Aihe: ACDC hardrockin ehdoton ykkönen ??
1 2 3 4 512 13 14 15 16
sellisti
04.02.2005 00:29:06 (muokattu 04.02.2005 00:29:39)
juu :D. Niin mutta AC/DC tarkoittaa jenkkislangilla transua, siksi näin.

Tiedät varmasti myös, että bändin nimi ei tule jenkkislangista. Vaikka ovathan he itsekin tuosta saaneet kuulla v#ttuilua, varsinkin uransa alkutaipaleella.

Vähintään yhtä paljon nimen on väitetty aikanaan viittaavan saatananpalvontaan (Anti Christ / Devil's Child). Kumpikin olettamus on kaukana totuudesta.
"Eli,oletteko huomanneet orkesterissa soittaessanne eri stemmojen käyttäytymiseroja. Esim. sellistit notkuu ja lorvii siellä ja suurinpiirtein nukkuvat siinä pultissaan" -nammi, muusikoiden.net
Angus
04.02.2005 00:29:48

juu :D. Niin mutta AC/DC tarkoittaa jenkkislangilla transua, siksi näin.

Kuten myös ausseissa, eiköhän sen kuitenkin kaikki jo tienneet. Oli meinaan AC/DC:llä nimenvaihto lähellä, mutta onneksi nimi sitten jostain syystä vain pysyikin.
"AC/DC:tä koskevissa hätätapauksissa ottakaa välittömästi yhteys nimimerkkiin Angus"! 8-) - JaniTheRock
Lue Motörhead-keikkatunnelmat
elbowski
04.02.2005 07:05:31
Kuten myös ausseissa, eiköhän sen kuitenkin kaikki jo tienneet. Oli meinaan AC/DC:llä nimenvaihto lähellä, mutta onneksi nimi sitten jostain syystä vain pysyikin.

Niin, ei tuollaisten seikkojen takia mun mielestä nimenvaihtoon kannata ruveta.
''no missä mä oon kauhee GAS'' -Putte
Ei kai se vaan ollut... Pastilli??? | IMIK #25
Angus
04.02.2005 07:23:10

Tuolloinhan tommonen nimi tiesi vaikeuksia, eiköhän se olisi syynä ollut miksi pojat olisivat tuon nimen vaihtaneet. Taisi kuitenkin vaan olla niin hyvä nimi, että se sitten pysyi.
"AC/DC:tä koskevissa hätätapauksissa ottakaa välittömästi yhteys nimimerkkiin Angus"! 8-) - JaniTheRock
elbowski
04.02.2005 07:24:58
Tuolloinhan tommonen nimi tiesi vaikeuksia, eiköhän se olisi syynä ollut miksi pojat olisivat tuon nimen vaihtaneet. Taisi kuitenkin vaan olla niin hyvä nimi, että se sitten pysyi.

Niin joo kun tuo homofobia taisi olla hiukan laajempi silloin.
''no missä mä oon kauhee GAS'' -Putte
Ei kai se vaan ollut... Pastilli??? | IMIK #25
Hohhoijaa
04.02.2005 08:21:35

Jos tuollaisten seikkojen takia bändit ryhtyisivät nimiään vaihtelemaan, tulos olisi... noh...
KalaMies #12 >-)))>
aikavaikea
04.02.2005 08:38:09
Niin joo kun tuo homofobia taisi olla hiukan laajempi silloin.

Boniltahan haastattelija kyselee siinä Let There Be Rock -livevideolla jotain "What about guys?" ja Bon vastaa "Guys are okey to shake hands with". Sitä ennen puhuttiin naisista ja niiden ihanuudesta.
Now you're messin' with a son of a bitch! Nazareth Vuokatin Katinkullassa 15.4.2005. Lähtölaskenta on alkanut.
Hot RedX
04.02.2005 10:18:21
acdcstä tulee nuoruus mieleen
Angus
04.02.2005 13:24:34

Boniltahan haastattelija kyselee siinä Let There Be Rock -livevideolla jotain "What about guys?" ja Bon vastaa "Guys are okey to shake hands with". Sitä ennen puhuttiin naisista ja niiden ihanuudesta.

Jep, mahtava kohta se.

- "What about men?"
- "Men? They're ok, you shake their hands and say hello, but woman are special, you can hug them"

Pitääkin pistää LTBR - The Movie pyörimään, niin mahtava se on.
sellisti
04.02.2005 14:28:41

Ja kai se niinkin on että etenkin aloittelevalle bändille "any publicity is good publicity". No, ehkei nyt ihan mikä tahansa...
Konserttimestari: "Otas 'a' siitä flyygelistä". Vihainen vahtimestari: "Jos siitä flyygelistä jotain otetaan, niin se laitetaan sinne sitten myös takaisin!"
Angus
04.02.2005 14:47:05

Ja kai se niinkin on että etenkin aloittelevalle bändille "any publicity is good publicity". No, ehkei nyt ihan mikä tahansa...

Juu... noin Mal sen on useasti kertonut, että paikalliselta taksikuski oli sanonut kuullessaan bändin nimen, että "you're lookin for trouble pal?" ja selittänyt mitä AC/DC myöskin tarkoittaa, silloin Mal oli ajatellut että pitää kyllä vaihtaa nimi, mutta jostain syystä nimi sitten vain pysyikin.
Tinmo
04.02.2005 15:35:59
Perkele, kun on tämä Guitar Legends tungettu täyteen vanhoja haastatteluja, jotka ovat keskenään melkein samanlaisia. Nooh... kuvamateriaalit on mulle uusia, vaikkakin jutut vanhoja,,,,
"We Roll tonight, to the guitar bite..."
Angus
04.02.2005 16:08:29

Perkele, kun on tämä Guitar Legends tungettu täyteen vanhoja haastatteluja, jotka ovat keskenään melkein samanlaisia. Nooh... kuvamateriaalit on mulle uusia, vaikkakin jutut vanhoja,,,,

Jep, näinhän se on, mutta siltikin ihan mukava luettava joka sisältää mukavasti hienoja kuvia. Jutuista ei mitään uutta irronnut.
MrQ
04.02.2005 19:38:29
Hehe ei helvetti! Kuten Jani tuossa jo kauan sitten mainitsi, se vitsipalsta on jossain ihan muualla!

Se on totta. ihmettelen siksi suuresti että vittuako tämä triidi täällä tekee eikä siellä.
Artist
04.02.2005 20:44:11
Olisi muuten ollut mielenkiintoista kuulla minkälainen Ac/Dc olisi nyt, jos Bon Scottin kuoltua laulajaksi olisi tullut Gary Holton... muistelisin jostain kuulleeni, että Holtonia pyydettiin tuolloin Ac/Dc:n laulajaksi, mutta mies itse kieltäytyi.

Noh, turhaa spekulointiahan tämä, mutta...
aku.miettinen
04.02.2005 22:30:14
Motörheadin kanssa parasta rockia ikinä. Jää Guns N Roses ja muut pelleilyt taakse. Tässä on kunnon rockia neideille.
sellisti
04.02.2005 22:38:00
Se on totta. ihmettelen siksi suuresti että vittuako tämä triidi täällä tekee eikä siellä.

No sähän voit aloittaa itse sinne uuden ketjun.
Konserttimestari: "Otas 'a' siitä flyygelistä". Vihainen vahtimestari: "Jos siitä flyygelistä jotain otetaan, niin se laitetaan sinne sitten myös takaisin!"
Heatseeker
05.02.2005 00:33:13
Olisi muuten ollut mielenkiintoista kuulla minkälainen Ac/Dc olisi nyt, jos Bon Scottin kuoltua laulajaksi olisi tullut Gary Holton... muistelisin jostain kuulleeni, että Holtonia pyydettiin tuolloin Ac/Dc:n laulajaksi, mutta mies itse kieltäytyi.

Niin, Holtonille varattiin muutama koelaulu, mutta kaveri oli noihin aikoihin kovissa huumeongelmissa, eikä hän kumpaankaan ilmestynyt. Tiedä sitten olisiko Holtonia edes valittu bändiin.
Näin meillä Neuvostoliitossa!
Angus
05.02.2005 01:48:51 (muokattu 05.02.2005 01:51:13)

Niin, Holtonille varattiin muutama koelaulu, mutta kaveri oli noihin aikoihin kovissa huumeongelmissa, eikä hän kumpaankaan ilmestynyt. Tiedä sitten olisiko Holtonia edes valittu bändiin.

Joo, vaikka levy-yhtiö haluaakin joitain tyyppejä koelauluihin, ei se tarkoita että Mal & Ang olisivat niitä missään nimessä valinneet. Olihan noita ehdokkaita monia muitakin.

No kuulepas, perustele aivan kunnolla tänne MIKSI GN'R menee muka AC/DC:n edelle, ja nyt kaivattaisiin kyllä jotain oikein kunnon jutunpätkää eikä mitään muutaman sanan mielipidettä. Jos sulla ei oikeasti ole muuta annettavaa kuin "se on ihan paska!!!11!1!!!11 GN'R on ihQ:mp niinQ ja se rokkaa ihan kybäl!1!!1!!"-tyylisiä kommentteja niin anna asian ennemmin olla.
overtake
05.02.2005 11:24:22
vastaus topikkiin: ei se ole. GnR hoiteli hommat niin paljon paremmin ettei sen jälkeen hardrockia ollakaan tehty... ja jos on niin paskaa.

Haha. Mitä helvettiä Guns N Rosesin kasarirokilla on tekemistä AC/DC:n kanssa? Typerää vertailua.

Jos välttämättä näitten yhtyeiden tuotantoa pitää lähteä vertailemaan, niin AC/DC voittaa jo sillä perusteella että tekivät jo 70-luvulla ylittämättömiä hard rock-klassikkolevyjä kun GnR:n pojat opettelivat vasta lukemaan.
www.stonetabs.tk
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)