Aihe: Finale 2003
1
weikka
14.04.2007 21:27:19
Muistaako joku, kuinka Finale 2003:ssa muutetaan giff tai jpg-muotoon nuotti?
Pop Corn
15.04.2007 07:44:34
En muista, mutta otin selvää: taitaa olla SmartScore "plugari" jolla voi scannata
nuotteja Finaleen. Enempää en asiasta tiedä, mutta pitääpä ottaa selvää, kun alkoi
tuollainen toiminto kiinnostaa... säästäisi paljon aikaa ja vaivaa jos tuo toimisi
kunnolla, nääs.

(10 min)

...aah, taitaa olla tuosta SmartScoresta standalone versiokin (pro versio 399, guitar
edition 99 $) Ei tarvitsisi Finaleen sijoittaa, jos tuo toimii. Onko kenelläkään
kokemuksia ohjelmasta? Toimiiko hyvin? Voisi mennä harkintalistalle.
.
EP
15.04.2007 07:50:05

Eikös ne pdf :ksi yleensä?
Jokatapauksessa manuaalista pitäisi varmaan löytyä!
Pop Corn
15.04.2007 07:58:59
Eikös ne pdf :ksi yleensä?
Jokatapauksessa manuaalista pitäisi varmaan löytyä!

Varmasti manuaalista löytyy, ja jos ei löydy, niin ei sitä ihmisen tarvitse tietääkään!

..... :=)

Mutta joo, mä ymmärsin kysymyksen niin, että kuinka kuvasta saadaan nuotit
tietokoneen ymmärtämään muotoon eli midiksi. Ja siitäpä kiinnostuin.
.
Hianomies
15.04.2007 11:02:18

Mulla on Finale 2002-dinosaurus, ja ainakaan siinä homma ei onnistu suoraan. Pitää olla lisäksi joku grafiikkaohjelma, itse oon käyttänyt Photoshoppia.
weikka
15.04.2007 11:05:46
Kiitos vastauksista! Tarkoitin kylläkin, että kun saa nuotin kirjoitettua finalella, niin kuinka se muutetaan tiff-tai muu muotoon, esim.juuri pdf:ksi, että sen voi lähettää esim. sähköpostissa kaverille tulostettavaksi? Aikani etsittyä löysin yhden tavan: grafiikkatyökalu ja export pages-kohta ja sieltä saa tiffiksi. Mutta 2003 versiossa ei taida saada pdf:ksi?
jPekka
15.04.2007 12:29:47

Mutta 2003 versiossa ei taida saada pdf:ksi?

Lähes kaikista ohjelmista saa pdf-muotoon tulostamalla postscript-tulostusmuodossa tiedostoon ja sitten muuttamalla tämän .ps- tai .eps-tiedostoon pdf:ksi sopivalla ohjelmalla, esim Acrobat Distillerillä. Tuo on maksullinen tuote, tosin.
"Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else." -- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006)
Janus
15.04.2007 13:45:10
Lähes kaikista ohjelmista saa pdf-muotoon tulostamalla postscript-tulostusmuodossa tiedostoon ja sitten muuttamalla tämän .ps- tai .eps-tiedostoon pdf:ksi sopivalla ohjelmalla, esim Acrobat Distillerillä. Tuo on maksullinen tuote, tosin.

Tai sit asentaa koneelle jonkun ilmaisen PDF-printterin, eli ohjelman joka asentaa "virtuaalisen tulostimen", jonka avulla PDF:iä voi tehdä suoraan. Hyviä ovat esim. CutePDF ja PrimoPDF. Macintosh (OS X) printtaa myös suoraan PDF-tiedostoon niin haluttaessa ilman lisäohjelmia.
Hianomies
15.04.2007 13:54:46

Näin tein itsekin vanhalla Finalella Mäkin ysikäyttiksessä. Vähän hankalaa mutta toimi. Nyt on Tiikeri ja Sibelius ja pdf:t saa yhdellä hiiren klikkauksella, niin se kehitys kehittyy...
samulirask
18.04.2007 00:28:01

Itse olen muuttanut nuotit Finale Allegrolla PDF:ksi CutePDF-virtuaalitulostimella. On ilmainen, ja erittäin kätevä käyttää. Menen siis tulostusvalikkoon normaalisti ja valitsen setupista tulostimeksi CutePDF:n. CutePDF kysyy, mihin haluan tekeleeni tallentaa ja siinä se: Tuotos PDF-muodossa. En ole sitä Gif-exporttausta viitsinyt käyttääkään, kun tämä on ollut niin kätevä tapa.

www.cutepdf.com
www.elisanet.fi/samuli.rask
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)