päänahka 02.06.2011 02:53:48 | |
---|
Aino-mainokset. Miksi pitää kuiskata ihan täysiä? Kuulostaa äärimmäisen rasittavalta. |
sartzan 04.06.2011 01:15:26 | |
---|
toiseksi vaikkapa StoraEnso: http://www.underconsideration.com/brandnew/archives/storaenso_logo.gif Taas väännetty nuo kirjaimet ihan ihme leikkauksiin ja ajatuksena on varmasti ollut myös "kaikki pienellä = olemme moderneja". Kaupan päälle joku ruma kukka joka on väännetty jollain Illustratorin valmiilla työkalulla. Plööh. Metkaa, mutta aivoni vääntävät storaenso -sanan tuosta uudesta logosta muotoon stordenso, johtuen tuosta a-kirjaimesta, joka on kuin väärinpäin kirjoitettu d. "Oh my dog...
Oh Long John...
Oh Long Johnson...
Oh Don Piano...
Why I eyes ya...
All the live long day." -kissa |
obiwan: Tästä päästäänkin kysymykseen: miksi firmojen uudet logot on aina niin perseestä? ...toiseksi vaikkapa StoraEnso: Kaupan päälle joku ruma kukka joka on väännetty jollain Illustratorin valmiilla työkalulla. Plööh. Eikös tuo "kukka" ole vesivoimalaitoksen turbiinista se juoksupyörä, vai mikä se nyt on? Minulla tuli ainakin se heti mieleen. Ei elämästä enää edes juovu. |
lukethesis 04.06.2011 19:54:42 | |
---|
obiwan: Tästä päästäänkin kysymykseen: miksi firmojen uudet logot on aina niin perseestä? Esim Finnair: http://www.underconsideration.com/brandnew/archives/finnair_logo.gif Tollasesta tulee ihan mieleen, että kuvaan on jäänyt grafiikkaohjelmassa kirjainten nurkkien päälle jotain palkkeja jotka tuli vahingossa mukaan lopulliseen versioon. Ja menivät ilmeisesti tuon vanhan "F"-lenskarinkin hylkäämään, mikä oli mielestäni erinomainen oivallus ja tunnistettava symboli. Finnairin jokin aika sitten tehty uudelleenbrändäys on yksi graafisen suunnittelun historian legendaarisimpia epäonnistumisia. Logo on typografialtaan ensinnäkin täysin käsittämätön söhläys, noine epämääräisine kulmineen. "F-kone" on vielä mukana, mutta vain pelkästään kaksivärisenä, sinisenä valkoisen päällä. Tuo hieno (ja tunnistettava) sinisävyinen gradienttiväritys hävisi myös koneiden pyrstöstä, ja ne ovat, kuten varmaan olette huomanneet, vain täysin kokonaan vitivalkoisia, ja tuo tekstilogon hirvitys on maalattu kylkeen valtavin kirjaimin - that's it. Täytyy kyllä sanoa, että ei tuossa Soneran violetti-oksennuksessakaan ole järjen häiventä myöskään - ihan hirveä! - - - Mitä aiheeseen tulee, niin mua on alkanut jostain syystä suunnattomasti rassaamaan se, että jokaisessa (käännös-) mainoksessa on nykyään siellä lopussa se englanninkielinen slogan. Mut silleen vähän laiskasti suomalaisittain lausuttuna. Näitä on nykyään ihan kaikessa, kuukautis-siteistä hotelleihin ja deodoranttiin. Minkä takia ei voi vaan keksiä suomalaista vastinetta, niin kuin ennen? Luulevatko he olevansa enemmän "uskottavia" tuolla tavalla? Vai tulisiko tuollainen käsky emoyhtiöltä, että slogan pitää säilyttää tunnistettavuuden takia myös käännösversiossa? |
Ygäby 04.06.2011 20:07:07 | |
---|
lukethesis: Mitä aiheeseen tulee, niin mua on alkanut jostain syystä suunnattomasti rassaamaan se, että jokaisessa (käännös-) mainoksessa on nykyään siellä lopussa se englanninkielinen slogan. Mut silleen vähän laiskasti suomalaisittain lausuttuna. Näitä on nykyään ihan kaikessa, kuukautis-siteistä hotelleihin ja deodoranttiin. Minkä takia ei voi vaan keksiä suomalaista vastinetta, niin kuin ennen? Luulevatko he olevansa enemmän "uskottavia" tuolla tavalla? Vai tulisiko tuollainen käsky emoyhtiöltä, että slogan pitää säilyttää tunnistettavuuden takia myös käännösversiossa? Lähinnä itseä ärsyttää se, että ne pitää kääntää (dubata). Mainostat englanninkielistä tuotetta: mainoskieli on englanti ja alas tekstit. Tommone sekasikiö-hybridi on aivan kammottava. |
loosah 04.06.2011 22:47:20 | |
---|
GIGO |
ekkedi 06.06.2011 13:53:33 | |
---|
Pahin on kyllä toi Soneran kuukävely - "olemme ladunavaajia, tai niinkuin ulkomailla tavataan sanoa edelläkävijöitä", voi vitt* mitä paskaa rehvastelua ja se tyyppi siinä mainoksessa vaikuttaa täydeltä mulkulta Toinen on Specsavers -"olisit käynyt specsaverillä" - tollasesta sloganista tulee heti fiilis, että tuolla en ainakaan ikinä käy |
DJKaaos 06.06.2011 14:00:59 | |
---|
Nyt on alkanut vituttamaan toi joku pesuainemainos. "Ai Serto!?". En varmasti osta koskaan. Minä olen minä. |
Jeszse 06.06.2011 17:34:45 | |
---|
Mä en enää vittu ikinä halua koskea Jenkki -purukumiin tikullakaan, voi vitun kristuksen kuukautiset mitä ydinripulia noi mainokset. This fourth fellow superman position with terrifying crowbar. MIAS shouted: "Now leave me, Satan!" |
Jeszse 08.06.2011 08:28:18 | |
---|
Kevyt offtopic, mut kuitenkin. Moniko teistä kuuntelee radioo, ja on sitä mieltä et siellä on melkeinpä hirveempiä mainoksia ku telkkarissa? Suomipopilla ainaki soi näitä sponsorimainoksia, mm Finnlinesin mainokset. Ensi perus mainosäänellä jotain haluukslaivalle -juttua, ja sit joku apina rupee laulaan sitä mainoslaulua. Hyi saatana että alkaa veri kiehua. Toinen on tää MAMAMAMAMAMAMAMAMAHTAVA VIIILIISS. Voi kristuksen vittu. This fourth fellow superman position with terrifying crowbar. MIAS shouted: "Now leave me, Satan!" |
obiwan 08.06.2011 08:53:18 | |
---|
Jeszse: Kevyt offtopic, mut kuitenkin. Moniko teistä kuuntelee radioo, ja on sitä mieltä et siellä on melkeinpä hirveempiä mainoksia ku telkkarissa? Suomipopilla ainaki soi näitä sponsorimainoksia, mm Finnlinesin mainokset. Ensi perus mainosäänellä jotain haluukslaivalle -juttua, ja sit joku apina rupee laulaan sitä mainoslaulua. Hyi saatana että alkaa veri kiehua. Toinen on tää MAMAMAMAMAMAMAMAMAHTAVA VIIILIISS. Voi kristuksen vittu. SuomiPop alkaa kyllä ahdistamaan välittömästi. Miksi vitussa meilläkin duunissa edes kuunnellaan sitä? Se aamushown vajukki-äijä on ihan helvetin ärsyttävä. Kakara, joka on päästetty mikin ääreen laukomaan ala-asteen keinujen ja liukumäen välimaastossa kuultuja kaksimielisiä huonoja juttuja. Soittajat on poikkeuksetta täydessä kännissä tai muuten vaan päästään sekaisin. No, menipäs offtopikiksi. Niistä mainoksista, onneksi ei enää tule sitä "Tellfast? TELL-FAST, kerro nopeemmin, kerro itse nopeemmin!!" Tsiisus mitä roskaa. |
Jeszse 08.06.2011 08:59:34 | |
---|
obiwan: SuomiPop alkaa kyllä ahdistamaan välittömästi. Miksi vitussa meilläkin duunissa edes kuunnellaan sitä? Se aamushown vajukki-äijä on ihan helvetin ärsyttävä. Kakara, joka on päästetty mikin ääreen laukomaan ala-asteen keinujen ja liukumäen välimaastossa kuultuja kaksimielisiä huonoja juttuja. Soittajat on poikkeuksetta täydessä kännissä tai muuten vaan päästään sekaisin.. Jaa, ite tykkään kyl kuunnella just tota aamushowta. Mainokset on vaan ihan tuhannen teurasjätettä. This fourth fellow superman position with terrifying crowbar. MIAS shouted: "Now leave me, Satan!" |
Stormcow 08.06.2011 20:46:38 | |
---|
Jeszse: Jaa, ite tykkään kyl kuunnella just tota aamushowta. Mainokset on vaan ihan tuhannen teurasjätettä. Ootko kokeillu neffailua? Everything turns into shit.. |
Jeszse 10.06.2011 17:50:18 | |
---|
PupupupuPULLAVA, PULLAVA, VOI VITTU PULLAVA. Ei saatana. This fourth fellow superman position with terrifying crowbar. MIAS shouted: "Now leave me, Satan!" |
dfer 10.06.2011 18:06:31 | |
---|
Stormcow: Ootko kokeillu neffailua? "mitä se on?" - vastaus siihen tulee kyllä niin aidosti ja tunteella. |
Burn 11.06.2011 21:36:12 | |
---|
Uusin Jenkki-purukumimainos missä räppääjä, pianoämmä ja kitarahoro joikaavat aivan käsittämättömän raivostuttavaa biisiä lähentelee jo pizzaperjantai-mainosta. Loppuu sanat kesken. http://nereusprojekti.net/ |
laakeri 11.06.2011 22:55:49 (muokattu 11.06.2011 22:58:26) | |
---|
Se Becelin (?) mainos, jossa nainen kertoo, että hänen miehellään on kolesteroliarvot kohollaan. Mainos vaikuttaa jotenkin äärimmäisen dubatulta, vaikka olin ainakin katsovinani että näyttelijät puhuvat suomea. Jostain syystä äänet vaikuttavat todella irtonaisilta, liekö sitten jälkiäänitys tehty hosuen vai mitä. |
DJKaaos 12.06.2011 00:26:39 | |
---|
laakeri: Se Becelin (?) mainos, jossa nainen kertoo, että hänen miehellään on kolesteroliarvot kohollaan. Mainos vaikuttaa jotenkin äärimmäisen dubatulta, vaikka olin ainakin katsovinani että näyttelijät puhuvat suomea. Jostain syystä äänet vaikuttavat todella irtonaisilta, liekö sitten jälkiäänitys tehty hosuen vai mitä. Saman huomasin minä. Varsinkin sen jörrikkä-äijän "joka päivä" -repla vaikuttaa dubatulta. Eikä sen ämmän hätäinen ripulipuhekaan kuulosta kovin aidolta. Minä olen minä. |
Ondine 14.06.2011 11:32:31 | |
---|
Kreikka-jugurtin mainos. Hampaaton mummo valittamassa "nyt ne vei jugurtinkin" ja muut älyvapaat hahmot. |
Jeszse 14.06.2011 12:14:51 | |
---|
Kiira "kusipää" Korpi kertomassa perheen mukuloille, kuinka juo valio plus -maitoa joka päivä. This fourth fellow superman position with terrifying crowbar. MIAS shouted: "Now leave me, Satan!" |