sellisti 14.05.2013 22:58:28 (muokattu 14.05.2013 23:01:30) | |
---|
E. En osaa editoida. "Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -jami |
hullu_ukko 14.05.2013 22:59:09 | |
---|
Saatanan Sedinit. ✡ | Kappale kertoo maailmanlopusta, koska maailmanlopun tuoma loppu on mustattu eli blackened. -Wikipedia | ✡ |
hmv 14.05.2013 23:04:46 | |
---|
hullu_ukko: Saatanan Sedinit. Älä niistä huoli. Ne on tunnettuja siitä että sulavat tosipaikan tullen. En menisi neideiksi haukkumaan niin kuin monilla on tapana, mutta kovin pehmeitä ovat noin isoiksi miehiksi. Yks semmonen |
Tuomoo 14.05.2013 23:07:11 | |
---|
Vitutti koko pelin ajan, miten MG oli jatkuvasti esillä. Mitenkähän monta kertaa miehen pärstää kuvattiin, kun hän luisteli aloitukseen, istui vaihtoaitiossa, seisoskeli pelikatkolla kaukalon laidalla jne. Ja media luonnollisesti toitottaa MG:stä jatkuvasti. Ei se ole kuin yksi pelaaja, ja joukkueessa on parikymmentä muutakin jätkää, minkä ihmeen takia sen parin vuoden takaisen maalin takia miestä pidetään vieläkin kuin hän olisi Jumalasta seuraava? Todella munatonta peliä oli monin paikoin, johtuen ehkä juurikin siitä, että Granlund oli kuvioissa mukana ensimmäistä kertaa. Toivottavasti mies istuisi joukkueeseen, ja ketjutukset saataisiin kuntoon. Ykkösnyrkkikään ei tänään toiminut, ja oliko tänään peräti ensimmäinen peli, missä Kontiola ei saalistanut pistettäkään? Tiedän vain vähän liikaa asioita. Ei muuta. - Anonymous-jazz. |
hullu_ukko 14.05.2013 23:13:26 | |
---|
hmv: Älä niistä huoli. Ne on tunnettuja siitä että sulavat tosipaikan tullen. En menisi neideiksi haukkumaan niin kuin monilla on tapana, mutta kovin pehmeitä ovat noin isoiksi miehiksi. Lähinnä nyt tuo käytännössä merkityksetön Tanskan ja Ruotsin matsi harmittaa. Toisen erän jälkeen näytti niin hyvältä, mutta sitten iskivät Sedinit ja Thörnberg. ✡ | Kappale kertoo maailmanlopusta, koska maailmanlopun tuoma loppu on mustattu eli blackened. -Wikipedia | ✡ |
sellisti 14.05.2013 23:14:24 | |
---|
Tuomoo: Vitutti koko pelin ajan, miten MG oli jatkuvasti esillä. No Joo, tuo "Granlund cam" alko jo vähän kyrsiä. Ei tää nyt mikään yksilölaji kuitenkaan ole. Liikuttavaa miten sekaisin ollaan yhdestä miehestä heti kun se pukee leijonapaidan ylleen, vaikka takana on aika keskinkertainen kausi rapakon takana. "Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -jami |
LaMotta 14.05.2013 23:17:08 | |
---|
Mutta kuinka Suomi - Slovakia? (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Bluesmies 14.05.2013 23:19:36 | |
---|
LaMotta: Mutta kuinka Suomi - Slovakia? No tietysti me ollaan hävitty se peli. |
sellisti 14.05.2013 23:21:11 | |
---|
LaMotta: Mutta kuinka Suomi - Slovakia? Pelkäänpä että Slovakia on kovempi kuin ekassa pelissä, ja jos heillä maalivahtipeli toimii niin tiukkaa tulee. Tarvitaan jälleen Raannalta vahva peli, ja muukin joukkue saa luvan kasvaa takaisin omalle tasolleen, mielellään vielä pykälää ylemmäs. "Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -jami |
LordWinter 14.05.2013 23:21:35 | |
---|
Odotan hengitystä pidätellen Suomi-Ruotsi -välierää. Kuitenkin pomputtelevat voiton Kanadasta. "Why do people have to work, anyway!? We should just get to sleep as much as we want and eat as much as we want, whenever we want. I wish I'd been born in a zoo as a panda--at least they take good care of you there." |
Herrah 14.05.2013 23:22:39 (muokattu 14.05.2013 23:23:15) | |
---|
LaMotta: Mutta kuinka Suomi - Slovakia? Suomi tekee neljä häkkiä Kontiola 1+1 Pessi 0+2 Savinainen 1+0 Korpikoski 1+1 Lepistö 1+0 Hietanen 0+1 Mäntylä 0+1 Slovakian tehot jääköön arvoitukseksi |
hmv 14.05.2013 23:25:09 | |
---|
Tuomoo: Vitutti koko pelin ajan, miten MG oli jatkuvasti esillä. Mitenkähän monta kertaa miehen pärstää kuvattiin, kun hän luisteli aloitukseen, istui vaihtoaitiossa, seisoskeli pelikatkolla kaukalon laidalla jne. Ja media luonnollisesti toitottaa MG:stä jatkuvasti. Ei se ole kuin yksi pelaaja, ja joukkueessa on parikymmentä muutakin jätkää, minkä ihmeen takia sen parin vuoden takaisen maalin takia miestä pidetään vieläkin kuin hän olisi Jumalasta seuraava? Todella munatonta peliä oli monin paikoin, johtuen ehkä juurikin siitä, että Granlund oli kuvioissa mukana ensimmäistä kertaa. Toivottavasti mies istuisi joukkueeseen, ja ketjutukset saataisiin kuntoon. Ykkösnyrkkikään ei tänään toiminut, ja oliko tänään peräti ensimmäinen peli, missä Kontiola ei saalistanut pistettäkään? Mikä siinä miken pärstässä noin vituttaa? Kyllähän tuo mediarummutus nro 64:n ympärillä on mennyt överiksi jo ajat sitten, mutta kansalle annetaan sitä mistä se maksaa. Eikä tuossa matsissa kovin montaa muutakaan kiintopistettä ollut. On muistettava myös se, että kiekkoilijana tämä kaveri on lahjakkain suomalainen sitten Koivu seniorin, seikka, joka monilta usein unohtuu. Se ilmaveivi olisi saanut kyllä jäädä tekemättä, mutta toivon tätä vain sen vuoksi, että nyt MG kantaa sitä ristiä selässään ikuisesti, ja viime vuonna kun patterit olivat tyhjät eikä ilmaveivattu, niin miestä oltiin suunnilleen lynkkaamassa. Varsin sympaattinen tyyppi tuntuu olevan, ja onhan noita sen haastatteluja mukavampi katsoa, kun se puhuu muutakin kuin kiekkojargonia. Onhan se tollanen pretty boy ja hampaatkin on tallella, sekö siinä sitten niin koville ottaa? Minä en vaan ymmärrä kun jannu on loistava jääkiekkoilija, ja vielä vaikuttaa hyvältä tyypiltä eikä miltään kusipäältä, niin missä vika? Kertoisitko mulle? Yks semmonen |
sellisti 14.05.2013 23:46:40 | |
---|
hmv: kansalle annetaan sitä mistä se maksaa. Kansa ei kylläkään maksa Granlundin pärstästä vaan nähdäkseen leijonilta laadukasta jääkiekkoa. Tänään kansa ei saanut rahoilleen vastinetta. Minä en vaan ymmärrä kun jannu on loistava jääkiekkoilija, ja vielä vaikuttaa hyvältä tyypiltä eikä miltään kusipäältä, niin missä vika? Kertoisitko mulle? Eihän tuossa Granlundia kritisoitu vaan sitä mediasirkusta sen ympärillä. "Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -jami |
Tuomoo 14.05.2013 23:58:21 | |
---|
sellisti: Eihän tuossa Granlundia kritisoitu vaan sitä mediasirkusta sen ympärillä. Tässähän se on kiteytettynä. Arvostan Granlundia pelaajana kyllä, nuoresta iästään huolimatta hänellä todellakin on pelisilmää ja älyä, ja hän tuntuu istuvan hyvin monenlaisiinkin kokoonpanoihin. Tuo median ratsastus miehellä vain on paikoin niin härskiä, että ahdistaa. Jos MG ei olisi ilmaveiviään tehnyt, veikkaan, että kukaan ei miehestä liiempiä tietäisi, mutta hän olisi siitäkin huolimatta loistava pelaaja sekä kiekollisena että ilman, ja ennen kaikkea, hänellä ei olisi tätä "ristiä" kannettavanaan. Miehen viimeinen kausi rapakon takana ei tainnut mitenkään fantastisesti muutenkaan mennä, ja nyt miehestä odotetaan kuitenkin ihmepelastusta Suomen joukkueelle. Tiedän vain vähän liikaa asioita. Ei muuta. - Anonymous-jazz. |
HaloOfFlies 15.05.2013 00:02:13 | |
---|
Kieltämättä huvitti eilen TSN:n Ilmaveivispesiaali, kun tuon kuuluisan maalin synnystä oli kulunut kaksi vuotta. Onhan se klassikkomaali, mutta... jokin raja pitäisi Maikkarillakin olla. We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5 |
hmv 15.05.2013 00:11:02 | |
---|
sellisti: Kansa ei kylläkään maksa Granlundin pärstästä vaan nähdäkseen leijonilta laadukasta jääkiekkoa. Tänään kansa ei saanut rahoilleen vastinetta.
Eihän tuossa Granlundia kritisoitu vaan sitä mediasirkusta sen ympärillä. Nojoo tottahan toki jääkiekko on siinä pääosassa, mutta ymmärrä se, että Mikael Granlundin kaltainen pelaaja on medialle lottovoitto. Kyllä sitä kaksi vuotta sitten painettiin postimerkkejä ja ilmaveivattiin joka kotipihassa ja kaveri oli varmaan halutuin tyyppi kaiken maailman haastatteluihin / mainoksiin / tapahtumiin jotka vähänkään käsittelivät urheilua. Luuletko tosiaan, että kaikki tuo olisi tehty siltikin, vaikka kansan syvät rivit eivät Granlundista paskaakaan välittäisi? En usko, että luulet. Olihan tuossa matsissa kamera-aikaa ehkä pikkusen liikaa Granlundilla, mutta kyllähän se oli oikeutettuakin viimeistään sen ylivoima-osuman jälkeen. Samalla tavoin Salmista kuvattiin paljonkin siinä sen maalin jälkitiimoilta, se nyt vaan ei jää samalla tavalla mieleen, jos ei pelaaja satu sen kummempia tunteita herättämään. Ja Sakari Salminen nyt ei taida olla kovin "kuuma" pelaajana tai ihmisenä kenenkään mielestä, eikä ainakaan vihattu Itse jääkiekkohan ei ollut laadukasta, se oli sanalla sanoen paskaa Suomen osalta, ja ainoastaan muutaman pelaajan (mukaanlukien MG) yksilösuoritukset pelastivat Suomen tappiolta LATVIALLE. Granlundin tulo joukkueeseen oli viimeinen pala palapeliin, nyt on kaikki passit leimattu, ja tietysti monet olivat kiinnostuneita siitä, miten kaveri suoriutuu ensimmäisessä matsissaan maajoukkueessa, varsinkin kun takana on keskinkertainen kausi Pohjois-Amerikassa ja viime vuoden floppikisat. Seuraavassa pelissä fokus tulee olemaan sitten vähän eri, kyseessä kun on potentiaalisesti (toivottavasti ei) Suomen viimeinen matsi tässä turnauksessa. Jos tuossa ottelussa sitten joku pelaajista nousee ylitse muiden tason, niin on aivan selvä että kamera-aikaa tippuu ja haastatteluun revitään erätauolla. Se onkin ainoa "vääryys" tai kummallisuus minkä tuosta löysin. Granlundia haastateltiin kahdesti, eikä esim. Pihlströmiä ollenkaan ainakaan 'ilmaisen' maikkarin puolella. Onko Kontiolan hehkuttaminen ja sen pärstän kuvaaminen ja jatkuva haastattelu ollut sun mielestä jotenkin väärin ja onko sekin vituttanut? Kaveri pelaa elämänsä kevättä ja on kaikkien huulilla kuten tänään oli Mikael Granlund. Usko tai älä, mutta on olemassa sellainen asia kuin uutiskynnys, ja lähes kaikki Mikael Granlundiin liittyvä ylittää sen suomalaisessa mediassa varsinkin näin jääkiekon MM-kisojen aikaan. Lehdet on myytävä, mainokset on myytävä, ja yleisölle yleensä on tarjottava sellaista, mikä on myyväksi todettua. Se on helvetin pitkälle laskelmoitua hommaa, kyllä siellä on pyöritelty numeroita pitkä rivi kun on mietitty, että montako sekuntia lähetyksestä annetaan Granlundin pärställe, jotta saadaan mainoksia katsomaan mahdollisimman moni. Se on kaupallisilla kanavilla paska homma sinänsä, koska koko yleisöä ei voi miellyttää, vaan on miellytettävä sitä suurinta osaa porukasta, jota nyt sattuu kiinnostamaan Ilmaveivi, Karjala ja Jutin rillaukset. Kaikilla ei ole YLE:n tapaan verotuksesta saatavaa rahoitusta, vaan ne määrärahat ja mahdolliset voitot on kehitettävä ihan itse. En minäkään pidä siitä mihin tilanteeseen varsinkin kaupallinen media on ajautunut, ja heikommalta aina vaan näyttää, mutta minkäs teet. Ja mun sentään pitäis joskus tuolta alalta löytää duunia. Yks semmonen |
sellisti 15.05.2013 01:10:15 | |
---|
hmv: Nojoo tottahan toki jääkiekko on siinä pääosassa, mutta ymmärrä se, että Mikael Granlundin kaltainen pelaaja on medialle lottovoitto. Kyllä sitä kaksi vuotta sitten painettiin postimerkkejä ja ilmaveivattiin joka kotipihassa ja kaveri oli varmaan halutuin tyyppi kaiken maailman haastatteluihin / mainoksiin / tapahtumiin jotka vähänkään käsittelivät urheilua. Luuletko tosiaan, että kaikki tuo olisi tehty siltikin, vaikka kansan syvät rivit eivät Granlundista paskaakaan välittäisi? En usko, että luulet. Ei sun tarvi mulle tuosta luennoida, en mä ole sanonut etteikö olisi silloin kaksi vuotta sitten välittänyt. Ja varmaan valtaosa seuraa Granlundin edesottamuksia nytkin suurella mielenkiinnolla. Mutta tuo median kieli pitkällä kouhottaminen yhdestä pelaajasta on vaan jo suorastaan noloa (Ilta-Sanomat: Ilmaveivin muistopäivä!) Eikö sinusta ollenkaan? Onko Kontiolan hehkuttaminen ja sen pärstän kuvaaminen ja jatkuva haastattelu ollut sun mielestä jotenkin väärin ja onko sekin vituttanut? Kaveri pelaa elämänsä kevättä ja on kaikkien huulilla kuten tänään oli Mikael Granlund. Joo, Kontiola pelaa nimenomaan nyt näitä kisoja ja hyvin pelaakin. Ei vituta, kuten ei vituttanut Granlundinkaan hehkuttaminen sillon 2 vuotta sitten. Hehkutetaankohan Kontiolaa vielä vuoden 2015 kisoissa kuten ilmaveivi-Granlundia edelleen? "Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -jami |
DM 15.05.2013 01:21:32 | |
---|
Joku vanha parta vois kommentoida, et hehkutettiinko Selännettä 90-luvun alussa yhtälailla kun mies oli NHL:n kuumin nimi. Tai Kurria 80-luvun loppupuoliskolla kun se tuhosi koko liigan yhdessä 99:n kanssa? If you find yourself lost in the woods, fuck it, build a house. "Well, I was lost, but now I live here!" -Mitch Hedberg |
Herbaliser 15.05.2013 01:30:27 | |
---|
Luulen kyllä että vaikka sieltä olis eiliseen peliin tullut kuka vaan NHL-pelaaja niin sitä olis kuvattu melkein yhtä paljon ku MG:tä. |
hmv 15.05.2013 02:13:24 | |
---|
sellisti: Ei sun tarvi mulle tuosta luennoida, en mä ole sanonut etteikö olisi silloin kaksi vuotta sitten välittänyt. Ja varmaan valtaosa seuraa Granlundin edesottamuksia nytkin suurella mielenkiinnolla. Mutta tuo median kieli pitkällä kouhottaminen yhdestä pelaajasta on vaan jo suorastaan noloa (Ilta-Sanomat: Ilmaveivin muistopäivä!) Eikö sinusta ollenkaan?
Joo, Kontiola pelaa nimenomaan nyt näitä kisoja ja hyvin pelaakin. Ei vituta, kuten ei vituttanut Granlundinkaan hehkuttaminen sillon 2 vuotta sitten. Hehkutetaankohan Kontiolaa vielä vuoden 2015 kisoissa kuten ilmaveivi-Granlundia edelleen? No totta kai joku Ilmaveivin muistopäivä on naurettavaa paskaa. Se nyt kuitenkin uppoaa kansaan ja lehdet myy, minkäs sille teet? Kuten sanoin, Granlund ampui itseään jalkaan tekemällä sen maalin, vaikka onhan mahdollista että ilman sitä olisi mestaruus jäänyt voittamatta. Ei se varmaan silloin sen seurauksia ajatellut ollenkaan, ja tuo liike kun on ollut sen trademark jostain 12v lähtien. Nyt se on sitten sitä koko suomalaisen jääkiekkoa seuraavan massankin mielissä. Sen saman massan, joka oli ennen noita kisoja autuaan tietämätön koko pelaajasta ja siitä kuinka helvetin lahjakas tyyppi on kyseessä. Meni tosiaan vähän luennoimiseksi, mutta Granlundin pelaajauraa hieman pidempään seuranneena mua vituttaa se miten media sitä lypsylehmänään käyttää, aivan kuten suakin / teitäkin se vituttaa. Mutta, mua ärsyttää yhtälailla se, että miestä mollataan sen lypsämisen vuoksi, sillä kun itselllään on hyvin vähän vaikutusvaltaa tuon ruljanssin suhteen. Varmaan se tosiaan on jonkun kerran kerennyt katuakin sitä ilmaveiviä, mutta pitäiskö sen sitten olla paskempi pelaaja kuin onkaan että media jättäis sen rauhaan, taikka alkaa kusipääksi? Ei minusta. Se tosiaan sattuu olemaan ylivoimaisesti lahjakkain pelaaja kahteenkymmeneen vuoteen, ja NHL -uraa sille on ennustettu ainakin jo kymmenen vuotta. Ei se aivan ilman meriittejä huomiota saa. Kyllähän se perisuomalainen kateuskin aina päätään nostaa tällaisten yksilöiden kohdalla, vaikka hän itse tekee kaikkensa ollakseen nostamatta itseään jalustalle ollenkaan, ja on välillä jopa vähän liiankin nöyrää poikaa. Enkä nyt tarkoita sitä, että te olisitte sille kateellisia, vaan sitä että myös ne kateelliset ihmiset ostaa niitä lehtiä ja MG:n näkyminen mediassa herättää tunteita heissäkin. Jo pelkästään se, että me käydään tätä keskustelua on riittävä todiste siitä, että media on pelannut korttinsa oikein. Se rakastaa tällaisia hieman ristiriitaisia "staroja", joita toiset ihailevat ja toiset vähän katsovat kieroon tai ovat kateellisia. Se myy. Piste. On todella harmillista ja hieman absurdiakin, että näin loistavan jääkiekkoilijan ollessa kyseessä huomio ja keskustelu suuntautuu ihan muualle kuin hänen pelillisiin avuihinsa ja suorituksiinsa. Minusta oli ihan helvetin upeaa katsoa kun MG heilutti häkkiä sillä yläkulmalaukauksellaan, ja yhtälailla oli hienoa nähdä miten selvästi innoissaan jätkä maajoukkuepestistä tuntui olevan. Kontiolahan on oikeastaan tämän kevään Granlund; hän on pelaaja, joka on tajuttomassa iskussa pelattuaan unelma-playoffit ja kaikki hehkuttavat häntä. Mutta kuinkakohan moni tiesi taikka muisti kuka on Petri Kontiola ennen näitä kisoja? Kuinka moni muisti että hän on pelannut parit MM-kisat tätä ennenkin? Ei varmaan kovin moni siitä suuresta massasta. Selänteen tai Koivun medianäkyvyyteen olisi sinänsä ihan mielenkiintoista kuulla vertailua, itse kun olen liian nuori muistamaan sellaista. Juuri ja juuri muistan -95 vuoden finaalipelin ja Peltosen hattutempun. Sellaista vertailua olisi kuitenkin aika hankala tehdä muuten kuin anekdoottisesti, nykyajan media kun on aivan eri mitä se oli 20 vuotta sitten. Jos joku vanhempi jääkiekkoa aktiivisesti seurannut kuitenkin aiheesta jotain muistaa, niin mua ainakin kiinnostaa kuulla. Ei mulla ole tässä tarkoituksena kenellekään vittuilla vaikka aika kärkkäästi tulikin kirjoitettua. Olen koittanut nyt parhaani mukaan kumminkin selittää näkemyksiäni ja mun puolesta voidaan palata vuoden 2013 MM-kisoista ja edessä olevasta puolivälieräottelusta keskustelemiseen. Yks semmonen |