Aihe: Megadeth
1 2 3 4 596 97 98 99 100231 232 233 234 235
Sick Planet
05.10.2011 14:30:20

urpokurko: Noihan biisit soitettiin näissä Big 4 ja ym. festareilla kun oli lyhyemmät setit. Normisetissä varmastikin ovat mukana, jahka kiertueelle taas lähtevät.

Näistä 2000-luvun keikoista ehkä parhaimpana on joko dvd-julkaisut Rude Awakening tahi That One Night. Smo..Blood On The Water on taas liian tylsää.
phiit
05.10.2011 14:40:39
neuvone: Näistä 2000-luvun keikoista ehkä parhaimpana on joko dvd-julkaisut Rude Awakening tahi That One Night. Smo..Blood On The Water on taas liian tylsää.

Rude Awakening on loistava eikä ole studiossa jälkeenpäin korjailtu, toisin kuin Blood On The Water ja samaa mieltä että BONW on todella tylsä
Twinkle
05.10.2011 19:01:58
phiit: http://www.youtube.com/watch?v=d2G_7s6nbIs

EDIT: ainaki basarit kuuluu jos ei muut :)

onko se vaan toi nauhoitus vai vetääkö ne nykyään noin päin persettä aina?
Jucciz
05.10.2011 22:25:34
Twinkle: onko se vaan toi nauhoitus vai vetääkö ne nykyään noin päin persettä aina?

Tää uus rumpali on kyllä aivan jäätävän kauhea jos multa kysytään: ei minkäänlaista groovea tai nyanssitajua. Täysillä vaan paskaa sisään, paskaa ulos. Kyllä Nick Menza oli sentään rumpali, jonka soitossa oli yllättävän paljon groovea ja sielua ollakseen metallibändissä töissä.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Sick Planet
05.10.2011 22:33:36

Jucciz: Tää uus rumpali on kyllä aivan jäätävän kauhea jos multa kysytään: ei minkäänlaista groovea tai nyanssitajua. Täysillä vaan paskaa sisään, paskaa ulos. Kyllä Nick Menza oli sentään rumpali, jonka soitossa oli yllättävän paljon groovea ja sielua ollakseen metallibändissä töissä.

Naurahdin tuolle alulle, sekä olen täysin samaa mieltä!

Nick Menzassa oli sitä jotain, samoin Garissa. Kukaan muu ei vielä dethissä samaan pystyny.
phiit
06.10.2011 08:02:16
neuvone: Naurahdin tuolle alulle, sekä olen täysin samaa mieltä!

Nick Menzassa oli sitä jotain, samoin Garissa. Kukaan muu ei vielä dethissä samaan pystyny.

samaa mieltä, muttei toi Shawn nyt täysin paska ole, soittaa vaa kokoajan liikaa taakse kun taas Menza veti kokoajan eteen.
Jucciz
06.10.2011 20:30:34
phiit: samaa mieltä, muttei toi Shawn nyt täysin paska ole, soittaa vaa kokoajan liikaa taakse kun taas Menza veti kokoajan eteen.

Ei ongelma ole pelkästään taimissa, vaan siinä, että mies ei yksinkertaisesti soita musikaalisesti - sen kun vaan takoo menemään. Arvostan Davea muusikkona paljon, mutta on jotenkin käsittämätöntä, miten pahasti miehen arviointikyky on pettänyt nykykokoonpanon rumpalin - ja okei, myös soolokitaristin - valinnassa.

Ei vaan groovaa, ei. Vanha Megadeth groovasi.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Sick Planet
08.10.2011 13:41:03

Lukasimpa tuon Mustainen elämänkerran yhdeltä istumalta to-pe välisenä aikana, ja täytyy sanoa että olen pettynyt.

Kirja alkaa lupaavasti, mutta pitemmälle sitä lukee, käy selväksi ettei varsinaisesti itse musiikista/kappaleiden synnystä/levytyksen tuskasta/riemusta yms. puhuta kuin muutamalla sanalla. Ja luulen että tienpäällä tai missä tahansa muualla on tehty tai tapahtunut edes jotain muutakin kirjoittamisen arvoista kuin managerin vaihdokset ja huumeiden vetäminen.

Ainoat naurut irtosi, muutamasta hyvästä one-lineristä sekä Martyn kitararoudarille tehdyistä källeistä.

Kun alkoi itse tämä megadeth-osuus, niin homma meni sekavaksi. Esim. kun puhuttiin SFSGSW:n äänityksistä saattoi jo seuraavassa lauseessa olla kyseessä RIP.

Kirja muutenkin käsitteli aivan liika sitä käden päälle nukahtamista, sekä uskoon tulemista(loppuosa) vaikka olisin toivonut sen sisältävän muuta. Musiikkia, tästä nyky 2000-luvun dethistä. Kuitenki tämä osuus sivuutettiin noin kymmenellä sivulla.

System-levy mainittiin. Mitään ei UA:sta ja Endgamekin vilahti?!?

Jos Dave olisi vielä pienen hetken vartonut, ja sitten ottanut tuon ihan kunnolla työn alle, haastateltu muitakin dethin ympärillä pyöriviä/pyörinneitä ihmisiä kokonaisuus olisi ollut jopa parempi.
Arkka
08.10.2011 14:37:39

neuvone: Lukasimpa tuon Mustainen elämänkerran yhdeltä istumalta to-pe välisenä aikana, ja täytyy sanoa että olen pettynyt.

Kirja alkaa lupaavasti, mutta pitemmälle sitä lukee, käy selväksi ettei varsinaisesti itse musiikista/kappaleiden synnystä/levytyksen tuskasta/riemusta yms. puhuta kuin muutamalla sanalla.

Tää on harmi kirjojen lisäksi kaikissa musadokkareissa ja muissa. Onhan ne huumesekoilut ja muut mielenkiintoisia, mutta niitä juttuja kuulee ihan livenäkin lähiräkälöissä. Dokumenteissa ja kirjoissa se on perseestä, että jää käsittelemättä ne asiat, joita vain kyseiset artistit voisivat avata. Menee koko pointti hommasta.
Regalis Apertura
09.10.2011 12:38:48
Minkäs sille mahtaa että jos artisti pitää tiettyjä asioita tärkeämpinä mainita kirjassaan kuin mitä joku fani haluaisi erityisesti käsiteltävän (esim. jonkun tietyn levyn/biisin syntyvaiheista)... Näin yleisellä tasolla (kuten myös Mustainen/Ozzyn yms. kohdalla).
Burn
15.10.2011 22:49:18

Jucciz: Ei ongelma ole pelkästään taimissa, vaan siinä, että mies ei yksinkertaisesti soita musikaalisesti - sen kun vaan takoo menemään. Arvostan Davea muusikkona paljon, mutta on jotenkin käsittämätöntä, miten pahasti miehen arviointikyky on pettänyt nykykokoonpanon rumpalin - ja okei, myös soolokitaristin - valinnassa.

Ehkä sen takia Drover on pysynytkin bändissä niin "kauan" kun hän ei pysty mitäänsanomattomalla soittamisellaan tekemään mitään mikä ärsyttäisi Mustainea. Ja ehkä kaveri on myös täysin huumorintajuton joojoo-mies vailla omia mielipiteitä, mikä sekään ei varmaankaan haittaisi Davea. Ja ehkäpä mykkä myös.
http://nereusprojekti.net/
FatSam
15.10.2011 23:30:50 (muokattu 15.10.2011 23:35:33)

neuvone: Ainut tuollanen dokkari/filminpätkä mistä heruu kunnolla rispektiä megadethille on tuo Youthanasian aikana kuvattu Making Of.. Aivan jäätävn hyvää materiaalia, itse levynteosta. + ynnä muuta sälää siihen päälle vielä, samoin tuo from the vault (10-osainen sarja) on erittäin hyvää materiaalia.

Katoin jostain syystä vasta nyt tuon Evolverin ekaa kertaa, olipa hyvä kyllä! Mites Dave noin rennolla ja hauskalla tuulella on tuossa koko ajan... Ja kyl Menza oli perkule vaan kova rumpali Megadethiin. Ja esim. tuo Killing Roadin kitarasoolo Martyltä on ihan käsittämätöntä!

E: mä en tota Droveria voi oikein sietää, täysin munatonta touhua. Pilas muuten ihan hyvän Megadeth-keikan sillä silittelyllään ja open hand-kikkailullaan. No ei nyt täysin pilannut, mutta oli aika paljon kontrastia siihen kun Nummirockissa -97 Menza tuli setin taakse ja rykäsi Skinin introfillin!
markku jokela
16.10.2011 07:18:01
Nick Menza on numero uno! Ihan eri sarjassa ton nykyisen Megadeth-rumpalin kanssa. Ei voi edes samana päivänä puhua. Menzalla oli vaa niin hyvä saundi ja meininki siellä kiparin takana et ihan mitä vaa se sieltä soitti ni timanttia tuli! Harmi, että Friedman on raha-ahne ja Menza ei osaa pelata yhteen muiden kanssa, muutoin voitaskin taas nähdä The Megadeth-kokoonpano taas yhessä.....
Rhapa
16.10.2011 11:05:17
Piti alkaa youtubettamaan noita youthanasian biisejä ja aijjjaijjjai, kun nuo remasteroidut saa melkein tipan linssiin. Raiskattu aika kovalla kädellä juurikin noita rumpuja.

orig. http://www.youtube.com/watch?v=bgk4X23xHAI

raped http://www.youtube.com/watch?v=Et5-P1iFqp8

Mutta... Menza on kyllä the äijä. Odotan sitä päivää, kun martti ja menza tekee paluun megadethiin.
Sick Planet
16.10.2011 21:37:53

Rhapa: Menza on kyllä the äijä. Odotan sitä päivää, kun martti ja menza tekee paluun megadethiin.

En usko että tätä ikinä tapahtuu, mitä ainaki noihin Mustosen puheisiin on uskominen. Mutta toisaalta haluisin oikeesti nähä että miten tässä kävisi.
allupatukka
16.10.2011 22:04:38 (muokattu 16.10.2011 22:19:11)

http://www.youtube.com/watch?v=bEutWoaZgOk

Ihan kuuntelukelpoistahan punkkia tai mitälie tämä on. Koukut toimivat ainakin minuun.

E: Lyriikat ovat kyllä äärimmäisen perseestä, tulee väkisin mieleen teinityttöjen kapinabiisit. Pinkillä ja Avrililla nämä.
"sä vain tunnut ottavan sen sillätavalla ku kukaan ei vittu määrää mun ajatuksia nih lässynlää."
Sick Planet
16.10.2011 22:32:12

allupatukka: http://www.youtube.com/watch?v=bEutWoaZgOk

Ihan kuuntelukelpoistahan punkkia tai mitälie tämä on. Koukut toimivat ainakin minuun.

E: Lyriikat ovat kyllä äärimmäisen perseestä, tulee väkisin mieleen teinityttöjen kapinabiisit. Pinkillä ja Avrililla nämä.

Mielenkiintoista, onse mukavaa ku kohta ei tartte koko levyä ite ostaa, kun porukka laittaa tänne valmiiks jo kaikki biisit, sekä että miltä ne kuulostaa, millaset lyriikat yms.....
CountX
16.10.2011 22:41:22
neuvone: Mielenkiintoista, onse mukavaa ku kohta ei tartte koko levyä ite ostaa, kun porukka laittaa tänne valmiiks jo kaikki biisit, sekä että miltä ne kuulostaa, millaset lyriikat yms.....

Aika ärsyttävää. Itse en ole kuunnellut yhtään uudelle levylle tuleva biisiä. Haluan nautiskella koko levyn kerta-annoksena vasta sit kun se ilmestyy. Tai no joo, taisin katsoa youtubesta oliko se nyt Public Enemy no.1, vai mikä se oli, livevedon, mutta sitä ei lasketa.
"You have to stand up to women, Paul. They all think they want to be liberated, but they're all secretly hankering after a big strong man with the pipe. To use a car metaphor, men were born to drive, women to be driven." -Swiss Toni
allupatukka
16.10.2011 22:54:11

neuvone: Mielenkiintoista, onse mukavaa ku kohta ei tartte koko levyä ite ostaa, kun porukka laittaa tänne valmiiks jo kaikki biisit, sekä että miltä ne kuulostaa, millaset lyriikat yms.....

Anteeksi, en tajunnut, että vanhat patut ja muut kehityksestä jälkeenjääneet voivat fiilistellä musiikkia vasta aidolta LP-levyltä. Nautitaan musiikista kiltisti kuin Pohjois-Koreassa, vasta sitten kun luvalla saadaan kuunnella ja mielipiteet musiikillisesta suunnasta pidetään luonnollisesti itsellämme. Pyhitetään tämäkin ketju pelkkään nostalgiakäyttöön: viestit koskevat vain sitä, kuinka ennen kaikki oli paremmin ja nykyään kaikki on paskaa. Voi Martti, tuu jo takaisin! :)
"sä vain tunnut ottavan sen sillätavalla ku kukaan ei vittu määrää mun ajatuksia nih lässynlää."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)