![]() 24.08.2011 00:07:58 | |
---|---|
Newstedin lähdettyä Metallican live-esiintymisistä kyllä katosi todella suuri palanen. Newsted teki taustavokalisoinnillaan monesta kappaleesta paljon paremman, ja vielä lisäksi armoton headbang toi suuresti lisää meininkiä. Kyllähän Trujillo soittotaidoiltaan ihan hyvä on, mutta eiköhän jokanen ammattibasisti olis Metallicassa soittotaidoiltaan pärjänny. Mutta kyllähän nuo Trujillon rapukävelyt ja gorillaölinät on jotain aivan uskomatonta pelleilyä, jota ei kyllä jaksaisi ihan jatkuvasti kattoa. Tuolloin uutta basistia valittaessa olisi pitänyt kiinnittää huomiota myös taustavokalisointiosaamiseen, vaikka se puoli nyt Trujillolla onkin vähän petraantunut vuosien myötä. | |
![]() 24.08.2011 01:48:43 | |
No häh? Trujillo on ihan satavarmasti kovempi muusikko kuin muu Metallica yhteensä - basistina, laulajana ja erään dokkarin perusteella jopa kitaristina. Ongelma onkin se - jonka joku jo aiemmin sanoi - että Trujillo on ihan väärässä bändissä. Tuon kaverin potentiaalista 98% menee hukkaan väsähtäneessä nyky-Metallicassa. Metallicaa ei mun nähdäkseni enää pelasta mikään, koska Lars ja kyvyttömyys säveltää hyviä kappaleita. Justice-levyn kansi on ihan hautakiven värinen - eikä sattumalta. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! | |
![]() 24.08.2011 07:54:13 | |
Jucciz: Justice-levyn kansi on ihan hautakiven värinen - eikä sattumalta. Loadin kansikuvassahan on muuten verta ja spermaa - erittäin elinvoimainen levy siis! "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." | |
![]() 24.08.2011 08:05:47 | |
Mulle on ainakin ihan sama kuin kova soittaja Trujillo on. Se mies ei ole esiintyvänä soittajana tehnyt mitään sellasta joka saisi suun loksahtamaan auki tai joka olisi vaan ihan vitun siistiä. Burton ei ollu mitenkään poikkeuksellisen hyvä soittaja, mutta sillä oli täysin omalaatunen saundi ja tyyli ja Newsted oli vaan ihan hemmetin tyly äijä lavalla ja silläkin oli hiton hyvä saundi. Trujillolla on paska saudi, mutta ennen kaikkee se on hiton typerännäköinen lavalla naurettavinen nu-metal kuteineen ja gorilla-kävelyineen. Ja sitä paitsi mitä tekee hemmetin taitavalla basistilla bändissä, jossa toinen rytmiryhmän osapuoli on...ööh.... ei niin taitava. Minä juon kossua!!! | |
![]() 24.08.2011 09:41:48 | |
Kyllähän Jason on meikällekki sellanen lapsuuden ajan idoli. Anto kyllä kaikkensa lavalla joka ilta. Ja miehellä oli kuitenkin munaa lähteä Metallicasta. Ei toki mitään Trujilloakaan vastaan, onhan hän ilmiömäinen soittaja. Ei vaan tosiaan sovellu välttämättä Metallican tyyliseen musaan niin hyvin kuten täälläkin jo sataan kertaan todettu. Odotukset tuota Lou Reed-albumia kohtaan nousi yhtäkkiä potenssiin sata kun vaivauduin kuuntelemaan oikein ajatuksella herra Reedin tuotantoa. Paikoittelen aivan loistavaa matskua! Rob Halford on homo. | |
![]() 24.08.2011 09:47:17 | |
MegaMan: Mulle on ainakin ihan sama kuin kova soittaja Trujillo on. Se mies ei ole esiintyvänä soittajana tehnyt mitään sellasta joka saisi suun loksahtamaan auki tai joka olisi vaan ihan vitun siistiä. Burton ei ollu mitenkään poikkeuksellisen hyvä soittaja, mutta sillä oli täysin omalaatunen saundi ja tyyli ja Newsted oli vaan ihan hemmetin tyly äijä lavalla ja silläkin oli hiton hyvä saundi. Trujillolla on paska saudi, mutta ennen kaikkee se on hiton typerännäköinen lavalla naurettavinen nu-metal kuteineen ja gorilla-kävelyineen. Ja sitä paitsi mitä tekee hemmetin taitavalla basistilla bändissä, jossa toinen rytmiryhmän osapuoli on...ööh.... ei niin taitava. Niin, tässä ollaan kyllä asian ytimessä. Ja vaikka itse bassoa(kin) soittelen, en jaksa ylistää Trujilloa vaikka on touhunnut kaikenmoisissa kokoonpanoissa ja soitellut bazookallansa vaikka ja mitä. Ei vaan toimi Metallicassa sen touhu. Ei. Jason vetelee kaikkia muita Metallican basisteja pataan 6-0. Jösses. Huh huh! | |
![]() 24.08.2011 09:48:12 | |
tox3: Kyllähän Jason on meikällekki sellanen lapsuuden ajan idoli. Anto kyllä kaikkensa lavalla joka ilta. Ja miehellä oli kuitenkin munaa lähteä Metallicasta. Ei toki mitään Trujilloakaan vastaan, onhan hän ilmiömäinen soittaja. No ei ole. Perusbassohanu Ameriikasta. Jösses. Huh huh! | |
![]() 24.08.2011 10:06:29 (muokattu 24.08.2011 10:15:04) | |
MegaMan: Mulle on ainakin ihan sama kuin kova soittaja Trujillo on. Se mies ei ole esiintyvänä soittajana tehnyt mitään sellasta joka saisi suun loksahtamaan auki tai joka olisi vaan ihan vitun siistiä. Jotain on kyllä pahasti pielessä, jos se on bändin uuden basistin tehtävänä saada ne suut loksahtelemaan. Missä Metallican biisissä sun mielestä on sellanen kohta, jossa basistilla olisi edes mahdollista esittää jotain "vitun siistiä" ja suut loksauttavaa? Sen takia kai Rob ei käytännössä kuulu mitenkään uudella levyllä, ettei suut varmasti loksahtele uuden tyypin soitannolle. | |
![]() 24.08.2011 11:37:26 | |
bedlam: Jotain on kyllä pahasti pielessä, jos se on bändin uuden basistin tehtävänä saada ne suut loksahtelemaan. Missä Metallican biisissä sun mielestä on sellanen kohta, jossa basistilla olisi edes mahdollista esittää jotain "vitun siistiä" ja suut loksauttavaa? Koko Justice for All... levy. On sitten semmosta tykitystä että huh-hei! Sen takia kai Rob ei käytännössä kuulu mitenkään uudella levyllä, ettei suut varmasti loksahtele uuden tyypin soitannolle. Joo, täysin yhdentekevä tyyppi tuossa kokoonpanossa. Jösses. Huh huh! | |
![]() 24.08.2011 11:54:41 (muokattu 24.08.2011 11:55:31) | |
pahaeno: Joo, täysin yhdentekevä tyyppi tuossa kokoonpanossa. Kuka tahansa basisti muuttuu täysin yhdentekeväksi tyypiksi tuossa kokoonpanossa. | |
![]() 24.08.2011 11:55:03 | |
Jotain on kyllä pahasti pielessä, jos se on bändin uuden basistin tehtävänä saada ne suut loksahtelemaan. Missä Metallican biisissä sun mielestä on sellanen kohta, jossa basistilla olisi edes mahdollista esittää jotain "vitun siistiä" ja suut loksauttavaa? No ei tietenkään se oo se juttu, mut kun Lars ja Hetfield kuulivat Burtonin soittoa ni jätkät oli ihan äimänä ja sen takii se oli pakko saada bändii keinolla millä hyvänsä. Ja sit ku se potkas tyhjää ni siitä tuli legenda. Sitä mä tarkotan. Jos Trujillo potkasis nyt tyhjää, ni en usko et siitä tulis Burtonin kaltanen puheen ja idolisoinnin aihe vaik se osais kuin hyvin kelata sitä beisii. Ja Burtonin bassonsoitto kuulostaa ihan vitun siistiltä Metallican biiseissä. Se särö ja wah ja saundi ylipäänsä on siistiä. Ja se mitä Newsted teki lavalla oli ihan vitun siistii. Tätä myös tarkoitin kirjoituksellani. Siinäpä ne kohdat joita vois vaikka Trujillo ens levyn myötä hyödyntää. Minä juon kossua!!! | |
![]() 24.08.2011 11:59:30 | |
MegaMan: Ja Burtonin bassonsoitto kuulostaa ihan vitun siistiltä Metallican biiseissä. Se särö ja wah ja saundi ylipäänsä on siistiä. Ja se mitä Newsted teki lavalla oli ihan vitun siistii. Tätä myös tarkoitin kirjoituksellani. Siinäpä ne kohdat joita vois vaikka Trujillo ens levyn myötä hyödyntää. Burtonilla ja Newstedillä oli helvetin hyvät soundit, Trujillolla ei, varsinki säröt on täysin munatonta pörinää. | |
![]() 24.08.2011 12:01:43 (muokattu 24.08.2011 12:08:07) | |
MegaMan: Jos Trujillo potkasis nyt tyhjää, ni en usko et siitä tulis Burtonin kaltanen puheen ja idolisoinnin aihe vaik se osais kuin hyvin kelata sitä beisii. Ei tietenkään tulisi. Jos Burton olisi soittanut Death Magneticilla ja delannut sen jälkeen niin olisiko se palvottu basistilegenda? No ei. MegaMan: Ja Burtonin bassonsoitto kuulostaa ihan vitun siistiltä Metallican biiseissä. Se särö ja wah ja saundi ylipäänsä on siistiä. Kyllä Trujillokin tekisi varmaan kaikkee "ihan vitun siistii", jos miehelle annettaisiin samanlainen taiteellinen vapaus kuin Burtonille ja soitto miksattaisiin yhtä isolle. MegaMan:Ja se mitä Newsted teki lavalla oli ihan vitun siistii. Eli kun musiikki on ripulipaskaa, niin sitä täytyisi pystyä korvaamaan olemalla edes coolin näköinen lavalla? | |
![]() 24.08.2011 12:12:34 | |
Ei tietenkään tulisi. Jos Burton olisi soittanut Death Magneticilla ja delannut sen jälkeen niin olisiko se palvottu basistilegenda? No ei. No totta kai sillä on merkitystä, että Burton soitti legendaarisimmilla Metallica-levyillä. Mut toisaalta, jos Ulrich ja Hetfield ois nähny vuonna 82 Trujillon apinakävelyä jollain keikalla, oisko ne ollu ihan mehuissaan ja halunnu oitis sen bändiin. Eli kun musiikki on ripulipaskaa, niin sitä täytyisi pystyä korvaamaan olemalla edes coolin näköinen lavalla? Just näin. Se että Newsted oli niin hyvä lavaesiintyjä johtu varmaan just siitä, et bassot ei AJFA:lla kuulunu. Minä juon kossua!!! | |
![]() 24.08.2011 12:49:26 (muokattu 24.08.2011 12:53:17) | |
MegaMan: No totta kai sillä on merkitystä, että Burton soitti legendaarisimmilla Metallica-levyillä. Mut toisaalta, jos Ulrich ja Hetfield ois nähny vuonna 82 Trujillon apinakävelyä jollain keikalla, oisko ne ollu ihan mehuissaan ja halunnu oitis sen bändiin. Ai valitsiko ne Burtonin silloin sen lavakäytöksen perusteella bändiin? Sitten en tiedä kyllä, ehkä Hetfield arvosti enemmän torvihousuja kuin kyykkykävelyä, vaikea sanoa. MegaMan: Just näin. Se että Newsted oli niin hyvä lavaesiintyjä johtu varmaan just siitä, et bassot ei AJFA:lla kuulunu. Mä en ymmärrä näiden ulkomusiikillisten asioiden päälle, että miten esim. Newstedin irvistely on parempi juttu kuin Trujillon kyykistely. Lähinnä itse kuuntelen musiikkia. Toisaalta ymmärrän, että Metallican kohdalla haluaa live-esityksen kohdalla vääntää voluumit nollille, silloinhan tosiaan on enää kuvan varassa. | |
![]() 24.08.2011 12:51:52 | |
Mä en ymmärrä näiden ulkomusiikillisten asioiden päälle, että miten esim. Newstedin irvistely on parempi juttu kuin Trujillon kyykistely. Lähinnä itse kuuntelen musiikkia. Toisaalta ymmärrän, että Metallican kohdalla haluaa live-esityksen kohdalla vääntää voluumit nollille, silloinhan olet enää kuvan varassa. Älä ole huolissas. Maailmassa on paljon asioita, joita et ymmärrä. Minä juon kossua!!! | |
![]() 24.08.2011 12:54:03 (muokattu 24.08.2011 12:56:01) | |
MegaMan: Älä ole huolissas. Maailmassa on paljon asioita, joita et ymmärrä. Joo, mulla aika ajoi bändijulisteiden ohi jo 20 vuotta sitten. En ole oikein perillä trendeistä. | |
![]() 24.08.2011 12:56:23 | |
MegaMan: Älä ole huolissas. Maailmassa on paljon asioita, joita et ymmärrä. Eipä itseäkään ole koskaan ulkomusiikilliset seikat kiinnostaneet pätkääkään. Livekeikoilla ei ole koskaan kiinnostanut miten soittajien letit pyörii, millä korkeudella kitara roikkuu tai minkälaisia meikkejä ja nahkapöksyjä soittajat käyttävät. Mutta toki se on henkilökohtainen juttu. Toisia kiinnostaa musiikkia ja toisia ulkonäköseikat. Kukin taplaa tyylillään. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" | |
![]() 24.08.2011 15:46:05 (muokattu 24.08.2011 15:49:57) | |
bedlam: Mä en ymmärrä näiden ulkomusiikillisten asioiden päälle Jos kyseessä on huono musiikki, ei sitä pelasta minkäänlainen vipeltäminen lavalla tai sen ulkopuolella. Jos kyseessä taas on laadukkaampi musisointi, ainakin omasta mielestäni tapa, jolla se esitetään vaikuttaa usein esiintymisen vaikuttavuuteen. Hyvän musiikin esittäminen tylsällä tavalla on lisäksi pienempi paha kuin huonon esittäminen ärsyttävällä tavalla. Moinen kun aiheuttaa entistä ankarampaa ärsytystä. Eli, paskasta ei saa hyvää mitenkään, mutta hyvästä saa vieläkin parempaa esiintymällä "riehakkaasti"? Metallicahan on kammottavan tylsä tätä nykyä vaikka basisti miten koikkelehtisi lavalla. | |
![]() 24.08.2011 18:50:02 | |
pahaeno: No ei ole. Perusbassohanu Ameriikasta. Kannattaa kuunnella vaikka Infectious Groovesia. Rob Halford on homo. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)