Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sonar X1 eri versiot ja hinta-laatusuhde
1
Juutas
13.08.2011 10:47:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt alkaa olla Sonarin perustoiminnot sen verran hanskassa, että alkoi ikivanhan LE-version puutteet ja rajoitukset tökkiä.. ;) Eli olisi korkea aika päivittää uuteen X1-versioon, mutta kysymys kuuluu mihinkä niistä?
 
Ensisijaisesti katselin tuota halvahkoa Essential (t-kauppa 88e) pakettia, mutta Studiossa (177e) olisi V-vocal ja Audiosnap, jotka kuulostavat "mainospuheen" perusteella varsin käteviltä - tekeekö näillä oikeasti jotain?
 
Producerissa (385e) sitten korvakarkkia olisikin jo rutkasti enemmän samplemateriaalin ja virtuaalipianojen yms. muodossa, mutta hintaakin on jo tuhdisti enemmän. Kannattaako moisesta maksaa? Niin ja todettakoon, että en ole mikään ammattistudiota pyörittävä hemmo vaan omassa kotistudiossa bändiproggisten ja soolohommien kanssa työskentelevä harrastelija.
 
Jospa kyseisten softien omistajat hieman kehuisivat tai haukkuisivat eri versioita suhteessa käytettävän valuutan määrään!
 

 
Ps. Vakiokommentti: en löytänyt haulla vastaavaa ketjua, mutta linkittäkää tähän jos sellainen kaikesta huolimatta jo on.. ;D
 
Pps. Huomasin Cakewalkin sivulta, että Essentialin voisi Jenkeissä saada hintaan 69 dollaria (alle 50 euroa nykykurssilla) jos "vaihtaa" jostain toisen firman tuotteesta siihen. Ikävä kyllä Suomen osalta linkki johti Suomen Rolandin sivuille, jossa ei ole mitään mainintaa moisesta kampanjasta. Onko joku hyödyntänyt tarjousta?
 
Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
Kalmo
13.08.2011 13:18:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko se LE versiosi rekisteröity? Jos on niin kaipa sinä saat X1:n upgrade-hintaan??
LE-versiosta se alennus ei tosin varmaan ole paljoa.
 
Mielestäni sinun kannattaa mennä Studio-versioon. Tietämättä tarpeistasi sen enempää, niin silloin kun Audio Snapia tai V-Vocalia tarvitsee, niin ne ovat ilman muuta tuon hinnaneron väärtejä.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
jPekka
13.08.2011 17:35:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Producerin mukana tuleva Pro Channel on varsin asiallinen eq/kompressori/putkihöystin, ja on tavallaan ihan mukavan tuntuista että channel strip -plugari on ikään kuin oikeasti rakennettu mikserin kanavaan. Itse en ole hirveästi käyttänyt muita Producerin mukana tulleita lisukkeita, kun olen tottunut käyttämään toista sampleria ja oikeastaan ainoa syna-syna jota käytän on (oikea) analoginen moduuli.
 
Tuosta vertailukaaviosta (http://www.cakewalk.com/Products/SO … ture.aspx/SONAR-X1-Comparison-Chart) ei selviä, onko Essentialissa midiraitojen groove-kvantisointi, joka oli minulle aikanaan tärkein syy hommata toinen noista jykevämmistä Sonar-versioista.
 
"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
Juutas
13.08.2011 20:52:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalmo: Mielestäni sinun kannattaa mennä Studio-versioon. Tietämättä tarpeistasi sen enempää, niin silloin kun Audio Snapia tai V-Vocalia tarvitsee, niin ne ovat ilman muuta tuon hinnaneron väärtejä.
 
Pystytkö heittämään jonkinlaisen esimerkkikeissin missä ja miten olet noita hyödyntänyt? Pystyykö audiosnapilla esim. kvantisoimaan pientä rumpuraidan huojuntaa tms.? Tuntuu tosi villiltä (ja amatöörin pienessä päässä uskomattomalta) ajatukselta, että automatiikka siirtäisi audioraidan iskut kohdalleen... :D Midinkin kanssa olen tähän mennessä tottunut lähinnä siihen, että ensin korjataan isoimmat mokat käsin ja sen jälkeen automatiikka hoitaa loput - jos on tarpeen. ;)
 
Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
Kalmo
14.08.2011 13:45:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu. Audiosnapilla voi tehdä pikkuviilauksia tai isompiakin muutoksia audion tempoon. Ei se mikään yhden klíkkauksen juttu ole, mutta toimii, ja sisältää muitakin mahdollisuuksia (esim. Fit tempo to improvisation). Edellyttää jonkin verran paneutumista, ennenkuin käy sujuvasti. Itse en ole juuri käyttänyt, mutta Sonar foorumeilla se on joillekin jokapäiväinen työkalu. Eri sovelluksia vastaavastahan on ollut iät ja ajat (esim. acid-loopit).
 
V-Vocal ei ole likikään yhtä monipuolinen kuin esim. Melodyne, mutta monet Sonaristit pitävät sitä sujuvampana pieniin sävelkorjauksiin kun Autotunea tai Melodyneä. Itse en ole käyttänyt.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Yrms
17.08.2011 15:50:04 (muokattu 17.08.2011 15:52:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

V-Vocalia mulla on ainakin eniten ikävä Mac/Logic päivityksen jälkeen. Se on tosi helppo pikkuplugari jolla saa hyvän, mutta vähän hapuilevan laulusuorituksen kuosiin. Paskasta ei sillä saa timanttia mutta ei kai tarviikaan :) IMO helpompi kuin Melodyne ja tosi paljon helpompi kuin Antares Tune.
 
Audio Snap on periaatteessa OK mutta usein sai jälkikäteen korjata manuaalisesti kaiken uudestaan..
 
Why do edit
18is9
24.08.2011 13:43:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yrms: IMO helpompi kuin Melodyne ja tosi paljon helpompi kuin Antares Tune.
 
Itsellä on taas huono kokemus V-Vocalista. En muista tarkkaan mikä softan versio tai edes Sonarin versio oli kyseessä kun projektia tehtiin, mutta v-vocal aiheutti raitaan semmoisen kultakorvilla selvästi kuuluvan efektin (vähän kuin mieto chorus) jota ei saanut pois, että tarvittavat tunetukset tehtiin loppujen lopuksi Melodynellä. Siitä nyt en mene takuuseen etteikö käyttäjissä olisi voinut olla vikaa. Ja tosiaan en tiedä onko ko. softa päivittynyt paremmaksi vai missä oli vika, mutta käyttökelvoton se silloin oli vaikkakin helppokäyttöinen :). Onko tähän efektiin törmännyt kukaan muu?
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Kalmo
24.08.2011 14:46:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Puhtaasti laatua ajatellen käsitykseni on se, että sävelkorjausohjelmista
Melodyne Editor on paras, Autotunet tiukasti kintereillä, ja V-Vocal selvän askeleen jäljessä. Niin pitää ollakin, kun hintalappuja katsoo.
 
Moniin DAW-softiin (useimpiin?) on nyt jo tullut sävelkorjaussovellus. Esim. Cubasen kyseisestä en tiedä mitään, joten en arvaile.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
MoreK
24.08.2011 17:49:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Producerin ProChannel ja masterointiefektit ovat kovassa käytössä ja varsin laadukkaita. Ehkä ne tuon lisähinnan arvoisia ovat. Session Drummeria ei tule käytettyä kun on tuo EzDrummer. Samoin harvoin tarvii Dimension Pro ja TruePiano synia.
 
Rock Rooster - Shakin' Up the Henhouse! http://www.rockrooster.com
TimOlli
25.08.2011 21:32:26 (muokattu 25.08.2011 21:34:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin hammasta purren tuon Producerin, mutta en ole isommin katunut. Teen bändieni äänityksistä siedettäviä demoja Producerin plugareiden avulla. Paljon jää ominaisuuksista käyttämättäkin, mutta harmittaisi, jos olisin pihtaillut ja joutuisin nyt ostelemaan niitä samoja tai vastaavia plugareita.
Olen samalla tavalla kotistudiopuuhaaja ja suosittelen Produceria.
 
Lisäys:
Masterointi ja uudelleenmiksaus on mielipuuhaani x1 producerilla.
 
Yrms
31.08.2011 15:19:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

18is9: Itsellä on taas huono kokemus V-Vocalista. En muista tarkkaan mikä softan versio tai edes Sonarin versio oli kyseessä kun projektia tehtiin, mutta v-vocal aiheutti raitaan semmoisen kultakorvilla selvästi kuuluvan efektin (vähän kuin mieto chorus) jota ei saanut pois, että tarvittavat tunetukset tehtiin loppujen lopuksi Melodynellä. Siitä nyt en mene takuuseen etteikö käyttäjissä olisi voinut olla vikaa. Ja tosiaan en tiedä onko ko. softa päivittynyt paremmaksi vai missä oli vika, mutta käyttökelvoton se silloin oli vaikkakin helppokäyttöinen :). Onko tähän efektiin törmännyt kukaan muu?
 
Joo tulihan tollasta efektiä jos yritti liian huonoa laulua korjailla mutta muutamiin pikkupaikkauksiin oli mun mielestä hyvä ja aika helposti sai luonnollista jälkeä.
 
Antareksen systeemi on mun mielestä liian vaikea. Etenkin graafinen korjaus on liian monen mutkan takana.
Melodynella saa parasta jälkeä mutta se vaatii myös hieman enemmän vaivaa.
 
Why do edit
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «