Aihe: Dream Theater
1 2 3 4 556 57 58 59 60196 197 198 199 200
Kampela77
12.07.2013 10:21:33
EvilDead: "Actually, after I left DREAM THEATER..."

"...I left." :D

Eikös se alunperin lähtenytkin? Sitten halusi takaisin, mutta pojilla oli jo uudet suunnitelmat.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
phiit
12.07.2013 10:26:48
Kampela77: Eikös se alunperin lähtenytkin? Sitten halusi takaisin, mutta pojilla oli jo uudet suunnitelmat.

Juur näi, itsepä lähti..
bedlam
12.07.2013 11:55:52 (muokattu 12.07.2013 11:56:30)

Tai tarkemmin ottaen eikös Portnoy halunnut, että bändi jää määrittelemättömän pituiselle tauolle, mutta muut eivät pitäneet moisesta ideasta ja hankkivat täten uuden rumpalistin jatkamaan?
http://www.petrilampela.net
Wild String Of Voodoo Strat
12.07.2013 12:03:20

bedlam: Tai tarkemmin ottaen eikös Portnoy halunnut, että bändi jää määrittelemättömän pituiselle tauolle, mutta muut eivät pitäneet moisesta ideasta ja hankkivat täten uuden rumpalistin jatkamaan?

Itse muistelisin, että Portnoy olisi halunnut Dream Theaterin pitävän taukoa levyttämistä, mutta muu bändi ei ollut samaa mieltä vaan halusi taas mennä studioon. Tässä vaiheessa Portnoy sitten lähti bändistä mutta halusi hyvin pian tulla takaisin. Tähän sitten eivät muut DTn pojat suostuneet, ja olisiko ollut niinkin jopa, ettei Portnoy päässyt edes puhumaan bändin vaan yhtyeen lakimiehen kanssa?
"Music must serve a purpose; it must be part of something larger than itself, a part of humanity." - Pablo Casals
EvilDead
12.07.2013 12:17:48
Kampela77: Eikös se alunperin lähtenytkin? Sitten halusi takaisin, mutta pojilla oli jo uudet suunnitelmat.

Njaa. Mä luulin, että se potkittii ulos, koska ei ollut enää DT:n kans tekemisissä.
There's nothing glorious in dying. Anyone can do it.
pehko
12.07.2013 14:44:14

Wild String Of Voodoo Strat: Itse muistelisin, että Portnoy olisi halunnut Dream Theaterin pitävän taukoa levyttämistä, mutta muu bändi ei ollut samaa mieltä vaan halusi taas mennä studioon.

Ja kuinka ollakkaan, syntyi DT:n paras levy sitten Six Degreesin.
EvilDead
12.07.2013 15:41:23 (muokattu 12.07.2013 15:41:45)
pehko: Ja kuinka ollakkaan, syntyi DT:n paras levy sitten Six Degreesin.

Näinpä. Viimesin levy kyl pääsi yllättämään erittäin positiivisesti ja tulevasta on melko kovat odotukset. Jospa sitte sillä pääsisi Manginin soitto enemmän oikeuksiinsa.
There's nothing glorious in dying. Anyone can do it.
jukkajylli
14.07.2013 18:17:19
Saako sanoa mielipiteensa? No sanon kuitenkin. Kuuntelin pitkasta aikaa keikkkareissulla dream theateria, koska halusin niin tehda, ja sita sattui auton cd-pinossa olemaan. Turha kysya levya, en muista. Kokemus oli outo, taas.On jotenkin outoa kuunnella musiikkia joka on niin taitavasti soitettua ja niin mitaansanomatonta. Kuulosti silta kuin kaikki epaoleellinen olisi ladattu musiikkiin ja kaikki oleelliinen jatetty pois. Ehka olen liian yksinkertainen, mutta minusta biiseista puuttui lahes tyystin se mika tekee biiseista biiseja. Esim. ero Zapan tuotantoon on huikea. Ja minusta tama vertaus on aivan oikeutettu, niin taitavalta kuulostaa dream theaterin soitto.
Tawsky
14.07.2013 18:19:35
jukkajylli: Saako sanoa mielipiteensa?

Täällä mnetissä se ei ikinä ole ollut kannustettavaa.
kaduttaakohan huomenna kun on kuusi kuukautta jäähyä voivvv nähtiin pulenm vuoden päästä toveirtm -dinghie
silhouette
14.07.2013 18:39:13 (muokattu 14.07.2013 18:40:59)

Vaikka omistankin yhden musarin Petrucci-mallin, niin ei Dream Theater ole enää nykyään mulle millään tavalla tärkeä bändi. Silti tykkäilen vielä jonkin verran herra Petruccin soitosta. Ja, ihan hienoja sooloja mies soittaa aina välillä - sano kuka mitä sano -, mutta silti kiinnostus koko bändiä kohtaan on aika pitkälle kadonnut. Se taas johtuu, siitä, että kuunteluun on löytynyt muita - mun mielestä - parempia bändejä.

Parhaat DT-levyt on "Awake", "Images&words" sekä "Metropolis". Sen jälkeen bändi ei ole mun mielestä onnistunut saamaan mitään mielenkiintoista aikaiseksi. Paitsi ehkä "Falling Into Infinityn"
Aina voi yrittää.
kkaarre
14.07.2013 18:48:54
silhouette: Vaikka omistankin yhden musarin Petrucci-mallin, niin ei Dream Theater ole enää nykyään mulle millään tavalla tärkeä bändi. Silti tykkäilen vielä jonkin verran herra Petruccin soitosta. Ja, ihan hienoja sooloja mies soittaa aina välillä - sano kuka mitä sano -, mutta silti kiinnostus koko bändiä kohtaan on aika pitkälle kadonnut. Se taas johtuu, siitä, että kuunteluun on löytynyt muita - mun mielestä - parempia bändejä.

Parhaat DT-levyt on "Awake", "Images&words" sekä "Metropolis". Sen jälkeen bändi ei ole mun mielestä onnistunut saamaan mitään mielenkiintoista aikaiseksi. Paitsi ehkä "Falling Into Infinityn"

Falling Into Infinity oli ENNEN Metropolista!!!!111 Tämä oli tärkeä ilmoitus!

Sitä paitsi myös TOT ja Six Degrees on kovia levyjä. Eikä se uusinkaan niiiiin paska ole. Vaikka tykkäänkin Portnoyn mäikytyksestä enempi. Jänskättää vähän mitä ne on saaneet aikaan kun Mangini on päässyt käestämään enempi biiseihin jne.
Tyhmää kirjoittaa tähän jotain.
silhouette
14.07.2013 18:51:10 (muokattu 14.07.2013 18:54:10)

Sipesuikka: Falling Into Infinity oli ENNEN Metropolista!!!!111 Tämä oli tärkeä ilmoitus!

Sitä paitsi myös TOT ja Six Degrees on kovia levyjä. Eikä se uusinkaan niiiiin paska ole. Vaikka tykkäänkin Portnoyn mäikytyksestä enempi. Jänskättää vähän mitä ne on saaneet aikaan kun Mangini on päässyt käestämään enempi biiseihin jne.

No, toi mun virhe vaan todistaa sen, etten jaksa enää pitää faktoja yllä tämän bändin suhteen.
Aina voi yrittää.
fadetoblack_
14.07.2013 19:07:03
Entäs Systematic Chaos ja BCASL? Noista albumeista puhutaan vähän.
BCASL löytyy 6 huippu kappaletta, loistavat toteutukset ja Petruccin kitarafillit. Best of times outro soolo yks parhaimmista tältä bändiltä. Kuunnelkaa!!!!
-Hexa-
14.07.2013 20:53:46
fadetoblack_: Entäs Systematic Chaos ja BCASL? Noista albumeista puhutaan vähän.
BCASL löytyy 6 huippu kappaletta, loistavat toteutukset ja Petruccin kitarafillit. Best of times outro soolo yks parhaimmista tältä bändiltä. Kuunnelkaa!!!!

Chaos on omaan korvaan perseestä. Bc vuorostaan on Passagea lukuunottamatta silkkaa timanttia kannesta kanteen.
Tekniikka on musiikissa hyvä renki, mutta huono isäntä.
Decadetroll
14.07.2013 22:49:35
fadetoblack_: Entäs Systematic Chaos ja BCASL? Noista albumeista puhutaan vähän.

Bcaslla on kyllä pari meikän suosikkibiisiä uniteatterilta... wither, best of times (se soolo. Voi santana! se on sellainen, että tulen todnäk loppuelämäni sitä yrittämään soittaa siinä onnistumatta.) ja count of tuscany (jälkipuolisko tuosta biisistä on kyllä jotain aivan erityistä. Ja jälleen, soolo!).
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. goatpit.weebly.com
silhouette
14.07.2013 23:33:34 (muokattu 14.07.2013 23:36:33)

Decadetroll: Bcaslla on kyllä pari meikän suosikkibiisiä uniteatterilta... wither, best of times (se soolo. Voi santana! se on sellainen, että tulen todnäk loppuelämäni sitä yrittämään soittaa siinä onnistumatta.) ja count of tuscany (jälkipuolisko tuosta biisistä on kyllä jotain aivan erityistä. Ja jälleen, soolo!).

No joo, pakko kyllä myöntää, että toi Best Of Timesin alkusoolo on aika hieno. Ja muutekin ihan ok-biisi. Silti en jaksa enää innostua kyseisestä bändistä kovinkaan paljon. Ehkä joskus tulevaisuudessa DT taas kiinnostaa.
Aina voi yrittää.
Jucciz
15.07.2013 00:02:10
Jyllin Jukka haastaa silkkaa asiaa.

Taitavaa, mutta niin tyhjää.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
-Hexa-
15.07.2013 02:25:55
Jucciz: Jyllin Jukka haastaa silkkaa asiaa.

mee pois ennenku ehit edes aloittaa
Tekniikka on musiikissa hyvä renki, mutta huono isäntä.
Tuomas
15.07.2013 11:35:26 (muokattu 15.07.2013 11:53:46)

Jucciz: Jyllin Jukka haastaa silkkaa asiaa.

Tää on mun mielestä just tää ongelma makuasioiden suhteen.

Tosi monet valittavat siitä, että musiikki on tyhjää eikä siellä ole mitään tarttumapintaa. Mulla itsellä tilanne on tismalleen päinvastoin, saan säännöllisesti kylmiä väreitä joistakin melodiapätkistä.

Esimerkiksi Octavarium-biisin viimeinen osa Razor's Edge on sellainen pätkä, jota oon joskus kuunnellut kymmentä kertaa putkeen juuri siksi että siinä on fiilistä. Ok, on siellä sitä virtuositeettiakin, mutta enemmän eeppisyyttä; http://youtu.be/LH_9lJxeiXg?t=19m54s

Ainakin mun on vaikea ymmärtää, miten joku ei saa tuosta mitään irti. Mutta ei se haittaa. Toisille toimii, toisille ei. Onneksi ei oo pakko kuunnella, jos ei pidä.

e: tästähän oli artikkelikin: http://muusikoiden.net/artikkelit/1746
Liian ilkeä hipiksi.
silhouette
15.07.2013 12:27:01 (muokattu 15.07.2013 12:28:46)

Vaikka en niin tykkääkään enää Dream Theaterista, niin silti välillä tulee mieleen ajatus, että ihmiset jotka sanovat heidän musiikkiaan "virtuoosimaiseksi, mutta tyhjäksi" jne., niin ovat vaan katkeroituneita vanhoja soittajaukkoja, jotka itse eivät pysty samaan ja eivät saa mitään erikoista aikaseksi. Pahoittelut tästä viestistä - se ei ole - suunnattu kenellekään henkilökohtaisesti, mutta sellainen fiilis vaan tulee välillä.
Aina voi yrittää.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)