Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vahvistin haussa
1
MaggaraMarine
28.08.2011 17:52:02 (muokattu 28.08.2011 19:42:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon ajatellut uuden vahvarin ostoa jo vähän aikaa. Ittelläni on tällä hetkellä Micro Cube, siinä ei oo mitään vikaa ja soundi on ihan jees mutta ois kiva, jos vahvari ois isompi ja siinä ois ainaki 2 erillistä kanavaa. En halua digitaalista, joten ei mitään 500 vahvistinmallista digipellevahvaria, en tule kummiskaan käyttämään kolmea enempää niistä soundeista. En tartte sisäänrakennettuja efektejä. Putki, hybridi tai trankku, kaikki käy, kunhan soundi on hyvä. Musatyylini on 80-luvun hard rock/heavy metal, kuten Guns N' Roses, Van Halen, AC/DC, KISS, Metallica..
 
Oon nyt lähiaikoina katellu käytettyjä vahvareita kun rahaa meni uuteen kitaraan (Charvel). Mitä mieltä ootte Laney TF200 tai Marshall 8040? Meillä on koulussa TF200 ja se on ihan hyväsoundinen. Mutta onko toi Marshalli parempi vai kannattaako odottaa vielä. Noi kummatkin lähtee alta 200 €, joten hinta on ihan kiva.
 
Type
28.08.2011 21:57:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä noi Marshallin Valvestatet on ihan kelpoja pelejä. Myöskin kannattaa tsekata Randallin comboja, niitäkin on torilla näkynyt reilulla parilla sadalla olevan kaupan. Jos ihan pelkkään kotisoitteluun haet vahvistinta, niin Blackstarin HT-5 vois olla yksi vaihtoehto, tosin niissäkin hinta menee hieman yli tuon 200 euron. Tuosta Laneysta ei ole itellä kokemuksia.
 
hallu
28.08.2011 22:46:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=198458
 
Kurkkaapa tuo ketju, joka musatyyliä myöten saattaa vastata sun kysymykseen. Itseasiassa olen melko varma, että saat ihan noi samat vastaukset tähän ketjuun jos tyypit vaan jaksaa toistaa nämä asiat heti perään, kun nyt kuitenkin vielä kamapalstan etusivulla ollaan.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Lilli
29.08.2011 11:52:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edelleenkin suosittelen Bugera V22 ja King of Tone-yhdistelmää. Siitä ei paljon paremmaksi soundi muutu ;-)
 
The same thing that makes you live can kill you in the end
MaggaraMarine
29.08.2011 15:21:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eihän sillä mikään hirvee kiire oo. Kyllä Micro Cubella pärjätään, mutta ajattelin vaan kysyä noista VS 8040/TF200 vahvareista. Ite ainakin tykkäsin TF200:sta. Kannattaako ostaa jos lähtee tasan satasella vai onko se Marshall parempi (vähän enemmällä rahalla)? Tietty voinhan mä odottaa joku puol vuotta tai vuoden ja kattoo, mikä rahatilanne on ja käydä kokeilemassa vähän kalliimpia vahvareita. Onko esim. Marshall Class 5 tarpeeks kovaääninen bändin kanssa soittoon, siinä on nykyään ainakin 0,1/5 wattia säätö, että kotonakin saa täydellä volumella vetää? Ei ois vaan kiva ostaa paljon päälle 500 € vahvarii.
 
-Cale
29.08.2011 16:52:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Valvestateista kannattaa pysyä kaukana, kokemusta on. Trankkumarsuista mielummin vaikka tuosta 5210:
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=550975
 
Näytettä:
http://www.youtube.com/watch?v=XNz9gPzIBww
 
juici
29.08.2011 18:05:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Cale: Valvestateista kannattaa pysyä kaukana, kokemusta on. Trankkumarsuista mielummin vaikka tuosta 5210:
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=550975
 
Näytettä:
http://www.youtube.com/watch?v=XNz9gPzIBww

 
Itse olen eri mieltä. Itselläni oli aikoinaan 5210 ja kyllähän se asiansa ajoi, mutta jotenkin se on vain transistoroitu versio putki-JCM800:sta siinä onnistumatta. 8000-sarjan Valvestatet on trankuiksi tarkoitettu yhdellä etuputkella, jolla säröpuoleen saa ainakin teoriassa sitä "lämpöä". VS ja AVT-sarjassa puolestaan ovat tuntumaltaan huonompia kuin 8000-sarjalaiset.
 
TF-sarjan comboa kokeilin tuossa vähän aikaa sitten ja ainakaan säröpuoli ei vakuuttanut milään tasolla, joten minä suosittelisin noista kahdesta vaihtoehdosta 8040 Marshallia.
 
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
lavaamo
29.08.2011 18:41:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juici: Itse olen eri mieltä. Itselläni oli aikoinaan 5210 ja kyllähän se asiansa ajoi, mutta jotenkin se on vain transistoroitu versio putki-JCM800:sta siinä onnistumatta. 8000-sarjan Valvestatet on trankuiksi tarkoitettu yhdellä etuputkella, jolla säröpuoleen saa ainakin teoriassa sitä "lämpöä". VS ja AVT-sarjassa puolestaan ovat tuntumaltaan huonompia kuin 8000-sarjalaiset.
 
TF-sarjan comboa kokeilin tuossa vähän aikaa sitten ja ainakaan säröpuoli ei vakuuttanut milään tasolla, joten minä suosittelisin noista kahdesta vaihtoehdosta 8040 Marshallia.

 
Eikös 8080 oo se kaikista toimivin?
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
-Cale
29.08.2011 18:56:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juici: Itse olen eri mieltä. Itselläni oli aikoinaan 5210 ja kyllähän se asiansa ajoi, mutta jotenkin se on vain transistoroitu versio putki-JCM800:sta siinä onnistumatta.
 
Kannattaa tietysti muistaa että tuohon hintaan ei kannata ihan mahdottomia odottaakkaan. Olkoonkin 5210 trankkutekniikalla jäljitelty JCM800, on vertailu kyseiseen sarjaan kovin epämielekästä koska 800:set ovat jo ovat arvostettuja putkivahvistimia ja hintaluokkakin aivan eri. 100 eurolla käyttökelpoisen vahvarin saaminen on kuitenkin jo mielestäni ihan ok diili.
 
Trankkumarsuista voisin vielä mainita Master Lead -combon, joka nopean testauksen perusteella on myös valvestate -sarjaa järkevämpi vaihtoehto saundipoliittisesti. 30 watin riittävyys bändihommissa vähän siinä ja siinä, toisaalta aika kovaääninen laite tuntuu olevan. Miinuksena yksikanavaisuus. Näitäkin aika ajoin torilla liikkuu edullisesti.
 
http://muusikoiden.net/artikkelit/1595
http://www.youtube.com/watch?v=4RoO_jQEflc hirveää soittoa :)
 
Toisaalta, 200 euroon ei tarvitse hirveitä lisätä että alkaa saamaan jo käyttökelpoista putkipeliä. Sikäli kannattaa miettiä että onko vanhat transistorimarsut siinä vaiheessa kovin mielekkäitä vaihtoehtoja. Vaikka ei sillä että välttämättä saundissa häviäisi halvoille putkikoneille, eipä nekään aina autuaaksi tee.
 
Ziggy Bubba
29.08.2011 22:29:09 (muokattu 29.08.2011 22:29:37)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lavaamo: Eikös 8080 oo se kaikista toimivin?
 
Tota sarjaa on ainakin yhellä ja kahella elementillä, siis näitä comboja. Kyllä noi kaks ainakin potkii molemmat aivan passelisti. Sanoisin että jopa ihmeen hyvin. Hevanderiin, punkkiin ym. isomman särön runttaukseen oikein oivia pelejä, vaikka potikat tuppaavat pätkimään ja jakit pätkimään suht usein. Mutta saapahan hyvää soundia edes halvalla :)
 
Isoa pörinää ja muhkua melodiaa: Sonar Transistor
Tami
30.08.2011 01:00:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lavaamo: Eikös 8080 oo se kaikista toimivin?
 
Juu oma suositukseni noista valvestateista on just tuo 8080. Mulla on vuosien varrella käynyt noita valvestateja useampia ja silti aina tuo 8080 on jotenkin se paras. Niissä uudemmissa vs-malleissa se kolmas kanava / moodi teki laitteesta jotenkin suttuisen...
Perusmarsuongelmat noitakin vaivaa, eli potikat alkavat rahista ja efektilooppi pätkiä. Pikkuvikoja kuitenkin ja helppoja korjata.
 
Ehdottomasti kuitenkin parasta trankkumarsustoa nuo vanhemmat valvestatet...
 
TUossa vielä erinomainen video aiheesta: http://www.youtube.com/watch?v=79pTmqlVLvc&feature=related
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
MaggaraMarine
31.08.2011 14:31:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Cale: Trankkumarsuista voisin vielä mainita Master Lead -combon, joka nopean testauksen perusteella on myös valvestate -sarjaa järkevämpi vaihtoehto saundipoliittisesti.
 
OK. Täähän on siis 5010. Eroaako 5210 paljon tästä, siinähän on 2 kanavaa? Soundillisiesti sanottiin jossain, että 2 kanavainen ois huonompi.
 
Se on varmaan nyt 5210 tai TF200, kun noit Valvestateja ei oo täl hetkel myynnissä. Kumpikin lähtee 100 €. Huomasin koulussa TF200:n omanlaisen särön (joka siis ei ollu mikään loistava). Bändissä se ainakin oman kitaran kanssa kuulosti hyvältä, mutta sillon oli volumeakin enemmän (ja tietty muu bändi soitti samaan aikaan). Koulun Ibanez Pressulla (V7 ja V8 mikit) kummiskaan särö ei ollu mikään paras, joten emt... Pitäis ehkä viel testaa omalla skitalla uudestaan. On tässä kuiteski syyskuun puoleen väliin asti aikaa päättää siitä Laneysta ja Marshallista syyskuun loppuun.
 
Ainiin ja Laney LC15 lähtee 200 €. Se on kummiski tuplasti enemmän ku noi kaks, onko kokemuksia LC:stä?
 
Joudun ehkä myös ostaa jossain vaiheessa bassovahvarin, jos joudun bändin kaa soittamaan muualla kun yhessä paikassa, missä me ollaan soitettu tähän asti (ja siel on kaikki vahvarit). Ite nimittäin soitan yhessä bändissä bassoa. Laneylta lähtee käytettynä 50 € RBW100 (meillä on koulussa RBW200, joten tiedän jotain sen soundista). Se on myös harkinnassa.
 
MaggaraMarine
31.08.2011 22:08:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja nyt se 5210:kin on myyty.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «