Aihe: Keskustelua AC/DC:stä
1 2 3 4 5101 102 103 104 105122 123 124 125 126
sellisti
15.11.2008 14:12:14
Voi olla näinkin. Paljon vaihtoehtoja.

edit. Kuuntelin biisin juuri ja eihän siellä nyt niin paljon niitä vireheittoja ollutkaan kuin muistin, mutta muutama aika nasty kyllä on eksynyt sekaan... Todella hieno biisi kyllä joka tapauksessa.

Joo, tekee tuosta albumista vielä paljon omaperäisemmän kuin tuon Problem Childin kera, vaikka sekin on hyvä biisi.
"Musiikki ei ole sitä mikä soi. Musiikki on sitä, miksi se mikä soi, soi niin kuin se soi silloin kun se soi." (Leif Segerstam) --- "Musiikki on kuin huumori. Toisille sitä ei kannata selittää, toisille ei tarvitse." (Kari Suomalainen)
HaloOfFlies
16.11.2008 15:40:20

Ajattelinpa infota, että tänään YLEX:ltä kaksi tuntia AC/DC:ta alkaen kello 18. Ohjelma on Supersetti ja siellä tänään starana AC/DC.
"Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5
Gaines
17.11.2008 17:19:10 (muokattu 17.11.2008 17:19:32)
Jumalaut, olin eilen ehtoolla ajaa ojaan kun eetteriin pärähti it´s a long way to the top! Piti oikein ääneen ihmetellä asiaa.
Sydän lyö ja parta kasvaa!
Wolfie
17.11.2008 18:40:12
Jumalaut, olin eilen ehtoolla ajaa ojaan kun eetteriin pärähti its a long way to the top! Piti oikein ääneen ihmetellä asiaa.

Semmoista se tahtoo olla. Minulle pamahti soimaan korvien väliin hetimmiten kun olin lukenut tuon viestin. Huippukappale.
Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita...
WarMachine
18.11.2008 08:28:32
Jumalaut, olin eilen ehtoolla ajaa ojaan kun eetteriin pärähti its a long way to the top! Piti oikein ääneen ihmetellä asiaa.

Ittellä puhelimen soittoääni jo vuosien ajan. Säkkipilli toimii. Kuuntelin eilen ehkä ihan ensimmäistä kertaa parivaljakkoa Flick ja Fly. Flick toimii paremmin ku kuvittelin ku sitä kuiten pidetään nii-in huonona. Ei se nyt niin huono ole. Fly ehkä vähän heikompi.
sellisti
18.11.2008 10:02:48
Kuuntelin eilen ehkä ihan ensimmäistä kertaa parivaljakkoa Flick ja Fly. Flick toimii paremmin ku kuvittelin ku sitä kuiten pidetään nii-in huonona. Ei se nyt niin huono ole. Fly ehkä vähän heikompi.

No pitää ketkä pitää... huonona siis. Ei täällä ainakaan kovin moni tunnu pitävän, ja minustakin se on bändin 3 parhaan levyn joukossa. Ei se tietysti sellainen hittikimara ole kuin mitä bändiltä putkeen tuli Highway To Hell, Back In Black ja vielä For Those About To Rock:kin, jolla silläkin oli vissiin bändin eka listahitti (Let's Get It Up) jossain päin maailmaa jos en ihan väärin muista..? Mutta se on levy täynnä hemmetin hyviä ja rokkaavia biisejä, vaikkei niistä mitään radiohittejä tullutkaan.
"Musiikki ei ole sitä mikä soi. Musiikki on sitä, miksi se mikä soi, soi niin kuin se soi silloin kun se soi." (Leif Segerstam) --- "Musiikki on kuin huumori. Toisille sitä ei kannata selittää, toisille ei tarvitse." (Kari Suomalainen)
rheinone
18.11.2008 11:17:15
Ittellä puhelimen soittoääni jo vuosien ajan: High Voltage Rock'N'Roll.
powerage
18.11.2008 16:25:22
No pitää ketkä pitää... huonona siis. Ei täällä ainakaan kovin moni tunnu pitävän, ja minustakin se on bändin 3 parhaan levyn joukossa.

Joo, kyllä FOTS on ehdottomasti mainettaan parempi levy. Alkuperäisellä cd-julkaisulla oli vaan jotenkin niin tunkkaiset soundit että ainakin itsellä jäi väkisinkin vähemmälle kuuntelulle. Oikeastaan vasta Epicin -03 julkaisun jälkeen tullut kuunneltua levyä enemmän. Tasaisen rautaista meininkiä läpi linjan mutta ne avain biisit joita kolmelta aiemmalta lätyltä löytyy vino-pino, ei FOTS:lta löydy ensimmäistäkään. Jokatapauksessa vaikka lätystä tykkäänkin, ei se kyllä millään ilveellä yllä bändin top 3:een, eikä edes top 5:een!
"Oh yea.. get your fuckin' jumbo jet off my airport"
jra
18.11.2008 19:49:58 (muokattu 18.11.2008 19:50:21)
Tämmöinen tuli Ylen Areenasta vastaan:
http://areena.yle.fi/toista?id=1653524
Eli tunti AC/DC -keskustelua. En vielä ole tuota ennättänyt kuunnella, onko täyttä asiaa vaiko huttua. On vielä Proge-yön vajaa viisituntinen pahasti kesken.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
rheinone
19.11.2008 16:12:04
Tämmöinen tuli Ylen Areenasta vastaan:
http://areena.yle.fi/toista?id=1653524
Eli tunti AC/DC -keskustelua. En vielä ole tuota ennättänyt kuunnella, onko täyttä asiaa vaiko huttua. On vielä Proge-yön vajaa viisituntinen pahasti kesken.

Niin hölmöä kun onkin lässyttää akateemista potaskaa AC/DC:stä, paljon on täyttä asiaa tossa paneelissa. Joskin oli siellä paljon huttua jota en ollenkaan allekirjoita.
sellisti
19.11.2008 22:01:30
Tasaisen rautaista meininkiä läpi linjan mutta ne avain biisit joita kolmelta aiemmalta lätyltä löytyy vino-pino, ei FOTS:lta löydy ensimmäistäkään. Jokatapauksessa vaikka lätystä tykkäänkin, ei se kyllä millään ilveellä yllä bändin top 3:een, eikä edes top 5:een!

Minusta se tasaisuus on nimenomaan levyn vahva puoli. Meno ei hyydy missään vaiheessa, ja kaikki biisit ovat hyviä, ihan AC/DC-asteikollakin. Ei siellä niitä "klassikoita" ole, mutta silti. Tämä on levy jonka jaksan kuunnella aina alusta loppuun, skippaamatta yhtään biisiä. Siksi se on minusta yksi bändin parhaita levyjä.

Fly On The Wallinkin kuuntelin läpi tuossa pari päivää sitten, eikä sekään niin kehno ollut kuin muistelin - lähinnä tuotannon puolesta; Brianin laulusoundi on jotenkin tosi outo. Mutta biisimateriaalihan on hyvää, tältäkin levyltä löytyy vähän sellaista erilaista AC/DC:tä kuten vaikkapa Playing With Girls ja Back In Business. Ainoa biisi josta en jaksa oikein innostua on levyn päättävä Send For The Man, se on aika tylsä. Hell Or High Waterissakin olisi potentiaalia mutta se on jotenkin sekava veto, ei oikein lähde kunnolla missään vaiheessa. Kaikki muut biisit on minusta tosi hyviä.
krautio
20.11.2008 11:00:55

Fly on the Wallilta voisi toimia Shake Your Foundations tosi hyvin livenä. Häpeävätköhän Young & co. turhan paljon tuota levyä?

Köpe

Minusta se tasaisuus on nimenomaan levyn vahva puoli. Meno ei hyydy missään vaiheessa, ja kaikki biisit ovat hyviä, ihan AC/DC-asteikollakin. Ei siellä niitä "klassikoita" ole, mutta silti. Tämä on levy jonka jaksan kuunnella aina alusta loppuun, skippaamatta yhtään biisiä. Siksi se on minusta yksi bändin parhaita levyjä.

Fly On The Wallinkin kuuntelin läpi tuossa pari päivää sitten, eikä sekään niin kehno ollut kuin muistelin - lähinnä tuotannon puolesta; Brianin laulusoundi on jotenkin tosi outo. Mutta biisimateriaalihan on hyvää, tältäkin levyltä löytyy vähän sellaista erilaista AC/DC:tä kuten vaikkapa Playing With Girls ja Back In Business. Ainoa biisi josta en jaksa oikein innostua on levyn päättävä Send For The Man, se on aika tylsä. Hell Or High Waterissakin olisi potentiaalia mutta se on jotenkin sekava veto, ei oikein lähde kunnolla missään vaiheessa. Kaikki muut biisit on minusta tosi hyviä.
"I would step on anyone who fucked around with my band - personally. I would never send in a heavy, I'd deal with it myself, just as I would go to any lengths to get the band the money they were due" - Peter Grant, The Man Who Led Zeppelin, page 96.
sellisti
20.11.2008 21:12:35 (muokattu 20.11.2008 21:12:50)
Fly on the Wallilta voisi toimia Shake Your Foundations tosi hyvin livenä.

Ja nimibiisi, ja Sink The Pink... Plug Me In -dvd:llä on joitakin vetoja, ja youtubestakin löytyy. Kyllä toimii.

Häpeävätköhän Young & co. turhan paljon tuota levyä?

Ihan turhaa jos näin on. Sääli ettei näiltä Back In Blackin jälkeisiltä 80-luvun levyiltä ylipäätäänkään ole viime kiertueilla tainnut olla juuri mitään mukana.
Mika Kangas
20.11.2008 22:32:22
Eipäs nyt vähätellä Fly On The Wallia.Eka AC/DC levy minkä olen koskaan omistanut.Vieläkin Back In Businessin riffi iskee.Ilman kyseistä levyä olisi kiinnostus bändiin siirtynyt vuosilla eteenpäin.Minulle kaikkea muuta kuin turha levy.
T.N.T
20.11.2008 22:42:20
Fly on the wall on musta ainakin tosi kova levy. Siinä on ihan pirunkovia biisejä. Kun Family Jewls tupla dvd:ltä ne katselin taannoin, niin olin kyllä ihan että WOW! En ole kyllä vieläkään onnistunut levyä hankkimaan. Joskus sen waretin, mutta poistin sitten, kun päätin, että jos levyjä halutaan, niin ne ostetaan.
T: Karvaiset sääret
Velli
21.11.2008 08:29:10
Eipäs nyt vähätellä Fly On The Wallia.Eka AC/DC levy minkä olen koskaan omistanut. Ilman kyseistä levyä olisi kiinnostus bändiin siirtynyt vuosilla eteenpäin.Minulle kaikkea muuta kuin turha levy.

Samat sanat!
A.Starving
23.11.2008 22:19:34
Ja nimibiisi, ja Sink The Pink... Plug Me In -dvd:llä on joitakin vetoja, ja youtubestakin löytyy. Kyllä toimii.
Ihan turhaa jos näin on. Sääli ettei näiltä Back In Blackin jälkeisiltä 80-luvun levyiltä ylipäätäänkään ole viime kiertueilla tainnut olla juuri mitään mukana.

Oliskohan niin, ettei Phill-setä tykkää soitella näitä, kun ei ole ollu levylle vetämässä. Toisaalta taitaa tolta Razors Edgeltä kuitenkin aina jotain settiin eksyä, vai mites se nyt on viime aikoina menny?
"Ah, fuck it, Dude. Let's go bowling."
Velli
24.11.2008 12:51:58
Toisaalta taitaa tolta Razors Edgeltä kuitenkin aina jotain settiin eksyä, vai mites se nyt on viime aikoina menny?

Eihän ne varmaan ole vuoden 1990 jälkeen vetäneet ainuttakaan keikkaa ilman Thunderstruckia. Muistaakseni You Tubesta löytyy myös joku toinen liveveto jostain ei-Ruddin-aikaisesta biisistä (olisikohan ollut Who Made Who??).

Mutta outoa ja mielenkiintoista on kyllä kuulla Ruddin soittavan jonkun muun alun perin kannuttelemaa AC/DC-biisiä.
sellisti
24.11.2008 15:28:19 (muokattu 24.11.2008 15:29:30)
Oliskohan niin, ettei Phill-setä tykkää soitella näitä, kun ei ole ollu levylle vetämässä.

No voi elämä jos se siitä on kiinni... tuskin sentään. Briankin sitten vois sanoo ettei oikeen huvita laulella livenä noita seitkytluvun biisejä kun en mä oo niitä levyttänytkään. Ja Cliff pistäis boikottiin kaiken ajalta ennen Poweragea.

Kyllä vaan vähän ihmetytti tuokin tämän kiertueen ekan keikan settilista, jonka biisit oli suurimmaks osaks vuosilta -74-81. Sen jälkeiseltä ajalta mukana oli Thunderstruck ja 4 biisiä uudelta levyltä. Niin paljonko bändi itse arvostaa muuta tuotantoaan..? Tulee vaan mieleen, että jos vetäisivät edes joskus livenä muutaman tosi kovan vedon vaikkapa juuri Fly On The Wallilta niin ehkäpä sitäkään ei niin yleisesti enää pidettäis huonona levynä.
WarMachine
24.11.2008 15:56:16
No voi elämä jos se siitä on kiinni... tuskin sentään. Briankin sitten vois sanoo ettei oikeen huvita laulella livenä noita seitkytluvun biisejä kun en mä oo niitä levyttänytkään. Ja Cliff pistäis boikottiin kaiken ajalta ennen Poweragea.

Kyllä vaan vähän ihmetytti tuokin tämän kiertueen ekan keikan settilista, jonka biisit oli suurimmaks osaks vuosilta -74-81. Sen jälkeiseltä ajalta mukana oli Thunderstruck ja 4 biisiä uudelta levyltä. Niin paljonko bändi itse arvostaa muuta tuotantoaan..? Tulee vaan mieleen, että jos vetäisivät edes joskus livenä muutaman tosi kovan vedon vaikkapa juuri Fly On The Wallilta niin ehkäpä sitäkään ei niin yleisesti enää pidettäis huonona levynä.

Ehkäpä just näin. Saati sitte flick, joka on nyt ollut viikon verran tehokuuntelussa ja ohan se ihan pirun hyvä levy. Mukavaa että vielä löyty kympillä diggailtava levy.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)