Aihe: Metallica
1 2 3 4 5393 394 395 396 397497 498 499 500 501
J.Nikkanen
06.10.2016 08:19:42
Öööölölölöö! Tää Metallica kuulostaa ihan Metallicalta! Yhyy! Nyys!
Bass Players do it worse.
Hetfield
06.10.2016 20:23:59

https://www.youtube.com/watch?v=bxzgl_6z9lQ

Mothin musavideon making of-klippi.
Alright, alright, alright!
Oan
06.10.2016 21:13:47
Ojankaivaja: Olen sanonut tämän ennenkin ja saanut paskaa siitä niskaani - Tuskin metallicasta niin paljon pitäisin jos bändi olisi aina tehnyt samanlaista musaa, tyyliin Iron Maiden tai Slayer joka on ollut samanlaista ryönää aikojen alusta alkaen.

Bändin vetovoima perustuu minulla juurikin siihen että biisejä on monenlaisia. Ajat muuttuu, ukot vanhenee ja musiikki kehittyy ja on aivan sama vaikka tekisivät rap-levyn jos musiikki on hyvää. En ole genreuskovainen niinkuin 90% suomen rock-kuuntelijoista.

Mielestäni tämä uusi metallica on juuri sen kuuloista miltä pitääkin. En tiedä miksi pitää yrittää verrata sinne vanhaan tuotantoon vaikka nämä biisit voisi sinne sopiakin. Hyvää 2010-luvun metallicaa. Moth on ihan saatanan hyvä. Hardwired on lähes varma klassikkoralli jolla saa hyvän pitin aikaiseksi keikoilla. Enough said.

No jos ei saa verrata vanhaan tuotantoon (jonka senkin voi tehdä monella tavalla, ja erityisesti myös järkevällä tavalla), niin miksi pitää hakea vielä kauemmas ja verrata toisiin bändeihin? Tai jos täytyy, niin hakea rinnalle jotain Iron Maidenia...esim. Testament-ketjussa on hyvä esimerkki siitä miten vanha bändi jaksaa tehdä tuoretta karkaamatta kuitenkaan liian kauas lähtöruudusta (eron ollessa kuitenkin selvä kun '80 ja '00 laitetaan rinnan). Ja on sillä Maidenillakin osumatarkkuus ollut kohtuullinen. Uudistumisesta voi olla montaa mieltä, mutta miksi se olisi a) itseisarvo, tai b) kompensoiva tekijä jos ja kun toteutus haisee?

En mä nyt oikein muutenkaan näe että miten mikään tosta sun kritiikistä olisi jotenkin olennaista, jos yrittää vähänkään objektiivisemmin miettiä mikä on Metallican taso ollut viimeiset ~20 vuotta.
Ihmiselle kaikkein tärkein maailmassa on DÄGÄ.
Röntgen-Jeesus
06.10.2016 21:47:59

Now That Were Dead & Dream No More- musaviteot vissiin tekeillä

https://metallica.com/blog/so-what- … thmen-cometh-or-something-like-that
Quru: Kaikki musiikki on ihan perseestä. Vessajono: Mulkkua pitää pystyä heiluttamaan joko päältä tai alta, muulla ei oo väliä.
Hetfield
06.10.2016 22:32:58

Röntgen-Jeesus: Now That Were Dead & Dream No More- musaviteot vissiin tekeillä

https://metallica.com/blog/so-what- … thmen-cometh-or-something-like-that

Ihan jees, että videoita tulee. Toivottavasti kaikki eivät tule kumminkaan ennen levyä, ei millään malttaisi olla kuuntelemattakaan vaikka haluaisi säästää biisit levyn ekalle kuuntelulle.
Alright, alright, alright!
Röntgen-Jeesus
07.10.2016 06:20:37

Hetfield: Ihan jees, että videoita tulee. Toivottavasti kaikki eivät tule kumminkaan ennen levyä, ei millään malttaisi olla kuuntelemattakaan vaikka haluaisi säästää biisit levyn ekalle kuuntelulle.

Näin itekki ajattelin mutta saas nähä kykeneekö vastustamaan kiusausta. 8 vuotta odotellu kuitenki.
Quru: Kaikki musiikki on ihan perseestä. Vessajono: Mulkkua pitää pystyä heiluttamaan joko päältä tai alta, muulla ei oo väliä.
Artturi
07.10.2016 22:01:12
Börje
07.10.2016 22:44:20 (muokattu 07.10.2016 22:44:33)
Henri Henri Olavi: Mä en tajua mitään. Eihän tuossa mikään kuulosta justicelta.

Et oo vissiin kuunnellu Justicee koskaan.
Dinesh
08.10.2016 01:19:10
Suomitahtiin tulee katsottua Billions sarjaa. Uusimmassa jaksossa mukana Metallica, Hetfieldillä pieni rooli ja bändiä kuvaillaan treenaamassa Harvester of Sorrowia sekä lyhyttä pätkää keikalta Master of Puppetsia. Hyvä sarja muutenkin. Metallica pätkä alkaa 27:30 ja 32:50 kohdissa.

http://www.katsomo.fi/#!/ohjelma/33005150/billions
Henri Henri Olavi
08.10.2016 12:07:03
Börje: Et oo vissiin kuunnellu Justicee koskaan.

Silloin kun se ilmestyi mä nukuin sen kanssa. Mä olen kuunnellut sitä aika saatanan paljon.
ehkä jos jos asia ois niin että tekee paljon ainesta siis akia paljon mutta jos antaa pois niin onko se plajon siis ol? -haitaripartio
Vesihiisi
09.10.2016 19:43:52 (muokattu 09.10.2016 19:53:31)
.... väärään ketjuun
jukkajylli
09.10.2016 20:30:26
J.Nikkanen: Öööölölölöö! Tää Metallica kuulostaa ihan Metallicalta! Yhyy! Nyys!

Eli ei paljoo miltään?
Stidi alla.
Röntgen-Jeesus
09.10.2016 20:35:54

jukkajylli: Eli ei paljoo miltään?

Tai vaihtoehtoisesti maailman suurimmalta metallibändiltä. Asiat voidaan kokea monella tavalla.
timnicebutdim
10.10.2016 10:28:43 (muokattu 10.10.2016 11:37:26)

Henri Henri Olavi: Silloin kun se ilmestyi mä nukuin sen kanssa. Mä olen kuunnellut sitä aika saatanan paljon.

Tähänkin saatiin jo vastaus

https://www.youtube.com/watch?v=B3TBfBDeCPo

:D

e. nyt kun tuota kuuntelee justice soundeilla niin ihan helkkarin hyvä biisi /,,/
Yrittänyttä ei laiteta, eikä laitettua yritetä.
Topiello
10.10.2016 11:52:21
timnicebutdim: Tähänkin saatiin jo vastaus

e. nyt kun tuota kuuntelee justice soundeilla niin ihan helkkarin hyvä biisi /,,/

Tää on kova. Muistan kuinka Justice kuulosti ilmestyessään oudolle, mutta siitä on muotoutunu mulle tärkee levy. Tää puolivahingollinen bassottomuus tekee yksittäiselle levylle karaktääriä.
Youtube-basismisisti.
LyraB
10.10.2016 14:23:22
timnicebutdim: Tähänkin saatiin jo vastaus

Aivot on kyllä jännät. Tuohon päälle alkaa kuulemaan pään sisällä vuoden 1988 Jamesin laulua Mothin lyriikoilla. Vieläkun joku saisi tehtyä näistä uudemmista jonkinlaisen Seattle '88 soundimaailman. Esim That Was Just Your Life olisi aika eeppinen. Vieläpä jonkun ihme videoeditoinnin kautta keikan aloitusbiisinä.
Vessajono
10.10.2016 14:47:32
Moth Into Flamessa on paljon hyvää. Soundit nyt on mitä on mutta ei nykyhevikatsannossa mitenkään häiritsevän paskat ja Kirkan soolo on melkosta rölöä mutta biisissä on kuitenkin laitettu peräkkäin ihan järkeviä riffejä joista on saatu biisille järkevä rakenne. Uskallan olla jopa varovaisen toiveikas.
Funkånaut: Noi naisten halut kuulostaa kyllä melko paljon luodilta mukesin katossa poistutettuja varusmiehiä kutittelemassa eiku mun perseeseen.
phiit
10.10.2016 15:14:29
Röntgen-Jeesus: Tai vaihtoehtoisesti maailman suurimmalta metallibändiltä.

Sehän tässä surullista onkin
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
Röntgen-Jeesus
10.10.2016 18:33:03

phiit: Sehän tässä surullista onkin

Bändi ja fanit vaikuttais aika tyytyväisiltä. Mutta jaksamisia ja voimia sinnepäin jos on suru puserossa :)
Ojankaivaja
10.10.2016 19:01:58 (muokattu 10.10.2016 19:12:19)
phiit: Sehän tässä surullista onkin

Eipä sulle juuri muuta voi heittää kuin facepalmit.

Ps. Vaikutat kovalta jätkältä. Varmaan muusikkopiireissä katu-uskottavuus kärsisi jos lähtisi metallicaa diggailemaan?
"meikäki panee sillai että muija on toisessa huoneessa ja yritän venyttää kikkeliä kovaa :)" -Kerpele
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)