Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Musiikin teoria ja säveltäminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mitens te jotka rumpuplugareita käytätte teette rumpuraidat?
1 2
JPQ
21.07.2011 16:18:47 (muokattu 21.07.2011 16:21:28)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitens te jotka rumpuplugareita käytätte teette rumpuraidat? jotkut saa nuo tietyt plugarit kuulostamaan hämmästyttävän hyvältä mietin tekniikkaa. soundit on alustavasti tutkien soundit on nyt rumpuihin mielestäni perus kunnossa. (eli ezdrummer ja jazz ja vintage rock lisäosat löytyy,et kyllä muutakin). varmaan pitää lukea kirjoja rumpujen soitosta ? koska toisten kappaleista korvalla kopiointi ei suju. ja sitten toisekseen sen tyylin rumpuraitoja josta tykkään sillain että käyttäisin omissani jutuissa (muuten hyvää rummuttelua löytyy kyllä) ei ihan usein löydy valmiista kappelista. ja noi mitä noissa plugareissa tulee mukana ei ihan iske makuuni.
ps. tässähän kait pätee sama kuin muussakin musassa on tekijän mielestä oikein niin on oikein eikös ? (pitää ruveta olemaan häpeämättä omia rumpu raita ja basso kuvio räpellyksiään). ja haen nyt siis pop/rock/jazz en soundtrack/orkestraalinen/ethninen osastoa joka tuntuu vaan helpommalta. kun muissa tyyleissä sen pitää olla aika yksikertainen mutta toimiva...
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
jp8000
21.07.2011 16:51:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sonarin sequlla, mutta se on hieman hankalaa, kun ei ole kunnollisia ohjeita, kuinka sillä tyylillä voisi rumpuja tehdä.
 
"It was totally worth it" -homer simpson in the episode "fraudcast news"
JPQ
21.07.2011 17:33:37 (muokattu 21.07.2011 17:37:06)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotkut Logic proon rytmeistä toimis paremmin. mutta ne soundit ei aina istu et ovat kuitenkin aika alkeellisia no sikäli että rummuissa kaipaisi sitä ettei aina soiteta samaa samplea ja sitten tietyt voimnakkuus tasot johon ei ole omaa sampleaan logiicn seteissä. jota usein käyttelisin. ja kun molemmat käyttää ja logic kait vielä rumpu setti kohtaista kosketin järjestelmää niin työtä on liikaa. muutenkin teoriaa haen jolla saisi omaa persoonallista tyyliä kait vähän vanhan rockin,jazzin ja popin jne hengessä. kaikki siis vanhaa. toki osa uudestakin musasta toimii kyllä...
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
JPQ
21.07.2011 18:11:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Groove Monkeen maistiaiset unohdin noissakin on kätevämpiä:
http://www.groovemonkee.com/en/free-midi
ps. alustavasti mitä mä muistan rokkaavat rummut kirjaa tms. niin se taitaa olla se mitä kaipaan osaan mutten osaa lukea rumpunuotteja noh viittan siihen että jos pitäisi niistä soittaa mutta tietyn asian näen silti.... vaatii tietysti koneelle noiden soittelut mutta eipä mitään mutta ilmeisesti just se mitä haen kuten joku joskus neuvoikin. en tykkää liian ns täysistä rumpuraidoista perus tavaraa haen vain. no silloin kun ei ole kyse rumpujen soitto esitkysestä kyse tai jostain muusta sääntö poikkeamasta. mutta niitä en itse varmaankaan piankaan säveltää.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
wavelength
21.07.2011 19:10:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Groove Monkeen maistiaiset unohdin noissakin on kätevämpiä:
http://www.groovemonkee.com/en/free-midi
ps. alustavasti mitä mä muistan rokkaavat rummut kirjaa tms. niin se taitaa olla se mitä kaipaan osaan mutten osaa lukea rumpunuotteja noh viittan siihen että jos pitäisi niistä soittaa mutta tietyn asian näen silti.... vaatii tietysti koneelle noiden soittelut mutta eipä mitään mutta ilmeisesti just se mitä haen kuten joku joskus neuvoikin. en tykkää liian ns täysistä rumpuraidoista perus tavaraa haen vain. no silloin kun ei ole kyse rumpujen soitto esitkysestä kyse tai jostain muusta sääntö poikkeamasta. mutta niitä en itse varmaankaan piankaan säveltää.

 
Rokkaavien rumpujen alkusivuilla neuvotaan mitä mikäkin nuottimerkintä tarkoittaa, ja itse nuotinluku on yhtä helppoa kuin Guitar Heron pelaaminen... :)
 
Yksinkertaisinta on rakentaa sekvensserin pianorullaikkunassa tahdin mittainen pätkä kahdeksasosia, joista joka toinen on hiljaisempi kuin muut. Ensimmäiselle neljäsosalle bassari, toiselle virveli, kolmannelle taas bassari ja neljännelle taas virveli. Siinä on hyvä perusrunko, josta saa helposti varioitua erilaisia tarpeen mukaan.
 
JPQ
21.07.2011 19:32:18 (muokattu 21.07.2011 19:34:44)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän ne merkinnät tiettyllä tasolla osaan eli tietyt yksityiskohdat ei vielä vähän tyyliä mute kait jota tarkoitan. ps. pitöä tuo kirja hankkia. ja hahmottaa mitä sanot... eli tarkennatko vielä mikä tuo neljäs osat tässä on ? nuotteja ajattelin mutta kun puhut sitä ennen kajhdeksosa nuottien käytöstä niin ei oikein tajua. Vika tietysti minussa (minulla hahmotus häiriö)... ja mitens 3/4 ja 5/4 vastineet menee ? :)
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
ammattimainen
23.07.2011 16:32:19 (muokattu 23.07.2011 16:33:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: varmaan pitää lukea kirjoja rumpujen soitosta ? koska toisten kappaleista korvalla kopiointi ei suju.
 
kyse on opettelemisesta
 
sen lisäksi kun tietää mihin niitä kapuloita lyödään ja montako kättä rumpaleilla noin yleisesti ottaen on ei pitäisi olla mitään ongelmia
olen ehkä maailman paskin rumpali, mutta rumpu sekvenssointi onnistuu melko kelvollisesti kun sitä on aikoinaan jauhanut/seurannut vierestä
 
ja väittäkööt kuka tahansa musatutkinnon suorittanut mitä tahansa, mutta teoriaa et siihen tarvitse
 
JPQ
24.07.2011 08:14:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ammattimainen: kyse on opettelemisesta
 
sen lisäksi kun tietää mihin niitä kapuloita lyödään ja montako kättä rumpaleilla noin yleisesti ottaen on ei pitäisi olla mitään ongelmia
olen ehkä maailman paskin rumpali, mutta rumpu sekvenssointi onnistuu melko kelvollisesti kun sitä on aikoinaan jauhanut/seurannut vierestä
 
ja väittäkööt kuka tahansa musatutkinnon suorittanut mitä tahansa, mutta teoriaa et siihen tarvitse

 
Jaa enkö jos haluan hyvän kuuloista? ja keksimättä liian omaperäistä. toki käsien määrä pitää muistaa josta sain jo vinkin että basaria,ride cymbaalia (anteeksi puoli kielisyyteeni) ja hihattia ei saa yhtä aikaa.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
ammattimainen
24.07.2011 20:14:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Jaa enkö jos haluan hyvän kuuloista?
 
mistä sä tiedät että se kuulostaa hyvältä jos sä et edes pysty kuulemaan sitä päässä?
 
teoria on vaan joku asia laitettuna paperille sen jälkeen kun joku muu on kuullut sen päässään; ikään kuin sääntö
 
et sä puhuessasikaan kielioppisääntöjä mieti kun ei tarvitse
 
JPQ: ja keksimättä liian omaperäistä
 
miten joku voi olla liian omaperäistä? kenen mielestä? mitä väliä?
 
JPQ
25.07.2011 01:29:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ammattimainen: mistä sä tiedät että se kuulostaa hyvältä jos sä et edes pysty kuulemaan sitä päässä?
 
teoria on vaan joku asia laitettuna paperille sen jälkeen kun joku muu on kuullut sen päässään; ikään kuin sääntö
 
et sä puhuessasikaan kielioppisääntöjä mieti kun ei tarvitse
 

 
miten joku voi olla liian omaperäistä? kenen mielestä? mitä väliä?

 
Minustakin jo menee jotkut liian pitkälle sikäli. ps. en jaksa epäasiallisia komentteja ei tarvitse pitää mutta olen saanut rumasti kirjoitettuja täytyy varmaan yrittää olla välimättä ja luottaa että fani ja muumama muu tykkää musastani.:)
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Ukko
29.07.2011 19:15:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos käytössä ei ole midi padeja niin kiipparit ovat seuraavaksi paras tapa.
 
COVS jäsen nro 6
Janus
30.07.2011 15:42:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: basaria,ride cymbaalia (anteeksi puoli kielisyyteeni) ja hihattia ei saa yhtä aikaa.
 
Ja menit uskomaan kun joku noin sanoi?
 
JPQ
30.07.2011 21:42:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janus: taidanpa sekoilla jotain rajotuksista se puhui... sotkenkohan sitten virvelin basarin nyt tai jotain...
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
baron
31.07.2011 13:58:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää nyt menee pikkuisen ohi aiheen mutta olen äskettäin saanut korkeatasoista musaopetusta (popjazzleiri) ja siellä joku maikka sanoi että olisi hyödyllistä jos mielessään laulaisi sen mitä aikoo soittaa ja treenitilanteessa jopa konkreettisesti.
 
Ja hänen mukaansa koskee myös rumpaleita:
Bum-tsiki bum-tsiki räts räts pling plong tai miten se nyt demosikaan sen.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
AZa
31.07.2011 22:44:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Tää nyt menee pikkuisen ohi aiheen mutta olen äskettäin saanut korkeatasoista musaopetusta (popjazzleiri) ja siellä joku maikka sanoi että olisi hyödyllistä jos mielessään laulaisi sen mitä aikoo soittaa ja treenitilanteessa jopa konkreettisesti.
 
Ja hänen mukaansa koskee myös rumpaleita:
Bum-tsiki bum-tsiki räts räts pling plong tai miten se nyt demosikaan sen.

 
Tuo pitää kyllä hyvinkin paikkansa, kummasti lähtee helpommin soitot kun ees jotenkin puolivillaisesti mölisee ne suullaan.
 
"Come on let's scratch the heavens one last time"
JPQ
01.08.2011 12:04:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuottien sijoittelut vaan tuonkin jälkeen mutta hyvää asiaa tässä on.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Hypetreme
01.08.2011 12:42:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse käytän EZdrummerin Metalheadz lisäriä,(ennen käytin Drumkit from helliä) mutta virveli äänen ja basari äänen olen korvannut muilla sampleilla käyttäen apTrigga2:sta sekä Drumagogia. Sain pari vuotta kikkailla tuon EZdrummerin kanssa ennen kuin sain järkevän kuuloisen rumpusetin. Vaikeuksia on vielä saada virvelistä napakan kuuloinen. Onko järkevää laittaa virvelikanavaan limiteriä miksaus vaiheessa? Kanavalla on kyllä kompressori mutta en sillä mitään kauheita ihmeitä ole saanut vielä aikaiseksi.
 
Jackson DXMG w/ Seymour Duncan SH-6- Fender Frontman 15w- M-Audio Profire 610- Yamaha HS50M
JPQ
02.08.2011 08:09:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edelliseen kirjoitukseen en voi muuta sanoa kun ei kuulu ketjun aiheeseen sinänsä (rumpukomppirn teosta kyse eikä soundien viilauksesta) ja yksi ohje jota yritän noudattaa jos kuulostaa hyvältä niin se on oikein eli kokisin niin että jos noin saavutat hakemasi voit tehdä noin.
 
ps. pitää varmaan itse silti eräät kirjat tänä vuonna ostella jos saisi insiraatiota ja perus apua jonka jälkeen ehkä onnistuisi kehittää omaakin. joka ei kuulosta liian typerältä...(no sellaista vaikea määroitellöä no yksi tekijä liiallinen monitoonisuus jos aitoja rumpuja esittävää osuutta luodaan jne lisäksi eräs jopa kliseinen jazz ja valssi
rumpu raita ja eräät muut jotka tiedän kliseiksi haluttaisi käyttää minulla kyllä Logicissa tuo jazz juttu muuten mutta haluaisin käyttää ezdrummerin rumpuja siihen eikä oikein nysväys halu riitä muuntaa et kuitenkin hyvän kuuloisen teoriaa tarvitsee lukea no kuitenkaan liian kokeellinenkaan en halua olla). Minulle rummut vaikein kohta basso osuuksien lisäksi. niihin ei vaan oman tyylini puitteissa ole mahdollista soveltaa kirjaa toisin kuin rumpuihin. ja niihin kun ajattelen niin ettei niidern tarvitse olla tiettyä yksikertaisempia niiden basso osuuksien niin se auttaa paljon niissä.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Hypetreme
02.08.2011 09:20:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Edelliseen kirjoitukseen en voi muuta sanoa kun ei kuulu ketjun aiheeseen sinänsä (rumpukomppirn teosta kyse eikä soundien viilauksesta) ja yksi ohje jota yritän noudattaa jos kuulostaa hyvältä niin se on oikein eli kokisin niin että jos noin saavutat hakemasi voit tehdä noin.
 
ps. pitää varmaan itse silti eräät kirjat tänä vuonna ostella jos saisi insiraatiota ja perus apua jonka jälkeen ehkä onnistuisi kehittää omaakin. joka ei kuulosta liian typerältä...(no sellaista vaikea määroitellöä no yksi tekijä liiallinen monitoonisuus jos aitoja rumpuja esittävää osuutta luodaan jne lisäksi eräs jopa kliseinen jazz ja valssi
rumpu raita ja eräät muut jotka tiedän kliseiksi haluttaisi käyttää minulla kyllä Logicissa tuo jazz juttu muuten mutta haluaisin käyttää ezdrummerin rumpuja siihen eikä oikein nysväys halu riitä muuntaa et kuitenkin hyvän kuuloisen teoriaa tarvitsee lukea no kuitenkaan liian kokeellinenkaan en halua olla). Minulle rummut vaikein kohta basso osuuksien lisäksi. niihin ei vaan oman tyylini puitteissa ole mahdollista soveltaa kirjaa toisin kuin rumpuihin. ja niihin kun ajattelen niin ettei niidern tarvitse olla tiettyä yksikertaisempia niiden basso osuuksien niin se auttaa paljon niissä.

 
Nyt oli kyllä vähän vaikea saada selvää, jospa käyttäisit pilkkuja jatkossa?
 
Jackson DXMG w/ Seymour Duncan SH-6- Fender Frontman 15w- M-Audio Profire 610- Yamaha HS50M
JPQ
02.08.2011 10:33:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytyy katsoa jos osaisin.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «