Jonkun 6vaihteisen iha ok peruspyörän ostin kirpparilta tossa kesäkuussa. Sit meni takasisuskumi jonka vaihdoin mutta enpä saanu takapyörää kondikseen, tiputtaa ketjuja jnejne. Vittu kun ei osaa korjata. "Welcome Back My Friends To The Show That Never Ends" |
Teijo K. 01.08.2011 19:48:54 | |
---|
Halpa citymarketin pyörä, josta joku väänsi pyörät solmuun ja heitti metsään. Korjasin silleen, että ostin etupyörään napadynamovanteen, ja takapyörään uuden vanteen ja pinnat, ja pinnoitin vanhan vaihdekeskiön siihne uuteen vanteeseen. Kirpparilta vielä uusi ohjaustanko yms. pientä säätöä. Ei mikään huippulaite, mutta kyllä sillä kaupungilla menee. Kulkee suoraan ja vakaasti. Vähän raskas polkea. Talent is cheaper than table salt. What Separates the talented individual from the successful one is a lot of hard work
:Stephen King.
Talent is 1% inspiration, and 99% perspiration
:Edison. |
Antti K. 01.08.2011 20:46:04 | |
---|
MPU: Vielä vähän vaiheessa, etuhaarukan kruunua ja muita osia odottelen. Itse hopealla ja messingillä muhvien kanssa kasaan juotettu Columbuksen ja Dedacciain putkista. Tuleepi 8-vaihteinen Alfine-napa ja levyjarrut molempiin päihin, nahkasatula ja Schwalben Big Apple balloon-kumekset. Toivon mukaan parin-kolmen viikon sisään ajossa. http://i631.photobucket.com/albums/uu38/MPU-01/DSCN2857.jpg Marko Marko se tekee mitä haluaa! Respect! |
absqua 01.08.2011 20:59:23 | |
---|
Antti K.: Marko se tekee mitä haluaa! Respect! Älä muuta sano. Hattu päästä ja syvä kumarrus. Erittäin hieno meininki! Mies tekee polkupyörän itse! Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
poppamies 01.08.2011 21:09:33 | |
---|
G strings are for strippers |
3108 01.08.2011 21:10:22 | |
---|
Marin Pine Mountain vuosimallia -92. Väreinä musta ja oranssi. http://www.retrobike.co.uk/forum/gallery2.php?g2_itemId=81967 Kuvassa vähän uudempi. Ketjua, jarrupaloja ja renkaita joutunut vaihtelemaan. Muuten alkuperäiset osat paria pinnaa lukuunottamatta. Ihan jees kulkine. Nykyään lähinnä terassille ja muille "asioille" ajelua. |
PasiB 01.08.2011 21:25:08 | |
---|
Vanhempi on Bianchi Spillo 24 vaihteinen hybridi, ikää ainakin kymmenen vuotta. Laitoin muuan vuosi sitten aika paljon uutta osaa ja taas mennään, toivottavasti seuraavat kymmenen vuotta. Uudempi on keväällä ostettu Trek maasturi, edellisen vuoden mallia joten oli poistomyynnissä edullisesti. Tyyppiä en nyt muista, ihan kohtalaisilla osilla kuitenkin. Tällä tulee ajeltua aika iso osa pyöräreissuista, saapi vanhus levätä varastossa. Vaatevalintojen kultainen sääntö: kaikki passaa mikä peittää.. |
Antti Takalo 01.08.2011 22:08:21 | |
---|
Markalla Rautaruukin romuhuutokaupasta ostettu vaihteeton mummupyörä. Maalattu mustaksi, joten merkistä ei ole tietoa. Toimii kaikissa olosuhteissa nikottelematta. |
hollstro 01.08.2011 22:08:37 | |
---|
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
sartzan 01.08.2011 22:11:08 | |
---|
poppamies: Tunturi Scambo 21 vaihteinen maastopyörä. Ostettu Isomelalta. http://dl.dropbox.com/u/4167330/tunturi_scambo.jpg Samix väriä myöten! Paitti ostopaikka. Tyytyväinen olen ollut nämä vuodet. Ainoa arkinen pikkuärsytys on tuo myös omastani löytyvä takalokari + tarakka -installaatio, jossa takalokari kolisee jokaisessa pikkukuopassakin tohon tarakan perästä löytyvän kissansilmän alaosaan. Muuten olen tykännyt maastopyörästä kulkineena, täälläpäin kun tuota lunta joskus talvella pukkaa sitä mukaa kun teitä kolataan, niin leveämmillä renkailla menee vähän mukavammin hangessa kuin kapeammilla. Ja kun maisema täällä ei ole tasaista pohjanmaan lakeutta, ei haittaa, vaikka on vaihteissa varaa valita. Miinusta taas on jarrupalojen kulutus. Etenkin liukkailla keleillä näissä maisemissa noita menee todennäköisesti enemmän kuin hyvillä keleillä tasaisemmilla seuduilla. Takapakka ja kampisarja meni vaihtoon viime kesänä, mutta kustansi vähemmän kuin oletin, ja korjaaja totesi että kyllä sillä seuraavat 10 000 kilsaa taas ajaa. "Oh my dog...
Oh Long John...
Oh Long Johnson...
Oh Don Piano...
Why I eyes ya...
All the live long day." -kissa |
Miikss 01.08.2011 22:55:40 (muokattu 01.08.2011 22:56:12) | |
---|
Joku Nopsan paska peruspyörä. On niin nihkee poljettava, että ei usko erkkikään. Ei paljoo tee mieli lähtee pyöräilemään huvikseen. Jos olis tonni ylimäärästä rahaa niin haaveena olis hommata jonkinlainen cyclocross-pyörä. |
Corba 01.08.2011 23:12:08 (muokattu 05.08.2011 00:09:28) | |
---|
Twist! Beat! - Tulta ja tunnelmaa!!! |
asaksala 02.08.2011 08:54:52 (muokattu 02.08.2011 09:11:02) | |
---|
|
kojones 02.08.2011 09:53:36 | |
---|
Zbiken hybridi, levyjarrut ja liian lyhyet välitykset. |
Kefiiri 02.08.2011 10:16:47 | |
---|
Teijo K.: Korjasin silleen, että ostin etupyörään napadynamovanteen, ja takapyörään uuden vanteen ja pinnat, ja pinnoitin vanhan vaihdekeskiön siihne uuteen vanteeseen. Tätä ihailen. Miten onnistuit kiristämään pinnat niin tasaisesti ettei vanne mennyt kieroon? Semmoisen vinkin olen joskus kuullut, että keskiön suhteen vastakkaiset pinnat viritetään samaan sävelkorkeuteen. Sikäli kun olen polkupyörien pinnojen virityksiä kuunnellut, niin aika atonaalista on ollut... |
hollstro 02.08.2011 11:05:10 (muokattu 02.08.2011 11:05:29) | |
---|
kojones: Zbiken hybridi, levyjarrut ja liian lyhyet välitykset. Toi on helppo korjata. Pienempilehtinen takapakka. Tosin suurin osa pyöräilijöistä pyöräilee ihan liian hiljaisilla kampikierroksilla. Suunnilleen 100 kerrosta minuutissa on reippaalle pyöräilijälle sopiva kampikierrosnopeus. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
J.Nikkanen 02.08.2011 11:16:46 | |
---|
hollstro: Toi on helppo korjata. Pienempilehtinen takapakka. Tosin suurin osa pyöräilijöistä pyöräilee ihan liian hiljaisilla kampikierroksilla. Suunnilleen 100 kerrosta minuutissa on reippaalle pyöräilijälle sopiva kampikierrosnopeus. Melko reipasta. Ei pysty. Liian hapokasta. ...siis asiahan ei todellakaan ole näin. |
J.Nikkanen 02.08.2011 11:26:01 | |
---|
Kefiiri: Tätä ihailen. Miten onnistuit kiristämään pinnat niin tasaisesti ettei vanne mennyt kieroon? Semmoisen vinkin olen joskus kuullut, että keskiön suhteen vastakkaiset pinnat viritetään samaan sävelkorkeuteen. Sikäli kun olen polkupyörien pinnojen virityksiä kuunnellut, niin aika atonaalista on ollut... Mulla ei ole ollut yhdessäkään moottoripyörässä tai polkupyörässä pinnat tasaisessa jännityksessä, luulen. Jännityksessä toki, mutta mä olen aina vain kytännyt mitä vannekehä tekee, pinnat ovat sitten sillä kireydellä kun ovat. Fillarin pinnathan ei soi, mutta moto-x pyörässä soittelin aina pinnat läpi jokaisen ajokerran jälkeen ettei erehdy menemään löysällä pinnalla ajamaan. ...siis asiahan ei todellakaan ole näin. |
J.Hollström 02.08.2011 15:24:18 | |
---|
|
kojones 02.08.2011 15:35:43 | |
---|
hollstro: Toi on helppo korjata. Pienempilehtinen takapakka. Tosin suurin osa pyöräilijöistä pyöräilee ihan liian hiljaisilla kampikierroksilla. Suunnilleen 100 kerrosta minuutissa on reippaalle pyöräilijälle sopiva kampikierrosnopeus. No noinhan se käy tosiaan, takapakan vaihdon tullessa ajankohtaiseksi täytyy pyytää laittamaan pykälää pienempi. Nopeammin on helppo polkea kun vaihtaa vaan pienempää, mutta itse tykkäilen pientä voimaharjoitteluakin polkemalla harrastaa. |