sellisti 24.02.2005 22:34:17 | |
---|
Vitut faneista. Viimeinen taho mille musiikkia tehdään on fanit. Ne eivät ymmärrä musiiksita muuta kuin sen välittömän impulssin minkä se tarjoaa. Kukaan itseään kunnioittava artisti ei ajattele fanejaan musiikkia tehdessään. Et voi olla tosissasi. Miksi sitä musiikkia sitten tehdään? Mainitse joitakin bändejä, jotka tekevät musiikkia vain ja ainoastaan itselleen, välittämättä tippaakaan faneista. Koska se on naurettavan huonosti toimiva konsepti joka oli vanha kuin taivas jo acdc:n varioidessaan bluusia E-mollista vuonna miekka ja kypärä. Koska menestys ei ole laadun tae, koska ´kertakaikkiaan, faneilla ei ole mitään helvetin väliä. No, saat vapaasti olla tuota mieltä, mutta olet aika lailla yksin mielipiteesi kanssa. Ei kannata. Jatka vaan plussan antamista niille jotka ovat samaa mieltä kanssasi joka asiasta. En ole tuota harrastanut tähänkään asti. Eriäviä mielipiteitä saa tietenkin esittää, mutta olihan siihen joku syy, miksi se edellinen ketju lukittiin, vai mitä..? Etkä aivan syytön siihen ollut itsekään. Musiikista nauttiminen ei edellytä sen ymmärtämistä.
Musiikin ymmärtäminen ei estä siitä nauttimista. |
Tightbutloose 24.02.2005 23:11:39 | |
---|
mitenhän brianin ääni muuten jaksaa... stiff upper lip -dvd:llä alkaa tehdä jo tiukkaa tietyt biisit, thunder on jo aika kähinää. kuule, koe ja nää. |
sellisti 24.02.2005 23:46:48 | |
---|
mitenhän brianin ääni muuten jaksaa... stiff upper lip -dvd:llä alkaa tehdä jo tiukkaa tietyt biisit, thunder on jo aika kähinää. Niinpä... kyllä tuo studiossa tuntuu aina toimivan, mutta alkaahan se vajaa kuusikymppisellä väkisinkin pitkä kiertue jo viedä veronsa..! :) Tuskin Brianin ääni enää monen levyn verran kestää, mutta toivotaan että sentään jonkin aikaa vielä. Musiikista nauttiminen ei edellytä sen ymmärtämistä.
Angus 25.02.2005 00:11:52 | |
---|
mitenhän brianin ääni muuten jaksaa... stiff upper lip -dvd:llä alkaa tehdä jo tiukkaa tietyt biisit, thunder on jo aika kähinää. Omasta mielestäni toimii taas mahtavasti. Esim. viimeisimmillä keikoilla (harder than a stone-kiertue, toronto sarsstock, hammersmith) Brianin laulu on ollut loistavaa, erityisesti vanhoissa harvemmin kuulluissa klassikoissa kuten What's Next To The Moon, If You Want Blood ym. "AC/DC:tä koskevissa hätätapauksissa ottakaa välittömästi yhteys nimimerkkiin Angus"! 8-) - JaniTheRock
Lue Motörhead- keikkatunnelmat |
sellisti 25.02.2005 00:30:33 | |
---|
Omasta mielestäni toimii taas mahtavasti. Esim. viimeisimmillä keikoilla (harder than a stone-kiertue, toronto sarsstock, hammersmith) Brianin laulu on ollut loistavaa, erityisesti vanhoissa harvemmin kuulluissa klassikoissa kuten What's Next To The Moon, If You Want Blood ym. No toivottavasti on taas voimissaan, mutta kyllä se tuolla mainitulla dvd:llä välillä meinaa vähän häiritä, kun sen pitää niin julmetusti pinnistellä päästäkseen tarpeeksi korkealle. Mutta kuten sanottu, pitkä kiertue väsyttää kenen tahansa äänen. Musiikista nauttiminen ei edellytä sen ymmärtämistä.
Angus 25.02.2005 01:13:58 | |
---|
Onkos kellään muuten tietoa "Backseath Rhythm" tribuutti-bändistä? "AC/DC:tä koskevissa hätätapauksissa ottakaa välittömästi yhteys nimimerkkiin Angus"! 8-) - JaniTheRock
paavi 25.02.2005 10:54:00 | |
---|
Et voi olla tosissasi. Miksi sitä musiikkia sitten tehdään? Eikö sun pitäis se klassisen musiikin ammattilaisena tietää? Vai soitatko vain silloin ja niin kuin käsketään? Mainitse joitakin bändejä, jotka tekevät musiikkia vain ja ainoastaan itselleen, välittämättä tippaakaan faneista. Asiahan ei tietenkään ole mustavalkoinen. MrQ nyt heittää aina kommentin täysin sinne toiselle laidalle. Kyllä mä kuitenkin oon aika pitkälle sitä mieltä, että hyvät bändit tekevät suurelta osin musiikkia itselleen. Fanit tulevat perässä jos ovat tullakseen. Osa niistä kokee vieläpä, että musiikki on kohdistettu juuri heille itselleen. Eiköhän homma perustu aika pitkälle siihen, että artisti repii itsestään jotain ulos ja fanit löytävät siitä jotain omakohtaista tai muuten vain hyvän meiningin. karpela diem (tartu tanjaan) |
MrQ 25.02.2005 11:48:41 | |
---|
Et voi olla tosissasi. Miksi sitä musiikkia sitten tehdään? Mainitse joitakin bändejä, jotka tekevät musiikkia vain ja ainoastaan itselleen, välittämättä tippaakaan faneista. Minä teen musiikkia koska, osaan haluan ja pidän siitä. Sävellän ennen kaikkea itselleni, ja jos bändi tykkää siitä, se riittää. Jos yleisö lähtee mukaan, se on vain kosmeettinen ja teoriassa taloudellinen lisä. Jos lähtisin tekemään musiikkia odotusten takia tai muille kuin itselleni, menettäisi musiikkini kaiken rehellisyyden ja arvon. Esim. Toolin tiedetään lähinnä vittuilevan faneilleen, yleensä niin oudolla tavalla etteivät nämä edes tajua tulleensa kusetetuksi. Asian tekee hauskaksi se, että tooliin suhtaudutaan oikeasti kuin uskontoon. Onhan se pienemmän piirin juttu kuin acdc tai beatles tms. menneen talven lumet, mutta sitäkin suuremmalla hartaudella siihen suhtaudutaan... Mikä on mielestäni aivan naurettavaa. No, saat vapaasti olla tuota mieltä, mutta olet aika lailla yksin mielipiteesi kanssa. Sehän tunnetusti vie siltä kaiken arvon, kun ei saa tulitukea kannanotolleen. Etkä aivan syytön siihen ollut itsekään. En hemmetissä. |
Angus 25.02.2005 12:21:58 | |
---|
Antakaa nyt jo koko aiheen olla, perustetaan tälle keskustelulle oma aihe ennemmin. "AC/DC:tä koskevissa hätätapauksissa ottakaa välittömästi yhteys nimimerkkiin Angus"! 8-) - JaniTheRock
paavi 25.02.2005 12:44:50 | |
---|
Antakaa nyt jo koko aiheen olla, perustetaan tälle keskustelulle oma aihe ennemmin. Kyllä mun täytyy edelleen lisätä, että itse kunnioitan ac/dc:ä edelleenkin hyvin paljon. Vanhoja äijiä ja vielä jaksaa rokata. Paljon hyvää matskua saaneet aikaan. Se seikka, ettei niiden nykyinen eikä oikeastaan pahemmin se aikaisempikaan musiikki enää jaksa niin kiinnostaa, ei vie pois pohjaa mun tunteilta bändiä kohtaan. Eikö keskusteluun kuulu aina vastakkaisetkin mielipiteet? karpela diem (tartu tanjaan) |
sellisti 25.02.2005 12:50:02 | |
---|
Eikö sun pitäis se klassisen musiikin ammattilaisena tietää? Vai soitatko vain silloin ja niin kuin käsketään? Aha, siis yleisön huomioonottaminen tarkoittaakin sitä, että se yleisö sanelee mitä ja miten pitää soittaa..? En minä sitä ihan noin näe. Totta kai pitää tehdä omaa juttua niin kuin siitä itse pitää, mutta ei se tarkoita, etteikö faneja voi ottaa millään tavalla huomioon. Asiahan ei tietenkään ole mustavalkoinen. MrQ nyt heittää aina kommentin täysin sinne toiselle laidalle. Kyllä mä kuitenkin oon aika pitkälle sitä mieltä, että hyvät bändit tekevät suurelta osin musiikkia itselleen. Fanit tulevat perässä jos ovat tullakseen. Osa niistä kokee vieläpä, että musiikki on kohdistettu juuri heille itselleen. Eiköhän homma perustu aika pitkälle siihen, että artisti repii itsestään jotain ulos ja fanit löytävät siitä jotain omakohtaista tai muuten vain hyvän meiningin. Totta kai, mutta kun alkuperäinen kommentti oli, että faneilla ei ole paskankaan väliä. En usko että se kovinkaan monen bändin kohdalla pitää paikkansa. Musiikista nauttiminen ei edellytä sen ymmärtämistä.
sellisti 25.02.2005 12:53:27 (muokattu 25.02.2005 12:58:55) | |
---|
Minä teen musiikkia koska, osaan haluan ja pidän siitä. Sävellän ennen kaikkea itselleni, ja jos bändi tykkää siitä, se riittää. Jos yleisö lähtee mukaan, se on vain kosmeettinen ja teoriassa taloudellinen lisä. Jos lähtisin tekemään musiikkia odotusten takia tai muille kuin itselleni, menettäisi musiikkini kaiken rehellisyyden ja arvon. OK, mutta kuten edellä jo sanoin, ei fanien huomioonottaminen tarkoita sitä, että pitäisi antaa heidän sanella miten musiikkia pitää tehdä. Musiikki on kuitenkin loppujen lopuksi esittävää taidetta; jollekin sitä esitetään. Ja eiköhän esim. AC/DC:kin tee sellaista musiikkia, mistä itse eniten pitää, ja fanit ovat ottaneet sen omakseen. Pitäisikö välttämättä pyrkiä kehittymään kehityksen vuoksi, jos ei tunne sille mitään tarvetta? Sehän tunnetusti vie siltä kaiken arvon, kun ei saa tulitukea kannanotolleen. En tarkoittanut sitä. Sori. Musiikista nauttiminen ei edellytä sen ymmärtämistä.
Angus 25.02.2005 13:04:26 (muokattu 25.02.2005 13:04:36) | |
---|
Eikö keskusteluun kuulu aina vastakkaisetkin mielipiteet? Tottakai, mutta kun edellinen ketju meni juuri tämän "pitäisikö muuttua vai ei jne." takia jo lukkoon, tuosta aiheesta näyttää riittävän ikuiseksi kinasteltavaa niin minun mielestäni tämä kannattaisi jo siirtää täältä AC/DC-keskustelusta ihan omaksi aiheekseen. Negatiiviset mielipiteet ovat aina tervetulleita, kunhan perustelut ovat mukana. Näinhän sitä keskustelua käydään, ei kaikki samaa mieltä voi olla. Tämä ym. aihe ollaan kuitenkin käyty jo niin läpi, että antaa sen asian nyt olla, ainakin tässä threadissä... "AC/DC:tä koskevissa hätätapauksissa ottakaa välittömästi yhteys nimimerkkiin Angus"! 8-) - JaniTheRock
paavi 25.02.2005 13:11:19 | |
---|
Tottakai, mutta kun edellinen ketju meni juuri tämän "pitäisikö muuttua vai ei jne." takia jo lukkoon, tuosta aiheesta näyttää riittävän ikuiseksi kinasteltavaa niin minun mielestäni tämä kannattaisi jo siirtää täältä AC/DC-keskustelusta ihan omaksi aiheekseen. Negatiiviset mielipiteet ovat aina tervetulleita, kunhan perustelut ovat mukana. Näinhän sitä keskustelua käydään, ei kaikki samaa mieltä voi olla. Tämä ym. aihe ollaan kuitenkin käyty jo niin läpi, että antaa sen asian nyt olla, ainakin tässä threadissä... Samaa mieltä! Tämä "pitäisikö muuttua"-aihe on mielenkiintoinen, mutta siitä kannattaisi keskustella yleisemmin eikä vain tämän bändin kohdalla. AC/DC tosin on varsin herkullinen maali tällaiselle keskustelulle... karpela diem (tartu tanjaan) |
larinparaske 25.02.2005 13:26:51 | |
---|
Mä näkisin, että tämä kehitystarve lähtee bänditasollakin bändistä itsestään, samalla tavalla kuin yksilötasollakin joku voi elellä hyväksi havaitsemansa rutiinin mukaisesti, toinen taas ei saa kiksejä ellei koko ajan ole jotain uutta haastetta edessä. Molemmat ääripäät saattaa löytyä saman yksilön elämänkaaressa ja usein löytyykin. Tuntematta AC/DC:n kavereita mulla on sellainen fiilis, että jannut tekevät juur sellaista musaa kuin haluavat tehdä, eikä heillä ole tarvetta enää vanhoilla päivillään viedä musiikkimaailmaa mihinkään suuntaan. Eli tietyllä tavalla heilläkin voi hyvin olla sellainen 'vähät faneista ja kriitikoista, tehdään musiikkia itsellemme' -asenne. Voin olla väärässä, mutta mun on vaikea kuvitella, että Angus sisimmässään haluaisi kokeilla rajojaan ja tehdä jotain ennenkuulumatonta. Ja vaikken AC/DC:n alkuaikojen musascenestä niin tiedä, niin käsittääkseni AC/DC oli suhteellisen omaperäisen kuuloinen bäneli siihen aikaan, vai ? Ainakin Australiassa :) I want to be the king and queen of cheese |
Angus 25.02.2005 13:26:57 | |
---|
Samaa mieltä! Tämä "pitäisikö muuttua"-aihe on mielenkiintoinen, mutta siitä kannattaisi keskustella yleisemmin eikä vain tämän bändin kohdalla. AC/DC tosin on varsin herkullinen maali tällaiselle keskustelulle... Aivan totta, olen samaa mieltä. Mutta kuten sanoin, tästä on keskusteltu jo niin paljon ja edellinenkin ketju meni lukkoon tästä johtuen, että mun mielestä tämän keskustelun voisi siirtää aivan omaan aiheeseen. Onhan maailmassa nyt muitakin AC/DC:n kaltaisia tyylilleen uskollisia pitkän linjan kovia bändejä. Semmosen asian olen huomannut, että juuri nämä bändit iskevät aina minuun kovaa; AC/DC, Motörhead, Peer Günt, Ramones... "AC/DC:tä koskevissa hätätapauksissa ottakaa välittömästi yhteys nimimerkkiin Angus"! 8-) - JaniTheRock
Angus 25.02.2005 13:30:57 | |
---|
Tuntematta AC/DC:n kavereita mulla on sellainen fiilis, että jannut tekevät juur sellaista musaa kuin haluavat tehdä, eikä heillä ole tarvetta enää vanhoilla päivillään viedä musiikkimaailmaa mihinkään suuntaan. Eli tietyllä tavalla heilläkin voi hyvin olla sellainen 'vähät faneista ja kriitikoista, tehdään musiikkia itsellemme' -asenne. Voin olla väärässä, mutta mun on vaikea kuvitella, että Angus sisimmässään haluaisi kokeilla rajojaan ja tehdä jotain ennenkuulumatonta. Ja vaikken AC/DC:n alkuaikojen musascenestä niin tiedä, niin käsittääkseni AC/DC oli suhteellisen omaperäisen kuuloinen bäneli siihen aikaan, vai ? Ainakin Australiassa :) Puhut aivan asiaa. Vaikka aina puhutaan, itsekin siis puhun, että AC/DC on uskollinen faneilleen, niin ei se silti tarkoita sitä, etteivätkö tekisi juuri sitä musaa mitä he itse haluavat tehdä. Hehän sitä musaa alunperin tekivät, yleisö tykkäsi heidän tyylistään ja pitää edelleenkin ja sama juttu on bändin itsensä kanssa, edelleenkin tykkäävät tehdä juuri sitä musaa. AC/DC:n tyyli on alusta alkean ollut hyvin omaperäinen ja synnyttänyt lukemattomia ja lukemattomia kopioita ja vaikuttanut huomattavasti lukemattomaan bändiin. "AC/DC:tä koskevissa hätätapauksissa ottakaa välittömästi yhteys nimimerkkiin Angus"! 8-) - JaniTheRock
Artist 25.02.2005 14:17:50 | |
---|
AC/DC:n tyyli on alusta alkean ollut hyvin omaperäinen Hmm... itse en olisi aivan sitä mieltä, että AC/DC olisi hyvin omaperäinen koskaan ollutkaan. Samanlaista bluespohjaista (enemmän tai vähemmän hard)rockia on kuitenkin veivattu jo aika kauan ennen AC/DC:n aloittamista. Ei sillä, että se olisi mitenkään huono juttu, harvempi rock bändi kun nyt oikeasti on mitenkään omaperäinen, varsinkin kun puhutaan selkeästä bluesiin pohjautuvasta perusrockista eikä esim. uudelle tavalla rajoja rikkoneista yhtyeistä (Stooges, Velvet Underground, Ramones yms.)
|
sellisti 25.02.2005 16:23:42 (muokattu 25.02.2005 16:26:09) | |
---|
On AC/DC siitä bluesista kuitenkin jotain aika omankuuloistaan onnistunut vääntämään; tuskin bändistä olisi niin suosittu tullut jos he olisivat vain toistaneet jotain vanhaa kaavaa. Suoraviivainen, energinen ja yksinkertainen hard rock on AC/DC:n tavaramerkki, ja etenkin alkuaikoinaan ehkä enemmän kuin millään muulla bändillä. Musiikista nauttiminen ei edellytä sen ymmärtämistä.
Angus 02.03.2005 02:43:09 | |
---|
Huhut kertovat, että perjantaina olisi Planet Rock radiokanavalla Brian haastattelussa tuon tulevan DVD:n johdosta. Erittäin innolla odottelen tuota haastattelua ja erityisesti sitä, että toimittaja tajuaa sitten kysäistä myös uudesta albumista. Toivottavasti luvassa on hyviä uutisia! "AC/DC:tä koskevissa hätätapauksissa ottakaa välittömästi yhteys nimimerkkiin Angus"! 8-) - JaniTheRock