Henri Henri Olavi 31.08.2020 21:54:09 (muokattu 31.08.2020 21:54:52) | |
---|
Ta-Nehisi Coates: Vesitanssija Upeasti etenevä teos, joka ei päästä lukijaa helpolla. Ei kuitenkaan itsetarkoituksellisen hankalaa tai väkisinväänettyä. Alku tempaa kunnolla mukaansa, mutta keskivaiheilla hieman lässähtää. Joko kirja tai lukija. Sen jälkeen alkaa meininki mennä oudommaksi, maagiseksi, ja parhaat hetket lähtevät tästä rullaamaan. Yksi parhaista kirjoista joita olen tämän vuoden puolella lukenut. Kiimassa kontrapunktiseen satsiin. |
lifer 20.09.2020 12:00:41 | |
---|
Kalle Päätalo - Nouseva maa Näitä lukiessa melkein jo alkaa kirvesmiehen ammatista jotain ymmärtämään :p |
barclay 04.10.2020 19:53:44 | |
---|
Jarkko Martikainen: Lihavia luurankoja Mielenkiintoinen kirja vaikka YUP:n tuotanto ei ole koskaan innostanut. |
lifer 06.10.2020 20:17:46 | |
---|
Miska Rantanen - Kalsarikänni Ihan hauska pieni kirja, joka loppua kohti parani alun mukanerokkuudestaan. Alkoi tehdä mieli alkoholia lukiessa. |
rautapieru 08.10.2020 17:53:11 | |
---|
Steinbeck - Tyytymättömyyden talvi. Johnnyyn voi aina luottaa. Hyvä oli eepos. Piti hommata kaikki maailman pedaalit, vain huomatakseen että vahvistimen oma soundi on paras. |
LordWinter 14.10.2020 14:49:13 | |
---|
Sofi Oksanen - Puhdistus En oikein tiedä. Jotenkin tuntui ettei historian tietämykseni ole vaaditulla tasolla teoksen riittävään arvostamiseen. |
rautapieru 16.10.2020 16:57:49 | |
---|
Sofi Oksanen - Puhdistus En oikein tiedä. Jotenkin tuntui ettei historian tietämykseni ole vaaditulla tasolla teoksen riittävään arvostamiseen. Minäkin tuon joskus luin. Ihan ok kirja, mutta mielestäni Oksasen kaksi ensimmäistä olivat paljon parempia, varsinkin baby jane säväytti. Noiden jälkeen on tullut lähinnä skeidaa. Nooh, makuasioita. Sain Austerin Kuun maisemissa juuri luettua. Pakko sanoa, että mitä nyt muutaman olen lukenut, nuo Austerin vanhemmat teokset ovat olleet kohtuullisen hyviä. Kerkisin melkein muutaman opuksen jälkeen kirota ukon tyhjänpäiväiseksi jaarittelijaksi. Olen pitänyt enemmän hänen vaimonsa Sirin teoksista. Seuraavaksi ajattelin lukea roskaa. Löysin kirpparilta David Lagercrantzin uusimman kolmella eurolla. Välillä näitäkin. |
blckgrshill 16.10.2020 19:15:09 (muokattu 20.10.2020 08:40:40) | |
---|
Irvine Welsh: Skagboys. Enkkua opeteltu syksystä 1973, mukava haaste tämä, jonkin verran joutui slangia googlettamaan. Mutta kirja oli hyvä, alkuosa Trainspottingille ja Mark Renton-sarjaan. Muita en ole vielä lukenut. Minulle ainakin toimi kun näki mielessään päähenkilöt leffan hahmoina. Onneksi saaga alkaa kun tyypit on jo parikymppisiä sekopäitä. |
Booombox 21.10.2020 17:36:31 (muokattu 21.10.2020 17:37:11) | |
---|
Kjell Westö: Tritonus Westön kirjoissa menee sinne huonompaan päähän, mutta kuitenkin pidin tämän verkkaisesta, silti aika ajoin todella vahvastakin tunnelmasta. Paljon musiikkijuttuja piti sisällään, varmaan myös osalle tämän foorumin lukijoista samastuttaviakin juttuja. Westö on kuitenkin parhaimmillaan historiaa kuvatessaan, eikä nykypäivää. 3/5 |
kippokaija 21.10.2020 18:18:24 | |
---|
"Veljeni Jimi Hendrix" Kohtuu mielenkiintoinen kirja, päällimmäiseks jäi hieman sellanen tunne et yritetään vain omaa kuvaa kiillotella ja rahat loppu niin jotain pitää tehdä. 3/5 "Alexi Laiho : Kitara kaaos & Kontrolli" Bändistä pitävänä odotin jotain mutten tienny mitä. En oikeen saanu kii tästä kirjasta, hieman kun olisi jonkun dvd:n bonus raitoja tylsyyspäissään selaillut. 2/5 "Sami Yaffa" Oikein mukavaa luettevaa ja hienosti avattu Hanoin historiaa kuin myös omaa elämäänsä, mistä saanut vaikutteita musiikkiin. 4/5 "Kingstown Wall Petri Wallin saaga" Avasi mulle miksi KW:n levyt olivat "Tässä on potentiaali" "Ok " "Mitä vittua" hieman kun lyhentäisi ja tiivistäis ni sais oikeen mainion huumevalistus pätkän lapsille. Kirjana oikein mielenkiintoista luettavaa, hyvin kerrottu tarina, taustat hyvin kerrottu jne. 4/5 . |
lifer 05.11.2020 12:38:54 | |
---|
Kalle Päätalo - Ratkaisujen aika Sitä samaa kerrontaa ja alkaa olla jo puolivälin paremmalla puolella. Hauska lukea kerrontaa Tampereesta, joka itsellekin muodostunut kotikaupungiksi aikuisiällä. |
Henri Henri Olavi 05.11.2020 12:44:37 | |
---|
Jyrki Lehtola: Tesla mestsässä Vitun kovaa tykitystä alusta loppuun. Osa esseistä aiemmin jo julkaistuja Imagessa, mutta suurin osa (ainakin itselleni) uusia. Aina ei Lehtola osu, mutta näihin kansiin on saatu kerättyä lähes pelkästään napakymppejä. Kiimassa kontrapunktiseen satsiin. |
jPekka 05.11.2020 14:05:55 | |
---|
Marcel Proust: Kadonnutta aikaa etsimässä. Tuossa pöydänkulmalla odottaa vastikään ilmestynyt toinen runsassivuinen ja -sanainen merkkiteos - limited edition -kotelopainoksena - mutta saapa odottaa tovin. Täytyy tovi toipua. "Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä." |
Alfons Åberg 05.11.2020 15:36:14 | |
---|
Henri Henri Olavi: Jyrki Lehtola: Tesla mestsässä Vitun kovaa tykitystä alusta loppuun. Osa esseistä aiemmin jo julkaistuja Imagessa, mutta suurin osa (ainakin itselleni) uusia. Aina ei Lehtola osu, mutta näihin kansiin on saatu kerättyä lähes pelkästään napakymppejä. Kun tajunnanvirtaa laukoo, joskus menee metsään. Mutta yksi parhaita teoksia, mitä olen viime vuosina lukenut. "Espoo - non lieux/epäpaikka" -kappaleelle tuli karjuttua, minä jo 90-luvulla koululaisena ihmettelin paikkakunnan todellista olemusta. "Kysyt nyt dataa kaverilta, joka luulee että jenkeissä kaikki asuu omakotitalossa koska Yksin kotonassakin se poika asu."
-elon arska |
rautapieru 05.11.2020 15:53:06 (muokattu 05.11.2020 15:57:45) | |
---|
Marcel Proust: Kadonnutta aikaa etsimässä. Onnea tuolle savotalle :) Itse olen divareista ja kirppiksiltä löytänyt vain swannin rakkauden. Näitä on hankala löytää... Jossain vaiheessa kun keskittymiskyky palailee, pitää ottaa sarja työn alle. lainahommiksi menee, turha tällaisia on muualta etsiä. Hienoa tekstiähän tuo on. Sain luettua Antonio Tabucchin taivaanrannan, en osaa kommentoida kirjaa ollenkaan. Nyt menee Jo Nesbon macbeth. Näitä on vaan pakko lukea lukemisien välissä. |
Henri Henri Olavi 05.11.2020 16:02:20 | |
---|
Presidentti: "Espoo - non lieux/epäpaikka" -kappaleelle tuli karjuttua Sama, kuin myös "Kehitysmaalaiset Hesassa" ja "Simone Weil - suurin pudottaja" -esseille. Kiimassa kontrapunktiseen satsiin. |
jPekka 06.11.2020 12:40:03 | |
---|
rautapieru: Onnea tuolle savotalle :) Itse olen divareista ja kirppiksiltä löytänyt vain swannin rakkauden. Näitä on hankala löytää... Siis Otava on julkaissut koko sarjan tänä vuonna pehmeäkantisena. Sen minä tuossa tosiaan luin. Vaikutelmia tuolla: https://yrttimaa.net/Blogi/?p=9140 Pöydänkulmalla odottelee David Foster Wallacen "Päättymätön riemu". "Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä." |
Henri Henri Olavi 06.11.2020 15:02:37 (muokattu 06.11.2020 15:02:49) | |
---|
jPekka: Pöydänkulmalla odottelee David Foster Wallacen "Päättymätön riemu". Tähän urakkaan pitäisi itsekin ryhtyä, mutta en taida ennen joulua vielä alkaa. Suomennosta on kiitelty. Kiimassa kontrapunktiseen satsiin. |
jPekka 07.11.2020 12:58:21 | |
---|
Henri Henri Olavi: Suomennosta on kiitelty. Jep, sitä on kiitelty kovasti. Ja kun olen seurannut fb-kaverini (ja Rumba- ja kääntäjäkollegani) Teron päivityksiä aiheesta noin... mitähän siihen meni... parin vuoden ajan, kirja piti hommata (ja pitää lukea) ihan siitäkin syystä. "Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä." |
LordWinter 07.11.2020 14:22:23 | |
---|
Onko tuo Catch-22 oikeasti hyvä? Jotkut kehuvat maasta taivaisiin ja jotkut taas eivät pidä juuri minään. |