Aihe: John Deaconin 70-luvun kamat?
1
balzary
07.01.2004 10:39:33

terve, kuuntelin queenin 70-luvun tuotantoa läpi, ja on se Deacon vaan pätevä äijä biisissä kuin biisissä. Onko kellään tietoa millä kamoilla levyt on äänitetty, onko kovastikin vaihdellu aikojen myötä? muistelisin että jazz tai vastaava ollut 70-luvulla, entä vahvarit? another one bites the dustin videossa näkyy sting ray. mitäs muita keppejä on videoissa näkynyt?
Str prd skrz prdel!
jPekka
07.01.2004 11:14:22

muistelisin että jazz tai vastaava ollut 70-luvulla, entä vahvarit?

Itse olen aina ymmärtänyt Deaconin olleen suhteellisen tiiviisti Precision-miehiä.

another one bites the dustin videossa näkyy sting ray. mitäs muita keppejä on videoissa näkynyt?

Sehän onkin jo 80-lukua sitten...
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
balzary
07.01.2004 11:16:04

Itse olen aina ymmärtänyt Deaconin olleen suhteellisen tiiviisti Precision-miehiä.

Sehän onkin jo 80-lukua sitten...

juu, en muista tarkasti mitään, kun vuosia sitten tullu videoita nähtyä. precisionista mulla on niin vähän omakohtasta kokemusta, että (karu tunnustus) en mä sitä levyltä soundeista erota :(
jos joku muistaa ihan minkäkauden vermeitä vaan, niin heitelkäähän tietoa! mites vahvarit?
Str prd skrz prdel!
2541
07.01.2004 11:18:58

Precision -miehiä tosiaan, yhdessä pätkässä 70-luvun lopulla tais olla Telecaster ja Music Manilla on soittanut ainakin Another One Bites The Dustin. Vahvistimina muistan hänellä nähneeni Acousticia ja Sunnia. Live Aidissa taisi olla Sunnin kaapit miehen takana, samanlaisia, mitä Entwistlekin käytti.
käki
07.01.2004 15:15:39
Precision -miehiä tosiaan, yhdessä pätkässä 70-luvun lopulla tais olla Telecaster ja Music Manilla on soittanut ainakin Another One Bites The Dustin. Vahvistimina muistan hänellä nähneeni Acousticia ja Sunnia. Live Aidissa taisi olla Sunnin kaapit miehen takana, samanlaisia, mitä Entwistlekin käytti.

Tätä nyt on varmaan turha sanoa, mutta videollahan voi miehellä olla mikä tahansa keppi kädessä. Varmasti Deacon on käyttänyt Musaria ym. myös studiossa.

Flea käytti usein StingRayn sijaan studiossa Wal -merkkistä bassoa tehdessään BloodSugarSexMagic -levyä.
Minulla on kalyamaha.
balzary
07.01.2004 15:21:01

Tätä nyt on varmaan turha sanoa, mutta videollahan voi miehellä olla mikä tahansa keppi kädessä. Varmasti Deacon on käyttänyt Musaria ym. myös studiossa.

Flea käytti usein StingRayn sijaan studiossa Wal -merkkistä bassoa tehdessään BloodSugarSexMagic -levyä.

juu näinhän se on. mutta onhan noita livevideoita esim aika paljon. one hot minutella tais flealla olla sitten alembic, vai oliko ne toisinpäin? jossain haastattelussa kävi hakemassa viereisestä studiosta akustisen poseerausbasson ku ei halunnu näkyä sen basson kanssa millä äänitteli.
Str prd skrz prdel!
balzary
07.01.2004 15:24:35

apropoo, missäs liikkeessä täällä on tollanen wal näkynyt? pitäs käydä testaamassa jo ihan sen puolesta, että mun mielestä bssm:n bassosoundi on ihan killeri. yks parhaista mitä on vastaan tullut.

toinen asia: mun mielestä levyllä flean soundi rockkaaaa, mutta livenä ei niinkään. kyllähän se sieltä erottuu hyvin, mutta jotenkin mun makuun siinä on haettu vähän väärää asiaa...
Str prd skrz prdel!
käki
07.01.2004 15:24:45
Joo, Flea on viimeiseen asti punk. Sanoi Walista, ettei pidä basson ulkonäöstä. Katu-uskottavuus ennen kaikkea...
Minulla on kalyamaha.
käki
07.01.2004 15:30:36
apropoo, missäs liikkeessä täällä on tollanen wal näkynyt? pitäs käydä testaamassa jo ihan sen puolesta, että mun mielestä bssm:n bassosoundi on ihan killeri. yks parhaista mitä on vastaan tullut.

toinen asia: mun mielestä levyllä flean soundi rockkaaaa, mutta livenä ei niinkään. kyllähän se sieltä erottuu hyvin, mutta jotenkin mun makuun siinä on haettu vähän väärää asiaa...

Helsningistä varmaan jostain kannattaa etsiä, muu Suomi on vähän ujo edustukseltaan, mitä tulee noihin harvinaisempiin merkkeihin. Bass Centerissä muistaakseni ammoin oli tuommoinen, vaan eipä taida olla tällä hetkellä.

Flean nykyinen Modulus sai arvostelussa kommenttia, että on vähän turhan ohutsoundinen. Eikä sitä botnea niin hirveästi ollut Ruisrock-keikallakaan vuonna '96(Musari).
Minulla on kalyamaha.
balzary
07.01.2004 15:33:13

Helsningistä varmaan jostain kannattaa etsiä, muu Suomi on vähän ujo edustukseltaan, mitä tulee noihin harvinaisempiin merkkeihin. Bass Centerissä muistaakseni ammoin oli tuommoinen, vaan eipä taida olla tällä hetkellä.

Flean nykyinen Modulus sai arvostelussa kommenttia, että on vähän turhan ohutsoundinen. Eikä sitä botnea niin hirveästi ollut Ruisrock-keikallakaan vuonna '96(Musari).

muistan jossain helsingin liikkeessä nähneeni, en vaan muista missä. nimenomaan basso-osastoa kaipaisin lisää siihen livesoundiin. aika samantyylinen soundi on ollu riippumatta onko stingray vai modulus. tietty keikalla basistina kiva, että vaivatta kuuluu mitä se soittaa. keikkoja käytynä ruisock 96, helsinki x2, ruotsi ja moskova californicationilla ja turun uusin keikka :)
Str prd skrz prdel!
2541
07.01.2004 16:57:00

Toi Telecaster (tai sitten alkupään Precision?) oli nimenomaan livevideossa, soittivat nopeaa versiota We Will Rock You:sta. Ja tosiaan Another One Bites The Dustin basso kuulostaa Stingraylta.
balzary
07.04.2004 08:50:54

Jos vielä Balzarya kiinnostaa, niin, tuolta löytyis tietoa Deaconin laitteistosta:

http://sebastian.queenconcerts.com/bass.htm

Ja tuolta lisää:

http://www.queenconcerts.com/index.php?action=instruments

totta munassa kiinnostaa! kiitoksia
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)