Koomisen tilanteen aiheutti aikanaan kun kaveri keksi pienessä hiprakassa ruveta soittamaan Flipsyden Happy Birthday-biisiä yhden toisen kaverin synttäreillä. Koomisuutta aiheutti se, että kaikki paikallaolijat tiesivät synttärisankarin äidin olleen 16-vuotias synnyttäessään ja että biisi kertoi abortista. |
Askr 09.09.2011 18:47:31 (muokattu 09.09.2011 18:48:27) | |
---|
danny: Eikös Eppu Normaalin Murheellisten laulujen maassa vinoilla suomalaiselle kansanluonteelle? Kansanluonteelle? Eikö siinä vinoilla sille että joka helvatan synkässä laulussa, kuvassa ja kirjassa se kansanluonne esitetään sellaisena tolkuttomana valitusvirtenä. Vähän eri asia, mielestäni, jos olen siis ymmärtänyt oikein. |
Alfons Åberg 09.09.2011 18:50:28 | |
---|
jPekka: Itse olen aina mieltänyt sen parodiaksi ns. junttien taiteilijaelämäkuvitelmista. Mutta olet oikeassa, sen voi tosiaan mieltää aika synkäksi ja ahdistavaksi. Alkuosahan on juuri sitä mitä sanoit, mutta tunnelma äkkiä muuttuu hyvinkin kriittiseksi. Ainakin minun mielestäni. "Joskus romanttisissakin elokuvissa pitäisi olla rehelliset trailerit. Esim Titanic: Leonardo Dicaprio yrittää nussia kaksi tuntia ketäsenytolia,sivussa titanic"
-LamaAjanElvis |
Diablero 09.09.2011 19:40:12 | |
---|
Ehkäpä Lou Reedin klassiko "Take a walk on the wild side" on monesti tulkittu leppoisaksi kivaksi kappaleeksi. Muistelen kuulleeni, että jopa tiukkapipoisimpien ämeriikan alueiden radiot soittelivat tuota uutuutta pitkään, ennenkuin tajusivat kuunnella lyriikoita tarkemmin. |
bedlam 09.09.2011 22:33:57 | |
---|
Askr: Kansanluonteelle? Eikö siinä vinoilla sille että joka helvatan synkässä laulussa, kuvassa ja kirjassa se kansanluonne esitetään sellaisena tolkuttomana valitusvirtenä. Vähän eri asia, mielestäni, jos olen siis ymmärtänyt oikein. Näin minäkin olen biisin ymmärtänyt... http://www.petrified-eye.net |
sub zero 09.09.2011 22:44:29 | |
---|
Raptorit kerto, että jotkut skinit oli tullu kehumaan niitä siitä, että hyvä juttu, että pidätte Sulo Aittoniemestä |
Teijo K. 09.09.2011 22:48:16 | |
---|
Askr: Kansanluonteelle? Eikö siinä vinoilla sille että joka helvatan synkässä laulussa, kuvassa ja kirjassa se kansanluonne sellaisena tolkuttomana valitusvirtenä. Vähän eri asia, mielestäni, jos olen siis ymmärtänyt oikein. Näin olen ymmärtänyt myös minä. Siksi tuossa biisissä on niin paljon viittauksia taiteeseen ja sen tekijöihin Runebergista Toivo Kärkeen. Talent is cheaper than table salt. What Separates the talented individual from the successful one is a lot of hard work
:Stephen King.
Talent is 1% inspiration, and 99% perspiration
:Edison. |
rheinone 09.09.2011 23:07:34 (muokattu 09.09.2011 23:08:07) | |
---|
Nuages: ...känniörvellyskulttuuria kritisoiva biisi, jonka jotkut sitten ymmärsivät juomalauluksi. Hector - Juodaan viinaa; sama kuin edellä. Onko Juodaan Viinaa tosiaan jotenkin känniörvellystä kritisoiva piisi? Oon mieltänyt sen enemmänkin ajankuvana, jossa kerrotaan kiireen keskellä nollaamisesta - viinan voimalla toki, mutta sitä sen kummemmin kritisoimatta. Kritiikin kohteena on mun mielestä enemmän se kiire. |
JIRPPI 09.09.2011 23:15:14 (muokattu 09.09.2011 23:20:06) | |
---|
Rush leimattiin oikeistolaisbändiksi 2112:n sanojen Ayn Rand -vaikutteiden perusteella, vai miten se oli? |
Kailis 10.09.2011 00:40:13 (muokattu 10.09.2011 00:45:23) | |
---|
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta. |
thescientist 10.09.2011 11:57:45 | |
---|
Neil Youngin Rockin in the Free World taitaa mennä myös tähän kategoriaan. |
jPekka 10.09.2011 12:21:07 | |
---|
thescientist: Neil Youngin Rockin in the Free World taitaa mennä myös tähän kategoriaan. Ja Freud, Marx, Engels & Jungin "Buuri Johannesburgista", jonka jotkut kuvittelivat ihan oikeasti ihailevan apartheidia. No, FME&J sai saman reaktion aikaan vissiin myös "Ei sellaisia judeja kuin Jeesus enää oo" -suomennoksellaan. "Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä." |
Alfons Åberg 10.09.2011 13:13:09 | |
---|
John Lennonin Imagine on myös melko tyyppitapaus tässä sarjassa. Tosin ei väärin ymmärrettynä, vaan puheiden ja tekojen ristiriitaa on punnittu jo vuosikymmeniä. "Joskus romanttisissakin elokuvissa pitäisi olla rehelliset trailerit. Esim Titanic: Leonardo Dicaprio yrittää nussia kaksi tuntia ketäsenytolia,sivussa titanic"
-LamaAjanElvis |
nirzin 10.09.2011 14:29:40 | |
---|
IntriguingMan: John Lennonin Imagine on myös melko tyyppitapaus tässä sarjassa. Tosin ei väärin ymmärrettynä, vaan puheiden ja tekojen ristiriitaa on punnittu jo vuosikymmeniä. Takavuosina (10 vuotta sitten? 15? 20?) joku (ehkä Marion Rung) lauloi Imaginen telkkarissa. Sanat oli tekstitetty suomeksi. Rivi "Imagine no possessions" oli käännetty nerokkaasti: "Kuvittele, mitä kaikkea omistatkaan". |
Costii 10.09.2011 15:57:52 | |
---|
Olen kuullut joidenkin ihmisten tanssivan jopa häävalssinaan Yön Rakkaus on lumivalkoinen-kappaletta. Olen myös ollut paikalla eräissä häissä joissa soitettiin ko. kappale, mutta ei kuitenkaan häävalssina. Kappale kertoo eroavasta pariskunnasta jonka toinen osapuoli päätyy eron jälkeen itsemurhaan. En välttämättä omissa häissäni haluaisi soitettavan tuon tyylisiä kappaleita, mutta jokainen tyylillään. Kaikki on kivaa niin kauan kun ei osaa |
Jussiman 10.09.2011 16:05:37 | |
---|
Bob Dylanillahan oli oikeastaan toisinpäin, eli että hänen ei-kantaaottavat biisit ymmärrettiin kantaaottaviksi ja poliittisiksi. Dylan tiettävästi inhoaa sitä, että häntä nimitetään protestilaulajaksi tai edes poliittiseksi. |
HaloOfFlies 10.09.2011 16:15:50 | |
---|
Petri Nygårdin Selvä päivä voitaneen laskea tähän kategoriaan. Sehän ei ole mikään biletyksen ihannoimis- tai ylistämiskappale, toisin kuin nuoriso luulee. Pikemminkin se taitaa kertoa alkoholinkäytön huonoista puolista. We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5 |
Meadow 10.09.2011 16:55:33 | |
---|
danny: Petri Nygårdin Selvä päivä voitaneen laskea tähän kategoriaan. Sehän ei ole mikään biletyksen ihannoimis- tai ylistämiskappale, toisin kuin nuoriso luulee. Pikemminkin se taitaa kertoa alkoholinkäytön huonoista puolista. Olen 100% eri mieltä. |
Sergei Fallinen 10.09.2011 17:10:38 | |
---|
danny: Petri Nygårdin Selvä päivä voitaneen laskea tähän kategoriaan. Sehän ei ole mikään biletyksen ihannoimis- tai ylistämiskappale, toisin kuin nuoriso luulee. Pikemminkin se taitaa kertoa alkoholinkäytön huonoista puolista. Ihan oikeesti nyt hei. Skarpataanks vähä |
Teijo K. 10.09.2011 17:13:23 | |
---|
Meadow: Olen 100% eri mieltä. Sama. Jotenkin tuntuu että nyt haetaan jo sitä väärin ymmärrettyä ja salattua merkitystä siitä Dylanin hammastikustakin. Talent is cheaper than table salt. What Separates the talented individual from the successful one is a lot of hard work
:Stephen King.
Talent is 1% inspiration, and 99% perspiration
:Edison. |