Tutkin tuossa Astor Piazzollan elämäkertaa, koska ajattelin tehdä hänestä musiikin kakkoskurssilla (lukiossa) esitelmän. Lukiessani piazzolla.org -sivustolta silmiini pisti kyseinen kappale. Katselin saman tien, mistä saisin kyseiseen kappaleeseen nuotit - Piazzollan ansiosta kun taas sellon soittaminen tuntuu mukavalta. F-musiikista sain tilattua nuotit, ja juuri hain ne postista. Melko vaativiakin juttuja tuolta löytyy, mutta eiköhän ne harjoittelemalla suju.. En tehnyt tätä topikkia kuitenkaan kertoakseni innostuksestani Piazzollaan vaan kysyäkseni, että tietääkö joku, miltä levyltä kyseinen teos voisi löytyä? Myös alttoviululla soitettu versio kelpaa. CDONilta katselin Piazzollan levyjä, joissa ei nähdäkseni kuitenkaan tuota kappaletta ollut.. Sieltä löytyi kuitenkin Yo-yo Ma:n levy Soul of the tango, jossa näyttäisi Piazzollan biiseistä olevan ainakin Libertango ja Milonga del angel. Kyseisellä levyllä on jokin le grand tango, mutta onko se juuri tämä? En viitsisi tässä rahatilanteessa turhaan ostella levyjä, siksi siis haluaisin jotain varmistusta. Tuon nimisiä tangoja kun varmaan voi olla muitakin.. EDIT: Sääh. Ja siinä samassa löysin jonkun "Blandade kompositörer" nimisen levyn, josta kyseinen teos löytyy. jepjep. Nyt vois sitten vaikka kysyä, että onko joku soittanut tätä biisiä? Järvihirviö: Niinku jonne ALSd sanoo: "Se jota lyödään ni sattuU" tnoiun se peetti mulle **** It´s easier to give up than allways tried to go up. |
En oo itse soittanut, mutta olen kuullut pari kertaa livenä, pianon ja harmonikan säestyksellä, joista etenkin viime mainittu oli erittäin toimiva. Pitäis vissiin itsekin joskus opetella, väkevää musiikkiahan tuo on. Naxos-merkillä löytyy levy nimeltä "Le Grand Tango and other dances for cello and piano". Sarjanumero on 8.550785. Tuota jos esim. Fugasta kysyt, niin luulisi löytyvän. Ainakin tilaavat nopeasti jos ei ole juuri varastossa. Ellet sitten jo ostanut tuota mainitsemaasi levytystä. Artistit tuolla Naxoksen levyllä ovat Maria Kliegel (sello) ja Bernd Glemser (piano). On hyvä veto. "Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami |
Naxos-merkillä löytyy levy nimeltä "Le Grand Tango and other dances for cello and piano".- - Artistit tuolla Naxoksen levyllä ovat Maria Kliegel (sello) ja Bernd Glemser (piano). On hyvä veto. Eilen sitten levy pamahti postiluukusta sisään, ja yllätyksekseni se oli juuri tämä! Eipä CDONin sivuilla liikaa kyllä speksejä levystä mainittu.. Joo ja kova biisi on, edelleen! Täytynee ottaa opettajaan yhteyttä... Järvihirviö: Niinku jonne ALSd sanoo: "Se jota lyödään ni sattuU" tnoiun se peetti mulle **** It´s easier to give up than allways tried to go up. |