Aihe: ACDC hardrockin ehdoton ykkönen ??
1 2 3 4 512 13 14 15 16
Artist
05.02.2005 11:42:18
Joo, vaikka levy-yhtiö haluaakin joitain tyyppejä koelauluihin, ei se tarkoita että Mal & Ang olisivat niitä missään nimessä valinneet. Olihan noita ehdokkaita monia muitakin.

Joo, oliko sitten Holtonin kohdalla kyse siitä, että levy-yhtiö halusi hänet vai, että Malcolm & Angus halusivat hänet onkin mielenkiintoisempi kysymys. Itse en tiedä kun en ole niin paljon perehtynyt, mutta mun mielestä olisi vaan laulajana ollut paljon mukavemman kuuloinen kuin Brian (ei pahalla!)... toisaalta, Holtonin kanssahan homma ei olisi kauan kuitenkaan pysynyt kasassa.
MK73
05.02.2005 14:06:59
Anttilasta lähti mukaan Powerage ja If you want blood.. -live (maksoivat yhteensä 14,80e!). Niitä voi kutsua vaikka rock-levyiksi... olen valaistunut! Makeat, kotikutoisen rankat soundit ja mitä biisejä, kuin halolla takaraivoon! Hitto, mulle on aiemmin sattunut käsiin väärät AC/DC levyt.
Angus
05.02.2005 14:49:55

Joo, oliko sitten Holtonin kohdalla kyse siitä, että levy-yhtiö halusi hänet vai, että Malcolm & Angus halusivat hänet onkin mielenkiintoisempi kysymys. Itse en tiedä kun en ole niin paljon perehtynyt, mutta mun mielestä olisi vaan laulajana ollut paljon mukavemman kuuloinen kuin Brian (ei pahalla!)... toisaalta, Holtonin kanssahan homma ei olisi kauan kuitenkaan pysynyt kasassa.

Niin se vähän oli tuolloin, että levy-yhtiö tarjosi vaihtoehtoja, tosin en tarkkaan tiedä miten asia on Holtonin kohdalla, mutta veikkaisin että levy-yhtiö olisi ehdottanut.

Anttilasta lähti mukaan Powerage ja If you want blood.. -live (maksoivat yhteensä 14,80e!). Niitä voi kutsua vaikka rock-levyiksi... olen valaistunut! Makeat, kotikutoisen rankat soundit ja mitä biisejä, kuin halolla takaraivoon! Hitto, mulle on aiemmin sattunut käsiin väärät AC/DC levyt.

Hienoa, että otit neuvostani vaarin! Olinkin varma, että jos nuo kaksi levyä otat kuunteluun niin et varmasti voi pettyä.
"AC/DC:tä koskevissa hätätapauksissa ottakaa välittömästi yhteys nimimerkkiin Angus"! 8-) - JaniTheRock
Lue Motörhead-keikkatunnelmat
sellisti
05.02.2005 22:35:52
Mikäs tyyppi tämä kyseinen Holton oikein on..? Osoitan sivistymättömyyteni, mutten tunne ollenkaan koko heppua.
Konserttimestari: "Otas 'a' siitä flyygelistä". Vihainen vahtimestari: "Jos siitä flyygelistä jotain otetaan, niin se laitetaan sinne sitten myös takaisin!"
Heatseeker
05.02.2005 23:01:35
Mikäs tyyppi tämä kyseinen Holton oikein on..? Osoitan sivistymättömyyteni, mutten tunne ollenkaan koko heppua.

Mäkään en ole paljoakaan perehtynyt äijän musiikkiin. Gary Holton oli joskus 70- luvulla laulajana bändissä nimeltä heavy Metal Kids, mutta tunnetaan ehkä Suomessa paremmin roolistaan sarjassa Näkemiin Vaan Muru.

Holton kuoli vuonna 84 yliannostukseen
Näin meillä Neuvostoliitossa!
Mr. Mustard
05.02.2005 23:06:29
Peer Gunt on Suomen AC/DC!!!!
"Life is what happens to you when you´re busy making other plans" - John Lennon.
overtake
05.02.2005 23:13:39
Holton kuoli vuonna 84 yliannostukseen

-85 itse asiassa.
www.stonetabs.tk
sellisti
06.02.2005 00:11:55

Ei vaan Horsepower!
Konserttimestari: "Otas 'a' siitä flyygelistä". Vihainen vahtimestari: "Jos siitä flyygelistä jotain otetaan, niin se laitetaan sinne sitten myös takaisin!"
Angus
06.02.2005 02:12:02 (muokattu 06.02.2005 11:42:40)

Mäkään en ole paljoakaan perehtynyt äijän musiikkiin. Gary Holton oli joskus 70- luvulla laulajana bändissä nimeltä heavy Metal Kids, mutta tunnetaan ehkä Suomessa paremmin roolistaan sarjassa Näkemiin Vaan Muru.

Jep, ja mainittakoon nyt vielä että Auf Wiedersehen, Pet (eli Näkemiin Vaan, Muru) on varmasti paras tv-sarja ikinä!
"AC/DC:tä koskevissa hätätapauksissa ottakaa välittömästi yhteys nimimerkkiin Angus"! 8-) - JaniTheRock
Hohhoijaa
06.02.2005 10:18:22 (muokattu 06.02.2005 10:18:26)

Ei voi verrata!!!!
Baa
Tinmo
06.02.2005 13:23:23

Eipäs kun Suomen Motörhead, sitä se muistuttaa paljon enemmän.
"We Roll tonight, to the guitar bite..."
Angus
07.02.2005 23:51:35

Eipäs kun Suomen Motörhead, sitä se muistuttaa paljon enemmän.

Jep ehdottomasti Peer Günt muistuttaa enemmän Mheadia kuin 'DC:tä, vaikka tosin onhan siinä semmosta pientä 'DC:tä sekoitettuna tuohon Motörheadin tyyliin...

Stiff Upper Lip älppäri pyörii juuri, on tää vaan aina niin järjettömän kova levy. Toimii milloin tahansa.
MK73
08.02.2005 09:11:37 (muokattu 08.02.2005 09:24:09)
En ole Stiff Upper Lip:iä löytänyt viel kaupoista pk-seudulta - perkkeles! Vanhaa DC:tä on kiitettävästi tarjolla :) Ollaankohan noita uudempiakin julkaisemassa Epicin pahvikansissa?

Muuten, enää parisen viikkoa, niin uusi Peer Gunt rymisee ilmoille. Mutta kommentoidaan sitä sitten oman otsikkonsa alla.
pablo gnu
08.02.2005 12:59:47
kunnon rock bändi, ei mitään kikkeli heviä, eikä nahka housuja, mul on kaikki ac/dc:t ehkä jotain puuttuu ,paras levy on BACK IN BLACK ,osaan soittaa kitarallakin jotain biisejä
MrQ
08.02.2005 13:48:21
Haha. Mitä helvettiä Guns N Rosesin kasarirokilla on tekemistä AC/DC:n kanssa? Typerää vertailua.

Aivan. GnR:n lokaisimmatkin sleazerock vetäisyt nuijivat minkä vaan ätsidätsin kamaluudet viemäriin hikoilematta.

Omaperäisyydellään, näkemyksellään, meiningillään kaikella.

Mitä olen tätä triidiä seurannut niin AC/DC on selkeästikin niitä jumalasarjan yhtyeitä joita ei saa eikä pidä kritisoida millään tavalla tai missään nimessä.

Mutta te puhutte nyt hardrokista. Siinä skenessä kruunaamaton kuningas on ehdottomasti GnR, vaikkeivat niin pitkää taivalta, onneksi, kulkeneetkaan.

Mikään ei ole surullisempaa kuin rokkari joka ei osaa lopettaa, ja jos acdc olisi hevonen, se olisi vielä rampa siihen päälle. selllaiset yleensä lopetetaan.

Tämä ei ole vihje vaan kehotus. ei siinä mitään, saatte te tykätä, mutta ottakaa huomioon että omastanne poikkeavia näkemyksiä on vaikka ja kuinka.

Minä en ole samaa mieltä kanssanne. vastaus ydinkysymykseen siis on: ei, ei lähellekään.
Jani The Rock
08.02.2005 14:05:07

Mutta te puhutte nyt hardrokista. Siinä skenessä kruunaamaton kuningas on ehdottomasti GnR, vaikkeivat niin pitkää taivalta, onneksi, kulkeneetkaan.

Gunnareis oo muuta hardia ku Äksylin pää. AaseeDeesee on kulkenu pitkän taipaleen, mutta se onki semmonen turbodiisseli, että meno ei hyydy. Gunnarit ei pysty muuhun kuin säälittäviin comebackyrityksiin, kun taas AC/DC jyrää vaan vaikka vuosia on takana kunnioitettava määrä. Ja niitä oli takana jo sillon kun Gunnarien jätkät vielä opettelivat sitä, mistä kohtaa vastakkaista sukupuolta pitää kutittaa.

Ja jos katotaan ihan muusikkoinakin noita tyyppejä, niin ei Gunnareilla oo mitään jakoa. Basisti nillä kyllä oli hyvä, mutta siihen se sitten jääkin. Vaikka Släässilläkin olis kuinka silinteri päässä ja körssi huulessa, niin ei se Malcolmin ja Anguksen (huom. arvojärjestys) räiminnän edessä vielä pitkälle riitä. Nääs rokkenrollissa soittaa mies ja vehkeet eikä pelkkä nimi. Kamelinkarvaperuukista ja silinterihatusta puhumattakaan.

Harvon sä olet väärässä mutta nyt olet.
The road never ends for me, kid.
gogo
08.02.2005 14:31:38
Mikään ei ole surullisempaa kuin rokkari joka ei osaa lopettaa, ja jos acdc olisi hevonen, se olisi vielä rampa siihen päälle. selllaiset yleensä lopetetaan.

Justiinsa. Voi kettu. G'n'r (lue: Axl Rose) onkin nykyään niin viriili ja aikaansaava rockyhtye että. Tekopyhyyden huipentuma. Yliarvostettuhan se oli jo sillon vuonna 1987, mutta tää viime aikojen hype on ollut kyllä jo naurettavaa.
oksettaa.
MrQ
08.02.2005 15:02:32
Justiinsa. Voi kettu. G'n'r (lue: Axl Rose) onkin nykyään niin viriili ja aikaansaava rockyhtye että. Tekopyhyyden huipentuma. Yliarvostettuhan se oli jo sillon vuonna 1987, mutta tää viime aikojen hype on ollut kyllä jo naurettavaa.

mä olen sitä mieltä että GnR on ollut yliarvostettu koko uransa ajan... ok. joku metalhammerin kriitikko tais sanoa appetitesta ettei siitä mihinkään ole.

Mutta se ei tarkoita etteikö gnr olisi aivan loistava yhtye, musiikillisesti. En minä niitä missään arvossa pidä, kappaleistaan kylläkin.

ja tää newgnr... herrajeesus mitä paskaa. Velvet revolverkin on parempaa. sattuneista syistä.
sellisti
08.02.2005 15:30:48 (muokattu 08.02.2005 15:32:50)
Pidän itsekin kyllä Guns n' Rosesista, eikä pitäisi provosoitua, mutta...

Aivan. GnR:n lokaisimmatkin sleazerock vetäisyt nuijivat minkä vaan ätsidätsin kamaluudet viemäriin hikoilematta.

Omaperäisyydellään, näkemyksellään, meiningillään kaikella.

GnR on parhaimmillaan tosi hyvää musiikkia, mutta jos omaperäisyydestä puhutaan, niin mietitäänpä vähän. AC/DC loi 70-luvulla yhden kopioiduimmista hardrock-tyyleistä, -soundeista ja -imagoista. Se on säilyttänyt tyylinsä yli 30 vuotta suosion laskematta. GnR puolestaan jatkoi suoraan siitä, mihin Hanoi Rocks jäi. Bändi teki muutaman hienon levyn, siinä se. OK, heillekin muodoistui oma, jokseenkin tunnistettava tyylinsä, mutta omaperäisempi kuin AC/DC..? Ehei.

Mitä olen tätä triidiä seurannut niin AC/DC on selkeästikin niitä jumalasarjan yhtyeitä joita ei saa eikä pidä kritisoida millään tavalla tai missään nimessä.

Ei siitä ole kysymys. Saa toki kritisoida, mutta mieluusti hyvillä perusteluilla.

Miksi pitäisi lopettaa, kun suosiota riittää; levyjä myydään ja keikat edelleen loppuunmyytyjä ympäri maailman? Ei tuo kovin rampa hevonen minusta vielä ole. Entäs GnR nykyään..?

Tämä ei ole vihje vaan kehotus. ei siinä mitään, saatte te tykätä, mutta ottakaa huomioon että omastanne poikkeavia näkemyksiä on vaikka ja kuinka.

Totta kai on, eikä kukaan ole julistamassa mielipidettään ainoaksi oikeaksi. Toivottavasti et sinäkään.
MrQ
08.02.2005 16:09:21
Pidän itsekin kyllä Guns n' Rosesista, eikä pitäisi provosoitua, mutta...

GnR on parhaimmillaan tosi hyvää musiikkia, mutta jos omaperäisyydestä puhutaan, niin mietitäänpä vähän. AC/DC loi 70-luvulla yhden kopioiduimmista hardrock-tyyleistä, -soundeista ja -imagoista. Se on säilyttänyt tyylinsä yli 30 vuotta suosion laskematta. GnR puolestaan jatkoi suoraan siitä, mihin Hanoi Rocks jäi. Bändi teki muutaman hienon levyn, siinä se. OK, heillekin muodoistui oma, jokseenkin tunnistettava tyylinsä, mutta omaperäisempi kuin AC/DC..? Ehei.

Kysehän argumentissani on siitä, että gnr jalosti Hardrockin niin pitkälle että pitkälti tappoi koko skenen. Siinä oli tyyliä, tyylittömyyttä, rokepiikkaa, itseironiaa, vakavuutta sekä nousuja ja laskuja enemmän kuin missään sitä ennen ja etenkin missään sen jälkeen. Hemmetti, tekivät knockin on heavens dooristakin kuunneltavan...

Miksi pitäisi lopettaa, kun suosiota riittää; levyjä myydään ja keikat edelleen loppuunmyytyjä ympäri maailman? Ei tuo kovin rampa hevonen minusta vielä ole. Entäs GnR nykyään..?

No, musiikin kentällä peräänkuulutan muutosta ja kehitystä. Se että joku resepti on toiminut 30 vuotta ei ole riittävä peruste mielestäni sen tekemiseen. Lisäksi ACDC:n "yhen biisin voi levyttää parisataa kertaa"- meininki todella turhauttaa. Mä en pitäisi niitä todenteolla minään merkkipaaluina muutenkuin myyntilukujensa takia.

Totta kai on, eikä kukaan ole julistamassa mielipidettään ainoaksi oikeaksi. Toivottavasti et sinäkään.

Yleensähän teen juuri niin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)