Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hyvät kaiuttimet tietokoneeseen..?
1
sellisti
04.08.2011 00:06:03 (muokattu 04.08.2011 00:07:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tekis mieli päivittää tuon pöytä-pc:n kaiutinosasto, ja ennen kuin summassa klikkaan lisää koriin -nappulaa jossain päin nettiä niin ajattelin kysyä josko jollakin olisi heittää suosituksia/vihjeitä hyväksihavaituista laitteista. Vähän houkuttas tollanen 2.1-järjestelmä kun tuossa edessä alhaalla olisi sopivasti tilaa sille bassopömpelille; ei tähän alle kymmenen neliön huoneeseen kannata mitään surroundeja ruveta virittelemään. En oo mikään hifi*unkkari joten hintaa nyt ei tarvis olla satasta enempää, eikä toisaalta wattejakaan hurjasti näin pieneen tilaan. Kun nyt musiikkia sais suht laadukkaasti kuunneltua. Leffoja ja pelejä ei tuu tässä koneella harrastettua.
 
Varovasti harkitsin jompaakumpaa näistä:
 
http://www.logitech.com/en-roeu/spe … audio/home-pc-speakers/devices/5862
http://www.logitech.com/en-roeu/spe … audio/home-pc-speakers/devices/5861
 
Herättääkö jossakussa tunteita puolesta tai vastaan..? Noissa kivaa on tuo aux input, tulis mulle ainakin tarpeeseen. Tehoakin on ihan riittävästi, jos vaan laatu on kelvollinen.
 
Ja sori nyt jos jotakuta risoo oman ketjun aloittaminen aiheesta tai osastovalinta, mutta saa täällä mun puolesta muutkin halutessaan kysellä vastaavia. Vanhoja ketjuja löyty, mutta ne oli tosiaan aika vanhoja.
 
"It's called 'the American dream' because you have to be asleep to believe it." -George Carlin
Nazareth
04.08.2011 11:55:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

2.1 kaiuttimista ei oo kokemusta mulla, mut ite kattelisin käytettynä jotai ministereosarjaa. Tai sitte kirpputorilta stereovahvistin ja sille sopivat kaiuttimet, saa helposti alle satasen. Mut tosin jos pienestä tilasta on kysymys ni kyl nuokin varmaa asiansa ajavat.
 
Sitkeä rotta. Aina ei voi voittaa.
Objectif Lune
04.08.2011 14:48:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nazareth: 2.1 kaiuttimista ei oo kokemusta mulla, mut ite kattelisin käytettynä jotai ministereosarjaa. Tai sitte kirpputorilta stereovahvistin ja sille sopivat kaiuttimet, saa helposti alle satasen. Mut tosin jos pienestä tilasta on kysymys ni kyl nuokin varmaa asiansa ajavat.
 
Komppia tolle "stereovahvistin" + sopivat kaiuttimet -ehdotukselle. Mulla on dyykattu Pioneer SA-5500 II ja yhtä lailla dyykatut lattiakaiuttimet. 0€ ja hyvä soundi. Olis varmaan kirpparilta saanu ko. setin about sadalla eurolla.
 
kiriminni
04.08.2011 18:01:09 (muokattu 04.08.2011 18:03:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on vanhat Logitec X-230 todella hyvät.
Niillä on katottu elokuviakin ja hyvin jytisee.
Uusista ei ole kokemusta,mutta subbari on hyvä olla,muuten ei bassot potki.
Nuo kalliimmat Z-523 on ainakin testissä pärjännyt hyvin.
 
sellisti
04.08.2011 21:31:49 (muokattu 04.08.2011 21:32:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kiriminni: subbari on hyvä olla,muuten ei bassot potki.
 
No näin minäkin vähän järkeilin vaikken mikään ekspertti olekaan. Plus että tässä nurkkauksessa ei ihan hirveesti oo tilaa, siks ehkä kuitenkin päädyn tollasiin aktiivipönttöihin erillisen vahvistimen sijaan.
 
Nuo kalliimmat Z-523 on ainakin testissä pärjännyt hyvin.
 
Niinhän ne on. Mietin vaan että liekö 40w liikaa tehoa tällaseen pieneen huoneeseen, mutta ehkä se on suhteessa kumminkin vielä parempi kuin tuo halvempi (30w) sarja. Subbarin elementti on ainakin ihan eri kokoluokkaa.
 
"It's called 'the American dream' because you have to be asleep to believe it." -George Carlin
kiriminni
04.08.2011 23:14:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sellisti: Niinhän ne on. Mietin vaan että liekö 40w liikaa tehoa tällaseen pieneen huoneeseen, mutta ehkä se on suhteessa kumminkin vielä parempi kuin tuo halvempi (30w) sarja. Subbarin elementti on ainakin ihan eri kokoluokkaa.
Sen verran ainakin tuossa mun sarjassa,että tukka lähtee jo vähän yli puolen tehon.
Ne soi hiljaakin nätisti,ei voi kun suositella.
 
sellisti
04.08.2011 23:55:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kiriminni: Ne soi hiljaakin nätisti,ei voi kun suositella.
 
No se ois tärkiää sekin. Ehkäpä vahvistan valintani noiden Z523:sten puoleen, kun nyt kukaan ei oo kovin karskisti ilmestynyt niitä moittimaan...
 
"It's called 'the American dream' because you have to be asleep to believe it." -George Carlin
gemisti
08.08.2011 17:58:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tollaset 323:t, äänellisesti ovat vallan hyvät, tosin en mikään kultakorva osaa noiden kanssa olla.
 
Ainoa mikä jännittää on tuo virtakytkin-volumepotikassa -ratkaisu. Edelliset oli Creativet, joissa samanlailla, ja rupesi jo n. 1,5 vuoden jälkeen potikka rahisemaan ja toinen kanava katoilemaan, kun joutuu eestaas ruuvaamaan joka startilla. Tietty noiden hinnalla noita ostelee uudet vähän väliä.
 
she sounds like a bag of cats Purple Reckoning
BondakeBunny
08.08.2011 18:19:48 (muokattu 08.08.2011 18:26:22)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla kanssa tässä konneessa kiinni tämmönen logitechin 2.1 sarja. Makso muistaakseni jottain satasen luokkaa ja minusta nämä on tähän käyttöön oikein hyvät ämyrit ollu.
 
E: tämmönen on tämä minun http://vempaimia.net/2009/02/21/logitech-z-3-arvostelussa/
 
E2: jaa tuo suppanen ei sitten ookkaan kasituumanen niinku oon luullu koko ajan, vaan nelituumanen. No eipä siinä tuosta kyllä lähtee ääntä kerrostalo käyttöön aivan tarpeeks.
 
Personally, I prefer pain.
sellisti
20.08.2011 15:14:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todetaan nyt, että posti toi tuon Logitechin Z523 -paketin ja mun tarpeisiin toimii oikein mainiosti. Hintaakaan ei tullut toimituskuluineen kuin 65e. Basso on mukavan selkeä ja ytimekäs hiljaisillakin volyymeillä.
 
Ainoa mikä vähän mietityttää on se, että kun kuuntelee musiikkia oikein erityisen hiljaisella volyymillä niin vain oikeanpuoleisesta satelliitista kuuluu ääntä. Kun vähän lisää volyymiä alkaa vasemmastakin kuulua. En olis tuota edes huomannut ellen olis eilen ihmetellyt miks yhden biisin alussa ei toinen kitara kuulu ollenkaan, rummut ja basso kyllä. Kun vähän lisäsin volyymiä, ilmestyi toinenkin kitara mukaan kuvioihin. Se tulee siinä kohdassa vain vasemmasta kajarista, ja kun kuuntelin tosi hiljasella niin ei kuulunut mitään. En tiedä kuuluuko tuo asiaan muttei se nyt mua oikeestaan haittaa kun en yleensä niin hiljaa mitään kuuntele tai sitten kuuntelen kuulokkeilla. Kunhan testailin. Muuten kyllä mainio paketti ja oli kannattava ostos.
 
"It's called 'the American dream' because you have to be asleep to believe it." -George Carlin
BondakeBunny
20.08.2011 16:49:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tainnu kanssa välillä olla, että ei kuulunu ku toisesta, mutta johtoja ronklaamalla korjaantu.
 
Personally, I prefer pain.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «