Aihe: kitaran editoimisesta?
1 2
Fortune
24.02.2004 20:21:03
Niilläkö on huono lähtösoundi? Voi olla, ei aavistusta. Minkähän takia, onko tietoa tai arvausta?

No perhana, eiväthän Musari ja Prs nyt hyvältä voi kuulostaa.

Ja ne ovat tyttöjä, siinä monen pojan kivekset vetäytyvät kasaan kun tyttö soittaa kitaraa, täytyyhän siinä huono lähtösoundi olla ;)
"Look behind you, a three-necked guitar!"
askomiko
25.02.2004 00:47:27
Se uusin on Aivan Perkeleen Hyvä Levy, APHL. Tiktak on maailman paras bändi. Pieni kauneuspilkku minulle on vaan se Pod-kitarasoundi. Niin pienellä panostuksella olisi saanut paljon paremman. :(
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
sormunen
25.02.2004 10:42:16
Pieni kauneuspilkku minulle on vaan se Pod-kitarasoundi.

No oisko siinä sitten se huono lähtösoundi, mikä on saatu korjaukseen eekuttamalla, mihin Waxivore viittasi? Vai onko ongelma niissä Fortunen mainitsemissa musareissa? Mitä veikkaat?
askomiko
25.02.2004 11:03:03 (muokattu 25.02.2004 11:25:31)
Niinno ei sitä kyllä kuntoon ole saatu, ja kieltämättä lähtösoundi on huono. Aloittavien kitarasankarien soundimieltymykset varmaan muuttuu tykkäämään Podista, kun sitä soundia tulee niin paljon radiosta. Ja onhan se kiva kun kerrankin saa halvalla 1:1 saman soundin kotiin kuin levyllä on. Mutta Tiktak on paras!
jPekka
25.02.2004 11:12:27

Niinno ei sitä kyllä kuntoon ole saatu, ja kieltämättä lähtösoundi on huono. Aloittavien kitarasankarien soundimieltymykset varmaan muuttuu tykkäämään Podista,

... ja kun kuluu muutama vuosikymmen, niin silloin vielä toimintakuntoiset Podit ovat himoittuja ja kalliita vintage-laitteita: "Ei näistä nykyvehkeistä ole mihinkään..."
86 % tämän lauseen ensi kertaa lukeneista yrittää nuolaista omaa kyynärpäätään.
askomiko
25.02.2004 11:24:56
Nii, ja sit joku keksii putkivahvarin uudestaan.
Puavali
25.02.2004 12:29:11
... ja kun kuluu muutama vuosikymmen, niin silloin vielä toimintakuntoiset Podit ovat himoittuja ja kalliita vintage-laitteita: "Ei näistä nykyvehkeistä ole mihinkään..."

Tai voit ostaa parin kuukauden palkalla kännykkääsi pod-emulaattori-softan. Siihen kun soitat greentooth'in kautta ihan aidolla vintage variax-kitaralla, niin myyntimies itkee onnesta, kun "nyt tulee aitoo kamaa".
waxivore
25.02.2004 17:59:11
Se uusin on Aivan Perkeleen Hyvä Levy, APHL. Tiktak on maailman paras bändi. Pieni kauneuspilkku minulle on vaan se Pod-kitarasoundi. Niin pienellä panostuksella olisi saanut paljon paremman. :(

Piankos siihen tottuu. Itse ei meinaa enää edes huomata onko jossain käytetty podeja vamppeja tai adrenalinneja tai muita - ellei ne sitten oo niitä räikeimpiä presettejä. Ja sit jos niitä on jouduttu korjaamaan, niin sen kyllä jo huomaa. Tosin kitarasärökään ei ole mitään muuta kun eq:ta. Mikä on sitten hyvä ja mikä huono lähtösoundi. Hyvän kitarasoundin kun kuitenkin tekee basisti. Rumpalin tuella.
Älä mene sieltä missä aita on matalin - Mene sieltä missä aitaa ei ole
sormunen
25.02.2004 18:52:24
Piankos siihen tottuu. Itse ei meinaa enää edes huomata onko jossain käytetty podeja vamppeja tai adrenalinneja tai muita -...

Niinhän se on, että tekniikka muuttaa kulttuuriarvoja tässä tapauksessa soundikäsitystä. Ja kulttuuriarvot tekniikkaa.

Mikä on sitten hyvä ja mikä huono lähtösoundi.

Niin, sä vain sanoit aikaisemmin, että TikTak on esimerkki bändistä, millä huono lähtösoundi on korjattu eekutuksella.

Mä oon kuullut ko. orkkaa radiosta ja kaksi kertaa keikalla. Radiossa se kuulostaa aavistuksen muoviselta ja keikalla kiinnittää huomiota se vähän tasapaksu "hyvä" soundi, mikä kyllä on nykypäivää. Tosin ei se nyt sentään ole samanlaista surinaa kuin joku Rautiaisen jengi tms.

Koneitten käytöstähän se ei voi olla kiinni, kun ajattelee, miten dynaaminen, tarvittaessa jyräävä ja tarvittaessa räimivä on esimerkiksi Depeche Moden soundi.

Mut tää meni vissiin offtopiciksi? Sori.
PJS
26.02.2004 01:08:30

sitäpitsi tik takin tytöt on ihqui
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
myslique
01.04.2004 14:48:19

Huonoa saundia ei pysty Eq:lla korjailemaan juuri lainkaan.

Pystyy.
Kuuntele nyt vaikka TikTakkia.

Oletko kuullut lähtösoundit?
Minä en, mutta luulen, että studiossa niillä on kelvolliset lähtösoundit. Iso levy-yhtiö -> budjettia -> tuotantohenkilökuntaa.
Itseään nopeampi kitaristi
Timo JM
02.04.2004 00:21:38

Palatakseni aiheeseen:

Mulla ainakin soittamiseen täytyy asennoitua aivan erilailla äänityksissä kuin muuten. Siinä joutuu nimen omaan kiinnittämään erityistä huomiota niihin kaikkiin ylimääräisiin ääniin. Esimerkiksi soolosoitossa täytyy tehdä kaikenlaisia ylimääräisiä kuoletusliikkeitä jatkuvasti, ettei tule niitä lisämausteita mukaan, mitkä normaalissa livemeiningissä ei yleensä kuulu tai muuten häiritse.

Muutenkin siihen tarkkaan soittamiseen ankkuroituminen vie aina jonkin aikaa, ennen kuin se oikea tatsi löytyy. En tiedä miten muilla?
...siis mun mielestä.
drlecter
05.04.2004 23:21:31

Mikäs sitte ois se viimesen päälle hyvä equtusohjelma koneelle? Mielellään joku sellane mitä voisi sonarin kanssa soveltaa(2.2XL)
http://www.fretboardfromhell.tk/
Mohla
06.04.2004 10:16:23

Pieni kauneuspilkku minulle on vaan se Pod-kitarasoundi.

Pod-soundi on samantyyppinen kirous nykyään kuin auto-tune.
On nimittäin käynyt nyt niin, että nykyään saattaa kuunnella jotain ja sanoa, että "vähän tuo pod-soundi ärsytti". Ja sitten selviääkin, että se onkin soitettu oikean vahvistimen läpi ilman mitään mallinnusta.
Ja sama on auto-tunen kanssa. Joskus saattaa olla kuulevinaan "auto-tune efektin" laulussa, mutta sitten selviää, että kyseessä on raita johon ei ole auto-tunella kosketukkaan.

Vainoharhaiseksi tulee tämmösessä.

Aiheesta vielä sen verran, että jos siellä ei nyt mitään järjettömiä sivuääniä ole, niin kannatan samaa mitä joku muukin sanoi, eli ne tuo vain hieman särmää lopputulokseen.
No, joo. Ei aina, mutta ainakin joissain tapauksissa.
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
Pitkavirta
06.04.2004 19:36:21
Ei! Paskasta ei saa parempaa niin millään.

paskasta ei saa konvehtia.

jos hälyä kuuluu, on vaikeempi alkaa rakentaa loppuhommaa, siis jos alkuperäinen kysyjä tarkotti bändiäänityksiä. Riippuu tietty millasia ja kuinka voimakkaita ääniä sieltä tulee. Ite tekisin ehkä niin että soittasin jotain hallittua hälyä toiselle raidalle. Jos sitä tahtoo.
Kiveä on varmaan siteerattu täällä sataviissataa kertaa, mut
"jos se kuulostaa hyvältä niin se on hyvä" (tjsp)

Hyvän kitarasoundin kun kuitenkin tekee basisti. Rumpalin tuella. omat soundi- ja monet muutkin ongelmat helpottu just basistia vaihtamalla... :D
superfly
06.04.2004 19:41:45

Muutenkin siihen tarkkaan soittamiseen ankkuroituminen vie aina jonkin aikaa, ennen kuin se oikea tatsi löytyy. En tiedä miten muilla?

On ihan totta tämä. Mun ongelmani on lähinnä se, että kun metronomi laskee ensimmäiset tahdit sisään niin menen täysin lukkoon enkä pysty soittamaan kunnon tatsilla ensimmäistäkään nuottia. Ihan kotistudiossa yksinäänkin. Todella simppelitkin jutut menevät päin seiniä. Mikä moiseen auttaisi?
Harppu on alaston piano
Timo JM
06.04.2004 20:41:46 (muokattu 06.04.2004 20:46:15)

Mun ongelmani on lähinnä se, että kun metronomi laskee ensimmäiset tahdit sisään niin menen täysin lukkoon enkä pysty soittamaan kunnon tatsilla ensimmäistäkään nuottia. Ihan kotistudiossa yksinäänkin. Todella simppelitkin jutut menevät päin seiniä. Mikä moiseen auttaisi?

Heh, yleensä siihen auttaa parhaiten se kun vetää tuhatviisisataayksi kertaa persiilleen, niin sitten alkaa jo v**taa niin paljon, että turha jännitys katoaa. Jatkossa kun juttuja tekee enemmmän alkaa kipsi murentua jo vähän nopeammin :-D (Siis ilman rauhoittavia.)

Sitäpaitsi usein ne simppelit jutut vasta vaikeita onkin. Pienet epäpuhtaudet ja timemokat kuuluu kahta selvemmin.
...siis mun mielestä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)