Borlag 30.05.2011 21:54:20 | |
---|
MrRomeo: Tällä logiikalla YouTube on myös "laiton sivusto". Oletko tätä mieltä? Juu en. Kerros millä periaatteella sivusto, joka antaa ihmisten kuunnella ilmaiseksi musiikkia, joka ei ilmiselvästi hanki artistien hyväksyntää kyseisen musiikin jakeluun, on laillinen? Youtube on kaikelle videolle tarkoitettu, ja sieltä poistetaan laiton materiaali raportoinnin jälkeen. Tuonne ei taida itse voida lisätä mitään, eli nuo laittomat kappaleet ja levyt ovat itse sivuston sinne lisäämiä. Väännetäänkö lisää rautalangasta? |
Kinnus-Ville 30.05.2011 22:06:20 | |
---|
Traditional: Ghost. Vau. Palautti paloni deviniin tämä. Nimibiisi on kyllä us-ko-ma-ton. Tulee mieleen joskus kauan sitten kuunneltu Vangeliksen Oceanic ja vaikka mitä muuta. |
Parasite 30.05.2011 22:17:27 | |
---|
Borlag: Juu en. Kerros millä periaatteella sivusto, joka antaa ihmisten kuunnella ilmaiseksi musiikkia, joka ei ilmiselvästi hanki artistien hyväksyntää kyseisen musiikin jakeluun, on laillinen? Youtube on kaikelle videolle tarkoitettu, ja sieltä poistetaan laiton materiaali raportoinnin jälkeen. Tuonne ei taida itse voida lisätä mitään, eli nuo laittomat kappaleet ja levyt ovat itse sivuston sinne lisäämiä. Käsittääkseni tuolta myös muuten poistetaan laiton materiaali raportoinnin jälkeen. "Arskan leffoissa kameramiehet käyttää stuntteja, koska normaalit kameramiehet ei voi taltioida mitään niin päällikköä" -Muuan anonyymi hörhö |
ansikki 30.05.2011 22:21:46 | |
---|
Borlag: Tuonne ei taida itse voida lisätä mitään, eli nuo laittomat kappaleet ja levyt ovat itse sivuston sinne lisäämiä. Wikipedia: "Palvelua rahoitetaan mainoksilla. Halutessaan mainoksista pääsee kolmen dollarin kuukausimaksulla. Grooveshark antaa rekisteröityjen käyttäjien ladata sivustolle omalta tietokoneeltaan musiikkia, Siksi sitä voisi verrata videopalvelu youtubeen." Mutta myös: "Groovesharkista voi löytää musiikkia, jota ei ole vielä edes julkaistu. Sivusto onkin saanut paljon kritiikkiä laittomasta musiikin levittämisestä ja tekijänoikeuksien rikkomisesta. Sivuston ylläpitäjä onkin ilmoittautunut vapaaehtoiseksi poistamaan kaikki kappaleet, jotka levy-yhtiöt ilmoittavat laittomiksi." |
Informaatiokameli 30.05.2011 23:39:29 | |
---|
Tämä Ghost on ihan saatanan hyvä. Everybody loves somebody but nobody loves rumpali. |
MrRomeo 30.05.2011 23:46:10 | |
---|
Borlag: Juu en. Kerros millä periaatteella sivusto, joka antaa ihmisten kuunnella ilmaiseksi musiikkia, joka ei ilmiselvästi hanki artistien hyväksyntää kyseisen musiikin jakeluun, on laillinen? Youtube on kaikelle videolle tarkoitettu, ja sieltä poistetaan laiton materiaali raportoinnin jälkeen. Tuonne ei taida itse voida lisätä mitään, eli nuo laittomat kappaleet ja levyt ovat itse sivuston sinne lisäämiä. Väännetäänkö lisää rautalangasta? Joo ei väännetä, offtopicia on etkä näköjään ole asiaan perehtynyt. Käyttäjä ansikkin lainaus kiteytti oleellisen - p2p-pohjaisesta toiminnasta on kyse ja sisältö tulee käyttäjiltä - kuten YouTubessakin. Miksi mitään? Miksei ennemminkin ei mitään? |
Borlag 30.05.2011 23:48:05 | |
---|
Parasite: Käsittääkseni tuolta myös muuten poistetaan laiton materiaali raportoinnin jälkeen. Jotain positiivista sentään. Sama wikipedia artikkeli mainitsee ohimennen parikin isompaa levy-yhtiötä jotka ovat haastaneet Groovesharkin oikeuteen. Toisaalla samassa artikkelissa mainitaan kiva pikku EULA viritelmä jossa käytännössä sanotaan suoraan "ei me mitään olla tehty, se oli noi muut; meidän käyttäjät." Eli pyörittelee asiaa miten päin tahansa, piraattisivuhan tuo on. |
MrRomeo 01.06.2011 00:46:13 | |
---|
Borlag: Jotain positiivista sentään. Sama wikipedia artikkeli mainitsee ohimennen parikin isompaa levy-yhtiötä jotka ovat haastaneet Groovesharkin oikeuteen. Toisaalla samassa artikkelissa mainitaan kiva pikku EULA viritelmä jossa käytännössä sanotaan suoraan "ei me mitään olla tehty, se oli noi muut; meidän käyttäjät." Eli pyörittelee asiaa miten päin tahansa, piraattisivuhan tuo on. Saahan sitä oikeuteen haastaa kenet tahansa. Joku voi sanoa piraattisivuksi, mutta laki/laittomuus on kuitenkin eri juttu. :) Miksi mitään? Miksei ennemminkin ei mitään? |
vt1100 01.06.2011 04:27:42 | |
---|
Ottamatta kantaa sivun laillisuuteen/laittomuuteen, mahdollisuus kuunnella kotona ennen ostopäätöstä on pelkästään hyvä juttu. Tosin nyt ei koske omalla kohdalla kun levyt joka tapauksessa on tilauksessa :) |
Borlag 01.06.2011 08:28:17 | |
---|
MrRomeo: Saahan sitä oikeuteen haastaa kenet tahansa. Joku voi sanoa piraattisivuksi, mutta laki/laittomuus on kuitenkin eri juttu. :) Samalla periaatteella pirate bay ja demonoid ovat täysin laillisia. Eiväthän hekään jaa mitään laitonta itse palvelimillaan, vaan ne tulevat käyttäiltä itseltään. Mutta juu, turha tästä enempää jauhaa. Piraatit puolustelevat tekojaan milloin milläkin, tällä kertaa sillä että HevyDevy perkele, Ghost on kova! |
bedlam 01.06.2011 10:09:04 | |
---|
vt1100: Ottamatta kantaa sivun laillisuuteen/laittomuuteen, mahdollisuus kuunnella kotona ennen ostopäätöstä on pelkästään hyvä juttu. Juu, kyllä elokuvatkin pitäisi saada katsoa ilmaiseksi ennen ostamista. Eikun. |
Landstr 01.06.2011 15:11:52 (muokattu 01.06.2011 15:12:49) | |
---|
vt1100: Ottamatta kantaa sivun laillisuuteen/laittomuuteen, mahdollisuus kuunnella kotona ennen ostopäätöstä on pelkästään hyvä juttu. Tosin nyt ei koske omalla kohdalla kun levyt joka tapauksessa on tilauksessa :) Tähän en kyllä yhdy vaikka decon tulikin ladattua, sekin siksi etten malttanut ja kadun sitä, sillä mielestäni osa levyjen kuuntelua tai enemmänkin levyistä nauttimista on juuri se odotus uutta levyä kohtaan ja se uskomaton tunne kun saa levyn ensi kertaa käteen ja voi ensimmäistä kertaa kuunnellessa hipelöidä kansilehtistä yms . Hienoa mielestäni on myös ostaa extempore levykaupasta levy kuulematta sitä ensin. Parasta on kun sika säkissä on mehevä ja siitä nauttii kuin kinkusta jouluna. Joskus tulee huonoja ostoksia, mutta onhan iso levykokoelma kuitenkin pirun hieno. www.mikseri.net/refrainexitium www.myspace.com/groovinghorseband www.arctifall.com |
vt1100 01.06.2011 16:16:16 | |
---|
No kyllähän nyt joku kuuntelusivusto on pienempi paha kuin piratebayt ja muut sontalaatikot, ja johan monet bändit antavat mahdollisuuden materiaalin kuunteluun ennen ostopäätöstä. Ja onhan toki Spotify vajavaisine valikoimineen...Mutta väitelkää aiheesta toki lisää, itse olen tätä mieltä. Nimimerkillä "en ole kuunnellut Deconia tai Ghostia etukäteen, oikeasti" |
Meadow 01.06.2011 20:36:19 | |
---|
vt1100: No kyllähän nyt joku kuuntelusivusto on pienempi paha kuin piratebayt ja muut sontalaatikot, ja johan monet bändit antavat mahdollisuuden materiaalin kuunteluun ennen ostopäätöstä. Millä tavalla pienempi paha? Käytännössä sama toimintaperiaate kaikilla. |
vt1100 01.06.2011 20:39:55 (muokattu 01.06.2011 20:42:08) | |
---|
No jos esim pirate baysta voita ladata koneellesi musiikkia mutta groovesharkista käsittääkseni ei? Ja mun osalta tää offarilässytys loppu tähän, levyjä odotellessa... |
pehko 08.06.2011 13:50:57 | |
---|
hoh....Sue antanu Deconstructionille 6/10 ja Ghostille 5/10. Tosin, siellä ei oo tainnu Devyn setit aikasemminkaan liiemmin upota. =D ei sitte |
ramionparas 08.06.2011 14:10:47 | |
---|
pehko: hoh....Sue antanu Deconstructionille 6/10 ja Ghostille 5/10. Tosin, siellä ei oo tainnu Devyn setit aikasemminkaan liiemmin upota. =D mitäs ne valitti noista?.. http://www.evilpiggy.tk
http://www.mikseri.net/epm
http://www.myspace.com/evilpiggymachine |
pehko 08.06.2011 14:50:08 | |
---|
ramionparas: mitäs ne valitti noista?.. no Decunstrutionista että punainen lanka puuttuu ja levy on muutenkin tahallaan vesitetty Alien jne. Ghostista taas että se on hyvää musaa jos tarvii tavoittaa uni, muuta perustelua sen julkaisulle ei löydä. Mitään uutta ei kuulemma löydy. =D ei sitte |
AnonHero 08.06.2011 16:53:57 | |
---|
2 viikkoa suurin piirtein enään :P. Jotain syystä hypeni Deconia kohtaan on tässä viime viikkoina laskenut mutta Ghost kiinnostaa tosi paljon. |
Onhan Deco aika "sekava" muttei ollenkaan huono, vaikkei se ylläkään Devinin parhaimpiin levytyksiin mutta silti vertaaminen Alieniin??Ei ole tainnut Suelainen paljon jaksaa levyihin tutustua. |