A.V 04.08.2011 09:34:37 (muokattu 04.08.2011 09:50:36) | |
---|
Jos edellämainitut asiat konsertissa on kunnossa, niin aivan varmasti tarpeeksin hyvän musiikkiesityksen saat esim. EARit korvissa. En muista tiedä mutta minä ainakin saan. Excuse me sir but what the fuck? :) Et ole selkeästikään kokeillut valettuja tulppia... Saatikka edes näitä parikymppiä maksavia kuusitulppia, jo näissä on ero halpis eareihin peräti gargantuaalinen :) Ei siinä, kyllä saa hifistelystä avautua ja omata mielipiteen mutta jos minulla on mahdollisuus parantaa kuuntelukokemusta entisestään hyvillä tulpilla, en näe syytä miksi en sitä tekisi. Mulla ei ole korviinvalettuja itelläni VIELÄ kalliin hintansa vuoksi mutta aikanaan kyllä tulen ne hommaamaan. Normaalille musiikinkuluttajalle lienee turhan kallis sijoitus ainoastaan keikkojen katselua varten mutta jos soittohommia varten on tuommoiset hommannut, miksi ei käyttää myös muiden musiikista nauttimiseen! Niin ja ei ne laatumiksaajat halpistulpat päässä miksaa niistä kalliista ja laadukkaista äänentoistolaitteista tulevaa ääntä, sillon pitäis varmaa leikata alapäitä aika huolella:) EDIT: Niin ja keskustelun aloittajalle osanottoni tapahtuneesta. |
sellisti 04.08.2011 10:28:57 | |
---|
markku jokela: Hifistelyn saa vietyä huippuun näköjään missä asiassa vaan. Eikö riitä että keikan järjestäjä on hankkinut viimesen päälle hyvän peeaan, muusikoilla on erittäin laadukkaat soittimet ja etupäätä on tekemässä ammattitaitoinen miksaaja? Pitääkö kuulijalla olla vielä muottiinvaletut tulpat, jotta kuuntelunautinto olisi hyvä? Jos edellämainitut asiat konsertissa on kunnossa, niin aivan varmasti tarpeeksin hyvän musiikkiesityksen saat esim. EARit korvissa. En muista tiedä mutta minä ainakin saan. Eiköhän ne muottiinvaletut tulpat ole tarkotettu johonkin muuhun tilanteeseen kuin hevifestarille rässinkuunteluun. Hohhoijaa. Jos valetut tulpat on sun mielestä "hifistelyä", niin sen kun oot tyytyväinen vaan niihin eareihis. "Eikö riitä..." :) "It's called 'the American dream' because you have to be asleep to believe it." -George Carlin |
Narcosynthesis 04.08.2011 18:23:39 | |
---|
markku jokela: Hifistelyn saa vietyä huippuun näköjään missä asiassa vaan. Eikö riitä että keikan järjestäjä on hankkinut viimesen päälle hyvän peeaan, muusikoilla on erittäin laadukkaat soittimet ja etupäätä on tekemässä ammattitaitoinen miksaaja? Pitääkö kuulijalla olla vielä muottiinvaletut tulpat, jotta kuuntelunautinto olisi hyvä? Jos edellämainitut asiat konsertissa on kunnossa, niin aivan varmasti tarpeeksin hyvän musiikkiesityksen saat esim. EARit korvissa. En muista tiedä mutta minä ainakin saan. Eiköhän ne muottiinvaletut tulpat ole tarkotettu johonkin muuhun tilanteeseen kuin hevifestarille rässinkuunteluun. Röllejä liikkeellä:D ...kokeile nyt hyvä mies edes. Joulukuusetkin on jo iso parannus, mutta kun on valettujen kanssa ollut keikillä (oli sitten genrenä rässi tai tisunläpsyttely) niin menneeseen ei ole paluuta. Mutta jokainen tavallaan, toiset tykkää hernarista ja toiset kobe-pihvistä;) Vaikea on vauvankakkaa mieltää kermatoffeeksi, vaikka pehmeää, kellertävää ja lämmintä sekin on. |
Mebrick 04.08.2011 20:12:03 | |
---|
Joulukuusetkin on jo iso parannus, mutta kun on valettujen kanssa ollut keikillä (oli sitten genrenä rässi tai tisunläpsyttely) niin menneeseen ei ole paluuta. Näinpä just. Keikoillakin miksaus on usein tehty paljaalla korvalla, ja mahdollisimman lähelle sitä päästään korviinvaletuilla. Eipä siinä enää genrellä ole merkitystä.. Eipä ole kuulunut.. HSLn löytötavaroissa ei ollut. Kiitokset tukeneille ja muille! |
Jeszse 06.08.2011 22:57:22 | |
---|
A.V: Saatikka edes näitä parikymppiä maksavia kuusitulppia, jo näissä on ero halpis eareihin peräti gargantuaalinen :)
Mä ostin 2009 Tuskasta ne sellaset violetit kuusitulpat vitosella, ja oon kaks vuotta niitä käyttäny kaikissa tulppia vaativissa tilanteissa. Törkeen hyvät, peruseareihin ei oo paluuta enää. Tänä vuonna ostin varalle viel toiset, ei oo toi 5e kovin paha sijoitus monen vuoden kuulonsuojauksesta. 13.12.2008 23:57 ÄLÄ SINÄ DIPPAA LIHAPULLIASI MINUN NAMINAMIIN! |
nypdjaz 06.08.2011 23:32:26 | |
---|
NONIIN, suositelkaapa jotain hyviä joulukuusia! Oli aikoinaan jotkut, mitkä oli tosi epämukavat mun korvissa, nykyään käyttänyt treeneissä ja keikoilla peruspaskoja keltasia vaahtomuoveja, nyt heti linkkiä joihinkin üübereihin silikonikorvustimiin, nao! |
arppah8 06.08.2011 23:42:09 | |
---|
nypdjaz: NONIIN, suositelkaapa jotain hyviä joulukuusia! Oli aikoinaan jotkut, mitkä oli tosi epämukavat mun korvissa, nykyään käyttänyt treeneissä ja keikoilla peruspaskoja keltasia vaahtomuoveja, nyt heti linkkiä joihinkin üübereihin silikonikorvustimiin, nao! Alpinen vaihdettavilla filttereillä varustetut tulpat. Kolme eri vaimennusastetta ja kuusi erittäin mukautuvaa ja pehmoista matskua. Sopii pienemmällekin korvakäytävälle niinko mulla. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
gemisti 06.08.2011 23:44:36 | |
---|
nypdjaz: NONIIN, suositelkaapa jotain hyviä joulukuusia! Oli aikoinaan jotkut, mitkä oli tosi epämukavat mun korvissa, nykyään käyttänyt treeneissä ja keikoilla peruspaskoja keltasia vaahtomuoveja, nyt heti linkkiä joihinkin üübereihin silikonikorvustimiin, nao! Apteekista saa niitä olikonyt 3M kuusitulppia koteloineen reilusti alle kympillä, ja ovat mulla tuntuneet hyviltä. Paljon paremmat kuin perus EARit. Mistään valetuista ei ole kokemusta, mutta ehkä onkin parempi etten paremmasta tiedä. |
Mebrick 07.08.2011 11:01:17 | |
---|
Itsekin siirryin sattuneesta syystä takaisin Alpinen tulppiin. Kyllä niillä pärjää kunhan pitää filtterit tallella... Keikalla aloin säätämään kultaisten filtterien kanssa ja toinen putosi, mitäs sillä toisellakaan enää tekee. Kyllähän noilla hopeilla pärjää, mutta on se vaihtaminen ärsyttävää puuhaa. |
haunted 08.08.2011 12:28:36 (muokattu 08.08.2011 12:33:42) | |
---|
Mulla on ollu parhaat saundit yleensä sillain ku juo laatikon kaljaa alle, munaviskit naamaan heti ku pääsee portista sisälle ja pittiin rähiseen. edit. No on mulla earit ny ollu käytös joskus, en mä ihan niin kova jätkä kumminkaan oo. Tuntuu kyllä siltä että nois festareis ym, ulkoilmakeikoilla on jotenki saatu vähä järkee tohon äänenpaineasiaan. Olisko niitä rajoja jopa pudoteltu alaspäin vuosien saatos? Meinaan, aika usein saundit yllättää positiivisesti, eikä likikään kaikilla keikoilla tarvi tulppia ainakaan sen takia että tulis liian kovaa. "Anteeks mulla on pakkoliikkeitä" -Natolasse |
haunted: Mulla on ollu parhaat saundit yleensä sillain ku juo laatikon kaljaa alle, munaviskit naamaan heti ku pääsee portista sisälle ja pittiin rähiseen. edit. No on mulla earit ny ollu käytös joskus, en mä ihan niin kova jätkä kumminkaan oo. Tuntuu kyllä siltä että nois festareis ym, ulkoilmakeikoilla on jotenki saatu vähä järkee tohon äänenpaineasiaan. Olisko niitä rajoja jopa pudoteltu alaspäin vuosien saatos? Meinaan, aika usein saundit yllättää positiivisesti, eikä likikään kaikilla keikoilla tarvi tulppia ainakaan sen takia että tulis liian kovaa. Rajat ovat tulleet aika rajusti alaspäin viime vuosina, which is nice. Vanhan liiton liimakorvamiksaajille tämä on yhtä helvettiä, totta kai. Ja Jokelan Makelle ihan vastineena lainista "eikö riitä että keikan järjestäjä on hankkinut viimesen päälle hyvän peeaan, muusikoilla on erittäin laadukkaat soittimet ja etupäätä on tekemässä ammattitaitoinen miksaaja?" Mitenkään sen enempää esim. Tuskaa ja Tuskan kattausta kommentoimatta, niin käyppä ihan huviksesi tarkistamassa muutamalla keskikokoisella suomalaisella festarilla kesän mittaan, miten on laadukkaan PA:n laita, kuinka laadukkailla soittimilla bändi vetelee ja kuinka kuulokuntoinen ja ammattitaitoinen miksaaja laitteiden takana oikeasti häärää. Loppuu harhakuvitelmat aika äkkiä, vaikka suurin osa hommansa hyvin hoitaakin niin järjestäjän, soittajiston kuin tekniikan henkilöstönkin osalta. Aiheeseen: Itellä on Finfonicit ja hyvin ovat toimineet. Kiitän niistä jokaisella keikalla, jonka yleisön edustajana käyn nauttimassa. Deathlegendary whippin' |
Kukkis 77 09.08.2011 20:33:41 | |
---|
markku jokela: Hifistelyn saa vietyä huippuun näköjään missä asiassa vaan. Eikö riitä että keikan järjestäjä on hankkinut viimesen päälle hyvän peeaan, muusikoilla on erittäin laadukkaat soittimet ja etupäätä on tekemässä ammattitaitoinen miksaaja? Jo edesmennyt tanssiravintola Factory Hakaniemessä tulikin tunnetuksi poikkeuksellisen laadukkaasta etupäästään ynnä erittäin ammattitaitoisesta miksaajastaan. "Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki |
Stoalainen 09.08.2011 20:48:53 (muokattu 09.08.2011 20:49:12) | |
---|
MannihilatoR: ei kai musaa kuunnella tulpat korvissa?.....katotteko leffojakin silmälaput silmillä? :D Niijust, tissiposket käyttää tulppia, tr00-kvltmedalwarriorit ei! Näin kerran Slayerin keikalla tyypin, jonka korvat vuosi verta... helvetin kova mies oli hän! Too weird to live, too rare to die |
sellisti 09.08.2011 21:58:28 | |
---|
RrRailo: Itellä on Finfonicit ja hyvin ovat toimineet. Kiitän niistä jokaisella keikalla, jonka yleisön edustajana käyn nauttimassa. Tismalleen sama. Plus että omilla bändikeikoilla toimivat myös erinomaisesti. "It's called 'the American dream' because you have to be asleep to believe it." -George Carlin |
Terry Pantheras 09.08.2011 22:45:17 | |
---|
Kukkis 77: Jo edesmennyt tanssiravintola Factory Hakaniemessä tulikin tunnetuksi poikkeuksellisen laadukkaasta etupäästään ynnä erittäin ammattitaitoisesta miksaajastaan. :D Se oli aikaa se! Soundit lähinnä parani just niillä keltasilla Eareilla... Sai myös kokea miltä live-musiikki kuulostaa 90 asteen kulmasta. |