Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Bänditoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Suomalainen bändielämys
1
WeAreDownstairs
12.06.2011 02:44:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen juuri muuttanut Suomeen ulkomailta ja itse etsin tässä bändiä (olen jo laittanut pari ilmoitusta Wanted osastoon). Mietin tässä vaan että minkälaista on soittaa bändissä Suomessa, ja minkälaisia mahdollisuuksia on? Minkälaisissa paikoissa tämmöset perus nuoriso rock/metal/punk bändit soittaa?
Ois kiva tietää enemmän Helsingin bändimahdollisuuksista ja että mistä aloittaa semmoisen verkon rakentamisen että vois löytyä ihan kunnon bändi. Etsin itte semmosta aika experimental ja heavy punk/hardcore tyyppistä bändiä. Soitan kitaraa ja laulan kanssa (enemmän scream taitoja kyllä)
Ja terve vaan kaikille teille!
:)
 
FuguManiac
27.06.2011 17:53:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, sanotaanko näin että tuskin se ulkomailla soittelusta radikaalisti eroaa... Ja kuten minkä tahansa asian kanssa, kokemukset on hyvin henkilökohtasia ja vaihtelee laidasta laitaan.
 
Sen "oman" bändin löytyminen voi ottaa aikaa ja viime kädessä kyse on kuitenkin henkilökemioista.
 
Helsingin mahiksista en osaa sanoa mitään, tiedän vaan että täällä rapakon takana (Porissa) esiintymismahikset ei oo kaksiset: baarit haluaa bändejä, jotka jo tunnetaan ja nuorisotalot ym. järjestää tilaisuuksia harva se päivä.
 
Karaokella on yhtä paljon tekemistä musiikin kanssa kuin valmispizzalla on ruaanlaiton kanssa.
Objectif Lune
04.07.2011 12:27:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä Helsingissä keikoille pääsee, mutta yleisön saaminen on vaikeaa. Treenikämppien saaminen vielä vaikeampaa. Mun kokemus on, että soittamalla ilmaiseksi tuttujen järjestämissä tapahtumissa, voi saada tosin hyvän yleisön, joka oikeasti kuuntelee ja haluaa saada keikasta paljon irti. Jos haluaa saada rahaa ja kiertää oikeilla keikoilla oikeissa baareissa, yleisöä on vaikeaa saada 10-20 enempää, jos ei ole nimeä tai lämppää nimekästä bändiä.
 
Nimi siis ei vielä tarkoita, että on levysoppari ja arvostelut NYT-liitteessä. Täällä vaan ihmiset ei käy keikoilla vaan Hartwall-areenalla katsomassa Musea.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «