Aihe: Metallica
1 2 3 4 541 42 43 44 45497 498 499 500 501
Kampela77
28.09.2011 15:36:12
phiit: http://www.radiorock.fi/ajankohtais … ri-nyt/viihde/open-letter-metallica

oliks tää jo täällä? ei kai.. no asiaa puhuu kuitenki :)

"We still love you guys, but hey, lets keep this as a one time only thing, and now that its done, you might as well hit the studios just by yourselves and start making some serious Metallicashit."

Jos bändisi sattuu nousemaan kuuluisaksi, niin sen jälkeenkö ei saa enää tehdä sellaista musiikkia kuin itse haluaa, vaan on jollain tavalla velvollinen ottamaan huomioon myös kuulijat? Vai saako tehdä biisejä, mutta niitä ei saa julkaista, vaan kuunnella pelkästään bändin ja ehkä myös valikoitujen kavereiden sekä läheisten perheenjäsenten kesken?

Jos Metallica haluaa tehdä biisejä, jotka on ihmisten mielestä paskaa niin se on niiden oma asia. Itse en aio levyä ostaa, jos taso on tuon esimerkkibiisin luokkaa. Saa itse asiassa olla aika helvetin paljon korkempi tasoista kamaa, että saa minun kiinnostuksen heräämään. Ei vaikuta elämääni. Kuuntelen vain jotain muuta.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
phiit
28.09.2011 15:40:08 (muokattu 28.09.2011 15:55:39)
carnation: No aika turha "kirje" oli se. Nolo.

nojaa, toi biisihän on totaalinen rimanalitus kaikin puolin.
LyraB
28.09.2011 16:18:04
Rauhoitetaan hieman keskustelua tällä videolla:

http://www.youtube.com/watch?v=pja2WYdMygc&feature=related

James osaa olla hauska showmies!
JIRPPI
28.09.2011 16:55:01
JIRPPI: Ainakaan omasta mielestäni

allupatukka: No munsta vain Lady Gagga ja LMFAG antsaitsevat sousiota!1 Ja kun Usher määkii autotuneen, saa se just oikeeen määrän faneja1

Onko sinulla joku yleinen suosionansaintateoria siellä, jonka mukaan Metallica ansaitsee X määrän kunnioitusta suhteessa musiikin tasoon (joka myöskin on äärimmäisen tarkkaan määriteltävissä)? Munsta näin epämääräisillä termeillä käytävät väittelyt ovat täyttä paskaa ja tämän subjektiivisemmaksi mukafiksu keskustelu ei voi mennä. Metallica aiheuttaa ihmisissä sen reaktion minkä aiheuttaa, turha tänne on tulla itkemään "ÄLKÄÄ TYKÄKKÖ NII PALJO!1"

Ja jos tuohon ruvetaan jotain todellista sanomaan vastaan, Metallica löi omanlaisensa tyylin läpi aikanaan ja muutti sillä metallimusiikkia. Mistä tuo tyyli on ammennettu on samantekevää, bändi oli kuitenkin se bändi, joka tuon oikeasti teki, jaarittelee sen sattumaksi tai vaikka huijaukseksi. Kuten täällä on mainittu, nykyinen suosio kantautuu pitkälti noilta ajoilta ja kyllähän bändiltä löytyy satunnaista hyvää edellisiltä vuosikymmeniltäkin. Teknisesti Metallica on rapistunut eikä se koskaan mikään uniteatteri ole ollutkaan eikä sen tarvitse olla, ainakaan munsta. Toivottavasti ihmiset erottavat argumentit ja mielipiteet tästä, erottelin ne parhaani mukaan.

Yritä nyt lukea ne viestit kunnolla ennen kuin alat kommentoimaan. Omasta mielestäni Metallican hyvyys ja hyvän materiaalin määrä eivät vain vastaa ollenkaan heidän järjettömän suurta suosiotaan. Samoin on toki hyvin monella muullakin yhtä kuuluisalla yhtyeellä. Mielipiteitähän nämä tietysti vain ovat.
Point
28.09.2011 17:54:13
Mä ajattelin että toi biisi on joku vitsi mutta ei sit näköjään. Melkonen pettymys. DM on mun mielestä varsin hyvä levy muutamaa biisiä lukuunottamatta, mutta tämä tuleva nyt vaan on kuuntelematta paskaa. Eiköhän se ole Metallican loppu tulossa kun tommosta touhuavat. Harmi. En jaksa edes paremmin perustella. Kukahan Lou Reed edes on ja mikä kaverin rooli tällä levyllä mahtaa olla? :)
Karipiirto
28.09.2011 18:08:15

AKWM: Mä ajattelin että toi biisi on joku vitsi mutta ei sit näköjään. Melkonen pettymys. DM on mun mielestä varsin hyvä levy muutamaa biisiä lukuunottamatta, mutta tämä tuleva nyt vaan on kuuntelematta paskaa. Eiköhän se ole Metallican loppu tulossa kun tommosta touhuavat. Harmi. En jaksa edes paremmin perustella. Kukahan Lou Reed edes on ja mikä kaverin rooli tällä levyllä mahtaa olla? :)

MUST...RESIST...THE URGE... TO FEED... THE TROLL!!!!! XS
"My name is Beethoven motherf***er, maybe you've heard of me!!"
JIRPPI
28.09.2011 20:17:44
trashjones: Siitähän se suosio tulee kuinka moni ihminen musiikista diggaa?

Suosiohan nimenomaan tarkoittaa juuri sitä monien ihmisten tykkäämistä. Musiikin hyvyys ei silti välttämättä vastaa suosiota. Musiikin hyvyys on kyllä edelleen mielipide.
Rhapa
28.09.2011 20:25:16
JIRPPI: Suosiohan nimenomaan tarkoittaa juuri sitä monien ihmisten tykkäämistä. Musiikin hyvyys ei silti välttämättä vastaa suosiota. Musiikin hyvyys on kyllä edelleen mielipide.

No miten perustelet sitten sen, että Metallican suosio ei ole ansaittua?
JIRPPI
28.09.2011 20:32:41
Rhapa: No miten perustelet sitten sen, että Metallican suosio ei ole ansaittua?

Omalla mielipiteelläni siitä, että noin suosituksi bändiksi musiikki ei ole kovin kummoista. Jos pitää antaa perusteluja sille, miksi musiikki ei ole kovin kummoista, niin kyllä niitäkin löytyy.
aivokuolio
28.09.2011 20:39:21
JIRPPI: Omalla mielipiteelläni siitä, että noin suosituksi bändiksi musiikki ei ole kovin kummoista. Jos pitää antaa perusteluja sille, miksi musiikki ei ole kovin kummoista, niin kyllä niitäkin löytyy.

Mutta jos se musa on niiden tykkäävien mielipiteen mukaisesti hyvää?
Quru
28.09.2011 20:45:15
JIRPPI: Omalla mielipiteelläni siitä, että noin suosituksi bändiksi musiikki ei ole kovin kummoista. Jos pitää antaa perusteluja sille, miksi musiikki ei ole kovin kummoista, niin kyllä niitäkin löytyy.

Sanokaa minua vaikka hipsteriksi, mutta mielestäni aika harvan 110 miljoonaa albumia myyneen yhtyeen musiikki on kauhean hyvää.
"Itsehän en tytöistä niin välitä, mutta itseäkin hämmentää miten kyseinen neiti ei ole edes sieltä rumimmasta päästä. " - M4ss3 m/
tender.insanity
28.09.2011 20:46:30
Eilen tuon 'The Viewin' kuuntelin. Ei se oikein iskenyt.
JIRPPI
28.09.2011 20:46:47
aivokuolio: Mutta jos se musa on niiden tykkäävien mielipiteen mukaisesti hyvää?

Niin se varmasti onkin, mutta miten se liittyy mun mielipiteeseeni?
Funkånaut
28.09.2011 20:49:28 (muokattu 28.09.2011 20:50:07)

Quru: Sanokaa minua vaikka hipsteriksi, mutta mielestäni aika harvan 110 miljoonaa albumia myyneen yhtyeen musiikki on kauhean hyvää.

Lonkalta ammuttuna muutama: Beatles, Pink Floyd, Michael Jackson, Led Zeppelin, Queen, Rolling Stones, Elton John ja Stevie Wonder. No, eihän kaikki biisit noilta ole mainioita, mutta tossa muutama esimerkki kokoonpanoista/artisteista jotka ovat tuon luvun yli äänitteitä myyneet. Eikä niitä kamalan montaa muutakaan ole...

E: Ja tosta jonkinmoista listaa aiheesta: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_music_artists
Vaan siinä vaiheessa kun Beethovenin 9. analysoitiin raiskauksena olin jo että slutwalking bass. - Epämuusikko
Vekkuli1981
28.09.2011 20:50:53 (muokattu 28.09.2011 20:52:34)
Voihan sitä suosiojuttua ajatella sillain elitistisesti, etteivät raukat tiedä paremmasta. :P

Jotenkin kommentti "Metallica on maailman paras bändi" on vähän samanlainen kuin "Devin on nero" ja "Stairway to Heaven on maailman paras biisi". Sitä yleisellä tasolla myöntää, että voihan sitä hyvin joku, monikin, olla perustellustikin tuota mieltä. Mutta ensimmäisenä silti yksittäistapauksissa alkaa kutkuttaan semmonen fiilis, että toinen vaan ei oikeesti kovinkaan kummoisesti musiikkia seuraa.

Tämä todeten onhan ihmisillä oikeus tykätä mistä haluavat ja tunkea rahojaan mihin haluavat, vaikka musiikin suurkuluttajana joskus nuo kohteet itseä vähän kummastuttavatkin.

Toi Radio Rock-kirje on muuten ihan helvetin nolo. Jos soittaisin Metallicassa niin mua varmaan kiinnostaisi ihan helvetisti mitä toi jamppa ajattelee. Ja olkoonpa Metallicasta itse kukin mitä mieltä haluaa niin eivät ne jampat ole tekemisissään paljon massojen mielipiteitä kuunnelleet. Mikä onkin varmasti ihan oikein, heidän itsensä kannalta.
www.myspace.com/caughtinthebetween TILAA HORSE METAL-ALBUMI http://www.levykauppax.fi/artist/caught_in_the_between/horse_metal/
aivokuolio
28.09.2011 20:51:49
JIRPPI: Niin se varmasti onkin, mutta miten se liittyy mun mielipiteeseeni?

No että mitä nää vaahtoat.
Musta Arkipyhä
28.09.2011 20:55:56 (muokattu 28.09.2011 20:56:14)
StJerky: Hahaa, mikä sääliö. Toivottavasti ne tekee jatkossakin ihan mitä ne haluaa, eikä mitä joku jääkiekko-koff-kanava haluaa. Taidan tehdä poikkeuksen ja ostaa tuon Metallican levyn.

Heh.Tuon kirjeen jälkeen taidan ostaakin levyn :-)
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Musta Arkipyhä
28.09.2011 20:57:31
aivokuolio: Mutta jos se musa on niiden tykkäävien mielipiteen mukaisesti hyvää?

Aivan.Ja kun näitä tykkääjiä on tarpeeksi niin bändi menestyy :-) Simple!
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
JIRPPI
28.09.2011 21:02:06 (muokattu 28.09.2011 21:03:58)
aivokuolio: No että mitä nää vaahtoat.

Mää mitään vaahtoa.

Mut kyllä mun mielestä jotkut helvetisti levyjä myyneet artistit ovat oikeastikin todella hyviä. Esim. just The Beatles, Led Zeppelin, Queen jne.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)