Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Virvelisuosituksia: herkkä, mutta ei kovaääninen
1 2
kanninen
21.10.2011 13:04:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,
 
Tuli hankittua uusi virveli, Pearl Reference 14x6,5-vaahterapönttö. Loistopeli soundiltaan ja todella herkältä soittotuntumaltaan, mutta samalla rumpu on kovaääninen. Isommilla rokkikeikoilla varmasti mainio, mutta pikkubileiden nurkassa ehkä liian hallitseva äänenvoimakkuus.
 
Eli hakusessa olisi snare, joka toimisi niin rokissa, kuin kevyemmälläkin materiaalilla, mutta hiljaisempana. Onko ratkaisuna pienempi vastaava rumpu vai kokonaan erilainen?
 
Vai onko joku onnistunut virittämään ko. rummun niin, että kevyempikin materiaali onnistuu?
 
t: Anssi K.
 
tomboarmageddon
21.10.2011 13:05:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laita demppiä ja tai soita hiljempaa.
 
kanninen
21.10.2011 13:13:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomboarmageddon: Laita demppiä ja tai soita hiljempaa.
 
Toinen tappaa soundin ja toinen on tylsää.
 
Tokihan sitä voisi viritykselläkin asiaa auttaa, mutta olisko kuitenkin ideaa alkuperäiseen kysymykseen?
 
-Dr.DW-
21.10.2011 13:19:13 (muokattu 21.10.2011 13:37:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kanninen: Toinen tappaa soundin ja toinen on tylsää.
 
Tokihan sitä voisi viritykselläkin asiaa auttaa, mutta olisko kuitenkin ideaa alkuperäiseen kysymykseen?

 
Tuota, ripusta pyyhe virpan eteen.
Silleensä että se toimii tavallaan hameena sille rummulle.
Näin ne on täällä tietäjät tuumaillu!
 
E: Eli niinkuin (O
 
Viuna on viisaiden juoma, vaan nousee se tyhmäänkin päähän!
Velli
21.10.2011 13:20:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yamaha Maple Custom (ei absolute-malli) 14"x5,5" voisi olla juurikin kaipaamasi peli.
 
kanninen
21.10.2011 13:26:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Velli: Yamaha Maple Custom (ei absolute-malli) 14"x5,5" voisi olla juurikin kaipaamasi peli.
 
Ok, pitääpä katella jos jostain löytyisi hyvä diili.
Miten tuo Absolute käytännössä eroaa perusmallista? Päivitetty versio?
 
-Dr.DW-: Tuota, ripusta pyyhe virpan eteen.
Silleensä että se toimii tavallaan hameena sille rummulle.
Näin ne on täällä tietäjät tuumaillu!

 
Hei, kuunnostaa mielenkiintoiselta! Pitääpä kokeilla.
 
Kiitoksia vinkeistä tähän asti!
 
Velli
21.10.2011 13:35:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kanninen: Miten tuo Absolute käytännössä eroaa perusmallista? Päivitetty versio?
 
Se on se uudempi versio. Runko on ohuempi. Kuulostaa aivan erilaiselta verrattuna alkuperäiseen Maple Customiin. Alkup. MC-snare kuulostaa ihan perkuleen hyvältä, MCA-puolestaan aika kököltä. Mulla on noita MC-snareja muutama kappale. MCA-snarejakin oli pari, mutta möin molemmat pois, kun ne kuulostivat niin huonolta.
 
wavelength
21.10.2011 14:06:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lujaa soitettuna virveli kuin virveli on kovaääninen, ja ainut oikeasti toimiva keino on vain soittaa hiljempaa. Munan saa pidettyä soitossa mukana, kun opettelee soittamaan kanttilyöntejä viiden sentin korkeudelta.
 
Jos ei huvita soittaa huoneen ja tilanteen vaatimalla tatsilla, niin aina voi ostaa sähkörummut ja ruuvata PA:sta sopiva äänenvoimakkuus.
 
Velli
21.10.2011 14:23:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wavelength: Lujaa soitettuna virveli kuin virveli on kovaääninen, ja ainut oikeasti toimiva keino on vain soittaa hiljempaa. Munan saa pidettyä soitossa mukana, kun opettelee soittamaan kanttilyöntejä viiden sentin korkeudelta.
 
Tämä on täysin totta, mutta miksi ottaa hiljaiseen musaan kovaääninen virveli, jos tarjolla on hiljaisempiakin? Kyllähän esim. motownia voi halutessaan soittaa vaikka Jacksonin hevikepillä, mutta ehkä se Gibsonin 335 passaa kuitenkin paremmin siihen tyyliin ;).
 
markkuliini
21.10.2011 14:25:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On niissä virveleissäkin tosi isoja eroja. Just joku Referencen tms. paksurunkoinen päästää aika julmaa meteliä, ja usein vieläpä ei edes kuullosta kovin hyvältä hiljaa soitettuna, kun runko ei reagoi ja botne jää puuttumaan.
Totta kai se tatsin mukauttaminen ja keventäminen (niin että voi silti soittaa rimshoteja/hyvällä soundilla hiljaa) on avain onneen. Mutta tosi hankalissa tiloissa mä löysäisin ja demppaisin kalvoa, ja jättäisin rimshotit pois. Myös kapulan peräpäällä soittaminen auttaa (kunhan se ei nosta soittovolaa) jos pitää muhevuutta kaivaa hiljaisella volumella.
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
ferodoz
21.10.2011 14:45:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omistin jonkinaikaa Pearlin Freefloater 14x8 snaren vaahterarungolla. Se oli todella hiljainen peli, ja silti samalla herkkä. Koitappas sellaista jos sattuu vastaan.
 
Handmade in Finland.
18is9
21.10.2011 15:12:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Omistin jonkinaikaa Pearlin Freefloater 14x8 snaren vaahterarungolla. Se oli todella hiljainen peli, ja silti samalla herkkä. Koitappas sellaista jos sattuu vastaan.
 
Jos nyt yhtään käsitän niin minulla on edelleen samanlainen, ja se soi kyllä ihan tajuttoman lujaa jos sitä käskee kunnolla. Hiljaakin se soi ja herkästi jos soittaa hiljaa, mutta tuntuu ettei rumpu tavallaan saturoidu ollenkaan vaan soi aina vaan lujempaa mitä kovempaa iskee. Aika jännä kun on noin päinvastaiset kokemukset samasta rummusta!
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Legenda
21.10.2011 15:33:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: On niissä virveleissäkin tosi isoja eroja. Just joku Referencen tms. paksurunkoinen päästää aika julmaa meteliä, ja usein vieläpä ei edes kuullosta kovin hyvältä hiljaa soitettuna, kun runko ei reagoi ja botne jää puuttumaan.
Totta kai se tatsin mukauttaminen ja keventäminen (niin että voi silti soittaa rimshoteja/hyvällä soundilla hiljaa) on avain onneen. Mutta tosi hankalissa tiloissa mä löysäisin ja demppaisin kalvoa, ja jättäisin rimshotit pois. Myös kapulan peräpäällä soittaminen auttaa (kunhan se ei nosta soittovolaa) jos pitää muhevuutta kaivaa hiljaisella volumella.

 
Onko se näin että mitä paksumpi runko sen kovempi ääni vai vedänkö liian suoran johtopäätöksen? Niin ja eikö tässä ole myös materiaalilla myös vaikutus? Mitä mieltä olette esim. kirsikasta materiaalina? Ainakin nuo Craviotto cherry virvelit kuulostavat pehmeäsoundisilta? Tuosta esim. http://www.youtube.com/watch?v=9A0E0BDACUk
 
legenda on hyvä juoma!
markkuliini
21.10.2011 15:44:20 (muokattu 21.10.2011 15:47:50)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Legenda: Onko se näin että mitä paksumpi runko sen kovempi ääni vai vedänkö liian suoran johtopäätöksen? Niin ja eikö tässä ole myös materiaalilla myös vaikutus? Mitä mieltä olette esim. kirsikasta materiaalina? Ainakin nuo Craviotto cherry virvelit kuulostavat pehmeäsoundisilta? Tuosta esim. http://www.youtube.com/watch?v=9A0E0BDACUk
 
No mun kokemusten mukaan kovemmat materiaalit soivat kirkkaammin (teräs vs. kupari jne) ja paksuissa rungoissa on kovempi ja terävämpi soundi ja ne vaativat kovempaa kättä soundatakseen hyvälle. Eli niillä on soundinsa puolesta vaikeaa soittaa hiljaa, koska hiljaa soitettaessa soi vaan kalvo.
Solid shellit ovat myös mun kokemusten perusteella lujaäänisiä, juurikin Craviottot, ja kuulemma etenkin kirsikkapuiset. :D
 
Edit: Tuo kyseisen rumpuliikkeen ääninäytteet on aika suolesta mun mielestä.
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
ferodoz
21.10.2011 15:46:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

18is9: Jos nyt yhtään käsitän niin minulla on edelleen samanlainen, ja se soi kyllä ihan tajuttoman lujaa jos sitä käskee kunnolla. Hiljaakin se soi ja herkästi jos soittaa hiljaa, mutta tuntuu ettei rumpu tavallaan saturoidu ollenkaan vaan soi aina vaan lujempaa mitä kovempaa iskee. Aika jännä kun on noin päinvastaiset kokemukset samasta rummusta!
 
Mulla oli kylläkin siinä Genera kiinni, joka itsessään on hiljainen kalvo. olihan se ambassadorilla paljo kovaäänisempi.
 
Handmade in Finland.
hansakemanelius
21.10.2011 16:01:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Velli: Se on se uudempi versio. Runko on ohuempi. Kuulostaa aivan erilaiselta verrattuna alkuperäiseen Maple Customiin. Alkup. MC-snare kuulostaa ihan perkuleen hyvältä, MCA-puolestaan aika kököltä. Mulla on noita MC-snareja muutama kappale. MCA-snarejakin oli pari, mutta möin molemmat pois, kun ne kuulostivat niin huonolta.
 
Koskeeko tuo kökkö soundi lähinnä 14x5,5- kokoista. Mulla on MCA 14x7 ja se on tosi hyväsoundinen.
Tämä ei ole pelkkä subjektiivinen mielipide vaan olen saanut siitä paljon kehuja.
 
Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle.
hansakemanelius
21.10.2011 16:08:32 (muokattu 21.10.2011 16:11:17)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kanninen: Moi,
 
Tuli hankittua uusi virveli, Pearl Reference 14x6,5-vaahterapönttö. Loistopeli soundiltaan ja todella herkältä soittotuntumaltaan, mutta samalla rumpu on kovaääninen. Isommilla rokkikeikoilla varmasti mainio, mutta pikkubileiden nurkassa ehkä liian hallitseva äänenvoimakkuus.
 
Eli hakusessa olisi snare, joka toimisi niin rokissa, kuin kevyemmälläkin materiaalilla, mutta hiljaisempana. Onko ratkaisuna pienempi vastaava rumpu vai kokonaan erilainen?
 
Vai onko joku onnistunut virittämään ko. rummun niin, että kevyempikin materiaali onnistuu?
 
t: Anssi K.

 
Itse käytän eri virveleitä eri tilanteissa. Ludwig Supraphonic toimii hyvin melkein missä vaan.
Jos tahdot olla merkkiuskollinen niin Pearlin MMX (uudempi versio MMP) on ohutrunkoinen ja soi hyvin myös hiljaisessa soitossa.
Käytettyjen hintahaarukka on ollut 200-250 euroa.
 
Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle.
Legenda
21.10.2011 16:15:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: No mun kokemusten mukaan kovemmat materiaalit soivat kirkkaammin (teräs vs. kupari jne) ja paksuissa rungoissa on kovempi ja terävämpi soundi ja ne vaativat kovempaa kättä soundatakseen hyvälle. Eli niillä on soundinsa puolesta vaikeaa soittaa hiljaa, koska hiljaa soitettaessa soi vaan kalvo.
Solid shellit ovat myös mun kokemusten perusteella lujaäänisiä, juurikin Craviottot, ja kuulemma etenkin kirsikkapuiset. :D
 
Edit: Tuo kyseisen rumpuliikkeen ääninäytteet on aika suolesta mun mielestä.

 
Aina sitä oppii uutta kun vain kyselee...jännä juttu tuo kirsikka kun minulla oli sellainen kuva että se olisi pehmeä/hiljainen ja sama tuossa solid shell hommassa..jännää...
 
legenda on hyvä juoma!
Sonormies
21.10.2011 16:47:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hankin WorldMaxin 14"/5,5" Jade Tigerin (terästä) juuri vastaavaa tarvetta. Lähtee huomennakin keikalle, missä tarvitsee soittaa kohtuuvolumella. Käytän ihan kalvon reunassa pientä SlapKlaz-geelityynyä ja jos tila vaatii niin vetäisen "mekon" virvelin ympärille. Mukavampi soittaa, jos saa vetää rennosti.
 
Tervetuloa lauantaina Rauman Oktoberfesteille Äijänsuon jäähallille kuuntelemaan.
 
Tankero: "Rollarit, tuo Englannin Souvarit."
Pearlman
21.10.2011 17:11:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kanninen: Moi,
 
Tuli hankittua uusi virveli, Pearl Reference 14x6,5-vaahterapönttö. Loistopeli soundiltaan ja todella herkältä soittotuntumaltaan, mutta samalla rumpu on kovaääninen. Isommilla rokkikeikoilla varmasti mainio, mutta pikkubileiden nurkassa ehkä liian hallitseva äänenvoimakkuus.
 
Eli hakusessa olisi snare, joka toimisi niin rokissa, kuin kevyemmälläkin materiaalilla, mutta hiljaisempana. Onko ratkaisuna pienempi vastaava rumpu vai kokonaan erilainen?
 
Vai onko joku onnistunut virittämään ko. rummun niin, että kevyempikin materiaali onnistuu?
 
t: Anssi K.

 
Pork Pie Big Brass snare (BOB) on todella hiljanen ja erittäin herkkä, kun vertaa esim. Pearlin ohutrunkoseen Masters Premium Birch (BMP) snareen. Hiljaisin mitä olen tähän mennessä omistanut. Eikä ole edes kallis.
 
"Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «