Aihe: Viimeksi katsomasi elokuva ja sen arvosana
1 2 3 4 5590 591 592 593 594603 604 605 606 607
Henri Henri Olavi
03.01.2025 22:18:34
mpekkanen: Everything Everywhere All At Once

Huono elokuva ja kaikessa sekavuudessaan jopa hyvin tylsä. Oletin pitäväni tästä, mutta ei toiminut lainkaan.
Jos et sä osaa päätäs käyttää niin voisit sä ainaki munaas näyttää
PHS666
03.01.2025 22:20:46
mpekkanen: Everything Everywhere All At Once

Minulla jäi tuo kesken kun joskus yritin katsoa, olen miettinyt että voisi joskus yrittää loppuun mutta enpä tiedä jaksaako.
Bullitt
04.01.2025 00:58:17
Ei tuo minusta mitenkään liian sekava ollut, mutta ei myöskään kaiken hypetyksen arvoinen mielestäni.
On pirun rankkaa olla hyvä jätkä.
Oan
04.01.2025 10:56:01 (muokattu 04.01.2025 12:48:00)
Nosferatu (2024) 1/1

Nosferatu/Orlok-vampyyrit on aina olleet munsta se mielenkiintoisin näkökulma vampyyrimyyttiin. Eggers tekee mainion työn tässä. Komeita kuvia, paljon tunnetta ja tunnelmaa.

Vois melkein käydä katsomassa uudestaan.
Ihmiselle kaikkein tärkein maailmassa on DÄGÄ.
jPekka
04.01.2025 11:42:11

Bullitt: Ei tuo minusta mitenkään liian sekava ollut, mutta ei myöskään kaiken hypetyksen arvoinen mielestäni.

Itse tykkäsin aikanaan kovastikin teatterissa nähtynä siitä kaoottisesta absurdismista. Joskus todellinen(kin) elämä on sellaista.
"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
PHS666
05.01.2025 10:35:47
Heretic oli kyllä vitun hyvä 1/1. Krapulassa lonkeron kanssa toimii.
mpekkanen
07.01.2025 22:39:26
Nosferatu

Tämä elokuva kesti 132 minuuttia ja oli minusta kolme varttia liian pitkä. Nosferatu itse oli vain pienessä sivuosassa koko elokuvassa ja se asia olisi voinut olla toisin. Pienenä huomiona, niin verenimijällä oli viikset ja minusta viiksetön nosferatu olisi ollut enemmän perinteisen tarinan mukainen. Elokuva oli paikoitellen jopa hieman tylsä kun tämä tarina ei ollut mitenkään omaperäinen tai uusi. Kyllä tämän silti ihan katsoi, mutta ei aivan nappisuoritus. Minusta Lighthouse on paljon parempi, jos vertausta tekee. Tämä oli muutenkin enemmän draama kuin kauhuelokuva.

3/5
bedlam
07.01.2025 22:43:48 (muokattu 07.01.2025 23:01:25)

mpekkanen: Pienenä huomiona, niin verenimijällä oli viikset ja minusta viiksetön nosferatu olisi ollut enemmän perinteisen tarinan mukainen.

Alkuperäisessä Draculassa vampyyrillä on viikset.
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
mpekkanen
07.01.2025 22:46:08
bedlam: Alkuperäisessä Draculassa vampyyrillä on viikset.

Ok. Jotenkin tulee mieleen ensimmäisenä niitä versioita, jossa ei ole viiksiä, mutta ei ne viikset tuota mun arviota muuksi muuta.
Hieman tylsä se oli, valitettavasti.
LordWinter
08.01.2025 10:20:36
Katsoin Matrixin uudemman kerran. Pidin siitä lapsena kovasti mutta vuosien varrella hohto oli suorastaan syöpynyt. Oli se kuitenkin ihan hyvä leffa ja parempi kuin muistin. Oikeastaan sama vahvuus/ongelma kuin Star Warsissa eli pääpointti on tappelukohtauksissa, joita ympärillä käytävät tapahtumat yrittävät enemmän tai vähemmän ontuvasti tukea.

3/5
Tattinen. En oo tattia vatkannu yli vuoteen enkä vatkaa. Olen selibaatissa. -megatherium
bedlam
08.01.2025 18:51:53

LordWinter: Katsoin Matrixin uudemman kerran. Pidin siitä lapsena kovasti mutta vuosien varrella hohto oli suorastaan syöpynyt. Oli se kuitenkin ihan hyvä leffa ja parempi kuin muistin. Oikeastaan sama vahvuus/ongelma kuin Star Warsissa eli pääpointti on tappelukohtauksissa, joita ympärillä käytävät tapahtumat yrittävät enemmän tai vähemmän ontuvasti tukea.

3/5

Vuotta aiemmin tullut Dark City on aina ollut paljon enempi mun makuun kuin The Matrix. Samantyylistä ideaa mutta aivan täysin eri fiilis.
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
Henri Henri Olavi
08.01.2025 18:55:01
bedlam: Vuotta aiemmin tullut Dark City on aina ollut paljon enempi mun makuun kuin The Matrix. Samantyylistä ideaa mutta aivan täysin eri fiilis.

Tuliko se tosiaan vain vuotta aikaisemmin? Tuhatkertaisesti parempi elokuva on se.
LordWinter
11.01.2025 12:07:42
bedlam: Vuotta aiemmin tullut Dark City on aina ollut paljon enempi mun makuun kuin The Matrix. Samantyylistä ideaa mutta aivan täysin eri fiilis.

Matriisin fiiliyteen liittyen, meno kun on varsin tunnekuollutta niin ne kohtaukset jotka olivat herättäneet jotain tunteita/näytetty jotain tunteita olivat jääneet hyvin korostuneesti mieleen. Kuten se kohtaus jossa sivuhenkilö Tank vitun vihaisena elektrokutettaa Cypherin. Tai se kun Morpheus lyö päänsä vessanpönttöön.
Tattinen. En oo tattia vatkannu yli vuoteen enkä vatkaa. Olen selibaatissa. -megatherium
Tympee Huttunen
11.01.2025 19:21:51
LordWinter: Matriisin fiiliyteen liittyen, meno kun on varsin tunnekuollutta niin ne kohtaukset jotka olivat herättäneet jotain tunteita/näytetty jotain tunteita olivat jääneet hyvin korostuneesti mieleen. Kuten se kohtaus jossa sivuhenkilö Tank vitun vihaisena elektrokutettaa Cypherin. Tai se kun Morpheus lyö päänsä vessanpönttöön.

Se Tankhan oli oikein kunnon ylinäyttelijä, eli ehkä sekin syynä. Sama syy varmaan ettei tyyppiä jatko-osissa nähty.
PHS666
11.01.2025 19:24:50
Nyt kun puhuitte Matrixista niin tuli välähdyksenä mieleen se neljäs Matrix, voi vittu kuinka paska elokuva voi olla vaikka siinä on Keanu Reeves. Alkoi oikein vituttaa. Oikeastaan Matrix olisi kannattanut jättää siihen ykköseen. Se oli kova juttu silloin kakarana silloin kun se tuli. Kaikki jatko-osat on paskaa.
Alfons Åberg
12.01.2025 18:37:31
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (2017)

Pikkukaupunkiin sijoittuva murhamysteeri/musta komedia. Frances MacDormand pokasi tästä naispääosan Oscarin ansaitusti

5/5
Vessajono: "No siis yheksän kertaa kymmenestähän kyse on jostain omia pieruja haistelevasta jazz- tai taidemusaelitismistä tai sit jostain vessassa korvalappustereoilla äänitetystä 90-luvun norjasuhinasta."
LordWinter
13.01.2025 12:04:53
Katsoin uudelleen Matrix Reloadedin ja alussa tuli tunne että eihän tämä ilmeisesti ollutkaan ihan niin huono kuin muistin. Se oli lyhytaikainen tunne se sillä olihan tuo ribaletta.

1/5
Milkop
13.01.2025 12:43:21

On nuo jatko-osat sentään parempia kuin nelonen. Ei. Helvetti. Mitä. Paskaa.
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Bongowing
13.01.2025 12:56:02
Onhan se ekakin melko koomisen tason pökkelöyttä.
https://muusikoiden.net/beta.php
Henri Henri Olavi
13.01.2025 12:57:46
Bongowing: Onhan se ekakin melko koomisen tason pökkelöyttä.

No nykyään toki, mutta aikana jolloin se tuli, ja sen ikäinen kuin silloin olin, se toimi aika kivasti. Ei tulisi mieleenkään katsoa toista kertaa, mutta se eka kerta teatterissa oli viihdyttävä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)