16.02.2018 23:45:57 | |
|---|---|
Kefiiri: Soitto ja soundi lähtevät sormista, vanha vitsi mutta tosi. Joko on setti treenattuna bassokokoukseen? Todellakin lähtee ja fläteistä tietysti. The only true wisdom is in knowing you know nothing. | |
19.02.2018 21:56:22 | |
2randpo: Mulla on Thomastikin flätit toisessa presarissa, ja ne ei ole jäykät. Varmaan joidenkin mielestä liiankin löysät. Mutta joo, molempi parempi tosiaan, ja siks kaks presaria. Thomastikit ovat tosiaan harvinaisen löysät tatsiltaan. Sinänsä hyvät soundiltaan. Muut flätit, mitä mulla on ollut, ovat olleet huomattavasti jäykempiä. Henk.koht. tykkään tuosta jäykkyydestä. Mun mielestä flatwoundeilla yleensä saa varsin erottelevan ja bändin äänimassasta erottuvan soundin. Ei mene niin herkästi huminaksi kuin roundwoundeilla. Lisäksi niillä irtoaa ihan kiitettävästi yläpäätäkin, ainoastaan se metallinen "zing" jää uupumaan. Näin ainakin p-bassolla. Fläteissä on sekin hyvä puoli, kieliä tarvitsee vaihtaa tosi harvoin. Soundi pysyy pitkään hyvänä. Mulla on kaksi presaria, joista toisessa roundit ja toisessa plätit. Aika lailla fifty fifty tulee molemmilla soitettua. In Finland we have this thing called "diu diu". | |
20.02.2018 15:19:18 | |
Rämppy: Thomastikit ovat tosiaan harvinaisen löysät tatsiltaan. Sinänsä hyvät soundiltaan. Muut flätit, mitä mulla on ollut, ovat olleet huomattavasti jäykempiä. Henk.koht. tykkään tuosta jäykkyydestä. Mun mielestä flatwoundeilla yleensä saa varsin erottelevan ja bändin äänimassasta erottuvan soundin. Ei mene niin herkästi huminaksi kuin roundwoundeilla. Lisäksi niillä irtoaa ihan kiitettävästi yläpäätäkin, ainoastaan se metallinen "zing" jää uupumaan. Näin ainakin p-bassolla. Fläteissä on sekin hyvä puoli, kieliä tarvitsee vaihtaa tosi harvoin. Soundi pysyy pitkään hyvänä. Mulla on kaksi presaria, joista toisessa roundit ja toisessa plätit. Aika lailla fifty fifty tulee molemmilla soitettua. Mä tykkään erni pallin fläteistä. Ei niin löysät ku thomastikit, mutta silti mukavan helpposoittoiset, eikä todellakaan jäykät. Sellaiset keskitien kielet. | |
20.02.2018 18:48:04 | |
Mulle noi flätit taas on liian hiotut.....mun makuun. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits | |
20.02.2018 19:40:07 | |
Keny: Mulle noi flätit taas on liian hiotut.....mun makuun. niistä puuttuu kirkkautta, keskihakuisuutta, texasia ja balanssia, munsta aina kun testaan plättejä, niin viimeistään parin päivän päästä ne on jo otettu pois, viuh mieluummin verän vaikka umpiruostuneilla ja likaisilla roundeilla "Voitte lähettää tämän tiedon työnantajalleni" -CW | |
20.02.2018 20:55:11 | |
hemmo: niistä puuttuu kirkkautta, keskihakuisuutta, texasia ja balanssia, munsta aina kun testaan plättejä, niin viimeistään parin päivän päästä ne on jo otettu pois, viuh mieluummin verän vaikka umpiruostuneilla ja likaisilla roundeilla Juu juuri näin veliseni:) Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits | |
21.02.2018 11:52:07 | |
hemmo: niistä puuttuu kirkkautta, keskihakuisuutta, texasia ja balanssia,... Höh. Munsta plättien soundissa on just näitä ominaisuuksia.Kilinä ja kolina vain puuttuu. In Finland we have this thing called "diu diu". | |
21.02.2018 11:56:49 | |
Rämppy: Kilinä ja kolina vain puuttuu. Ei ainakaan Steve Harrisin käsittelyssä. "Voidaan varmaankin olla yhtä mieltä siitä, että te tarvitsette tällaisen laitteen." | |
21.02.2018 12:05:58 | |
öl m: Ei ainakaan Steve Harrisin käsittelyssä. Kyllä kolinaakin tosiaan saa, kun säätää äksönin matalalle ja/tai röytää ronskimmin. In Finland we have this thing called "diu diu". | |
21.02.2018 19:42:10 | |
Vanhemmiten oppii arvostamaan sileitä kieliä ja sileää ruokaa, kun sormet ovat kuluneet loppuun ja tekarit hukassa. En ole musiikin asiantuntija. | |
21.02.2018 21:24:45 (muokattu 21.02.2018 21:26:13) | |
Kokeillaas tietäisittekö te jotain sellaista mitä minä en. Eli: Hakusessa ois mahdollisimman simppeli (ja tietysti hyväsoundinen) bassoetunen jolla vetää suoraan linjaan, eli DI-out pitäis olla. Lisäksi sais olla joko kompura tai miellyttävä säröytyminen.Bonusta jos toimii phanttomilla, 9V patteri ok, verkkovirralle ehdoton nou nou. Pienikin pitäisi olla että mahtuis bassolaukkuun ja mitään tarvetta ei oo polkea päälle tai pois kesken soiton, eli saa olla vaikka pöytämalli. Viime keikan vedin DI-boksilla suoraan rumpalin hallinnoiman Logicin vahvarimalleihin, mutta oishan se kiva ettei tarttis siihen luottaa. Tuleeko mitään mieleen? | |
21.02.2018 21:31:48 | |
kojones: Kokeillaas tietäisittekö te jotain sellaista mitä minä en. Eli: Hakusessa ois mahdollisimman simppeli (ja tietysti hyväsoundinen) bassoetunen jolla vetää suoraan linjaan, eli DI-out pitäis olla. Lisäksi sais olla joko kompura tai miellyttävä säröytyminen.Bonusta jos toimii phanttomilla, 9V patteri ok, verkkovirralle ehdoton nou nou. Pienikin pitäisi olla että mahtuis bassolaukkuun ja mitään tarvetta ei oo polkea päälle tai pois kesken soiton, eli saa olla vaikka pöytämalli. Viime keikan vedin DI-boksilla suoraan rumpalin hallinnoiman Logicin vahvarimalleihin, mutta oishan se kiva ettei tarttis siihen luottaa. Tuleeko mitään mieleen? No noi SansAmpit. | |
21.02.2018 21:35:14 (muokattu 21.02.2018 21:52:58) | |
J.Nikkanen: No noi SansAmpit. VT Bassin DI-versio ois ihan mielekäs, mutta siinäkin on jo kuus potikkaa ja yks jalkakytkin liikaa, ja ne tuo myös kokoa aika paljon. Hartken Bass Attackia yritin ostaa, mutta myyjä päätti ettei haluakaan myydä mulle ja nosti hintaa. Näköjään senkin jo joku sitten osti kuitenkin. | |
22.02.2018 09:28:03 | |
kojones: Kokeillaas tietäisittekö te jotain sellaista mitä minä en. Eli: Hakusessa ois mahdollisimman simppeli (ja tietysti hyväsoundinen) bassoetunen jolla vetää suoraan linjaan, eli DI-out pitäis olla. Lisäksi sais olla joko kompura tai miellyttävä säröytyminen.Bonusta jos toimii phanttomilla, 9V patteri ok, verkkovirralle ehdoton nou nou. Pienikin pitäisi olla että mahtuis bassolaukkuun ja mitään tarvetta ei oo polkea päälle tai pois kesken soiton, eli saa olla vaikka pöytämalli. Viime keikan vedin DI-boksilla suoraan rumpalin hallinnoiman Logicin vahvarimalleihin, mutta oishan se kiva ettei tarttis siihen luottaa. Tuleeko mitään mieleen? Mites tällanen? https://www.levytukku.fi/mxr_m81_bass_preamp En oo kokeillut mutta on pieni ja toimii patterilla. Ite tykkään noista Darkglassin peleistä, Vintage Microtubes kompuroi miellyttävästi ja säröytyykin vielä, mutta toimii vain verkkovirralla. | |
22.02.2018 12:42:39 | |
vt_17: Mites tällanen? https://www.levytukku.fi/mxr_m81_bass_preamp En oo kokeillut mutta on pieni ja toimii patterilla. Joo, parilla sataa alkaa olla jo valinnanvaraa, mutta ei noista nyt niin hyvin makseta että ihan mahdottomia viittis sijoittaa kun pitäis jollain elääkin ;) Ite tykkään noista Darkglassin peleistä, Vintage Microtubes kompuroi miellyttävästi ja säröytyykin vielä, mutta toimii vain verkkovirralla. No mulla ois tommosesta VMT:stä klooni tuolla itse asiassa työn alla, mutta eipä tullu mieleenkään että se vois toimia kliininäkin. DI-bokseja löytyy kyllä perään laitettavaksi. Ehkä se pitää tää kortti testata sitten ensin. | |
22.02.2018 12:53:14 | |
AMT BC-1 bass crunch ei ihan paska ollut mun mielestä. Jopa melko hyvä ja mulla on sitä ihan vähän ikävä, nyyh. | |
22.02.2018 13:59:32 | |
MXR M80 on kans melko yleinen ja phanttomi löytyy. | |
22.02.2018 14:14:12 | |
Mä kyl tykkään tuosta vt bass di:stä kovasti. Saa suoraan hyvän saundin, eikä ole yhdelläkään miksaajalla ollut valittamista. Pienihän se ei ole, mutta monipuolinen. Käytän myös sen etusen läpi vahvistimelle menevää signaalia, valittavissa on myös sen ohittava kuiva bypass. | |
22.02.2018 17:12:33 (muokattu 22.02.2018 22:08:43) | |
Sidewinder: MXR M80 on kans melko yleinen ja phanttomi löytyy. Mulla oli sellanen. e: aikamuoto Muusikon paras ystävä! | |
02.03.2018 16:23:35 | |
Rämppy: Thomastikit ovat tosiaan harvinaisen löysät tatsiltaan. Sinänsä hyvät soundiltaan. Muut flätit, mitä mulla on ollut, ovat olleet huomattavasti jäykempiä. Henk.koht. tykkään tuosta jäykkyydestä. Mun mielestä flatwoundeilla yleensä saa varsin erottelevan ja bändin äänimassasta erottuvan soundin. Ei mene niin herkästi huminaksi kuin roundwoundeilla. Lisäksi niillä irtoaa ihan kiitettävästi yläpäätäkin, ainoastaan se metallinen "zing" jää uupumaan. Näin ainakin p-bassolla. Fläteissä on sekin hyvä puoli, kieliä tarvitsee vaihtaa tosi harvoin. Soundi pysyy pitkään hyvänä. Mulla on kaksi presaria, joista toisessa roundit ja toisessa plätit. Aika lailla fifty fifty tulee molemmilla soitettua. Mulla flatit vs roundit jakautuu bassojen välillä aikalailla puoliksi, molemmille soundeille on paikkansa ja aikansa, mutta ihan kaikkiin bassoihin en flatteja tunkisi. Toki huonoilla säädöilläkin oli osuutta asiaan, mutta mulla oli jonkin aikaa Warren Infinityssä kiinni Chromesit ja siinä ne ei ikinä oikein toiminut kun taas Musarin Sabressa sama satsi on viihtynyt jo huomattavasti pidempään ja saundi on täyttä hunajaa! Tuo äärimmäisen harva vaihtoväli on kyllä myös äärimmäisen iso plussa! Kyllä musta flateissa on varsinkin sisäänajovaiheen jälkeen selkeästi lyhyempi sustaini kuin roundeissa. Tosin se ei missään määrin häiritse, kunhan pannut merkille. Äänen syttymisessä tai alukkeissa on myös jotain hankalasti sanoin kuvailtavaa eroa. Flattien ääni on kaikenkaikkiaan enemmän balanssissa ja ylämiddleä on vähemmän, nämä ovat sekä niitä asioita, mitä flateissa rakastan, mutta toisaalta taas samaiset erot saavat toisinaan tarttumaan roundeilla olevaan soittimeen. Tässä vähän omia amatöörin huomioitani. Sattuisiko muuten kukaan tietämään löytyykö Warwickin TwinJ mikeille jotain vastinetta, mikä sopisi suoraan heittämällä Infinityyn kun siihen ei oikein viitsisi tehdä mitään isompia modeja, mutta silti haluttaisi kokeilla sitä täysin passiivisena? | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)