Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uutta vahvistinta, hyvät neuvot tarpeen
1
Tuffis
20.07.2011 00:50:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli oon ostamassa uutta vahvistinta
 
Kitarana toimii http://muusikoiden.net/artikkelit/1469
 
Pedaali löytyy: Boss me 25
 
vanhat vahvistimet ovat Micro cube ja joku harley bentonin 15w
 
Vahvistimella pitäisi olla kokoa sillä nykyään tulee soitettua "bändin" kanssa.
 
soittokokemusta on vähän alle 2v.
 
Kysymys kuuluu: MITÄ SUOSITTELISITTE, hinta MAX 450 €
 
Olen miettinyt http://www.thomann.de/fi/marshall_mg30fxnew.htm onko hyvä?
Marshall kuitenkin merkkivahvistin mutta sitten taas siinä just se merkki maksaakin.
vahvistimesta en niinkään säröjä tarvitse sillä pedaali ajaa sen asian, mutta mikäpä olisi hyvä sen kanssa. Micro cube eikä harley benton oikein sovellu siihen tehtävään eikä niistä lähde tarpeeksi ääntä, ainakaan selvästi.
 
Sitten vielä olisi kysymys
Minusta tuntuu että sg:ni mikit ovat vähän kärsineet, meinaan että ei lähde niin hyvä ääni mitä vuosi takaperin. Miten ne kannattaisi puhdistaa sillä pölyä näyttäisi jonkun verran olevan ympärillä. Varmaankin ihan semmosella sprayn tapasella paineilmapullolla saa pölyt pois? Tai mikä muu voisi olla vikana?
 
pekurides
20.07.2011 01:05:57 (muokattu 20.07.2011 01:09:35)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

heh..... jätit sen tärkeimmän kriteerin sitten kertomati:=)
 
toiset vahvistimet on hiukan suunniteltu erilaisiin musatyyleihin kuin toiset ja kaikista lähtee erilaiset pörinät mutta minkälaiset pörinät ovat sinun makuusi sitä ei voi kukaan tietää varsinkaan jos et mitään toiveita kerro, no villi arvaus : heviä?
 
Bugeralta joku 6262 vai mitä niitä oli combo, et ehkä tarvi enää sitä rakasta bossin pedaaliasi:=)
 
ainii... pöly ei vaikuta millääntavalla mikkien toimintaan, olet vain kyllästynyt saundiin.
 
...tai ehkäpä olisi aika vaihta uudet kielet?
(useimmat vaihtelee kerran kuussa jossei paljoa keikkaile)
 
pws. laitetaan nyt vielä linkki:
http://www.thomann.de/fi/bugera_6262212.htm
 
Rumpali hakusessa!
Tuffis
20.07.2011 01:11:12 (muokattu 20.07.2011 01:21:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nii joo sehän se jäi.
 
Pääasiassahan sitä heviä tulee soitettua, Metallica, Avenged Sevenfold, Bullet yms.
mutta on sitä abban gimme biisiäki tullu soitettua ku sille päälle sattuu :D
 
Pitääpä tsekata tuo vahvistin, kiitos vastauksestasi ja neuvoistasi
 
Kielet kyllä pitäisi tosiaan vaihtaa, mutta on niin ylihintaan tuossa musiikkiliikkessä lähellä ja pieni putiikki nii ei oikei oo vahvistimia mitä pääsisi kokeilemaan
 
Aika mahtavalta vaikuttaa tuo vahvistin. Muutaman arvostelun luin ja youtubestä muutaman videon katsoin.
Kiitos!!
 
Josid
20.07.2011 15:57:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa katsoa myös torilta käytettyjä, tuohon hintaan löytyy hyviäkin pelejä. Eräs ENGL Thunder-combo saattaisi myös irrota tuohon hintaan ;)
 
You can't solve all the world's problems with a shotgun!
Objectif Lune
20.07.2011 16:32:25 (muokattu 20.07.2011 16:32:48)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä vinkki varmasti tuo Bugera. Myös Blackstarin pienimmät putkicombot menevät hintansa puolesta budjettiisi ja voivat sopia tarkoituksiisi.
 
Tuosta linkittämästäsi Marshallista vielä sen verran, että tosiaan vaikka kyseessä on merkkituote, on kyseessä myös halpisvahvistin. Monien isojen merkkien niillä vahvistimilla, jotka ovat merkin nostaneet arvostukseen, ja halvoilla vahvistimilla ei ole mitään muuta tekemistä keskenään kuin nimi. Niinpä tuota marshallia ei välttämättä kannata ostaa ainakaan sen vuoksi, että jollain musiikillisella esikuvallasi on Marshall, jonka soundista pidät.
 
http://www.thomann.de/fi/blackstar_ht5_combo.htm Tuollaista hyvin kehuttua Blackstaria muistaakseni kokeilin jossain vaiheessa ja vaikutti kelpo peliltä. 5 putkivattia toki ei jokaisen bändin kanssa riitä, mutta ei riitä 30 transistoriwattiakaan, joita tuosta Marsusta löytyy. (Itseltänihän löytyy about budjettiisi menevä Carvin Vintage 16, mutta luulen, ettei sitä kannata suositella heviin, vaikka erinomainen vahvistin onkin.)
 
Oletko muuten varmistunut, että lähimusiikkikauppasi on myös tinkimisen jälkeen ylihinnoiteltu. Aika monissa kaupoissa hinnat putoaa, kun mainitsee, että houkuttaa ulkomailta tilaaminen hintojen puolesta. Näin ainakin silloin kun olen itse ostellut jotain. :)
 
inrock
20.07.2011 19:56:15 (muokattu 20.07.2011 19:58:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen Voxin Valvetronixia. Siinä on neljä muistipaikkaa, 22 eri vahvistinmallinnosta jne... Kyllä lähtee sirkkelöinnit ja mukavat kliinit :) Humpasta heviin ja päinvastoin. Sopii vielä budjettiin..
 
Ite ostin oman VT100 Voxin torilta hintaan 230€ ja ei oo hetkeekään kaduttanut. Tuosta 100W versiosta ainaki lähtee ääntä bändillekin asti, ja voi himassakin soitella hyvillä soundeilla mukavalla kuunteluvolalla koskapa värkissä on portaaton tehonsäätö 0-100W. Tietysti tuosta on pienempitehoisiakin versioita.
 
Sitten on vielä ne ADVT-sarjalaiset.. Niistä en tiiä. Kannattaa ainakin kokeilla tota Voxia :)
 
E: Niin siis se jäi sanomatta, että tuossahan on yks putki tuossa myllyssä ja että pienempitehoinenkin varmasti metelin puolesta riittää bändihommaan. :)
 
Montako surrealistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu?
lavaamo
20.07.2011 20:14:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

inrock:
 
E: Niin siis se jäi sanomatta, että tuossahan on yks putki tuossa myllyssä ja että pienempitehoinenkin varmasti metelin puolesta riittää bändihommaan. :)

 
Jos trankkupeliä miettii niin ei kannata alle 100 wattiasta hankkia bändikäyttöön. Yhtään Valvetronixia väheksymättä, yksi putki tuskin tuo autuutta.
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Antti1
20.07.2011 20:16:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lavaamo: Jos trankkupeliä miettii niin ei kannata alle 100 wattiasta hankkia bändikäyttöön. Yhtään Valvetronixia väheksymättä, yksi putki tuskin tuo autuutta.
 
Höpötipöpöti. Mä oon pärjännyt sekä 30W että 50W Valvetronixeilla useissa eri bändeissä ilman mitään ongelmia. Sen lisäksi on kokemuksia monista muistakin pienempitehoisista trankuista bändeissä ja aina on toimeen tultu, joskus jopa oikein hyvinkin.
 
Osta osta
ravensoul
20.07.2011 20:48:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Höpötipöpöti. Mä oon pärjännyt sekä 30W että 50W Valvetronixeilla useissa eri bändeissä ilman mitään ongelmia. Sen lisäksi on kokemuksia monista muistakin pienempitehoisista trankuista bändeissä ja aina on toimeen tultu, joskus jopa oikein hyvinkin.
 
Mutta se vaatineekin jo koko porukalta vähän taitoa hommaan, että osataan sovittaa ne soundit ja tasot toisiinsa (ainakin metallisemmasta musakista puhuttaessa). Itse en kyllä usko että olisin meidän amatööriporukassa, varsinkaan alkuvaiheessa, ollut kovinkaan onnellinen 30W trankkumallintavalla.
 
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Antti1
20.07.2011 23:00:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ravensoul: Mutta se vaatineekin jo koko porukalta vähän taitoa hommaan, että osataan sovittaa ne soundit ja tasot toisiinsa (ainakin metallisemmasta musakista puhuttaessa). Itse en kyllä usko että olisin meidän amatööriporukassa, varsinkaan alkuvaiheessa, ollut kovinkaan onnellinen 30W trankkumallintavalla.
 
No tää on se kääntöpuoli. Onneksi noi projektit ei olleet mitään uransa alkupuolella olevia metallimölinöitä, joten selvisin vähän pälkähästä siinä mielessä. Toisaalta kyllä vedin aika kovaäänisessäkin metallibändissä kahdet treenit keikkatuurausta varten Peavey Vypyr 30:llä ja se riitti kans. Soundi ei kyl ollut kaunis, mut se onkin vähän aavisteltavissa tossa tilanteessa.
 
Osta osta
inrock
21.07.2011 00:31:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En sitten sitä putken todellista vaikutusta tiiä tohon soundiin ja voluumitasoon, mutta hyvä vekotin on! Meteliä irtoo kovastikin siedettävällä soundilla!
 
Montako surrealistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «