Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ääntä hiljentävät kuulokkeet
1
mallimies
01.10.2011 22:33:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla olis tarkoituksena ostaa nappikuuloke-malliset kuulokkeet, jotka vaimentaisivat hyvin taustahälyä ja -melua. Kuuntelen musiikkia mm. busseissa ja junissa, joten korvatulppa malliset kuulokkeet olisi hyvät. Lisäksi onkohan sellaisia kuulokkeita markkinoilla, jotka hiljentävät soittimesta tulevaa ääniraitaa. Tarkoitan tällä sitä, että esim. kännykkäni soittimessa äänet ovat liian kovalla vaikka kuuntelisin hiljaisimmalla volyymillä, jos esimerkiksi kuuntelen musiikkia illalla ennen nukkumaan menoa. Olisi myös kiva, jos kuulokkeissakin olisi erillinen volyymin säätö.
 
Budjetti on mulla max. 100e, mut heittäkää vaan jotain, ja olisi kiva, jos kuulokkeet olisi saatavilla Tampereen läheisyydestä.
 
teline
02.10.2011 10:05:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soittimen ja kuulokkeiden väliin pitäis olla myynnissä sellasia volumepotikka-välikappaleita.
Bluesmies
02.10.2011 11:13:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taidat puhua vastamelukuulokkeista? Jos haluat toimivat, voit kyllä triplata budjettisi. Tampereelta löytyy.
Jucciz
02.10.2011 11:31:16 (muokattu 02.10.2011 11:31:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos ulkoapäin tuleva melu yhtään häiritsee, mää ostaisin kyllä suosiolla suljetut kuulokkeet ja unohtaisin nappipelleilyn kokonaan. Nappikuulokkeethan ovat pidemmän päälle älyttömän epämukavat. Jotenkin mua inhottaa niissä sekin ajatus, miten lähelle tärykalvoa ne puskevat äänen - en tiedä onko sillä oikeasti mitään merkitystä, mutta silti.
 
Tuosta, kuulokkeet loppuelämäksi. Ei varmasti haittaa ulkoa tuleva melu julkisissa, soundi on älyttömän hyvä ja ei paina korvia:
http://www.thomann.de/fi/akg_k271_mkii.htm
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
mallimies
02.10.2011 12:23:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis pystyisikö tuollaisella soittimen ja kuulokkeiden väliin asennettavalla volyymin säädöllä hiljentämään soittimen pienintä volyymitasoa?
 
Antti1
02.10.2011 12:26:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mallimies: Siis pystyisikö tuollaisella soittimen ja kuulokkeiden väliin asennettavalla volyymin säädöllä hiljentämään soittimen pienintä volyymitasoa?
 
Kyllä. Se on passiivinen äänenvoimakkuudensäädin, joka ainoastaan laskee melua lähtölaitteen asetetusta maksimista pienemmäksi käyttäjän säädön mukaan.
 
Osta Rolandin sähköpannut, osta osta
jPekka
02.10.2011 13:09:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Jos ulkoapäin tuleva melu yhtään häiritsee, mää ostaisin kyllä suosiolla suljetut kuulokkeet ja unohtaisin nappipelleilyn kokonaan. Nappikuulokkeethan ovat pidemmän päälle älyttömän epämukavat.
 
Riippuu nappikuulokkeista. Tai ainakin nappikuulokkeiden määritelmästä. Itse olen käyttänyt muutaman vuoden pipodiskokäytössä tuollaisia korvamonitorityyppisiä nappi/tulppakuulokkeita ja olen ollut niihin tyytyväinen. Ensin oli Shuret, jotka hajosivat mekaanisesti reilun vuoden käytön jälkeen, nyt Ultimate Earsit.
 
Tulppakuulokkeen ideanahan on, että ulkoa tulevaa möykkää vaimennetaan mekaanisesti sillä korvakäytävän ulkopäähän tulevalla vaahtomuovi/kumitulpalla. Tuntuu ainakin minusta järkevämmältä kuin vastamelukuuloke: ajatus möykän torjumiesta lisäämällä möykkää, vaikka vastakkaisvaiheessa, on jotenkin yhtä vasten mielinen kuin Juccizelle
 
Jotenkin mua inhottaa niissä sekin ajatus, miten lähelle tärykalvoa ne puskevat äänen - en tiedä onko sillä oikeasti mitään merkitystä, mutta silti.
 
Itse elementtihän on tulppakuulokkeissakin jotakuinkin samalla etäisyydellä tärykalvosta kuin muissakin kuulokkeissa, mutta se vain ohjataan putkea myöten lähemmäs...
 
Itse en kyllä käytä nappeja/tulppia kotona/kotistudiossa oikeastaan koskaan: täällä on kuuntelu- ja editointikäytössä puoliavoimet ja äänityskäytössä suljetut AKG:t.
 
"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
mallimies
02.10.2011 13:54:06 (muokattu 02.10.2011 15:33:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Kyllä. Se on passiivinen äänenvoimakkuudensäädin, joka ainoastaan laskee melua lähtölaitteen asetetusta maksimista pienemmäksi käyttäjän säädön mukaan.
 
Siis onko kyse nyt vahvistimesta tai vaimentimesta? Mistä tuollaisia muuten saa ja mihin hintaan?
 
Jos muuten ostaisin nuo AKG K 271 MK2 kuulokkeet, niin kannattaisiko ostaa myös kuulokevahvistin? Ja onko noille kuulokkeille olemassa mitään suojakoteloa matkustelua varten.
 
Kailis
03.10.2011 11:14:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaisikohan pyrkiä kuuntelemaan noita kuulokkeita. Ainakin Sennheiserilla ja Beyerdynamicilla on varteenotettavia kilpailijoita tuossakin hintaluokassa.
 
http://www.stpaulssound.fi/kauppa/i … t_info&cPath=16_21&products_id=1473
 
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
Epämuusikko
08.10.2011 00:22:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.johde.net/wordpress/images/peltor%20002.jpg
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
fuzz
08.10.2011 20:21:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz:
Tuosta, kuulokkeet loppuelämäksi. Ei varmasti haittaa ulkoa tuleva melu julkisissa, soundi on älyttömän hyvä ja ei paina korvia:
http://www.thomann.de/fi/akg_k271_mkii.htm

 
Komppia noille kuuloikkeille, tosin rankassa käytössä ainakin mulla väsähti hieman soundi muutamassa vuodessa. Muuttui vähän löysäksi. Muuten oli loistovehkeet, todella mukavat päässä.
 
Nyt päässä on Shuren srh750dj:t kokeilussa. Hyvät nämäkin, ainakin bassopuoli jytisee napakasti.
 
elämän tarkoitus on 42
mallimies
08.10.2011 21:36:39 (muokattu 08.10.2011 21:41:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin tuossa kaupasta Creative EP630 nappikuulokkeet, jotka kohisevat ihan järjettömästi kännykkääni kytkettäessä. Niissä on kyllä hyvä soundi, mutta edelleenkin sama ongelma, eli kuuluvat hiljaisimmallakin volyymilla liian kovalla.
Kokeilin kaapista löytyneitä nokian puhelimen mukana tulleita nappeja samaiseen kännykkääni, jolloin samaa volyymitasoa kuin creative EP630 kuulokkeilla sai asettamalla volyymin 10:een (kännyän soittimen asteikolla 0-15). Siis nokiat soi yhtä kovaa 10:llä, kun Creativet 1:llä. Mistähän tuo johtuu? Onko noissa nokian kuulokkeissa joku vaimennus? Ja onko tuo kohina normaalia?
 
Onko thomanilla muuten mitään sellaisia kuulokkeiden jatkojohtoja, joissa olisi sellainen passiivinen volyyminsäätö? Itse en thomanin verkkokaupasta ainakaan sellaisia löytänyt.
 
L.Ruoska
09.10.2011 16:49:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mallimies: Ostin tuossa kaupasta Creative EP630 nappikuulokkeet, jotka kohisevat ihan järjettömästi kännykkääni kytkettäessä. Niissä on kyllä hyvä soundi, mutta edelleenkin sama ongelma, eli kuuluvat hiljaisimmallakin volyymilla liian kovalla.
Kokeilin kaapista löytyneitä nokian puhelimen mukana tulleita nappeja samaiseen kännykkääni, jolloin samaa volyymitasoa kuin creative EP630 kuulokkeilla sai asettamalla volyymin 10:een (kännyän soittimen asteikolla 0-15). Siis nokiat soi yhtä kovaa 10:llä, kun Creativet 1:llä. Mistähän tuo johtuu? Onko noissa nokian kuulokkeissa joku vaimennus? Ja onko tuo kohina normaalia?
 
Onko thomanilla muuten mitään sellaisia kuulokkeiden jatkojohtoja, joissa olisi sellainen passiivinen volyyminsäätö? Itse en thomanin verkkokaupasta ainakaan sellaisia löytänyt.

 
http://www.ebay.com/itm/3-5mm-M-F-s … yer_Accessories&hash=item5ae2d5906b
 
Tuossa on aika edullisesti passiivinen tasonsäätö, tosin tulee paljon johtoa taskuun.
 
Tässä kahdelle, vähän vähemmän johtoa:
http://www.ebay.com/itm/iLuv-i111Sp … HiFi_Headphones&hash=item3f0eb1033d
 
HYVÄ KUN LUIT TÄMÄN! Nimittäin myynnissä kitara- ja bassosälää, tarkasta ilmoitukset mun profiilista :)
Ahokkis
17.10.2011 11:28:03 (muokattu 17.10.2011 11:28:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näin joskus kaverin joka jammaili menemään "raksaradiokuulusuojaimet"-päällään. Meni tuhkikselle, nappasi sieltä tupakin jämät ja lähti jatkaan matkaa.
Näytti tyytyväiseltä, kannattaa kokeilla. Ei varmaan tuu taustahälinää kovinkaan paljoa ja streetrispektiä saa mikkihiireltä näyttävästä varjosta.
 
"Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." -Ushimir
samulirask
17.10.2011 13:31:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pari juttua tuli mieleen, kun katselin tätä ketjua.
 
Ensinnäkin kysymykseen napit/ei napit. AKG:n 271-kuulokkeita on paha mahduttaa samaan suojapussiin iPhonen kanssa - varsinkaan siten että koko setti mahtuu vielä farkkujen taskuun. Sen sijaan napit saa taskuun mahtumaan kännykän kera. Tämänhetkiset nappikuulokkeeni Sennheiserin CX400II:t vaimentavat hyvin ääntä, kuulostavat melko hyvältä ja istuvat korvaan kohtalaisen mukavasti ja rasittamattomasti. Kotona taas käytän "isoja" kuulokkeita. Työn alla on aataminaikuisten AKG:n 140-kuulokkeiden vienti plugin juottoon.
 
Creativen kuulokkeista puheen ollen, luulisin että kohina johtuu paitsi kuulokkeiden herkkyydestä, niin myös niiden perussoundista. Itselläni oli yhdet Creativen kuulokkeet, ja niiden soundi oli melkoisen kirkas, terävä ja suorastaan metallinen. Tuollainen ominaissoundi on omiaan tuomaan myös kohinaa esille. Jossain arvostelussakin on mainittu muistaakseni Creativen kuulokkeiden terävästä soundista, ja päättelin, että se voisi olla Creativen ominaisuus.
 
Tuollainen passiivinen äänenhiljennyspotikka on varmaan ihan kätevä sinänsä, mutta itsellä on aika heikko luotto niiden kestävyyteen. Vaikka nuo nykyiset nappiluurini ovat kohtalaisen laadukkaat omassa skenessään, niin se niiden volume-säätö on kyllä melko käyttökelvoton. Tämä johtuu siitä, että säätö on niissä niin lyhyt, että sitä on melkein mahdoton säätää portaattomasti. Minulla oli myös jossain HF-kuulokkeissa tarvikesovitin volumepotikalla, ja eikös tuo potikka lauennut n. muutaman viikon käytön jälkeen oltuaan sitä ennen myös melko hankalakäyttöinen. Elektroniikkaa sen paremmin tuntematta sanoisin musta tuntuu -pohjalta, että tuollaiset potikat ovat melko vika-alttiita. Sitä taas en sano, etteikö niitä voi olla laadukkaitakin. Itse en vain ole laadukkaisiin törmännyt.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «