Aihe: Yleisurheilun MM-kisat 2011
1 2 3 4 59 10 11 12 13 14 15 16 17
sellisti
01.09.2011 21:29:52
Parasite: Joo, mikä huippu-urheilija se pelkkä maailmanmestari muka on?

No Pitkämäen nyt ei olis alun alkaenkaan pitänyt lähteä kisoihin. Toki on kohtuutonta kaataa hänen niskaansa syytöksiä epäonnistumisesta, kun ei heitto ole sujunut muutenkaan kuukausiin. Kyllähän syyt Suomen tämänhetkiseen keihästasoon ovat jossain ihan muualla. Tietenkin taso on maailmalla myös laajentunut, mikä on hienoa. Millon viimeksi on alle 81-metrisellä pudonnut arvokisafinaalista..?
"It's called 'the American dream' because you have to be asleep to believe it." -George Carlin
Funkånaut
01.09.2011 21:33:02

sellisti: Millon viimeksi on alle 81-metrisellä pudonnut arvokisafinaalista..?

Eiköhän finaalista ole aina pudonnut alle 81-metrisellä, mutta kuinka usein on pudonnut päälle 80m heitolla?
Vaan siinä vaiheessa kun Beethovenin 5. analysoitiin raiskauksena olin jo että slutwalking bass. - Epämuusikko
JC
01.09.2011 21:33:23 (muokattu 01.09.2011 21:33:48)
sellisti: Millon viimeksi on alle 81-metrisellä pudonnut arvokisafinaalista..?

Joka arvokisoissa?

Edit: Hidas! :o)
sellisti
01.09.2011 21:34:43
Funkonaut: Eiköhän finaalista ole aina pudonnut alle 81-metrisellä, mutta kuinka usein on pudonnut päälle 80m heitolla?

No niin, sanavalinta meni kuusikkoon. :D Yritetään uudestaan.

Millon on pitänyt heittää 81 metriä päästäkseen arvokisafinaaliin?
"It's called 'the American dream' because you have to be asleep to believe it." -George Carlin
Parasite
01.09.2011 21:38:26
sellisti: No Pitkämäen nyt ei olis alun alkaenkaan pitänyt lähteä kisoihin. Toki on kohtuutonta kaataa hänen niskaansa syytöksiä epäonnistumisesta, kun ei heitto ole sujunut muutenkaan kuukausiin.

Tästä kyllä olen samaa mieltä. Jos nyt kunto on todellisuudessa tämä mikä tänään oli, niin olisi osoittanut selkärankaa ja urheilullisuutta jättäytyä kisoista pois jo siinä kohti kun valinnoista alkoi syntyä kohua. Toki voi olla että osui vain paska päivä, nyt vain on helppo syyttää Pitkämäkeä itsekkyydestä kun juuri kukaan muu kuin hän itse ja valmentaja ei tiedä todellista kuntoa.
"Arskan leffoissa kameramiehet käyttää stuntteja, koska normaalit kameramiehet ei voi taltioida mitään niin päällikköä" -Muuan anonyymi hörhö
Parasite
01.09.2011 21:41:08
sellisti: No niin, sanavalinta meni kuusikkoon. :D Yritetään uudestaan.

Millon on pitänyt heittää 81 metriä päästäkseen arvokisafinaaliin?

http://www2.iaaf.org/WCH01/Results/data/M/JT/Rq.html

2001 ainakin, tuolloin oli muuten kohtuullisen tasoinen finaalikin: http://www2.iaaf.org/WCH01/Results/data/M/JT/Rf.html
"Arskan leffoissa kameramiehet käyttää stuntteja, koska normaalit kameramiehet ei voi taltioida mitään niin päällikköä" -Muuan anonyymi hörhö
sellisti
01.09.2011 21:58:20 (muokattu 01.09.2011 22:01:40)
Parasite: http://www2.iaaf.org/WCH01/Results/data/M/JT/Rq.html

2001 ainakin, tuolloin oli muuten kohtuullisen tasoinen finaalikin: http://www2.iaaf.org/WCH01/Results/data/M/JT/Rf.html

Niinpä näkyy olleen hurja taso. Karsintarajakin 84 metriä. Hauskana yksityiskohtana tuolla karsintojen viimeiseksi jäänyt eräs Andreas Thorkildsen tuloksella 68,41m. :)

E. Huh huh tuota finaalia. Viidestä sentistä kiinni ettei koko mitalikolmikko olisi heittänyt 90-metrisiä. Greerin 87-metrisellä jääty ulos mitaleilta. Ei oo nykytaso ihan samaa luokkaa.
Parasite
01.09.2011 22:03:11 (muokattu 01.09.2011 22:03:32)
sellisti:

Ei oo nykytaso ihan samaa luokkaa.

No ei, mutta tuo nyt oli vaan tuo yksittäinen vuosi. Kaksi vuotta myöhemmin Makarov voitti reilulla 85 metrisellä.
sellisti
01.09.2011 22:07:25
Parasite: No ei, mutta tuo nyt oli vaan tuo yksittäinen vuosi. Kaksi vuotta myöhemmin Makarov voitti reilulla 85 metrisellä.

No joo, ja harvoinpa sitä on karsinnoissa tuloksilla mässäilty. Eihän sitä tiedä millaisia pommeja finaalissa nähdään.

Vieläkin naurattaa se Urheiluliiton Sampo Lehtolan yhdestä 83-metrisestä käyttämä termi "hirmuheitto". Kertoo Suomen tasosta tällä hetkellä...
DJKaaos
01.09.2011 22:18:23
sellisti: Vieläkin naurattaa se Urheiluliiton Sampo Lehtolan yhdestä 83-metrisestä käyttämä termi "hirmuheitto". Kertoo Suomen tasosta tällä hetkellä...

Ja kansainväliseksi valintanäytöksi laskettiin junioreiden em-kisojen 6. sija. Mitä helvettiä? Onneksi tuossa Lehtola-Ruuskas -tapauksessa toteutui kuitenkin oikeus lopulta.
Minä olen minä.
Funkånaut
01.09.2011 22:27:09

Seppo "Tuuliviiri" Räty analysoi keihästä: http://blogit.mtv3.fi/radynrykaisy/ … 01/miksi-pitkamaki-oli-joukkueessa/ mutta paria viikkoa aiemmin kirjoitti http://blogit.mtv3.fi/radynrykaisy/ … 011/08/15/turhaa-porua-valinnoista/ . Pari lainausta Valmentajien pettymyksen sinänsä ymmärtää, kun valinnat eivät mennee täysin ennalta sovittujen kriteerien mukaan, eli ennalta sovitut näyttökisat eivät pitäneet. Silti poru on turhaa, koska nyt vallitsevissa olosuhteissa valinnat tehtiin tismalleen oikein. ja pari viikkoa myöhemmin Niinpä onkin sopivaa palauttaa mieliin jännä keskustelu, joka käytiin ennen kisoja. Silloin tapeltiin Lehtolan ja Ruuskasen välisestä kisapaikasta, kun mielestäni oikeassa keskustelussa olisi mietitty kuuluuko Pitkämäki joukkueeseen vai ei. Eikö ees Seppo pysy siis sanojensa takana?
Vaan siinä vaiheessa kun Beethovenin 5. analysoitiin raiskauksena olin jo että slutwalking bass. - Epämuusikko
sellisti
01.09.2011 23:15:22 (muokattu 01.09.2011 23:17:27)
DJKaaos: Ja kansainväliseksi valintanäytöksi laskettiin junioreiden em-kisojen 6. sija. Mitä helvettiä? Onneksi tuossa Lehtola-Ruuskas -tapauksessa toteutui kuitenkin oikeus lopulta.

Joo. Niitä näyttöjä alkoi kummasti löytyä siinä vaiheessa kun valintaa piti alkaa perustella, ikään kuin kaveri olisi koko kesän ollut valitsijoiden kaavailuissa MM-kisoja ajatellen, mutta kuitenkaan Lehtolan nimi ei ollut missään vaiheessa vilahtanut yksissäkään julkisissa puheissa kisalippuihin liittyen, en muista lukeneeni tyypistä yhtäkään lehtijuttua tai nähneeni ensimmäistäkään haastattelua ennen Lappeenrannan viimeistä heittoa. Sitten rukattiin äkkiä kriteerit uusiksi ja hups, meillä on arvokisaedustaja. Näitä "em-kisanäyttöjä" piti jostain kaivaa kun alettiin ihmetellä että yhden heiton perusteella valitaan. On siellä mäkelät ja kumppanit kyllä aika sekavissa mielentiloissa joutuneet toimimaan.
Parasite
02.09.2011 07:08:28
Funkonaut: Eikö ees Seppo pysy siis sanojensa takana?

Tiedän saavani tästä hyvästä kasan varoituksia tai ehkä Gulak-tuomion tai jopa jäähyn mnetistä, mutta ei tuossa mitään uutta ole, tähän saakka Räty vain on osannut naamioida tuuliviireilynsä vähän paremmin. Ainahan se haukkuu epäonnistujia (ja monesti myös onnistujia), mutta harvemmin noihin mielipiteen muutoksiin kukaan kiinnittää mitään huomiota "ku se on hei Seppo!".
LordWinter
02.09.2011 07:51:45
sellisti: No joo, ja harvoinpa sitä on karsinnoissa tuloksilla mässäilty. Eihän sitä tiedä millaisia pommeja finaalissa nähdään.

Vieläkin naurattaa se Urheiluliiton Sampo Lehtolan yhdestä 83-metrisestä käyttämä termi "hirmuheitto". Kertoo Suomen tasosta tällä hetkellä...

Ruuskanen varmaan tarvitsee finaalissa 84-metrisen jäätävän leiskautuksen, jotta Lehtolan kannalla olleet ovat tyytyväisiä. Mannio oli kyllä pettymys, ja Pitkämäkikin ehti jo lupailla kasivitosta hoho.
Asiat eivät ole koskaan niin huonosti etteikö niitä voisi viinalla vielä vähän pahentaa.
Hargon
02.09.2011 08:04:01 (muokattu 02.09.2011 08:04:20)
Ja Pihlakoski lupailee ensi kesän EM-kisoista Suomelle mitalia joka päivä. Vaikka B-luokan kisat ovatkin tulossa, niin aika utopistiselta kuulostaa.
Aijaijai aijaijaijaijaijai! Hirveältä näyttää ja voi luoja, voi luoja paratkoon! - 11.10.1997
DJKaaos
02.09.2011 11:53:55
Hargon: Ja Pihlakoski lupailee ensi kesän EM-kisoista Suomelle mitalia joka päivä.

Ymmärtäisi jo nyt Pihlakoski pitää sen turpansa kiinni. Ihan hyvä jos sieltä tulee yksikin mitali. Ei suomalaiset ole sentään niin tyhmiä, että niitä tarvitsee tommosilla jutuilla houkutella katsomoon.
Minä olen minä.
Vaihtovirta
02.09.2011 12:36:38
DJKaaos: Ymmärtäisi jo nyt Pihlakoski pitää sen turpansa kiinni. Ihan hyvä jos sieltä tulee yksikin mitali. Ei suomalaiset ole sentään niin tyhmiä, että niitä tarvitsee tommosilla jutuilla houkutella katsomoon.

Suomessa osataan vielä toistaiseksi ainakin jotenkuten urheilla, mutta harvassa maassa tuskin onnistutaan saamaan johtotehtäviin yhtä kujalla olevaa porukkaa kuin Suomessa. Oli laji mikä tahansa.
"Lähden niin kuin tulinkin: Huutaen!"
Jormaz
02.09.2011 12:44:29
Vaihtovirta: Suomessa osataan vielä toistaiseksi ainakin jotenkuten urheilla, mutta harvassa maassa tuskin onnistutaan saamaan johtotehtäviin yhtä kujalla olevaa porukkaa kuin Suomessa. Oli laji mikä tahansa.

Urheilujohtajat on vähän niinku lätkäfanit. Aina kännissä ja voiton jälkeen muistetaan toitottaa että me tehtiin se!
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
riimu
02.09.2011 13:21:41
Kova on kuulakisan taso.
Don't ask me about Grim Fandango.
DJKaaos
02.09.2011 13:33:57
Mielenkiintoinen pituusfinaali myös menossa.
Minä olen minä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)