Aihe: Scorpions: Viiksihevin kuninkaat?
1 2 3 4 58 9 10 11 1214 15 16 17 18
bluesy
04.08.2011 00:07:16
harigata: Joo, meinasin jo itsekin avautua samasta asiasta. Näin bändin Helsingin jäähallissa Unbreakable-kiertueella joskus -04 tai -05 ja Kottak pilas kyllä koko keikan jossa muuten ei olis ollut mitään valittamista. Aivan uskomattoman jäykkää ja takakenoista eikä yhtään groovea missään ja liian hitaita tempoja. Ne show-elkeet pisti ärsyttämään kun näytti vaikuttavan soittoon todella negatiivisesti. Levyllähän Kottakin soitto toimii ja onpa mies soittanutkin monilla suosikkilevyilläni, mut Hermannia tuli kyl ikävä.
ei voi olla että jollain tulee hermannia ikävä, mies jolla puukäsi on kohdallaan! Ei helvetti miehellä on etutomeja ja muuta "sälää" mihin vois edes joskus osua!!! Kaikki tomit pois ja haitsu ja basari sekä virveli riittää tälle miehelle!!Mut ei huonoin rumpali megaluokan bändissä ikinä!!!! Kuka puhuu GROOVESTA tämän sankarin kohdalla...
harigata
04.08.2011 00:26:22
bluesy: ei voi olla että jollain tulee hermannia ikävä, mies jolla puukäsi on kohdallaan! Ei helvetti miehellä on etutomeja ja muuta "sälää" mihin vois edes joskus osua!!! Kaikki tomit pois ja haitsu ja basari sekä virveli riittää tälle miehelle!!Mut ei huonoin rumpali megaluokan bändissä ikinä!!!! Kuka puhuu GROOVESTA tämän sankarin kohdalla...

Kottakin ähellystä ja sähellystä katsellessa tulee ikävä muita rumpaleita ja Hermann on muu rumpali :)
yellow
06.08.2011 19:47:30
^The Zoon vetää Kottak ehdottomasti monipuolisemmin kuin Rarebell.
JIRPPI
07.08.2011 00:56:10 (muokattu 07.08.2011 00:56:17)
In Trance ja Virgin Killer on mun mielestä Scorpionsin parhaat levyt. Ne kasarilevyt on paljon huonompia.
http://www.youtube.com/watch?v=qj0SrqGpa6Y
Mad-Mike
07.08.2011 10:38:47
JIRPPI: In Trance ja Virgin Killer on mun mielestä Scorpionsin parhaat levyt. Ne kasarilevyt on paljon huonompia.

Paras/parhaat levyt, itse en kyllä osaa sanoa mikä olisi paras sen verta paljon ovat hyviä lättyjä tehneet. Aikoinaan suosikkini oli Savage Amusement mut en enää osaa kyl luokitella parasta. LAFS ja SA taitavat olla niitä eniten soitettuja mulla.
-Rebel At Heart-
Dinorocker
07.08.2011 10:42:27
Hermannihan kiertää/kiersi parhaillaan Michael Schenkerin kanssa - youtubessa paljon clippejä. Soitto toimii vähintään yhtä hyvin kuin 20v. sitten.

Onhan ukolla ikää mutta jos on ollut runsaan 10v. ilman päihteitä niin varmaan sekin vaikuttaa...positiivisesti.. ;)
Turbo!!!
Loijaa
07.08.2011 11:06:21

Onko kenelläkään hajua, mitä Francis Buchholz nykyään duunailee? Muistan lukeneeni jostain, että kaveri lopetti soittohommat kokonaan lähtiessään Scorpionsista 90-luvun alussa.
I'm alive to the world
Mad-Mike
07.08.2011 11:22:50
Loijaa: Onko kenelläkään hajua, mitä Francis Buchholz nykyään duunailee? Muistan lukeneeni jostain, että kaveri lopetti soittohommat kokonaan lähtiessään Scorpionsista 90-luvun alussa.

Luin itsekin jonkun haastattelun hänestä että olisi taas soittohommissa mukana, mutta en muista mssä bändissä. Häneltä kyseltiin miksi erosi Scorpionsista mutta ei oikein saanut suoraa vastausta. Olen lukenut joskus että hän olisi ollut bändin manageri ja varastanut rahoja ja näin ollen erotettu mutta epäilen tuota.
-Rebel At Heart-
StJerky
07.08.2011 12:18:00
Eb-tuning: Luin itsekin jonkun haastattelun hänestä että olisi taas soittohommissa mukana, mutta en muista mssä bändissä. Häneltä kyseltiin miksi erosi Scorpionsista mutta ei oikein saanut suoraa vastausta. Olen lukenut joskus että hän olisi ollut bändin manageri ja varastanut rahoja ja näin ollen erotettu mutta epäilen tuota.

On ainakin Uli Jon Rothin bändissä bassoa soitellut viime vuosina.
Flash
01.09.2011 18:55:31

Mathias Jabsista juttua Riffin sivuilla: http://www.riffi.fi/riffi2011_5/matthias.html

Aikamoinen kokoelma on hänelläkin kitaroita ja nykyään myöskin oma kitarakauppa.
Live Music Is Better!
Mad-Mike
01.09.2011 19:56:08
Näköjään tulossa vanhoja biisejä uudelleen äänitettynä, odotan innolla. Live DVD:tä ja jotain muutakin, jota Jabs ei paljasta on luvassa.
-Rebel At Heart-
StJerky
01.09.2011 21:14:24
Eb-tuning: Näköjään tulossa vanhoja biisejä uudelleen äänitettynä, odotan innolla.

Kuulostaapa huonolta idealta. En osta enkä edes kuuntele.
Loijaa
01.09.2011 22:43:10

StJerky: Kuulostaapa huonolta idealta. En osta enkä edes kuuntele.

Ei sytytä idea kyllä itseänikään. Uudet versiot ovat suurimmaksi osaksi varmaan näistä 80-luvun/90-luvun suurista hiteistä..wind of changen vihellysosiot vedetään koskettimilla, jos oikein innostutaan.. Joku kova livelevy riittäisi kyllä minulle todisteeksi nyky-Scorpionsin hyvästä keikkakunnosta.
Nazis were sick fucks (N.Sixx)
sellisti
01.09.2011 23:30:59
En tiedä onko tuo koskaan missään kovin toimiva idea. Tulee vähän mieleen toinen saksalaisbändi Victory, jonka 80-90-lukujen levyjä oli niin vaikea löytää joidenkin oikeudenomistajuusjuttujen takia, että bändi päätti tehdä faneille levyllisen uusia versioita vanhoista biiseistään. Kaunis ajatus sinänsä, mutta kun laulaja ja puolet soittajista on vaihtunut, soundit on ihan erilaiset ja todennäköisesti äänittäjä/miksaajakin haluaa oman persoonallisen jälkensä tuotokseen, niin henk. koht. tuntuis että mieluummin yrittäisin hankkia vaikka vähän vaikeamman kautta ja kalliimmallakin niitä alkuperäisiä levyjä kuin kuuntelisin korvikeversioita vaikka olis periaatteessa kuinka hyvin tehty.

Ei se Twisted Sisterin "Still Hungry"kaan vissiin ihan varauksetonta suosiota saanut fanien keskuudessa.
"It's called 'the American dream' because you have to be asleep to believe it." -George Carlin
Mad-Mike
22.10.2011 01:03:58
Nyt olisi sitten luvassa ensi kuussa tuo COMEBLACK lätty eli uudelleen äänitettyjä vanhoja klassikoita + covereita beatlesiltä, rollareilta etc etc. Myös live blue-raytä ainakin tulossa ja jos oikein ymmärsin niin jopa 3D:nä mutta tuleekohan DVD:nä ollenkaan. Minulle riittäis ihan perus-DVD ilman mitään 3D:tä kunhan sen vain saisi.
rheinone
22.10.2011 21:36:09
Katsoin telkkarista Scorpions mit dem Berliner Philharmoniker blaa blaa vuodelta 2000. Kauheeta schaissea!

Otan vaimolle lahjaksi hankkimani Blackoutin huomenna duuniin ja kuuntelen läpi. Palataan sen jälkeen asiaan.
Mad-Mike
22.10.2011 21:42:33
rheinone: Katsoin telkkarista Scorpions mit dem Berliner Philharmoniker blaa blaa vuodelta 2000. Kauheeta schaissea!

Itse tykkään tosta Moment Of Glorysta. Aikoinaan se ei kolahtanut mutta vaatii vain aikaa ja usean katselu/kuuntelukerran.
Flash
23.10.2011 10:55:53

Eb-tuning: Itse tykkään tosta Moment Of Glorysta. Aikoinaan se ei kolahtanut mutta vaatii vain aikaa ja usean katselu/kuuntelukerran.

Joo, ihan hyvää settiä se suurimmaksi osaksi on. Ennemmin sitä katselee / kuuntelee, kuin esim. Metallican vastaavaa sinfoniahuttua.
Live Music Is Better!
rheinone
23.10.2011 16:28:08
Tänään veivasin Blackoutia pari kertaa ympäri. Onhan se paikoin ihan menevää meininkiä. Muistan kun näin levyn kannen ensimmäisen kerran Lasipalatsin Discuksessa heti sen ilmestyttyä. Ajattelin että karseempaa kantta ei voi olla. Nooh, onhan niitä karseempiakin sittemmin nähty.

Meinella on kyllä heviin erittäin hyvin sopiva ääniala. Sääli ettei kundi ole opetellut kuin sen yhden tyylin ja saundin. Saundi kyllä passaa mainiosti orkesterin gibson-500t-tyyppiseen kitaraäänimaailmaan.

En voi sille mitään etten jostain syystä edelleenkään voi pitää bändiä uskottavana. Olisko syynä Meinen tapa kirjoittaa tekstejä ja erityisesti lausua englanninkielellä. Aina kun kuulen Rock You Like A Hurricanessa laulettavan "It breaks out LAUT", olen purskahtaa nauruun. Enkä No One Like You:ta kuunnellessani voi olla saamatta assosiaatiota "I just wanna be loved by you, PUP-PUP-PI-DUU".

Onhan niitä muita "kasaripellebändejä", joita olen oppinut arvostamaan nyt myöhemmin, kuten Accept tai Priest, mutta Scorpparit ei vain putoo. Ei voi mitään.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)