Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pieni kysymys PayPalista ja pankkitileistä
1 2
Cultösaurus
26.06.2011 18:31:03 (muokattu 26.06.2011 18:31:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heipä hei,
 
mietin, mihinkä osioon tämän viestin lätkäisisi, mutta koska sentään välillisesti liittyy kitarakamoihin, niin arvelin tänne sitten laittaa. Eli, niinkin pienestä asiasta on kysymys kuin tuosta pankkitilien linkittämisestä PayPaliin. Onko mahdollista siis tehdä niin, että liittää Visa Electronin PayPal-tiliinsä siten, että PayPal napsii siirrettävät rahat toiselta korttiin sidotulta tililtä? Eli siis loisin Nordeaan oman normaalin käyttötilini rinnalle jonkin säästötilin tms., jolle siirtäisin rahaa vain PP-ostoja varten.
 
Jucciz
26.06.2011 18:53:57 (muokattu 26.06.2011 18:55:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onnistuu.
 
Tai siis: PayPal on kytketty tietyn numeroiseen luotto- tai debit-korttiin, joka puolestaan on kytketty johonkin tiliin.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Cultösaurus
26.06.2011 18:59:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Onnistuu.
 
Tai siis: PayPal on kytketty tietyn numeroiseen luotto- tai debit-korttiin, joka puolestaan on kytketty johonkin tiliin.

 
Kiitokset varmistuksesta! Jotakin tämänsuuntaista olin lueskellutkin.
 
B-tone-flat
26.06.2011 19:24:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on myös visa electron kortille oma tili jonne siirrän rahaa tarvittaessa. Jos sitten jostain kumman syystä joku yrittää jotain välistävetoa niin ei tule pahaa tappiota. kop kop.
 
Marshall Amp makes Amazing Noise and has a Black Tone
nakedzen
26.06.2011 19:25:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Helpompi ehkä vielä niin että teet vain tilisiirron PP-tilillesi suoraan? Katso "top up account". Tuossa tosin menee joku 3-4 pvä että rahat näkyvät siellä.
Jucciz
26.06.2011 19:34:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nakedzen: Helpompi ehkä vielä niin että teet vain tilisiirron PP-tilillesi suoraan? Katso "top up account". Tuossa tosin menee joku 3-4 pvä että rahat näkyvät siellä.
 
Mun mielestä tossa vesittyy koko PayPal:in kätevyys, joka on juuri siinä, että jos jonkun ostoksen tekee, maksun saa suoritettua heti minne tahansa päin maailmaa, myyjä näkee maksusuorituksen muutamassa sekunnissa ja tavarakin lähtee liikenteeseen parhaimmillaan jo samana päivänä.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
GrooverMan
20.12.2011 18:48:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jatkanpa tänne. Avasin vastikään eBay tilin ja tänään PayPal tilin. Nyt tein ekoja huutoja ja tuli mieleen että mikäänhän ei tuolla eBayssa varmista että mulla on PayPal. Eli jos oletettaisiin ettei mulla olis PayPal tiliä ja oletetaan samaan syssyyn ettei mulla noin muutenkaan olis pätäkkää ostaa huutamaani kohdetta (olettaen että voittaisin huudon), niin miten se homma etenisi? Ja miten se etenee kun nyt mulla on toi PayPal ja voittaisin huudon? Kyselee PayPal tiedot jne.?
 
I started out with nothing, and I still got most of it left. - Seasick Steve
wuchi
20.12.2011 18:55:10 (muokattu 20.12.2011 18:55:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GrooverMan: Jatkanpa tänne. Avasin vastikään eBay tilin ja tänään PayPal tilin. Nyt tein ekoja huutoja ja tuli mieleen että mikäänhän ei tuolla eBayssa varmista että mulla on PayPal. Eli jos oletettaisiin ettei mulla olis PayPal tiliä ja oletetaan samaan syssyyn ettei mulla noin muutenkaan olis pätäkkää ostaa huutamaani kohdetta (olettaen että voittaisin huudon), niin miten se homma etenisi? Ja miten se etenee kun nyt mulla on toi PayPal ja voittaisin huudon? Kyselee PayPal tiedot jne.?
 
Mulla ei ole kokemusta muulla tavalla maksamisesta ebayssa kun PayPalilla. Voitettuasi huudon sulle tulee sekä ebayhin että sähköpostiin ilmoitus että olet voittanut huudon ja siinä yhteydessä on PayPalin 'pay now' nappi josta kätevästi voi heti maksaa. Toki sen voi jättää myöhemmäksikin mutta yleensä siinä on joku takaraja mihin mennessä pitää maksaa.
 
Edit. Kirj.virh.
 
GrooverMan
20.12.2011 19:11:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wuchi: Mulla ei ole kokemusta muulla tavalla maksamisesta ebayssa kun PayPalilla. Voitettuasi huudon sulle tulee sekä ebayhin että sähköpostiin ilmoitus että olet voittanut huudon ja siinä yhteydessä on PayPalin 'pay now' nappi josta kätevästi voi heti maksaa. Toki sen voi jättää myöhemmäksikin mutta yleensä siinä on joku takaraja mihin mennessä pitää maksaa.
 
Edit. Kirj.virh.

 
Ok, tämä selvensi asiaa. Lähinnä tää askarruttaa kun PayPal on vielä tilassa Get Verified, eli en oo varma voiko tolla vielä maksaa...
 
I started out with nothing, and I still got most of it left. - Seasick Steve
ReBeat
20.12.2011 19:22:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GrooverMan: Ja miten se etenee kun nyt mulla on toi PayPal ja voittaisin huudon? Kyselee PayPal tiedot jne.?
 
Jos voitat jotain niin siellä näkyy voitettujen kohteiden listassa ja voitetun kohteen omalla sivullakin joku "pay now" painike, jolla houkutellaan maksamaan. Sitten kun klikkaat sitä ja jos valitset maksutavaksi Paypalin, niin se etenee samoin kuin tekisit jotain ostoksia verkkokaupassa ja sut ohjataan maksuvaiheessa vaikkapa pankin sivulle. Mutta tässä se menee siis automaattisesti Paypalin sivustoille ja kirjaudut sinne sitten sisään. Siellä näkyy sitten automaattisesti, että olet maksamassa eBay-kohdetta xxxx ja haluatko varmasti maksaa jne. Kun olet hyväksynyt Paypal-maksun, niin sieltä ohjataan takaisin ... "palataan palveluntarjoajan sivulle" tms..
 
Jos sulla ei ole Paypalia, niin sitten kannattaa kysellä myyjältä tilitiedot ja laitat IBAN ja BIC koodeilla tilisiirrolla rahat menemään kun kokonaissumma on selvillä. Sitten eBayssä voi sinne kohteen statukseen käydä merkkaamassa että se on maksettu. Paypalilla maksaessa se muuttuu sinne automaattisesti kun ne systeemit on synkassa.
 
Jos ei ole pätäkkää maksaa voittamaansa kohdetta niin sitten se homma kuivuu vaan kokoon jotenkin. Myyjälle kannattaa toki ilmottaa, eikä tehdä niin että jättäis asian vaan roikkumaan hamaan tulevaisuuteen. Mutta jos myyjää vituttaa niin kyllä se pystyy antamaan jopa negatiivisen palautteen.
 
nakedzen
20.12.2011 23:31:21 (muokattu 20.12.2011 23:33:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Mun mielestä tossa vesittyy koko PayPal:in kätevyys, joka on juuri siinä, että jos jonkun ostoksen tekee, maksun saa suoritettua heti minne tahansa päin maailmaa, myyjä näkee maksusuorituksen muutamassa sekunnissa ja tavarakin lähtee liikenteeseen parhaimmillaan jo samana päivänä.
 
Paypalin kätevyys on mulle siinä ettei tarvitse levitellä luottokorttinumeroa ympäri nettiä, sekä juuri tuo että pystyy maksamaan tilisiirrolla parissa päivässä jenkkeihin jos en halua luotolla ostaa. Ja se että rahat saa takaisin jos postissa saapuukin tiiliskivi, toisin kuin suoraan myyjälle tilisiirrolla maksaessa.
oiva tumpeloinen
20.12.2011 23:34:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ReBeat: Jos voitat jotain niin siellä näkyy voitettujen kohteiden listassa ja voitetun kohteen omalla sivullakin joku "pay now" painike, jolla houkutellaan maksamaan. Sitten kun klikkaat sitä ja jos valitset maksutavaksi Paypalin, niin se etenee samoin kuin tekisit jotain ostoksia verkkokaupassa ja sut ohjataan maksuvaiheessa vaikkapa pankin sivulle. Mutta tässä se menee siis automaattisesti Paypalin sivustoille ja kirjaudut sinne sitten sisään. Siellä näkyy sitten automaattisesti, että olet maksamassa eBay-kohdetta xxxx ja haluatko varmasti maksaa jne. Kun olet hyväksynyt Paypal-maksun, niin sieltä ohjataan takaisin ... "palataan palveluntarjoajan sivulle" tms..
 
Jos sulla ei ole Paypalia, niin sitten kannattaa kysellä myyjältä tilitiedot ja laitat IBAN ja BIC koodeilla tilisiirrolla rahat menemään kun kokonaissumma on selvillä. Sitten eBayssä voi sinne kohteen statukseen käydä merkkaamassa että se on maksettu. Paypalilla maksaessa se muuttuu sinne automaattisesti kun ne systeemit on synkassa.
 
Jos ei ole pätäkkää maksaa voittamaansa kohdetta niin sitten se homma kuivuu vaan kokoon jotenkin. Myyjälle kannattaa toki ilmottaa, eikä tehdä niin että jättäis asian vaan roikkumaan hamaan tulevaisuuteen. Mutta jos myyjää vituttaa niin kyllä se pystyy antamaan jopa negatiivisen palautteen.

 
Toimiiko PayPal nykyisin ihan noin vain Ebayn kanssa? Tai siis tiedän, että toimii, mutta ennen ne piti ainakin yhteyttää toisiinsa. Vasta sitten tuli tekstit suorana putkena painamalla ok-nappulaa joka välissä. Ei siinä, ettäkö PayPal olisi muutenkaan hankala käyttää.....
ReBeat
20.12.2011 23:52:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Toimiiko PayPal nykyisin ihan noin vain Ebayn kanssa? Tai siis tiedän, että toimii, mutta ennen ne piti ainakin yhteyttää toisiinsa. Vasta sitten tuli tekstit suorana putkena painamalla ok-nappulaa joka välissä. Ei siinä, ettäkö PayPal olisi muutenkaan hankala käyttää.....
 
Niin juu... ne pitää tosiaan linkittää ensin. "My Account" ja sieltä "PayPal account" ... niin sieltä sen pystyy suorittamaan.
 
darrell
21.12.2011 09:52:32 (muokattu 21.12.2011 09:53:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PayPalin kätevyys tulee esille myös mahdollisissa reklamaatioissa, oletpa sitten ostajana tai myyjänä.
 
Mulle kävi kerran niin, että "concert ready" kuntoinen jatsikitara ei minun tulkinnan mukaan ollutkaan aivan sitä mitä oli luvattu (nauhoihin vaadittiin Lottoselta 80€ remontti). Reklamoin tästä ystävällisesti myyjää Saksassa ja hän palautti nauhatyöhön menneet rahat mun PayPal tilille.
 
E: Kaupat siis eBayn kautta ja rahaliikenne PayPalin kautta.
 
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
artal
21.12.2011 20:40:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän Paypaliin on ihan fiksua linkittää luottokortti, jos sellaisen omistaa. Paypal ei välitä luottokorttitietoja eteenpäin maksun saajalle, vaan hoitaa rahan ottamisen luottokorttitililtä ja maksun toimittamisen eteenpäin.
 
Silloin on myös luottokorttifirma välissä kusetuksien varalta, eli ei tarvitse maksaa ennen kuin saa tavaran. Luottokorttifirmaan voi myös aina tehdä valituksen, jos ei esim. saa tilaamaansa tavaraa.
 
joukov
22.12.2011 11:57:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aikaisemmin PayPal-tilissä oli ominaisuus, joka esti yli $700 siirrot jos tiliä ei ole varmistanut.
 
Vice President of KISS Army Finland KAF-jäsenkortilla Bar Bäkkärin ja On The Rocksin hanajuomista -50%. Liity -> www.kissarmyfinland.com
JeKo
11.05.2012 12:31:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei, tulipas eteen tällanen tilanne, että mulla on tuolla PayPal-tilillä nyt hieman rahaa (eli balance näyttää pientä kasaa euroja). Yleensä kun oon PayPalia käyttänyt, niin rahat on otettu suoraan luottokortin kautta tililtä. Miten saan nyt maksettua ostoksen niin, että se menee tuosta balancesta eikä suoraan tililtä? Tattista.
 
"The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
Instrumentaalikitarointia
Entropia666
11.05.2012 12:37:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JeKo: Hei, tulipas eteen tällanen tilanne, että mulla on tuolla PayPal-tilillä nyt hieman rahaa (eli balance näyttää pientä kasaa euroja). Yleensä kun oon PayPalia käyttänyt, niin rahat on otettu suoraan luottokortin kautta tililtä. Miten saan nyt maksettua ostoksen niin, että se menee tuosta balancesta eikä suoraan tililtä? Tattista.
 
Mulla noi on menny automaattisesti ekana sieltä paypalista ja jäljelle jäävä osuus sitten luottokortilta.
 
Rokkifotoja: H A J E . F I
phiit
11.05.2012 12:45:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entropia666: Mulla noi on menny automaattisesti ekana sieltä paypalista ja jäljelle jäävä osuus sitten luottokortilta.
 
Menee jos on samaa valuuttaa ostosten kanssa eli dollareina Paypalissa, ja esim ebayssa dollreina hinnat, muutoin menee tililtä.. sama tietty toisinpäin eurot & eurot
 
Entropia666
11.05.2012 12:54:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

phiit: Menee jos on samaa valuuttaa ostosten kanssa eli dollareina Paypalissa, ja esim ebayssa dollreina hinnat, muutoin menee tililtä.. sama tietty toisinpäin eurot & eurot
 
Onko näin? Mulla on semmonen käsitys että se kääntää automaattisesti. Meinaan vaan että ostan aina lähinnä jenkeistä ja briteistä, eli dollareina tai puntina.
 
Rokkifotoja: H A J E . F I
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «