Aihe: Musiikkiohjelman sijainti kiintolevyillä.
1
vigoyan
02.03.2005 18:59:31
Tervehdys,

Minulla on tietokoneessani kaksi fyysisesti erillistä kiintolevyä: A: 80GB ja B: 200GB. Olen asentanut käyttöjärjestelmän (Windows XP) levylle A. Ja ajattelin että pyhittäisin levyn B ainoastaan musiikkitarpeisiin. Tuli kuitenkin mieleen että onko itse musiikkiohjelman asentaminen samalle levylle järkevää, siis levylle mihin myös nauhoitus tapahtuu. Olisiko järkevämpää asentaa musaohjelmat A:lle ja audio (raakadata) B:lle. Vai onko tällä mitään merkitystä loppupeleissä?
jPekka
03.03.2005 09:21:32

Olisiko järkevämpää asentaa musaohjelmat A:lle ja audio (raakadata) B:lle. Vai onko tällä mitään merkitystä loppupeleissä?

Melkein veikkaisin noin. Itse olen ainakin käyttänyt samaa systeemiä jo pitkään erinomaisin tuloksin. Tarkemmin sanoen systeemi on seuraava:

Kovalevy 1, partitio 1: Käyttöjärjestelmä, ohjelmat, käyttöjärjestelmän swap-tiedosto*

Kovalevy 1, partitio 2: "Muu" data, kuten duuniprojektit, kirjojen käsikirjoitukset, graafiset tekeleet, sähköpostit sunsensellainen.

Kovalevy 3, partitio 3: Toimi aikaisemmin eräänlaisena varasto-osiona, jonne olen tupannut kaikenlaiset downloadatut ilmaissoftat sun muut. Nykyään osion sisällöstä merkittävän osan muodostavat GigaStudion sounditiedostot ja konvoluutiokaiun (SIR) impulssikokoelma.

Kovalevy 2, ainoa partitio: Äänitykset ja niihin liittyvät midi- ynnä muut tiedostot, kukin biisin ja projektin mukaisessa alikansiossa.

* tuo swappitiedosto on toki määritelty kiinteän kokoiseksi, joten sen ei ainakaan pitäisi pahentaa tuon(kaan) levyn fragmentoitumista.
- Mitä on biljoona mikrofonia? - ??? - Yksi megafoni.
Santtu_123
03.03.2005 14:49:34 (muokattu 03.03.2005 14:50:01)

Melkein veikkaisin noin. Itse olen ainakin käyttänyt samaa systeemiä jo pitkään erinomaisin tuloksin. Tarkemmin sanoen systeemi on seuraava:

Kovalevy 1, partitio 1: Käyttöjärjestelmä, ohjelmat, käyttöjärjestelmän swap-tiedosto*

* tuo swappitiedosto on toki määritelty kiinteän kokoiseksi, joten sen ei ainakaan pitäisi pahentaa tuon(kaan) levyn fragmentoitumista.

Muuten ok, mutta tuo swap-tiedosto on parhaimmillaan kokonaan eri fyysisellä levyllä, tai ainakin eri osiolla kuin käyttis. Mä jakaisin ton 2. levyn kahteen osaan ja pukkaisin jälkimmäiselle osiolle swapin. Ekalle partitiolle sitten projektit ja muut biitit. Tokaa osiota vois myös sitten käyttää projektion varastona ym. Tolle ekalle osiolle koska se on levyn keskellä fyysisesti, jolloin levyn lukupää liikkuu vähiten kun hakee/tallettaa dataa. (Toivottavasti meni oikein päin, jokatapauksessa 1. osio on nopein käytössä :) )
lindo
07.03.2005 19:45:48
ööö tota... mikä on "swap" tiedosto?
I don't belive anything, if i don't see it first
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)