Velli 20.10.2007 03:51:51 (muokattu 20.10.2007 04:13:44) | |
---|
Mulle nuo edustaa sitä heikointa ja nolointa Saxonia, mutta hieno homma jos uppoaa. :) Mulle nyky Saxon nivoutuu tusinahevibändien kastiin. Jotenkin mitäänsanomattoman ja puuduttavan kuuloista meinkinkiä nykyään (siis vain mun mielestä). Onhan tuo kasarilook noloa, mutta musiikki oli bändillä tuohon aikaan erinomaista. "Suzie Hold On" on hieno. Se toinen oli ihan hirveä. Äläs nyt, I Cant Wait Anymore on powerballadien aatelistoa :). Suzien alkuperäinen versio on muuten kamala, koska Byford laulaa ihan nuotin vierestä. Tämä versio on parempi laulun osalta. No joka tapauksessa tuossa on sellainen veto, että pitäisi kelvata jokaiselle Saxon diggarille: Solid Ball of Rock: http://youtube.com/watch?v=69y0w_l3o2k |
Regalis Apertura 21.10.2007 19:22:45 | |
---|
Milloinkas se Saxonin live-dvd ilmestyy? |
Velli 08.06.2008 20:28:41 | |
---|
Oho, löysin pitkästä aikaa helvatan kovan piisin, joka on tehty 90-luvulla. Yleisesti ottaen 90-luvun Saxon alkoi olla meikälle jo liian heviä, mutta tämä kyllä iskee kuin 1000 volttia! http://youtube.com/watch?v=zciZnlcmAMI |
rheinone 08.06.2008 20:37:18 | |
---|
Oho, löysin pitkästä aikaa helvatan kovan piisin, joka on tehty 90-luvulla. Yleisesti ottaen 90-luvun Saxon alkoi olla meikälle jo liian heviä, mutta tämä kyllä iskee kuin 1000 volttia! http://youtube.com/watch?v=zciZnlcmAMI Ei paskempi veto. Mutta kyä ne 9-köt-luvun parhaat AC/DC-apinoinnit löytyy Rhino Bucketilta. All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
Velli 08.06.2008 20:48:22 | |
---|
Ei paskempi veto. Mutta kyä ne 9-köt-luvun parhaat AC/DC-apinoinnit löytyy Rhino Bucketilta. Juu, Bucketilla on paljon hyviä biisejä. Ei Saxon ole kyllä lähelläkään AC/DC, jos Buckettiin verrataan. Joka tapauksessa taitaa lähteä tuo Saxonin Forever Free-lätty tilaukseen kun siltä löytyy ainakin toinenkin katujyräbiisi: http://youtube.com/watch?v=2mlgglxlpIw&feature=related Olisipa koko levy yhtä juhlaa! |
sellisti 10.06.2008 16:35:40 | |
---|
Olisipa koko levy yhtä juhlaa! Kyllä Forever Free on tosi hyvä albumi. Minusta ei ole yhtään huonoa tai edes keskinkertaista biisiä, ja tuota jyräosastoa löytyy tosiaan mukavasti! "Musiikki ei ole sitä mikä soi. Musiikki on sitä, miksi se mikä soi, soi niin kuin se soi silloin kun se soi." (Leif Segerstam) --- "Musiikki on kuin huumori. Toisille sitä ei kannata selittää, toisille ei tarvitse." (Kari Suomalainen) |
Velli 14.06.2008 21:01:30 | |
---|
|
Backlet 15.06.2008 17:42:06 | |
---|
Ei kellään olisi tietoa millaista settiä ovat veivanneet näillä viimeisimmillä keikoilla? Tietäisi vähän kuunnella samaa matskua Graspoppia varten, kun bändi ei ole entuudestaan kovinkaan tuttu. Pikaisella guugletuksella ei löytynyt oikein mitään. |
stapani 15.06.2008 21:33:08 | |
---|
Yep Tässä lista toukokuulta : Saxon -- Sydney, Australia -- May 7th, 2008 01. Intro 02. Attila The Hun 03. Dogs Of War 04. Let Me Feel Your Power 05. To Hell And Back Again 06. Motorcycle Man 07. Metalhead 08. Power And The Glory 09. Solid Ball Of Rock 10. Witchfinder General 11. Guitar Solo 12. Strong Arm Of The Law 13. Princess Of The Night 14. I've Got To Rock (To Stay Alive) -------------------------------- 15. State Of Grace 16. 20,000 Feet 17. Denim And Leather 18. Ashes To Ashes -------------------------------- 19. Crusader Stapani |
Backlet 15.06.2008 22:11:08 | |
---|
^Kiitokset vain. Tuostakin on kyllä jo aika hyvin aikaa, mutta eipä se setti varmaan kovin paljoa muutu. |
Huojuva_Torni 27.07.2008 00:35:54 | |
---|
Hei vaan. Huomasin juuri että Wheels of Steel ja Strong Arm of the Law irtoavat Play.comista hintaan 5€ ja 7€. Levyt näyttävät saaneen hyviä arvosteluja ja tykkään kuunnella (muun muassa) kasari-Priest-tyylistä olut-moottoripyörä-nahka-viikset-kasariheviä, joten ovatko kyseiset levyt tuohon hintaan hyviä ostoksia? WoSin nimikkobiisi ainakin iskee. Syy siihen miksi edes epäilen on se että joku topicin alkupuolella taisi sanoa 80-luvun alun Saxonia keskinkertaiseksi vaikka itse olen kuullut ihan muuta! |
Lemmy-45 27.07.2008 09:33:46 | |
---|
Hei vaan. Huomasin juuri että Wheels of Steel ja Strong Arm of the Law irtoavat Play.comista hintaan 5€ ja 7€. Levyt näyttävät saaneen hyviä arvosteluja ja tykkään kuunnella (muun muassa) kasari-Priest-tyylistä olut-moottoripyörä-nahka-viikset-kasariheviä, joten ovatko kyseiset levyt tuohon hintaan hyviä ostoksia? WoSin nimikkobiisi ainakin iskee. Syy siihen miksi edes epäilen on se että joku topicin alkupuolella taisi sanoa 80-luvun alun Saxonia keskinkertaiseksi vaikka itse olen kuullut ihan muuta! Osta. Ja äkkiä! >BD |
Regalis Apertura 27.07.2008 20:00:26 | |
---|
^^ Nuo 2 levyä taitaa ollakin ne Saxonin klassikkolevyt (+Denim & Leather sekä Crusader). Heti haltuun vaan kun kerran melkein ilmaiseksi saa;)... |
Gaines 28.07.2008 15:42:01 | |
---|
Eagle has landed -live on erinomainen pläjäys, sitä suosittelen oikeastaan enemmän kuin yhtäkään studiolevyä. Sydän lyö ja parta kasvaa! |
Germaniac 28.07.2008 19:58:58 | |
---|
Saxon oli ollut tuttu nimi jo pitkän aikaa, mutta eipä silti tullut ihmeemmin tutustuttua bändiin kuin vasta vuonna 2003. Levyjä sai "liian helposti" joka divarista, joten vähäiset varat sitten tuli aina laitettua johonkin joka sillä hetkellä tuntui tärkeämmältä tai vaikeammin saatavalta. Olinpas typerä. Koska sitten kun vihdoin ostin The Anthology -tuplakokoelman ja biisit kuten Rocking Again, Power & The Glory ja Warrior kajahtivat kaiuttimista, ajattelin että "miksi helvetissä en ole tutustunut tähän aikaisemmin" ja nyt bändi on yksi lemppareistani. Omat suosikkilevyt on Power & The Glory, ja Innocence Is No Excuse jossa on muuten helvetin hyvät, korvia halkovat jytäsoundit. Mulle uppoaa myös tuo kaupallisempi Saxon 80-luvun loppupuolelta, ja uudemmat levytkin toimii erinomaisesti ja todistaa että Saxon ei ole pelkästään vanhalla maineellaan ratsastava bändi. 90-luvun tuotantoon en ole jostain syystä ehtinyt tutustua muutamia biisejä lukuunottamatta. Kolme kertaa keikallakin todistettuna aivan loistava livebändi, Biff on karismaattinen laulaja ja showmies. SAXONSAXONSAXONSAXON!!! Mutta miksi tämä aihe on jossain Rock, Pop, Alternative osastolla?? |
rheinone 28.07.2008 20:19:51 | |
---|
Mutta miksi tämä aihe on jossain Rock, Pop, Alternative osastolla?? Siks ku Saxon on rokkibändi. All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
Backlet 28.07.2008 21:02:04 | |
---|
Siks ku Saxon on rokkibändi. Millä perusteella Priest sitten on hevibändi? |
Velli 28.07.2008 21:51:40 | |
---|
Millä perusteella Priest sitten on hevibändi? Ne ovat ainakin mun mielestä olleet aina hieman iivelimpi bändi kuin Saxon. Niillä ei ole esim. yhtä paljon synaosastoa mukana biiseissä kuin Saxonilla oli 80-luvulla. Lisäksi pukeutumistyyli on aina ollut enemmän farkkua ja nahkaa. Saxon puolestaan oli aika sukkahousuhevibändi 80-luvun loppupuolella fritsuhuiveineen ja leopardikuviopaitoineen.. Niin tai näin, niin kyllä Saxon ainakin mun kirjoissa on enemmän hardrock-bändi ja Priest hevibändi. Vaikka eihän Priestkään mikään puhdas hevibändi ole. Onhan niilläkin paljon rock-osastoa. |
Icy-Sun 28.07.2008 23:17:03 | |
---|
Molemmat bändit ovat vieneet vasta myöhemmällä iällään musiikkia sinne hevimpään suuntaan. Priest tosin aiemmin. Saxonin kaksi usinta ovat jo aika agressiivista. Lemmy: "Sama se miksi sitä kutsutaan. Minä kutsun sitä rock n rolliksi ja sinä saat kutsua sitä, miksi haluat". Potkii se Saxon silti ja kovaa. Livenäkin tuli Oulussa viime vuonna katsastettua. Itse nyrpistelen nenääni myöhäisen kasarivaiheen Saxonille, mutta debyytistä Crusaderiin ja taas Solid ball of rockista eteenpäin on tullut sitä, mimkä miellän hyväksi tai erittäin hyväksi tavaraksi. There ain't noway out tonight |
StJerky 29.07.2008 08:59:47 | |
---|
Itse nyrpistelen nenääni myöhäisen kasarivaiheen Saxonille, mutta debyytistä Crusaderiin ja taas Solid ball of rockista eteenpäin on tullut sitä, mimkä miellän hyväksi tai erittäin hyväksi tavaraksi. Aivan samaa mieltä. Tosin uudemmista levyistä en ole vielä kuullut kuin "Inner Sanctumin", mutta jos muut uudet on samaa tyyliä niin hienoa. Vanhat levyt nimenomaan "Crusaderiin" asti ovat hyviä. Tosin "Crusaderilla" jo jotkut kappaleet ovat aika "radioystävällisiä". |