Tommy The Cat: No sitäkin olen miettinyt. Mutta eikös sekin ole aika perinteinen tele mikki, vai onko enemmän potkua rock touhuihin? Nojoo, sanotaanko että se on perinteinen missä on potkua ihan kunnon tuuttaukseen. Esim. alapäätä siinä on ihan eri malliin kun perinteisessä tallamikissä. "Jääpuikkoefekti" loistaa poissaolollaan. |
Kuha 01.10.2011 10:36:41 | |
---|
|
LaMotta 01.10.2011 10:41:43 (muokattu 01.10.2011 10:42:15) | |
---|
Jos kysyjä hakee "välimaastoa" niin jo ehdottamani steel pole-mikki on sitä. Yksikelainen 'klangi' säilyy. Antihumanisti |
juici 01.10.2011 17:06:43 | |
---|
Tommy The Cat: No sitäkin olen miettinyt. Mutta eikös sekin ole aika perinteinen tele mikki, vai onko enemmän potkua rock touhuihin? /Mainos alkaa Minulla ois sellainen muuten jouten. /Mainos loppuu. "Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe |
hallu 01.10.2011 20:35:56 (muokattu 01.10.2011 20:42:46) | |
---|
Kävin eilen musafasulla käpistelemässä telekastereita kun on ollut jo toista vuotta meinikinä, että semoinen pitäisi laittaa ja matkan varrella on ollut kaikenlaista ideaa (milloin on himottanut bigsby versio ja millon piezomikeillä ryyditetty). No eilistä satoa sen verran, että ulkonäöksellisesti ihastuin amerikan deluxe teleen, joka on kaunis ja lespaulimaisen hienostunut moderni sähkökitara. Viimeistely näytti olevan ihan vimpan päälle, podyssa viiste ja toinen viiste siellä kaulataskun alla eli ergonomiaan satsattu. Reunapindaus ja ruusupuu otelauta, lukkovirittimet ja stratotyyliset tallapalat. Komiasentoinen mikkivalitsin ja volapotikan päässä painokytkimellä ilmeisesti keskiasennolle sarjaan ja rinnakkain kytkennälle valitsin (en ole varma, mutta se nappi puraisi saundiin juurikin siinä keskiasennossa. Hinta oli puolisentoista tonnia eli aika hintava noihin mexikon peleihin verrattuna, vaikka kyllähän tuo vastaava japaniassa tehtykin maksaa tonnin verran. Kaiken kaikkiaan mukava kitara ja siitä tykkäsin enimmäkseen. Kaulasta en pitänyt otelaudan radius oli aika modernin iso (ei hyvä) ja kaula oli semmoinen littana (ei pesismailan puolikas jollainen fenderissä kuuluu olla) ja päälle päätteeksi siinä oli joku satiinilakkaus tuli semmoinen hevikeihäsfiilis koko kitarasta paitsi tämä on tietenkin tyylikkään näköinen onhan se tele. Tallamikkinä oli joku yksikelainen N3 (en tiedä mitä se meinaa olisko joku noisless?) ja kaulamikki näytti tavalliselta huulipuikolta. Soudit kyllä ihan tunnisti teleksi ja se mikkivalitsimen keskiasennon valitsin antoi aika rokkisoundin siis semmoisen ihan humpparimaisen paksun ja rehevän eli tuntumaksi jäi, että tämä kitara kelpaa hyvin monenlaiseen soitantaan aina raskaaseen mättöön saakka. Korkeahko hinta, mutta toisaalta siihen tulee orkkis fenderin kova keisi mukaan jolle voi parisen sataa laskea hintaa, jos sen joutuu ostamaan erikseen. Noissa amerikan teleissä on lisäksi se pikkuruuvi jolla kaulakulmaa voi säätää. Kokeilin tavallisia ameriikan telejä myös ja soittotuntumaltaan ne olivat tuon deluxen kaltaisia lsatiinilakattuja littanakauloja. Joten ameriikan mallisto ei nyt täysin sytyttänyt käänsin siis katseeni mexikon teleihin. Havaitsin, että ihan ne halvimmat perusmallit olivat tuntumaltaan vähän "muovisia", mutta sitten tulin tyypänneeksi bajaa ja halleluja siinä se on vasta tele. Ulkonäöltään ja perus ratkaisuiltaanhan baja on hyvin vintagehenkinen (messinkiset kahdenkielen säätöpalat ja se kourumallinen tallalevy ja yksikerroksinen pleksi samoin kuin virittimet olivat sitä halkaistua mallia jota olen tottunut fendereissä näkemään). Se kaula! voi pojat, että tykkäsin tykkäsin ihan todella. Se on juuri semmoinen halko kun kaulan tulee fenderissä ollakin vaahteraotelauta mehevän paksun lakan peitossa kuten kaula muutenkin ihan niinkuin minun maailmassani pitää ollakin:-) tykkäsin tästä kitarasta ihan jokaisella solullani. Ei se ulkonäöltään ollut yhtä korea kuin se amerikan deluxe, mutta toisaalta paljon enemmän tele ja kitarana se oli ihan jokaisella osa-alueella parempi (myös soundillisesti). Se mikkivalitsinhässäkkä siinä onkin ainoa modernimpi osa ja bajassa on se neliasentoinen mikkivalitsin sekä volapotikan päässä se painonappi. Ilmeisesti mikkien kytekentöjä löytyy joka lähtöön ja se painonappi tuntui jotenkin boostaavan sita soundia ihan joka asennossa. Soundillisesti tämä pesi sen amerikan deluxen omissa mieltymyksissäni. Baja oli positiivinen yllätys ja luulen että ostan sen ensin ihan vain koska se on parempi kitara ja bonuksena vielä paljon halvempi eli sen kovan keisin jälkeen hintaeroa siihen amerikan delukseen näyttäisi jäävän kuutisen sataa bajan eduksi. Toisaalta olen noita bajoja nähnyt torillakin ja varmaan ensin katson josko sieltä löytyisi niin voisi satasen tai pari vielä hinnassa säästää. Tuumasin, että se amerikan deluxe kaikista puutteistaan huolimatta oli oikein mukava kitara kyllä minä tavallaan siitäkin tykkäsin, mutta jos ostaisin sen, niin ajattelisin kuitenkin koko ajan bajaa joten baja lienee syytä ostaa ensin ja ostaa se adl jos se vielä jää mietityttämään. Kitaroita testasin fender blues deluxe vahvarilla, joka on melkein samanlainen kuin omani ja oli soundiltaan oikein hyvä (tuntumaltaan hyvin samanlainen kuin tuo oma bluesdevillekin, mutta vain astetta sivistyneempi). Telekaster on kyllä kaikkinensa itseoikeutetusti sähkökitaroiden arkkityyppien joukossa ja sellainen on joka jätkällä pakko olla ja ihmettelen miten olen pärjännyt ilman sitä. Ne roadwormtelet on kyllä hyviä keppejä nekin, vaikka semmoiset hassut relikoinnit muuten vähän vierastuttaakin itseäni, mutta jos kulunut kitara ei häiritse niin hyvä tatsisia pelejä vaikuttivat muutoin olevan. Baja on kummiskin ihan kunkku ja nyt olen ihan myyty sille. Ei se kaunis ole, mutta ei telen kuulukaan ja voi herrajestas että on hyvä kitara. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
Stone 02.10.2011 11:46:45 | |
---|
hallu: Baja on kummiskin ihan kunkku ja nyt olen ihan myyty sille. Ei se kaunis ole, mutta ei telen kuulukaan ja voi herrajestas että on hyvä kitara. Minun silmääni taas baja miellyttää paljonkin :) Itse kävin juuri muutama päivä takaperin pika tuntumaa hakemassa baja telestä sekä squier CV telestä ja kyllä ne molemmat olivat hintansa arvoisia kitaroita. Baja voittajana, mutta squier ei hävinnyt mielestäni mitenkään mielettömästi ja Squier CV hintaansa (359,-) suhteutettuna, niin ei voi kuin ihmetellä, että voivatko ne tosiaankin myydä näitä noin huokeaan hintaan...oli kyllä joka centin arvoinen ja varsinkin 'butterscotch blonde' värityksellä. "If You Want The Last Laugh.....Join The Rolling Stones." -Keith Richards |
Topa- 02.10.2011 19:54:54 | |
---|
Mulla on nyt kaverilta lainassa Joe Strummer tele. En ois millään uskonu että tuommonen ainoastaan ulkonäöllisesti customoitu kitara voi olla oikeisti hyvä, mutta soitettavuudessa vie ainakin oman 80-luvun Tokai breezysoundin. |
Celeb 02.10.2011 21:22:45 | |
---|
Kävin tyyppaamassa Musamaailmassa Tokain ATE-33:a ja yllätyin kuinka hyvin se soi. Tohon hintaluokkaan oon ettinyt teleä ja pariin eri Classic Vibeen verrattuna tää Tokai kiilaa kärkeen ostoslistalla. |
Morri 02.10.2011 22:17:31 | |
---|
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it.
André Gide |
Stone 02.10.2011 22:29:24 | |
---|
"If You Want The Last Laugh.....Join The Rolling Stones." -Keith Richards |
J-PPP 03.10.2011 12:43:35 (muokattu 03.10.2011 12:43:51) | |
---|
|
19691970 03.10.2011 13:20:51 | |
---|
J-PPP: Hmm... vai että kiinalaisia telejä Fenderiltä. Tulisivatkohan samalta Kiinan pajalta kuin Squierin Classic Vibet? Fenderin halvimpia vahvistimiahan on tehty Kiinassa jo vuosikaudet, joten ei kai se mikään ihme ole, jotta nyt sit kitaroitakin. Classic Vibejen laatuun on kait suurin osa käyttäjistä ollut varsin tyytyväisiä, joten ei se Made-in-China välttämättä enää mikään kirosana ole. Toisaalta, laittaahan aina uuden Made-in-China tuotteen löytyminen miettimään, jotta mikä se kokonaisvaikutus on sille, jos/kun enemmän ja enemmän tuotteita tehdään Kiinassa.. |
elsewhere 03.10.2011 13:23:27 | |
---|
tdpri.comissa joku tiesi kertoa, että olisi eri tehdas. ~ Love broke out and I forgot it's war. |
Mr. Speed 03.10.2011 16:20:51 | |
---|
Tännehän en ole vielä hehkuttanutkaan, että mullakin on telecaster. Ja joo, 6 kieltä ja 25,5" skaala. Kaks humpparia, mahonkiroppa ja -kaula sentään löytyypi :) http://www.sieni.us/?id=38
http://www.mikseri.net/artists/?id=135143 |
jpousi 03.10.2011 17:17:14 (muokattu 03.10.2011 17:17:35) | |
---|
Jopas lähti! |
jonsku1 03.10.2011 20:00:32 | |
---|
Mielenkiintoisia noi uudet telet. Minkäslainen soitinpuu toi pine on? Onko se mänty vai mikä? Onko enemmän esim. leppään vai mahonkiin kallellaan? |
Kuha 03.10.2011 20:08:17 (muokattu 03.10.2011 20:08:32) | |
---|
jonsku1: Mielenkiintoisia noi uudet telet. Minkäslainen soitinpuu toi pine on? Se on mänty ja sitähän Leokin ekoihin Telecastereihin laittoi, käsittääkseni. |
Estranged 03.10.2011 20:21:30 | |
---|
Onko kukaan laittanut Warmothin kaulaa CV-Teleen? Tai onko kellään tietoa meneekö ns. heittämällä? "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." | "Sua sais vaikka piestä pesarilla nii istuisit sohvalla ja joisit bissee. :D" -Traditional |
Joees 03.10.2011 20:37:00 | |
---|
Estranged: Onko kukaan laittanut Warmothin kaulaa CV-Teleen? Tai onko kellään tietoa meneekö ns. heittämällä? Haluaisin CV:n sen takia kun se on halpa ja lankku mäntyä. Mut kaipaisin siihen ehdottomasti paksumpaa kaulaa ja sit se ei enää oliskaan niin halpa. Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
T.K. 03.10.2011 21:06:26 | |
---|
Niin miten on, onko kaikissa Fendereissä standardi kaulataskut (Tele kyseessä).Että nuo Warmonth-kaulat menis heittämällä kiinni.Itse ajattelin tilata Clapton profiilin, kai muistuttaa Fenkun soft v profiilia.Onko kellään kokemusta em. kaulasta.Tulis Jenkki teleen,tuo modern c kun on hieman liian litteä ja levee. |