässä häkissä ja telineet, pikkumikseri ja penkki jne isossa telinelaatikossa. Yleensä roudar..anteeksi...teknikot tuo ne lavan viereen joten kannettavaa on aika vähän loppuen lopuksi.
Tietty järjestys ja rutiinihan tuohon tulee joka auttaa tekemään homman nopsaan ja tehokkaasti.
 
Sellaisessa alan olla jo aika hyvä, että pienessä tilassa, melkein pimeässä, helvetillisessä discomelussa ja jyrkässä nousuhumalassa rumpujen purku onnistuu sekin melko hyvin. Koskaan ei ole mitään jäänyt keikkapaikalle. :D
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
rintapek
25.10.2011 16:42:54 (muokattu 25.10.2011 16:43:12)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Tietty järjestys ja rutiinihan tuohon tulee joka auttaa tekemään homman nopsaan ja tehokkaasti...
 
Linkataas tää tännekin, kun aihetta sivuaapi. Eli ton ketjun toistaiseksi viimeinen kirjoitus kertoo vaik meikäläisen kokemuksista just tosta turhasta lavalla pyörimisestä.
Eli kun sama asia tulee roudan yhteydessä tehtyä viiteen kertaan ja samaa laatikkoa siirrettyä joko ittensä tai toisten jaloista pois kuus kertaa, on tullu aika funtsia joku tolkullisempi systeemi.
E: Niin se linkki:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=50&t=202066&oo=150
 
One kind of music only - the good kind
wavelength
26.10.2011 07:44:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Mä teen niin että ensiksi kasaan telineet about omille kohdilleen.
Sitten avaan bassaricasen, ja nostan rummun sieltä paikalleen lavalle. Nostan täyden lattiatomin casen bassaricasen sisään, avaan sen ja nostan lattiatomin paikoilleen ja sitten vielä sama kuvio pikkutomin kanssa. Näin kaikka caset ei ole yhtäaikaa auki ja lattiatilaa säästyy.

 
Tällaiseen ratkaisuun olen itsekin päätynyt, ja toimii hyvin.
 
Jos aloittaja haluaa päästä vähimmällä vaivalla, eikä kotiin jääminen tule kysymykseen, kannattaa kaiketi sijoittaa tämmöiseen: http://www.alesis.com/performancepad . Ei muuta kuin lätkä lavalle ja piuhat mikseriin, niin se on siinä.
 
ÄM
26.10.2011 08:26:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meikä on koittanu järkevöittää settiä ja lootasatsia silleen, ettei vituta.
Aiemmin oli isompaa settiä ja räkkiä, jolloin se räkki oli kyllä ihan kätevä. Monesti näkee rumpaleita, jotka siinä, jo setin kasattuaan, sommittelee ständejä ja rumpuja vielä, hienosäätömeiningeillä, aikansa. Räkkiin vaan nosti kamat lootasta paikoilleen ja ne oli aina silleen, kun on kerran ne hyviin mestoihin säätäny.
 
Moposetillä saan nyt saman efektin aikaiseksi ilman räkkiä, kahdella ständillä (+snarestaagi ja haikka toki). Kaks suoraa staagia, joissa on tomiholderit koko ajan kiinni ja muistilukot lisävarsille. Matto lattialle, lootasta telineet matolle merkattuihin paikkoihin, lisä varret kiinni staageihin ja rummut sekä pellit paikoilleen, se on siinä.
Ja kaikki staagit menee lootaan, semmoisenaan, pelkät kolmijalat ummistaen, ei tarvii miettii, miten korkealla ja missä kulmassa, mikäkin teline/ sen osa on.
 
Lootina basari, tomi (molemmat samassa), snare, teline, pedali, mikkisalkku ja peltikassi.
 
Pedaalilaukku on kätevä, kun sinne menee kaikki muukin tilbehööri samaan; kapulaosasto, kuuntelumikseri, kuulokkeet, työkaluja ym.
 
Kahdella kannolla menee autoon ja hyvin mahtuu. Astra farkku, rumpujen lisäks menee pikku PA, subbarilla, telineineen, piuhoineen, miksereineen ja basistin kamat ja basisti vielä pelkääjän paikalle.
 
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
Speedy
26.10.2011 10:17:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Mä teen niin että ensiksi kasaan telineet about omille kohdilleen.
Sitten avaan bassaricasen, ja nostan rummun sieltä paikalleen lavalle. Nostan täyden lattiatomin casen bassaricasen sisään, avaan sen ja nostan lattiatomin paikoilleen ja sitten vielä sama kuvio pikkutomin kanssa. Näin kaikka caset ei ole yhtäaikaa auki ja lattiatilaa säästyy.

 
Samalla systeemillä täälläkin.. En ymmärrä miksi kaikki rojut pitää roudata aina lavalle, miksi ei voi jättää lattialle sen ulkopuolelle.. Semmoset tietysti mitkä sinne semmosenaan menee pitäkin laittaa mutta kaikki caselliset voi hyvin jättää ulkopuolelle. (no paitsi jos styrkkarin case toimii myös telineenä) Tosin semmosiakin paikkoja on missä on korkea lava ja roudaus tapahtuu suoraan lavalle, mutta yleensä lavatkin on sitten sen verran isoja että mahtuu touhuamaan..
 
Itse nostan usein tuon HC:n ständirojarin lavalle (setin taakse), kasaan ensin penkin ja sitten siinä mukavasti istuskellen kasailen loput paikalleen. Casen jätän usein sinne, toimii kätevänä työtasona..=) ja on valmiiksi sitten siinä kun alkaa purkamaan. Sitten kantelen rummut, isken mikit ja lopuksi pellit.. siinä vaiheessa usein on muutkin saaneet ravattua piuhansa paikalleen niin eivät sitten ole turhaan enää tiellä..
 
Joskus on roudaus laiskuus huipussaan, esim. pienille hääkeikoille telineet kulkee isossa pyörällisessä matkalaukussa (penkki,hhständi,snare, 2xkukkakeppi,tomihlderi(t)/jalat). Ja usein jos roudaan yksin, kuljen omalla pirssillä niin pehmeissä pusseissa on mukavampi kanniskella, mutta jos rummut kulkee bussissa tai kärissä niin sitten kovissa (ja pehmeät vie hitusen vähemmän tilaakin)
 
Joskus sulloin kaiken mahdollisen telinecaseen, mutta sitten tuumin että se ei päivää paljon pidennä, jos kuljen yhden reissun enemmän kantaen kapulapussia ja mikkisalkkua erikseen. Säästän siinä sitten voimissa kun ei yksi loota paina niin paljoa. Mutta se on kyllä totta että mitä enemmän kilometrejä takana, sitä vähemmäksi/kevyemmäksi/loogisemmaksi tämä touhu käy.. Eli homma elää kokoajan..
 
Viimeisin villitys on että hommaisin trancitcasen tyyliset boxit telineille, sekä tomeille.. niissä saisi jätetyä yhden setin sitten yhden bussin kyytiin, ei tarvitseisi sitä aina roudata kotoota bussiin ja takasin kun menee sinne keikalle..=)
 
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
arhipp
26.10.2011 11:21:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Speedy: Samalla systeemillä täälläkin.. En ymmärrä miksi kaikki rojut pitää roudata aina lavalle, miksi ei voi jättää lattialle sen ulkopuolelle..
 
Taisin antaa hieman virheellisen kuvauksen keikkapaikoistamme. Ei meillä yleensä mitään stagea ole. Paikallisissa pikkupubeissa ollaan keikat vedetty. Jos niissä joku lava on ollut, se ei juurikaan ole isompi kuin treenikämppäni rumpukoroke. Yleensä bändin tila on jossain seinän vieressä kulmassa lattiatasolla. Samalla kun roudaan tavaroita sisään, pitää hieman tehdä soittotilaa siirtämällä pöytiä ja tuoleja pois. Ja pakko kamat on saada "lavalle", koska asiakkaat käyttävät sitä olematonta tyhjää aluetta päästäkseen pöydistään baaritiskelle tai vessaan.
 
Nykyisillä bändeilläni en ole vielä päässyt "parempiin paikkoihin", joihin voi roudata ajalla jolloin yleisöä ei vielä ole jaloissa pyörimässä.
 
Sinänsä olisi järkevää kantaa tavaraa "lavalle" tarpeen mukaan. Roudaaminen on käytännössä tehtävä rivakasti. Jos peräkärryn päässä ei ole valvovia silmiä, saattaa joku ystävällinen ohikulkija pyyteettömästi keventää roudausurakkaa. Kun olen saanut tavarat sisälle sään suojaan, pitää seuraavaksi yrittää etsiä sopiva p-paikka autolle ja kärrylle. Vasta sitten pääsee kamoja pystyttämään. Logistiikkapäällikkönä minä siis olen se hölmö, joka omistaa ajokortin, auton ja kärryn, eli roudaan kaiken. Mutta se onkin kokonaan toinen asia, enkä hae siihen asiaan ratkaisuehdotuksia tässä viestiketjussa.
 
Stoalainen
26.10.2011 14:03:28 (muokattu 26.10.2011 14:05:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arhipp: Käyttääkö kukaan räkkiä ständien sijaan? Tossahan on noin sivulla 10 viestiketju liittyen räkki vs. ständit, mutta se on pääsääntöisesti vuodelta 2003/2004. Sittemmin markkinoille on tullut Yamahalta esim. uusi räkki, Hexrack tai jotain sinne päin. Mulla oli aikoinaan niitä vanhoja Jammun räkkiputkia ja klämppejä, mutta ne oli erittäin epäkäytännöllisiä. Tuo uusi Hexrack näyttää kompaktimmalta, kevyemmältä ja ehdottomasti käytännöllisemmältä.
 
Ite tossa oon just laskeskellu, et kolmella symbaaliständillä pärjäis ite aivan mainiosti, vaikka symbaaleja ois hieman enemmän. Basarin molemmin puolin ständit, klämpeillä tomit noihin kiinni ja varrenpäähän crashit tai crash ja ride. Riippuen äskösestä niin kolmanteen crash tai ride. Klämpeillä noihin saisi pari pienempää efektiä, isomman chinan jne. halujen mukaan.
 
Lopputulos näyttäisi melko samalta kuin tässä Navane Koperweissin setissä:
http://blogs.laweekly.com/westcoastsound/DSC_0306.JPG
http://www.youtube.com/watch?v=Nmfz … hMc&feature=player_detailpage#t=14s
 
Too weird to live, too rare to die
Einherjar
26.10.2011 15:10:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bändin kanssa kannattaa sopia roudausprosedyyrit kohdilleen, niin helpottaa paljon. Monella on tapana roudata vain omat kamat, mutta pienellä koko porukan kanssa sopimisella saa monesti kaikki tajuamaan porukalla tehdyn roudauksen säästävän aikaa ja hermoja. Toki kukainenkin kasaa sitten oman läjänsä, mutta sitäkin voi helpottaa tarvittaessa. Turhaan siellä joku basisti seisoo tumput suorina, jos voi läjätä vaikka pa:ta. Ei se hankalaa ole, jos joku osaava viittii vaan opastaa etukäteen.
Monesti tuntuu, että pienemmissä paikoissa kamat on edessä, mutta kun ne tuo sisään oikeassa järjestyksessä ja puskee sitä mukaan lavalle oikeaan paikkaan, niin loput kamat luultavasti mahtuu siihen tanssilattialle ihan hyvin. Roudauksessa pitää ottaa vähän tilaa haltuun aina.
Järjestys luo tehokkuutta ja vähentää turhaa pyörimistä kamojen keskellä;
Jos lavan taakse menee valot, niin roudataan sitten ne ensimmäisenä sisään, pistetään ständit, jne. suoraan sinne lavalle vähän hollilleen ja heitetään se ständien välinen pitkä piuha suoraan sinne taakse pitkälleen. Sitten aletaan roudaamaan rumpuja, jonka jälkeen luonnollisesti rumpali alkaa heti kasaamaan settiä. Samalla sitten kannetaan kitarakaappia ja pa:ta sisään ja mikäli tilaa on, niin kannetaan suoraan lavalle ja paikalleen. Lopuksi sitten sälät, kitarat, jne. Jotka jätetään siihen lavan viereen nojailemaan. Yksikään lavalle kuulumaton sälä (kitaralaukut, tyhjät rumpucaset, vahvaripussit, piuhacaset, jne.) ei mene sinne lavalle asti ennen kun soundcheck on ohi.
Kaikenmaailman sälälaatikot ja muut kannattaa pakata niin, että kaikki tietää mitä niistä löytyy. Jos kaikki on samanlaisissa caseissa, niin niihin voi laitella teipinpätkän, joka kertoo casen sijainnin lavalla (vaikkapa: taka-oikea tai etu-vasen) tai suoraan casen sisällön. Se nopeuttaa ja helpottaa.
 
Rumpujen osalta tykkään itse liputtaa räkin perään. Sillä saa huidottua setin helpommin samaan kuosiin joka kerta. Toki se voi vaatia putkien lyhentelyä ja muuta, jos on kompakti setti. Ainakin minun mieleen se on nopeampi.
Ständeillä pääsee toki myös helposti samoihin tuloksiin, mutta mikäli yhdessä jalassa on pari sataa puomia, niin sitten olisi loistokasta merkata (esim. väriteippejä, maalia, numerointia) kaikki tiettyyn paikkaan menevät ständit, laittaa memorylockit joka väliin ja purkaa systeemi koskematta kulmien säätöön (esim. puomiständeistä puomi pois, jne.). Mikäli ei ole merkkejä ja muita, niin siitä asettelun säätämisestä ei meinaa ikinä tulla loppua.
Yksi olennainen osa on myös rumpumatto, jossa on teipillä merkattuna ständien, basarin ja muiden jalkojen ja pedaalien paikat. Sen kun länttää lavalle paikalle, niin tietää heti kuinka ison tilan vie.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
hollmi-5
26.10.2011 19:23:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla kestää alle 20 minuuttia setin kasaus, mikkien ja mikkipuhojen laitto. Ei mikään paha aika. Tosin setti on aina melko minimaalinen tyyliin: http://muusikoiden.net/dyn/users/87759.jpg
 
Joskus oli tuplaspedut ja kolmetoista symbaalia. Meni aina yli tunti, ennen kuin kaikki oli kondiksessa. Keikkaileva ja itse roudaava rumpali oppii melko pian karsimaan settiään.
 
Roudaus meidän bändissä menee niin, että kaikki touhuaa. Rummut laitetaan lavalle ensin ja sen ympärille muut sitten laittavat omat kamansa. Telinelaatikko nostetaan bassorummun paikan eteen ja kansi settiin päin. Standit ensin pystyyn, bassorumpu paikalleen. Tomit, mikit ja viimeiksi symbaalit. Jokainen laittaa omat mikkinsä kaukokaapeliin asti. Toinen kitaristi vetää sähköt kaikille. Solisti ja basisiti pystyttävät valot. Kiipparikioskin pystytys kestää koko alkutoimien ajan. Äänimies ja toinen kitaristi pystyttää PA:n. Soundcheckvalmius on ollut nopeimmillaan alle puolessa tunnissa. Meitä on kuusi soittajaa ja äänimies.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
ferodoz
26.10.2011 20:13:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Mulla kestää alle 20 minuuttia setin kasaus, mikkien ja mikkipuhojen laitto. Ei mikään paha aika. Tosin setti on aina melko minimaalinen tyyliin: http://muusikoiden.net/dyn/users/87759.jpg.
 
Btw, tuo on aika mainion näköinen setti. :)
 
Handmade in Finland. #348
hollmi-5
26.10.2011 20:40:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Btw, tuo on aika mainion näköinen setti. :)
 
Se on vuoden 1976 Ludwig. 14x24" BD, 10x14" tt, 16x16" ja 16x18" ft. Virppa on L402, eli 6,5x14" Supraphonic.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Pearlman
27.10.2011 19:18:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Mulla kestää alle 20 minuuttia setin kasaus, mikkien ja mikkipuhojen laitto. Ei mikään paha aika. Tosin setti on aina melko minimaalinen tyyliin: http://muusikoiden.net/dyn/users/87759.jpg
 
Tuota settiä täytyy (jälleen kerran) kyllä kuola poskella katsoa ja kadehtia...hyvät soundit ja helppo pystyttää.
 
"Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «