Olen juuri aloittanut basson soittamisen ja haluaisin oppia myös teoriaa. Olen opetellut basson kielet ja sävelet. Yritin soittaa tehosekoittimen ''maailma on sun'' kappaletta mutta siinä oli tällaisia merkintöjä: ''Am, Dm, E7''. Miten nuo soitetaan bassolla? Otanko tavallisesti A, D ja E? Sitten, onko esim. G# sama kuin Ab? Jos kitaristi soittaa esim. a-mollia tai muita mollisointuja, mitä basistin kuuluisi soittaa? Olen tosiaan aloittelija. Kiitos jos joku jaksaa neuvoa! |