Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sleepy Sleepers Rokkidiggarissa - Yamaha Electonen historia
1
Saarinen Sami
08.06.2011 11:50:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näin eilen YLE Teemalta Sleeppareiden pari biisia Rokkidiggari -ohjelmassa. Ekassa biisissä Kuka Mitä Häh? näkyi Yamahan Electone jonkun naisen soittamana.
 
Tietääkö kukaan enempää Sleeppareiden kokoonpanoista ja käytetyistä soittimista noihin aikoihin? Rokkidiggarin ilmestymisvuosi näytti olevan -81.
 
Itseäni asia kiinnostaa nimenomaan tuon Electonen (YC-10) osalta. Minulla on ollut kyseinen soitin -90 luvun alkupuolelta ja pelastaessani soittimen kaatopaikkakohtalolta, kuulin, että soitin olisi saatu itse Mato Valtoselta.. Lieneekö ollut sama soitin mikä näkyi rokkidiggari-ohjelmassa. :)
 
juici
08.06.2011 23:19:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saarinen Sami: Näin eilen YLE Teemalta Sleeppareiden pari biisia Rokkidiggari -ohjelmassa. Ekassa biisissä Kuka Mitä Häh? näkyi Yamahan Electone jonkun naisen soittamana.
 
Tietääkö kukaan enempää Sleeppareiden kokoonpanoista ja käytetyistä soittimista noihin aikoihin? Rokkidiggarin ilmestymisvuosi näytti olevan -81.
 
Itseäni asia kiinnostaa nimenomaan tuon Electonen (YC-10) osalta. Minulla on ollut kyseinen soitin -90 luvun alkupuolelta ja pelastaessani soittimen kaatopaikkakohtalolta, kuulin, että soitin olisi saatu itse Mato Valtoselta.. Lieneekö ollut sama soitin mikä näkyi rokkidiggari-ohjelmassa. :)

 
Tiina Tiikerihän niitä koskettimia siinä videossa soitti. Jos Sleepareiden historiikkia - Jytinää Eestissä -teosta - on uskominen, niin Tiina oli bändiin tullessa ekoilla keikoilla hyvin ujona ja koitti piiloutua vain koskettimien ja lippiksen taakse. Sittemmin Tiinasta kehkeytyi oikea rokkinimmi heilumaan Madon ja Saken kanssa eturiviin.
 
Siteerataanpas em. kirjaa sivulta 121:
 
Mä muistan kun Eskolan Tepu kun rupes sitten oikeen vittuilemaan: "Mitä helvettiä sä akka täällä oikeen pyörit kun et sä mitään uskalla tehd? Seisot sen saatanan sähköpianon takana muka tyyriin näkösenä, topattuna, lasit päässä ja hattu päässä, kaulukset pystyssä." Kaikki mahdolliset suojavälineet ettei pelottais niin paljon. Se sanoi: "Jumalauta, nyt sä rupeet pikkuhiljaa laulamaan ja esiintymään."
 
Pianhan tuon elokuvan kuvausten jälkeen (juhannus 1981) Sleepy Sleepersiin Madon, Saken, Tiina, Pitkä Lehtisen, Pöhö Järvisen ja Hande Lemolan jatkoksi tuli eräskin Albert Järvinen...
 
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
Saarinen Sami
09.06.2011 03:06:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuota epäilin, että olis Tiikeri ollut, kun niin vaisusti esiintyi. Mutta tuon selvityksen jälkeen sehän tuntuu varsin luonnolliselta. Hyvin sittemmin pääs mukaan jengiin ja e iainakaan esiintymisestä jäänyt kiinni!
 
Iso kiitos moisesta tiedosta! En ole tuota kirjaa itse lukenutkaan, ehkä hankinnan arvoinen opus.
 
absqua
09.06.2011 07:48:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saarinen Sami:
 
Iso kiitos moisesta tiedosta! En ole tuota kirjaa itse lukenutkaan, ehkä hankinnan arvoinen opus.

 
Ei EHKÄ vaan EHDOTTOMASTI hankinnan ja lukemisen arvoinen teos.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
StJerky
10.06.2011 08:50:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saarinen Sami:Itseäni asia kiinnostaa nimenomaan tuon Electonen (YC-10) osalta.
 
Mutta onpa kaunis soitin!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «